Public University of Navarre



Academic year: 2016/2017 | Previous academic years:  2015/2016  |  2014/2015 
Bachelor's degree in Labour Relations and Human Resources at the Universidad Pública de Navarra
Course code: 352105 Subject title: ENGLISH
Credits: 6 Type of subject: Basic Year: 1 Period: 1º S
Department: Philology and Language Didactics
Lecturers:
PALACIO OCHOA, SARA   [Mentoring ] ARDAIZ MAÑERU, IRANZU (Resp)   [Mentoring ]

Partes de este texto:

 

Module/Subject matter

Contenidos básicos/Idioma moderno

Up

Contents

 
Tema 1. Company Organization and Human Resources Departments.
1.1) Company Organization
1.2) Grammar: Verb tenses/ Articles and quantifiers
1.3) Vocabulary: Learning Strategies
1.4) Reading: Human Resources department
1.5) Letter and e-mail writing: Letter organization and language/Formal and informal language
1.6) Listening: Experiences/Dealing with communication difficulties
1.5) Speaking: Asking questions
1.6) Pronunciation : Vowels 1
 
 
Tema 2. Writing: Letters and e-mails
2.1) Reading: Job advertisements/ Abbreviations
2.2) Grammar: Adverbs/Modal Verbs
2.3) Vocabulary: Compound Words
2.4) Letter writing: Spelling/Punctuation/Replies
2.5) Listening: Numbers and references/Appointments/Problems with orders
2.6) Speaking: Numbers and references/Appointments/Problems with orders
2.7) Pronunciation : Vowels II
 
 
Tema 3. Employment Law
3.1) Reading :Employment Law
3.2) Grammar: Questions/ Connectors/ Future tenses
3.3) Vocabulary: Human Resources/ Verbs+ prepositions
3.4) Letter Writing: Answering enquiries
3.5) Listening: Reports/ An Employment Tribunal Claim
3.6) Speaking: Agreeing/Disagreeing/ Defining words
3.7) Pronunciation: Consonants I
 
Tema 4. Health and Safety/ Absenteeism
4.1) Reading: Health and safety/Absenteeism
4.2) Grammar: Adjectives/Comparison /Modifiers /Relative Clauses
4.3) Vocabulary: Language of meetings and negotiations/Adjectives + preposition/Two word expressions
4.4) Reading: Absenteeism
4.5) Letter Writing: Orders
4.6)Listening: Description of graphs/ Meetings/Negotiations
4.7) Speaking: Describing graphs/ Meetings (Project)
4.8) Pronunciation: Consonants II
Tema 5. Unemployment
5.1) Reading and listening: Unemployment
5.2) Grammar: present participle(-ing) and Infinitive/ Adverbial Clauses I: Conditionals/ If only, I wish
5.3) Vocabulary: Phrasal Verbs/Word partnership/  Social language
5.4) Reading: Motivation
5.5) Listening: Staying at a hotel/Street Directions
5.6) Speaking: Giving directions/ Social language
5.7) Letter writing: Replies  
5.8) Pronunciation: Practice
 
Tema 6. Selection Methods
6.1) Reading: Selection methods
6.2) Grammar. Passive
6.3) Vocabulary: Nouns + prepositions/ Presentations/Word partnerships
6.4) Reading: Questioning skills
6.5) letter writing: complaints
6.6) Listening: Processes and procedures
6.7) Speaking: Processes and procedures
6.8) Pronunciation: Practice
 
.

Up

Descriptors

Inglés (relaciones laborales)

Up

General proficiencies

  • Conocer una lengua extranjera (G4)
  • Capacidad de organización y planificación (G2)
  • Capacidad de gestión de la información (G6)
  • Trabajo en equipo de carácter interdisciplinar (G10)
  • Trabajo en un contexto internacional (G11)
  • Aprendizaje autónomo (G15)
  • Adaptación a nuevas situaciones (G16)
     
 

Up

Specific proficiencies

CE21-Elaboración de escritos y realización de presentaciones en inglés

Up

Learning outcomes

R1. Conocer una lengua extranjera (en inglés, nivel B1)

R2. Aprender una lengua extranjera de forma autónoma

R3. Emplear estrategias específicas de comprensión y expresión oral y escrita de temas relacionados con las relaciones laborales

R4. Redactar los principales tipos de cartas: petición de información, respuestas, pedidos, quejas y petición de trabajo en respuesta a un anuncio

