Kodea: 301622 | Irakasgaia: GORPUTZ-HEZKUNTZA ETA OSASUNA | ||||
Kredituak: 6 | Mota: Aukerakoa | Ikasmaila: | Iraupena: 2º S | ||
Saila: Osasun Zientziak | |||||
Irakasleak: | |||||
ASTRAIN GOÑI, CARLOS FCO. [Tutoretzak ] | ECHAVARRI VIDEGAIN, BERTA (Resp) [Tutoretzak ] | ||||
APECECHEA AIZPURU, JUAN TOMAS [Tutoretzak ] |
Jarduera Fisikoa (“kirola”) eta Osasuna: orokortasunak, mitoak, aurreiritziak eta ideia faltsuak.
Printzipio orokorrak ariketa fisikoko programa bat diseinatzerakoan.
Ariketa fisikoaren onurak.
Erresistentzia, indarra, malgutasuna, trebetasun zinestesikoak eta koordinazioa.
Bizkarreko mina eta gorputz jarreraren hezkuntza.
Natur inguruneko aukera ezberdinen ezagutza.
Nafar Gobernuko kanpainak ezagutza.
“GORPUTZ HEZIKETA ETA OSASUNA. JARDUERAK NATUR INGURUNEAN” 6 ECTSeko oinarrizko formatkuntzako irakasgaia da.
Irakasgaia hau 7. sehilekoan garatzen da.
1. OG ‐ Ikasleek bigarren hezkuntza orokorreko oinarritik abiatzen den ikasketa‐arlo batean ezagutzak dituztela eta ulertzen dituztela frogatu izatea, eta nahiz eta testuliburu aurreratuetan laguntza bilatu, beren ikasketaalorreko abangoardiatik datozen ezagutzak dauzkatela adierazten duten zenbait alderdi kontrolatzeko mailan
daudela frogatzea.
2. OG ‐ Ikasleek beren ezagutzak beren lanetan edo bokazioetan modu profesionalean aplikatzen jakitea, eta beren ikasketa arloaren barruan arrazoiak prestatzearen
eta defendatzearen bidez, eta problemen ebazpenaren bidez demostratzen diren gaitasunak edukitzea.
4. OG ‐ Ikasleak, bai jende espezializatuari eta bai espezializatu gabeari, informazioa, ideiak, arazoak eta konponbideak jakinarazteko gauza izatea.
5. OG ‐ Ikasleek geroko ikasketak autonomia maila handiarekin hasteko beharrezkoak diren ikasketarako abileziak garatu izatea.tanto especializado como no especializado.
|
Ikasleak irakasgaian hartu behar dituen gaitasunak zehaztea da Ikasketaren emaitza. Hiru maila ezartzen dira:
- Ezin hobea: gaitasunen % 100 hartzea, eta maisutasuna gaitasunen % 75etan gutxienez ere.
- Erdi mailakoa: irakasgaiaren bidez lortu nahi diren gaitasun gehienak hartzea, eta maisutasuna tituluaren gaitasun espezifikoei dagozkien gaietan.
- Eskasa: tituluaren gaitasun espezifikoei dagozkien gaiak behar adina ez hartzea.
Ikasle batek GAI kalifikazioa lortzen du ikaskuntza maila ezin hobea edo erdi mailakoa baldin bada.
Da zehaztea zeintzuk diren Ikasketaren emaitzak; adibidez:
IM1. Haur Hezkuntzan gorputz heziketa....
IM2.......
Kodea |
Azalpena |
MD1 |
Osoko esposizio magistrala. |
MD2 |
Talde handian elkarrekintza. |
MD4 |
Talde txikian elkarrekintza. |
MD5 |
Banakako elkarrekintza: lanak eta jarraibideak ikasketa autonomorako. |
Kodea |
Azalpena |
Orduak |
Presentzialtasuna |
AF1 |
Saio teorikoak |
7,5 |
100 |
AF2 |
Saio praktikoak |
22,5 |
100 |
AF3 |
Lanak eta ahozko azalpenak |
15 |
10 |
AF4 |
Norbanako ikasketa |
25 |
0 |
AF5 |
Tutoritzak |
2,5 |
100 |
AF6 |
Ahozko edo idatzizko azterketak |
2,5 |
100 |
Resultado de aprendizaje | Sistema de evaluación | Peso (%) | Carácter recuperable |
Lan teorikoak | Aipamenak, azalpenak | 15 | 15 |
Ahozko eta idatzizko probak | Azterketa | 40 | 40 |
Lan praktikoak: behaketa, proposamena eta balorapena |
Proiektuen azalpena | 20 | 20 |
Praktiketan parte-hartzea | Segimendu jarraia | 25 | 0 |
I. GAIA:
- Jarduera fisiokoari osasunari buruzko mitoak eta sinesmen faltsuak.
II. GAIA:
- Orokortasunak jarduera fisikoari eta osasunari buruz.
- Alderdi motorraren osagaiak.
- Erresistentzia
III. GAIA:
- Printzipio orokorrak ariketa fisikoko programa bat diseinatzerakoan.
- Ariketa fisikoaren onurak.
- Indarra.
IV. GAIA:
- Egokitzapen fisiologikoak.
- Malgutasuna.
- Trebetasun zinestesikoak eta koordinazioa.
V. GAIA:
- Posizio anatomikoa.
- Arnasketa eta erlazaxioa.
VI. GAIA:
- Bizkarreko mina eta gorputz jarreraren hezkuntza.
Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.
- Ibáñez Javier et al, (2001). “Guía práctica. Deporte: Un gran aliado para la salud”. Fundación Eroski. Valencia.
http://saludydeporte.consumer.es/guia/imprimir_index.html
- Gómez-Morán Martín, (2006). Hablemos del ejercicio físico”. Pearson educación, S.A. Madrid.
- Norris Christopher M, (2004). “La guía completa de los estiramientos”. Ed. Paidotribo. Barcelona.
- Gonzalo Luis María, (2005). “Ejercicio y calidad de vida: Claves para mantener la salud mental y física”. Universidad de Navarra. Barañain.
Nafarroako Unibertsitate Publikoko Arrosadiko campusa. Zer ikasgelatan izango den jakiteko, begiratu Giza eta Gizarte Zientzien Fakultatearen web-orrialdea.