Nafarroako Unibertsitate Publikoa



Castellano | Ikasturtea: 2016/2017
Haur Hezkuntzako Irakasletzan Graduatua Nafarroako Unibertsitate Publikoan
Kodea: 301622 Irakasgaia: GORPUTZ-HEZKUNTZA ETA OSASUNA
Kredituak: 6 Mota: Aukerakoa Ikasmaila: Iraupena: 2º S
Saila: Osasun Zientziak
Irakasleak:
ASTRAIN GOÑI, CARLOS FCO.   [Tutoretzak ] ECHAVARRI VIDEGAIN, BERTA (Resp)   [Tutoretzak ]
APECECHEA AIZPURU, JUAN TOMAS   [Tutoretzak ]

Partes de este texto:

 

Modulua/Gaia

Aukerakoa/ Aipameneko irakasgaia Gorputz Heziketan.

Gora

Deskripzioa/Edukiak

Jarduera Fisikoa (“kirola”) eta Osasuna: orokortasunak, mitoak, aurreiritziak eta ideia faltsuak.

Printzipio orokorrak ariketa fisikoko programa bat diseinatzerakoan.

Ariketa fisikoaren onurak.

Erresistentzia, indarra, malgutasuna, trebetasun zinestesikoak eta koordinazioa.

Bizkarreko mina eta gorputz jarreraren hezkuntza.

Natur inguruneko aukera ezberdinen ezagutza.

Nafar Gobernuko kanpainak ezagutza.

 

Gora

Deskribatzaileak

“GORPUTZ HEZIKETA ETA OSASUNA. JARDUERAK NATUR INGURUNEAN” 6 ECTSeko oinarrizko formatkuntzako irakasgaia da.

Irakasgaia hau 7. sehilekoan garatzen da.

 

Gora

Gaitasun orokorrak

1. OG ‐ Ikasleek bigarren hezkuntza orokorreko oinarritik abiatzen den ikasketa‐arlo batean ezagutzak dituztela eta ulertzen dituztela frogatu izatea, eta nahiz eta testuliburu aurreratuetan laguntza bilatu, beren ikasketaalorreko abangoardiatik datozen ezagutzak dauzkatela adierazten duten zenbait alderdi kontrolatzeko mailan

daudela frogatzea.

2. OG ‐ Ikasleek beren ezagutzak beren lanetan edo bokazioetan modu profesionalean aplikatzen jakitea, eta beren ikasketa arloaren barruan arrazoiak prestatzearen

eta defendatzearen bidez, eta problemen ebazpenaren bidez demostratzen diren gaitasunak edukitzea.

4. OG ‐ Ikasleak, bai jende espezializatuari eta bai espezializatu gabeari, informazioa, ideiak, arazoak eta konponbideak jakinarazteko gauza izatea.

5. OG ‐ Ikasleek geroko ikasketak autonomia maila handiarekin hasteko beharrezkoak diren ikasketarako abileziak garatu izatea.tanto especializado como no especializado.

 

Gora

Berariazko gaitasunak

 1. GO ‐ Lehen Hezkuntzako curriculum‐arloak, beren diziplinen arteko harremanak eta ebaluazio irizpideak ezagutzea, baita dagozkien irakaskuntza eta ikasketa prozeduren inguruko ezagutza didaktikoen multzoa ere.

2. GO ‐ Irakaskuntza eta ikaskuntza prozesuak diseinatzea, planifikatzea eta ebaluatzea, banaka zein beste irakasle batzuekin eta ikastetxeko profesionalekin lankidetzan.

3. GO ‐ Eraginkortasunez aztertzea hizkuntzen ikasketaegoerak testuinguru kulturaniztun eta eleaniztunetan.

Eskola curriculumeko zientzia eta kultura eremuetako testuen irakurketa eta iruzkin kritikoa sustatzea.

4. GO ‐ Ikasteko espazioak dibertsitatearen testuinguruetan diseinatzea eta erregulatzea, arretaz hartuz, genero berdintasuna, ekitatea eta herritarren prestakuntzako balioen funtsa diren giza eskubideentzako errespetua eta sustapena.

5. GO ‐ Ikasgelan eta hortik kanpoan bizikidetza sustatzea, diziplina arazoak konpontzea eta gatazkak era baketsuan konpontzen laguntzea. Ikasle bakoitzaren ahalegina, konstantetasuna eta diziplina sustatzea eta balioestea.

7. GO ‐ Hezkuntza komunitateko eta inguruneko hainbat sektorerekin lankidetzan jardutea. Irakaskuntzaren eginkizun hezitzailea norbereganatzea, eta hiritartasun aktibo baterako heziketa demokratikoa sustatzea.

