Kodea: 301106 | Irakasgaia: HEZKUNTZA-ERAKUNDEAK | ||||
Kredituak: 6 | Mota: Oinarrizkoa | Ikasmaila: 1 | Iraupena: 1º S | ||
Saila: Giza eta Hezkuntza Zientziak | |||||
Irakasleak: | |||||
URREIZTI LEZERTUA, GARBIÑE [Tutoretzak ] | FLORES URIBE, UNAX [Tutoretzak ] | ||||
SCOTTON , PAOLO (Resp) [Tutoretzak ] |
Hezkuntza, Hezkuntzarako eskubidea eta Hezkuntza munduan. Hezkuntza-sistemak eta haien baldintzatzaile sozio-politikoa. Familia lehen hezkuntza-erakunde gisa. Haur Hezkuntzako, Lehen Hezkuntzako eta Bigarren Hezkuntzako erakundeak. Hezkuntza formaleko erakundeen antolaketa. Ikastetxearen Hezkuntza Proiektua (IHP). Hezkuntza ez-formala: Etengabeko Hezkuntza eta Helduen Hezkuntza. Gizarte eta Hezkuntza alorreko erakundeak. Hezkuntza Berezitik Eskola Inklusibora.
1. Oinarrizko gaitasunak
2. OG - Ikasleek beren ezagutzak beren lanetan edo bokazioetan modu profesionalean aplikatzen jakitea, eta beren ikasketa arloaren barruan arrazoiak prestatzearen eta defendatzearen bidez, eta problemen ebazpenaren bidez demostratzen diren gaitasunak edukitzea.
3. OG - Ikasleek (normalean beren ikasketen arloko) datu aipagarriak bildu eta interpretatzeko gaitasuna izatea, arlo sozial, zientifiko edo etikoari buruzko gai aipagarrien gaineko gogoeta hartuko duten iritziak emateko.
4. OG - Ikasleak, baijende espezializatuari eta bai espezializatu gabeari, informazioa, ideiak, arazoak eta konponbideak jakinarazteko gauza izatea.
2. Gaitasun orokorrak
1. GO- Haur Hezkuntzako helburuak, curriculum edukiak eta ebaluazio-irizpidea ezagutzea.
2. GO - Lehen haurtzaroan ikaskuntzak sustatzea eta ahalbidetzea, alderdi kognitibo, emozional, psikomotor eta nahimenezkoen ikuspegi globalizatzaile eta integratzaile batetik.
3.GO- Diseinatzea eta erregulatzea ikasteko espazioak dibertsitatearen testuinguruetan, arretaz hartuz ikasle bakoitzaren hezkuntza beharrak, genero berdintasuna, ekitatea eta giza eskubideentzako errespetua.
5.GO- Taldean hausnartzea arauak onartzeari buruz eta besteenganako errespetuari buruz. Sustatzea ikasle bakoitzaren autonomia eta singulartasuna, lehen haurtzaroan emozioak, sentimenduak eta balioak hezteko faktoreak diren aldetik.
9.GO- Lehen hezkuntzako ikastetxeen antolaketa eta bere funtzionamenduaren barruan sartzen diren jarduerak ezagutzea. Irakaslana hobetu eta bizi osoan zehar gertatzen diren aldaketa zientifiko, pedagogiko eta sozialetara egokitu behar dela onartzea.
11.GO- Ikasgelako praktikei buruz gogoeta egitea, irakaskuntza berritu eta hobetzeko. Azturak eta trebetasunak eskuratzea ikasketa autonomo eta kooperatiborako, eta ikasleen artean sustatzea.
12.GO- Gaurko gizartean hezkuntzaren funtzioa, aukerak eta mugak zeintzuk diren ulertzea, eta haur hezkuntzako ikastetxeak eta beren profesionalak ukitzen dituzten oinarrizko gaitasunak zeintzuk diren ulertzea. Ikastetxeetan aplikagarriak diren kalitatea hobetzeko ereduak ezagutzea.
2.3. Zeharkako gaitasuna
2. ZG - Hizkuntza gaitasuna frogatzea gaztelaniaz, edo, hala badagokio, euskaraz, Europako Kontseiluaren "Hizkuntzen Erreferentziako Europako Esparru Komuna: ikastea, irakastea, ebaluazioa" delakoaren araberako C1 mailaren parekoa.
