Kodea: 172101 | Irakasgaia: ENPRESAREN EKONOMIA | ||||
Kredituak: 6 | Mota: Oinarrizkoa | Ikasmaila: 1 | Iraupena: 1º S | ||
Saila: Enpresen Kudeaketa | |||||
Irakasleak: | |||||
MADORRAN GARCIA, CRISTINA (Resp) [Tutoretzak ] | NUÑEZ ALDAZ, IMANOL [Tutoretzak ] | ||||
AZCARATE GARITANO, ELISABETH [Tutoretzak ] |
Enpresaren azterketa ekonomikoari buruzko ikastaroa da hau. Ikasturte honetan, ekintza kolektiboan sortzen diren antolakuntza-arazoen izaera ulertzeko eta enpresaren eraginkortasuna hobetzeko ezinbestekoak diren azterketa-tresnekin eta oinarrizko kontzeptu-ezagutzekin hornitu nahi da ikaslea.
Akziodunek, zuzendaritzako kideek, langileek, bankuek, bezeroek eta hornitzaileek beren ekimena eta baliabideak ekartzen dituzte enpresak balioa sortzea eta banatzea lortzeko. Ikastaroak azterketa ekonomikoak proposatutako ereduak erabiltzen ditu kolektibo horien arteko interakzioan agertzen diren lankidetza- eta gatazka-harremanak aztertzeko.
Ikastaroak aitortzen du enpresa erakunde konplexua dela eta bertako protagonistak ez direla baliabideak, ez helburuak, baizik eta eragile arrazoizko gisa jarduten duten pertsonak. Eragile horiek beren artean lotuta daude kontratuen bitartez. Harreman horiek ezartzen diren esparruan ziurgabetasunak, kontratatzaileen arteko informazio-asimetriak eta helburu oso desberdinak egon ohi dira, eta horrek zaildu egiten du lankidetza. Enpresa lankidetzarako oztopoak neurri batean konpon ditzakeen erakunde gisa proposatzen da. Metodologia honekin dauden enpresa motak begiesten dira, hala nola sozietate kapitalistak eta izaera sozialeko enpresak, eta, era berean, enpresan agintaritzak jokatzen duen papera ebaluatzen da.
Azkenik, enpresaren barruan balio-katearen kontzeptuaren bitartez burura eramaten diren hainbat jardueraren deskribapena egiten da eta enpresaren irabaziak sortzearekin erlazionatzen dira.
Enpresa eta enpresaren zuzendaritza. Enpresaren Jabetza, zuzendaritza eta gobernua. Enpresaren analisi ekonomikoa. Erakunde motak. Enpresaren ingurunea. Enpresaren garapena. Helburuak, plangintza eta kontrola.
Irakasgaiak garatzen dituen gaitasun orokorrak:
1. GO - Azterketa eta sintesi ahalmena
3. GO - Hitzezko eta idatzizko komunikazioa jaioterriko hizkuntzan
8. GO - Erabakiak hartzeko ahalmena
12. GO - Trebetasun harreman pertsonaletan
15. GO - Konpromiso etikoa lanean
16. GO - Presiopeko inguruneetan lan egitea
17. GO - Nork bere kasa ikasteko gaitasuna
Irakasgaiak garatzen dituen gaitasun espezifikoak:
1. GE - Erakunde ekonomikoak ekonomiaren funtzionamenduari buruzko irudikapen teoriko edo formalen emaitza eta aplikazio bezala ulertzea
4. GE - Arazoen azterketari tresna teknikoen maneiuan oinarritutako irizpide profesionalak aplikatzea
11. GE - Enpresaren izaera ulertzea antolamendu gisa eta interes desberdinak dituzten eragileen interakziorako leku gisa
Ikaskuntzaren emaitzak | Edukia | Trebakuntza-jarduerak | Ebaluazioa |
4. E Enpresaren oinarrizko teoria. Antolaketa eta funtzio-arloak. | 1., 2., 6. gaia. | 1. J, 2. J, 3. J, 4. J, 5. J, 6. J | Bakarkako saiakera, bakarkako azterketa eta bakarkako lanaren ebaluazioa |
8. E Antolaketaren teoria. Zuzendaritza estrategikoa | 2., 3. gaia. | 1. J, 2. J, 3. J, 4. J, 5. J, 6. J | Bakarkako saiakera, bakarkako azterketa eta bakarkako lanaren ebaluazioa |
1. EE Gatazka eta lankidetza enpresan | 3., 4., 5. gaia. | 1. J, 2. J, 3. J, 4. J, 5. J, 6. J | Aurkezpenak, bakarkako azterketa eta bakarkako lanaren ebaluazioa |
2. EE Etika enpresan | 3., 4. gaia. | 1. J, 2. J, 3. J, 4. J, 5. J, 6. J | Bakarkako saiakera, bakarkako azterketa eta bakarkako lanaren ebaluazioa |
Metodologia - Jarduera | Aurrez aurreko orduak | Bertaratzea eskatzen ez duten orduak |
1. J Saioak talde handian (azken azterketa barne) | 46 | |
2. J Saioak talde ertainean | 14 | |
3. J Lanak egitea eta ariketak ebaztea | 40 | |
4. J Tutoretzak ikasturtean zehar | 08 | |
5. J Bakarkako prestakuntza | 40 | |
6. J Azterketa | 02 | |
Guztira | 60 | 90 |
Ikasketaren emaitza | Ebaluazio-sistema | Pisua (%) | Berreskuragarria |
RO4, RO8, RE1 | Edukietako azterketa indibiduala. | 70% Berreskurapenera aurkezteko 2/10eko kalifikazio minimoa eskatuko da edo jarraikako bealuaketako jarduerak egitea. Batez bestekoa egiteko 4/10eko gutxienez atera beharko da. | Bai. Idatzizko frogaren bitartez. |
RO4, RO8, RE1 | Bakarko eta taldeko lanak. Ebaluaketa partziala. | 30% | Ez. |
Gaia | Edukiak |
1 | Merkatuak eta erakundeak |
2 | Tarnsakzio kostuak |
3 | Enpresa eta balio sorrera |
4 | Informazioa eta erabaki hartze prozesua |
5 | Agintea eta lan harremana |
6 | Agentzia harremana (S.A.k) |
Kooperatibak eta koalizio arazoa |
Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.
Douma, S. y Schreuder, H. (2009): Enfoques económicos para el análisis de las organizaciones. Pearson Educación. Madrid. 4ª edición
Salas Fumás, V. (1996): Economía de la empresa. Decisiones y organización. Ed. Ariel. Barcelona. 2ª edición
Serra Ramoneda, A. (2003): Mercados, contratos y empresa. Universitat Autònoma de Barcelona. Barcelona