R5. Identificar y seleccionar la información necesaria sobre la materia

R6. Realizar presentaciones en inglés utilizando las nuevas tecnologías

R7. Mostrar  habilidades que le permitan trabajar en un contexto internacional

R8. Mostrar habilidades en las relaciones interpersonales a través del trabajo en equipo

 

Up

Methodology

------ Actividades con asistencia del profesor:
Clase magistral:
·   Horas: 10 horas    (0.4 ECTS)
·   Metodología: clase magistral, exposición por parte del profesor de los puntos esenciales de gramática
Clase práctica:
·   Horas: 48 horas   (1.92 ECTS)
·   Metodología: trabajo individual, por parejas y en grupos en práctica de los elementos léxico-gramaticales y fonéticos que componen la lengua inglesa a nivel B1 enfatizando su uso en las relaciones laborales.
* Todas las clases teóricas y prácticas se llevan a cabo en aulas de informática y se usa el material de MiAulario.

 Seminarios:

· Horas: 2 horas (0.08 ECTS)
· Metodología: resolución de dudas surgidas en cuestionarios de auto evaluación.
Tutorías                                                                         
·Horas: 2 horas (0.08 ECTS)
Exámenes                                                                      
·   Horas: 3 horas (0.12 ECTS)
 
--------Sin asistencia del profesor:
Realización de trabajo individual y estudio personal                                
·   Horas: 27 horas   (1.08 ECTS)
·   El trabajo no-presencial del alumno consistirá en la realización de las lecturas obligatorias y los ejercicios de comprensión lectora y de expansión del vocabulario que las acompañan. También harán ejercicios de gramática complementarios para practicar lo visto en clase.
Tareas grupales de horas prácticas:
·   Horas: 30 horas (1.2 ECTS)
Prácticas en ordenadores (horario libre):
·   Horas: 6 horas (0.24 ECTS)
Preparación de examen 

          Horas: 16 horas (0.66 ECTS)

Up

Languages

Inglés

Up

Evaluation

 

 

Resultado de aprendizaje Sistema de evaluación Peso (%) Carácter recuperable
 R1, R2, R3, R4  Examen parcial  20%  SÍ
 R1, R2, R3, R4  Examen final  60%  SÍ
 R5, R6, R7, R8  Presentación oral  20%  NO

 

 

 

La evaluación consiste en tres partes:

Examen final 60%

Examen parcial 20%

Presentación oral 20%

Para aprobar la asignatura, el alumno debe alcanzar al menos un 50% en total. No es necesario aprobar cada parte por separado.

 

Convocatoria extraordinaria

 

Los alumnos que han hecho la presentación, el parcial y el examen ordinario y que tienen menos de un 50% en la nota final tendrán la posibilidad de hacer el examen de recuperación. El examen de recuperación contará por el 80% de la nota final. La presentación oral no se puede recuperar.

Up

Agenda

 
1ª semana:
 
Introduction Unit 0. Get "English for Labour Relations" from reprography before class
1.1 Ex. 1, 2 and 3
2ª semana:
 
Explain 1.2 B /1.3.1/1.6
Homework: Ex 1 y 2 (pag 16)/Basic quiz on choosing quantifiers/Complete 1.2.A
Práctica
1.2.A/1.3.1
Homework: 1.2. A Ex.1 A-B/ Ex 2 A-B-C (pag 14 y 15)/1.5.1
3ª semana:
 
1.5.3/1.5.4/1.5.5/1.7 and 1.3.3
Homework: 1.9/1.5.5
Práctica
1.8/1.7.2
Homework: 2.1.1/2.1.2/2.1.3 /2.2.4/2.4.2 Ex 1- 2
4ª semana:
 
2.4.3/ 2.2.1/ 2.2.1 Ex 1
Homework: 2.2.1 Ex 2/2.3.1/2.1.5 (pag.33)
Práctica
2.2.2 Ex 2 /2.5
Homework: 2.1.6 /2.2.2 Ex 1-3.
5ª semana:
 
2.7/ Explain grammar: 3.2.1
Homework: 2.3.3/Read 3.1 and do 3.2.2 ex 1 and 2 and and look for examples of connectors
Práctica
2.4.1 Ex 1 (pag.39)/ 2.6.2 (pg 44-47)/2.6.3 (pg. 46-48)
Homework: 2.3.2/2.4.2 Ex 3/ start project 2
6ª semana:
 
3.1/ Explain 3.2.3/Connectors test
Homework: Grammar exercises from 3.2.2/3.1 Grammar and vocabulary
Práctica
3.5/3.6
Homework: 3.3.1 and 3.3.2 /3.1 Ex 1,2 and 3
7ª semana:
 