1. GE- Haur Hezkuntzaren helburuak, curriculum-edukiak, antolaketa, metodologia eta ebaluazio-irizpideak ezagutzea.
4. GE - Ikaskuntzako eta eskola bizikidetzako testuinguruei buruz gogoeta egitea. Behaketa sistematikoa egiten jakitea, ongi egindako lana baliozkotzea, arauak onartzea eta besteak errespetatzea.
5. GE- Ikasgelako praktikei buruz gogoeta egitea, berrikuntza sustatzeko. Azturak eta trebetasunak eskuratzea ikasketa autonomo eta kooperatiboa ikasleen artean sustatzeko, eta kalitatea kudeatzeko ereduak ezagutzea.
9. GE - Haur hezkuntzako ikastetxeen antolaketa ezagutzea, eta bere funtzionamendua, hezkuntza komunitatearen eta gizarte inguruaren sektore batzuen laguntzarekin.
10. GE - Lankidetza, bizikidetza, motibazioa eta ikasteko nahia sustatzea, ikastetxeko proiektuetan aktiboki parte hartzea eta familiekiko harremanak zaintzea.
11. GE - Harreman kritikoa eta autonomoa edukitzea, hezkuntzan inplikatutako jakintzei, balioei eta erakundeei buruz.
Ikasleak irakasgaian hartu behar dituen gaitasunak zehaztea da Ikasketaren emaitza. Hiru maila ezartzen dira:
- Ezin hobea: gaitasunen % 100 hartzea, eta maisutasuna gaitasunen % 75etan gutxienez ere.
- Erdi mailakoa: irakasgaiaren bidez lortu nahi diren gaitasun gehienak hartzea, eta maisutasuna tituluaren gaitasun espezifikoei dagozkien gaietan.
- Eskasa: tituluaren gaitasun espezifikoei dagozkien gaiak behar adina ez hartzea.
Ikasle batek GAI kalifikazioa lortzen du ikaskuntza maila ezin hobea edo erdi mailakoa baldin bada.
Zehaztasuna:
R1- Ikasgaiaren oinarrizko edukiak menperatzen dituela erakutsi du. SE4
R2- Hezkuntza sistemaren sorrera eta garapena ulertzen ditu, Hezkuntza Erakunde desberdinetan zehaztapen-elementu ezberdinak adieraziz. SE2 eta SE3
R3- Era autonomoan eta pentsamendu kritikoz aztertzen ditu zergatik ezagutzak, balioak eta aniztasuna Hezkuntza Erakundeen garapenerako gako egiten diren. SE1 eta SE2.
R4- Testuinguru kulturaniztun eta eleaniztunetan, Hezkuntza Erakundeen ezaugarriak gaitasun kritikoz ebaluatzen ditu, ikasleen banako beharrei arreta emanez. SE 2 eta SE3
R5- Lana ondo egitetik abiatuz, ikasteko eta bizikidetzako testuinguruen garapenarekiko jarrera arduratsua erakusten du. SE1
R6- Jasotako ezagutzak errealitate zehatzetan aplikatzen ditu, Hezkuntza eta Gizarte-Heziketako Erakundeetan. SE3
R7- Hezkuntza berrikuntza ezberdinak aztertzen ditu eta jartzen diren hezkuntza erronkei erantzuna emateko proposamenak egiten ditu. SE2 eta SE3.
