Kodea: 245703 | Irakasgaia: INGURUMENAREN TEKNOLOGIA | ||||
Kredituak: 3 | Mota: Nahitaezkoa | Ikasmaila: 4 | Iraupena: 1º S | ||
Saila: Zientziak | |||||
Irakasleak: | |||||
GIL BRAVO, ANTONIO (Resp) [Tutoretzak ] | GALARZA GALARZA, REGINA [Tutoretzak ] |
Kutsaduraren prebentzioa eta garapen iraunkorra. Prozesu kimikoen eta beraien efuenteen propietate estentsiboaren balantzea, garraio fenomenoak eta operazioak. Industriatik eratorritako efluenteen tratamendurako erreaktore kimiko eta biologikoak. Metodo enpiriko bidezko diseinua.
GO-INGT1: Oinarrizko gaietako eta gai teknologikoetako ezagutza, metodo eta teoria berriak ikasteko gai egiteko eta egoera berrietara egokitzeko egokikortasuna emateko ikasleei.
GO-INGT2: Problemak ekimenez ebazteko, erabakiak hartzeko, sormenerako eta arrazoiketa kritikorako ahalmena eta Industria Ingeniaritzaren esparruko ezagutzak, abileziak eta trebetasunak jakinarazteko eta bestetaratzeko ahalmena.
GO-INGT3: Ezinbestez bete behar diren arauak, espezifikazioak eta arautegiak erabiltzeko ahalmena.
GO-INGT4: Ahalmena analizatzeko eta balioesteko zein den konponbide teknikoen inpaktua ingurumenean eta gizartean.
GO-INGT5: Ingurune eleaniztun eta diziplina-aniztun batean lan egiteko ahalmena.
GO-INGT6: Industria ingeniaritzaren arloan behar diren legeak ezagutzea, ulertzea eta haiek aplikatzeko ahalmena izatea.
GE-INGT1: Ingurumenaren teknologiak eta jasangarritasunak dauzkaten oinarrizko kontzeptuak ezagutzea.
GE-INGT2: Efluenteak tratatzeko sistemen oinarrizko printzipioak ulertzea eta zein den haien eragina garapen iraunkorrean.
GE-INGT3: Kutsaduraren prebentziorako metodoak eta ingurumen kudeaketarenak zein diren jakitea.
1. E: Txostenak idaztea eta aurreproiektuak prestatzea.
2. E: Proiektuen gauzatzerako legedi tekniko eta administratiboaren aplikazioa
3. E: Efluenteak tratatzeko sistemen oinarrizko printzipioak ulertzea eta zein den haien eragina garapen iraunkorrean.
4. E: Kutsaduraren prebentziorako metodoak eta ingurumen kudeaketarenak zein diren jakitea.
Metodologia - Jarduera
|
Ordu presentzialak
|
Ordu ez presentzialak
|
1. J Azaltzeko/parte hartzeko eskolak
|
22,5
|
|
2. J Praktikak
|
7,5
|
|
3. J Proiektuak taldean egitea
|
|
5
|
4. J Ikasleak bere kabuz ikastea eta lan egitea
|
|
35 |
5. J Tutoretzak eta ebaluazio probak
|
5
|
|
Guztira
|
35
|
40
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ikasketaren emaitza | Ebaluazio sistema | Pisua (%) | Errekuperatzekoa den edo ez |
1.E, 2.E, 3.E, 4.E |
Ikasi diren kontzeptuak jasoko dituen proba idatzia. | % 75 Gutxieneko nota azken kalifikazioan haztatzeko = 5/10 | Errekuperatzekoa da idatzizko proba bat eginez |
1.E, 2.E, 3.E, 4.E |
Probak eta txostenak, jarduera praktikoetan egin den lanari buruzkoak | % 25 | Ez da errekuperatzekoa |
Ingurumenaren Teknologia irakasgaiak hiru gai unitate dauzka:
1. Unitatea Ur kutsatuak ezaugarritzea eta haien tratamendua.
2. Unitatea Atmosferaren kutsaduraren eragileak eta hauen kontrola.
3. Unitatea Hiri eta industria hondakin solidoen kudeaketa.
Nahitaezko praktikak Kimika Aplikatuko Saileko laborategietan.
Efluente likido baten kutsadura maila ezaugarritzen duten parametro fisiko-kimikoen ebaluazioa.
Irakasgaiaren azken nota (AN) honela kalkulatuko da:
AN = 0,75 x (AZTN) + 0,25 x (Praktiken Nota)
Azterketaren nota (AZTN) ez bada 5/10 baino gehiagokoa, irakasgaiaren azken nota azterketaren nota izanen da.
Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.
Oinarrizkoa:
Contaminación ambiental. Una visión desde la Química. C. Orozco, A. Pérez, Mª.N. González, F.J. Rodríguez, J.M. Alfayate. Editorial Thomson (2003).
Ingeniería de aguas residuales. Tratamiento, vertido y reutilización. Metcalf & Eddy, Inc. McGraw-Hill arg. (1995).
Principles of Environmental Engineering and Science. M.L. Davis and S.J. Masten. McGraw-Hill, Third Edition (2014).
Osagarria:
Kirk-Othmer. Chemical technology and the environment. 1. eta 2. liburukiak. J. Wiley & Sons arg., Inc. (2007).