3.1/ Explain 3.2.3/Connectors test
Homework: Grammar exercises from 3.2.2/3.1 Grammar and vocabulary
Práctica
3.6/3.1 Extension
Homework: 3.4/ Prepare 3.8
8ª semana:
 
3.7/ 4.1
HOMEWORK: 3.8 and study page 74-75/Pronunciation practice I and II
Práctica
Mid term test: Reading, vocabulary and grammar: Verb tenses, Modal verbs, adverbs, articles and quantifiers, connectors and future
HOMEWORK: 4.9. We will do the meetings next Practical class
9ª semana:
 
4.2.1/4.2.2/4.6.1/4.6.2 correct conversations
HOMEWORK: 4.3 Adj + prep
Práctica
4.7.2 Meetings
Homework:  5.9/4.6.3/5.3.2/5.3.3
10ª semana:
 
 5.2 Explain inf/gerund and
Homework: http://www.ego4u.com/en/cram-up/grammar/relative-clauses#exercises (test 1,4,5,9 and 11)/ Grammar exercises 5.2.1 Ex 1-2-3-4 (pag 83-84)
Práctica
Skype conversations 4.7.1 and your degree
Homework: 4.5/Pronunciation practice III
11ª semana:
 
Conditionals/ translations “If only and I wish” (page 87-88)/ 4.8
Homework: Vocabulary: Phrasal verbs 5.3.1/ 5.2.2. Ex 2-3 (pag. 87)
/Start project 6.9/
Práctica
Test on WebCT: Reading, pronunciation and grammar (adjectives, comparatives, relative clauses, inf- vs. gerund and conditionals)
12ª semana:
 
5.1/5.5/ 5.6/
Homework: Pronunciation practice IV/6.3.1/6.3.3
Práctica
5.7/ Encuestas
13ª semana:
 
6.2 Passive
Práctica
Interviews (6.9) and presentations
14ª semana:
 
6.3.2/6.5
Práctica
Interviews and Presentations
15ª semana:
 
Grammar Review
Práctica
Presentations/Surveys

Up

Bibliography

Access the bibliography that your professor has requested from the Library.


 
Básica
Libro de la asignatura: Bueno Alastuey, M.C.English for Labour Relations(se puede adquirir en reprografía)
Complementaria
1) Books
Palmer Silveira, J.C. (2003).Business English in the University Classroom. Castellón; Universitat Jaime I.
Wallwork, A. (2002). Business Vision. Oxford; Oxford University Press.
Krois-Linder, A ( 2006). International Legal English. Cambridge; Cambridge University Press.
Jones, L. & Alexander, R. (2000)New International Business English.Cambridge; Cambridge University Press.
2) Grammar
Murphy, R. (2004) English Grammar in use (intermediate).Cambridge; Cambridge University Press.
Foley, Mark & Diane Hall (2003), Advanced Learners’ Grammar (With Answers). Edinburgh: Longman.
3) Internet pages
Dictionaries
Grammar
http://grammar.ccc.commnet.edu/grammar check the quizzes section
http://www.eleaston.com/ check the sections on Business English and Law
http://www.eflnet.com/ Resources to develop all skills
http://ww2.college-em.qc.ca/prof/epritchard/ Beginning and intermediate levels /Diagnostic tests and lots of grammar sections http://www.lclark.edu/~krauss/toppicks/grammar.html linksorganized by level (level 100, level 200. level 300) -well annotated and includes some user reviews
Adjectives, Adverbs, Articles, etc.; Animated Grammar Tutorials; To be; Common Errors; Double Quizzes; Grammar Troubleshooting; Past Tenses; Present Progressive; Present Simple; Present Tenses: Simple versus Progressive; Reading Texts; Verbs: Modals, Infinitives, gerunds, etc.; Vocabulary: Problem Words
http://www.quia.com/shared/ grammar activities and games listed by title. You can also create your own activities; self-correcting games and activities available.
http://www.better-english.com/grammar.htm Business English Grammar Activities: Present Forms; The Past Simple; Irregular Verbs; Present Perfect; Past Simple v Present Perfect; For or Since; Duration; The Future; Going to; Present forms for future; Will or going to? ; Conditionals; Modals; The -ing form; Prepositions; Word order; Passive; Imperative; Question tags; Have something done; Non-defining clauses; A/The; Conjunctions; etc
http://www.letterwritingguide.com/ guide to letter writing in English with samples
English Grammar in Spanish
 
Business English in Spanish

Up

Location

Aulario

Up