Irakas metodologiak
Kodea | Deskripzioa |
MD1 | Azalpen magistrala |
MD2 | Interakzioa talde handian |
MD3 | Interakzioa talde ertainean |
MD5 | Banakako Interakzioa: lan autonomorako eta ikasketarako aholkularitza eta zerginak |
Jarduera hezigarriak
Kodea | Deskripzioa | Orduak | Presentzialtasuna |
AF1 | Klase teorikoak | 45 | 100 |
AF2 | Klase praktikoak | 15 | 100 |
AF3 | Lanak eta ahozko defensa (hala badagokio) | 30 | 10 |
AF4 | Ikaslearen lan autonomoa | 50 | 0 |
AF5 | Tutoriak | 5 | 100 |
AF6 | Idazkiko zein ahozko azterketak | 5 | 100 |
Kodea | Deskribapena | Pisua | Berreskuragarria |
ES1 | Klasera etortzea eta parte-hartzea | % 10 | Ez |
ES2 | Laburtze eta sintesi lan teorikoak | % 20 | Ez |
ES3 | Lan praktikoak: behaketa, proposamena eta, beharrezkoa bada, ebaluaketa | % 30 | Bai, % 30 |
ES4 | Ahozko edo idatzizko probak, partzialak edo osokoak | % 40 | Bai, % 40 |
OSOTARA | % 100 | % 70 |
Oharrak:
- Ebaluazio jarraituko jarduerak egiten diren eskola-saioetara joan behar da nahitaez.
- Ikasgaia gainditzeko ES4 gainditu behar da.
1. BLOKEA. HEZKUNTZAREN KONTZEPTUA ETA ESPARRUA
1.1 Hezkuntzaren kontzeptua: familia, eskola, eta hezkuntza komunitatea.
1.2 Hezkuntzarako eskubidea eta hezkuntza munduan.
1.3 Hezkuntza formala, ez-formala eta informala.
1.4 Hezkuntza-sistemak, hezkuntza-administrazioak eta haien erakundeak
2. BLOKEA. HEZKUNTZA-ERAKUNDEAK. Historia eta gaurkoa
2.1 Eskola instituzionalizatzeko prozesu historikoa: berrikuntza pedagogikoak eta hezkuntza-korronteak.
2.2 Aniztasuna eskolan eta hezkuntza inklusiboa.
2.3 Hezkuntza-erakundeak: haur hezkuntza, lehen hezkuntza eta bigarren hezkuntza.
2.4. Hezkuntza formaleko erakundeen antolaketa eta funtzionamendua Ikastetxearen Heziketa Proiektua (IHP).
2.5 Gizarte-hezkuntzarako erakundeak
3. BLOKEA. HEZKUNTZAREN HELBURUAK ETA DESAFIOAK GAUR EGUNGO MUNDUAN
3.1 Hezkuntza jarraitua eta bizitza osoko hezkuntza informazioaren gizartean
3.2 Eskolaren erronkak XXI. mendeko gizartean.
Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.
Bibliografia Orokorra
AA.VV (2005): Pedagogo Sortzaileak. Hik Hasi aldizkariko monografikoa. Donostia: Xangorin.
CAMINO ORTIZ DE BARRÓN, I. (2011). Teoría e Historia de la Educación. San Sebastián: Delta.
BONA, C. (2015). La nueva educación. Barcelona: Plaza &Janés.
CARREÑO, M. (2000): Teorías e instituciones contemporáneas de educación. Madrid: Síntesis.
DEL POZO, M.M. (2004). Teorías e Instituciones contemporáneas de educación. Madrid: Biblioteca Nueva.
COLMENAR, C. (1995): Génesis de la Educación Infantil en la Sociedad Occidental, Revista Complutense de Educación, 6, 1, pp.15-29. http://revistas.ucm.es/edu/11302496/articulos/RCED9595120015A.PDF
COLOM, A. (2002): Teorías e Instituciones contemporáneas de la educación. Ariel: Barcelona.
COLOM, A. (2002): Hezkuntzaren teoriak eta Erakunde Garaikideak. UNUP: Iruña.
DELORS, J. (1996): La educación encierra un tesoro, Madrid, Santillana/UNESCO.
ESCRIBANO, A. y MARTÍNEZ, A. (2013). Inclusión educativa y profesorado inclusivo. Aprender juntos para aprender a vivir juntos. Madrid: Narcea.
GARCÍA AMILBURU, M.; GARCÍA GUTIÉRREZ, J. (2012). Filosofía de la educación. Cuestiones de hoy y de siempre. Madrid: Narcea.
GARCÍA-RUIZ, R. (2013). Enseñar y aprender en educación infantil a través de proyectos. Publican: Santander.
HARGREAVES, A. (1996). Profesorado cultura y posmodernidad, cambian los tiempos cambia el profesorado, Madrid, Morata.