8. GO ‐ Harreman kritikoa eta autonomoa edukitzea, jakintzei, balioei eta gizarte erakunde publikoei eta pribatuei buruz.

9. GO ‐ Etorkizun jasangarria izateko norbanakoen eta gizartearen erantzukizuna balioestea.

10. GO ‐ Ikasgelako praktikei buruz gogoeta egitea, irakaskuntza berritu eta hobetzeko. Azturak eta trebetasunak eskuratzea ikasketa autonomo eta kooperatiboa ikasleen artean sustatzeko.

Gora

Ikasketaren emaitzak

Ikasleak irakasgaian hartu behar dituen gaitasunak zehaztea da Ikasketaren emaitza. Hiru maila ezartzen dira:

- Ezin hobea: gaitasunen  %  100 hartzea, eta maisutasuna gaitasunen % 75etan gutxienez ere.

- Erdi mailakoa: irakasgaiaren bidez lortu nahi diren gaitasun gehienak hartzea, eta maisutasuna  tituluaren gaitasun espezifikoei dagozkien gaietan.

- Eskasa: tituluaren gaitasun espezifikoei dagozkien gaiak behar adina ez hartzea.

Ikasle batek GAI kalifikazioa lortzen du ikaskuntza maila ezin hobea edo erdi mailakoa baldin bada.

 

Da zehaztea zeintzuk diren Ikasketaren emaitzak; adibidez:

IM1. Haur Hezkuntzan gorputz heziketa....

IM2.......

Gora

Metodologia

 5.1. Irakas metodologiak

Kodea

Azalpena

MD1

Osoko esposizio magistrala.

MD2

Talde handian elkarrekintza.

MD4

Talde txikian elkarrekintza.

MD5

Banakako elkarrekintza: lanak eta jarraibideak ikasketa autonomorako.

 

5.2. Jarduera hezigarriak
 
Adibidez taula hau bezalakoa sartu beharko zenuke:

Kodea

Azalpena

Orduak

Presentzialtasuna

AF1

Saio teorikoak

7,5

100

AF2

Saio praktikoak

22,5

100

AF3

Lanak eta ahozko azalpenak

15

10

AF4

Norbanako ikasketa

25

0

AF5

Tutoritzak

2,5

100

AF6

Ahozko edo idatzizko azterketak

2,5

100

Gora

Ebaluazioa

 

Resultado de aprendizaje Sistema de evaluación Peso (%) Carácter recuperable
 Lan teorikoak  Aipamenak, azalpenak  15  15
 Ahozko eta idatzizko probak  Azterketa  40  40

 Lan praktikoak: behaketa,

proposamena eta balorapena

Proiektuen azalpena  20  20
 Praktiketan parte-hartzea  Segimendu jarraia  25  0

Gora

Gai-zerrenda

I. GAIA:

- Jarduera fisiokoari osasunari buruzko mitoak eta sinesmen faltsuak.

II. GAIA:

- Orokortasunak jarduera fisikoari eta osasunari buruz.

- Alderdi motorraren osagaiak.

- Erresistentzia

III. GAIA:

- Printzipio orokorrak ariketa fisikoko programa bat diseinatzerakoan.

- Ariketa fisikoaren onurak.

- Indarra.

IV. GAIA:

- Egokitzapen fisiologikoak.

- Malgutasuna.

- Trebetasun zinestesikoak eta koordinazioa.

V. GAIA:

- Posizio anatomikoa.

- Arnasketa eta erlazaxioa.

VI. GAIA:

- Bizkarreko mina eta gorputz jarreraren hezkuntza.

 

Gora

Bibliografia

Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.


- Ibáñez Javier et al, (2001). “Guía práctica. Deporte: Un gran aliado para la salud”. Fundación Eroski. Valencia.

http://saludydeporte.consumer.es/guia/imprimir_index.html

- Gómez-Morán Martín, (2006). Hablemos del ejercicio físico”. Pearson educación, S.A. Madrid.

- Norris Christopher M, (2004). “La guía completa de los estiramientos”. Ed. Paidotribo. Barcelona.

- Gonzalo Luis María, (2005). “Ejercicio y calidad de vida: Claves para mantener la salud mental y física”. Universidad de Navarra. Barañain.

Gora

Hizkuntzak

Euskera/ Gaztelania

Gora

Non emango den

Nafarroako Unibertsitate Publikoko Arrosadiko campusa. Zer ikasgelatan izango den jakiteko, begiratu Giza eta Gizarte Zientzien Fakultatearen web-orrialdea.

https://www.unavarra.es/fac-humanasysociales/estudios/grado/lehen-hezkuntzako-irakasleen-gradua/ordutegiak?submenu=yes

Gora