HERNÁNDEZ ARISTU, J. y LÓPEZ BLASCO, A.(2005): Cambio social y Educación Permanente, Madrid, MEC.
LÁZARO, J. L. & GISBERT, M. (2007). La integración de las TIC en los centros escolares de educación infantil y primaria condiciones previas. Pixel-Bit: Revista de medios y educación, 28. Pp. 27-34. (http://goo.gl/kNY2Kw)
LORENZO DELGADO, M. (2011). (Coord.). Organización y gestión de centros y contextos educativos. Madrid: Universitas.
MARTÍNEZ, M.J (2010). Y para muestra: políticas educativas de inmigración y modelos de escuela que practican la interculturalidad. Valencia: Universitat de Valencia. Servei de publicacions.
MERMA MOLINA, G. (2019). Teoría e Historia de la Educación. Apuntes para la formación del profesorado. Alicante: PUA.
NAYA, L.M. y DÁVILA, P. (Coord.)(2008). El Derecho a la Educación en un mundo globalizado. Actas del X Congreso nacional de educación comparada, Organización de estados Iberoamericanos: http://www.oei.es/quipu/espana/ESPA02.PDF
NÚÑEZ CUBERO, L.; CLARA ROMERO PÉREZ, C. (2017). Teoría de la Educación. Capacitar para la práctica. Madrid: Pirámides.
OSSENBACH SAUTER, G. (2011). Corrientes e Instituciones educativas contemporáneas. Madrid; UNED.
SANCHIDRIÁN, C. y RUÍZ BERRIO, J. (2010). Historia y Perspectiva actual de la Educación Infantil. Barcelona: Grao.
BERARIAZKO BIBLIOGRAFIA
ARNAIZ, P.; ISUS, S. (1995): La Tutoría: organización y tareas. Barcelona: Graó.
AUBERT, A.; FLECHA R. (2009). Aprendizaje dialógico en la sociedad de la información. Barcelona: Hipatia.
BAUMAN, Z. (2009). Los retos de la educación en la modernidad líquida. Barcelona: Gedisa.
BESALÚ, X. (2002): Diversidad cultural y educación. Madrid: Síntesis.
BIESTA, G. (2017). El bello riesgo de educar. Madrid: Ediciones SM
BONA, C. (2015). La nueva educación. Barcelona: Plaza &Janés.
DELORS, J. (1996): La educación encierra un tesoro, Madrid: Santillana/UNESCO.
GARCÍA RUIZ, R. (2013). Enseñar y aprender en educación infantil a través de proyectos. Santander: Publican.
LARROSA, J. (2019). Esperando no se sabe qué. Sobre el oficio del profesor. Barcelona: Candaya.
LÓPEZ-GOÑI, I.; GOÑI ZABALA, J.M. (2014): Hacia un currículum guiado por las Competencias. Propuestas para la acción. Iruñea: UPNA-NUP.
MOREN, R. (2006): Panfleto antipedagógico. Madrid: Lector universal.
NAYA, L.M., C. GARCÍA; F. GÓMEZ, ET ALL. (2005): La Educación y los derechos humanos. País Vasco: Espacio Universitario, EREIN.
PENNAC, D. (2008): Mal de Escuela. Barcelona: Literatura Mondadori.
SORIANO, E. (Coord.). (2007): Principio del formulario. Título: Educación para la convivencia intercultural Madrid: La Muralla.
ZUFIAURRE, B. & CARR, W (1996): Comprensividad, desarrollo productivo y justicia social. Barcelona: Icaria
ZUFIAURRE, B. (2007). ¿Se puede cambiar la educación sin contar con el profesorado?: Reflexiones sobre treinta y seis años de cambios en España, 1970-2006. Barcelona: Octaedro, 2007.
ZUFIAURRE, B. (2000): Evaluación escolar y coparticipación educativa: responsabilidad social y democrática: padres, madres, maestros, maestras, alumnas y alumnos, sociedad: la complejidad de la vida escolar . Valencia: Nau Llibres, 2000.
Nafarroako Unibertsitate Publikoko Arrosadiko campusean. Zer ikasgelatan izango den jakiteko, begiratu Giza, Gizarte eta Hezkuntza Zientzien Fakultatearen web-orrialdean.