Course code: 311206 | Subject title: FOREIGN LANGUAGE: ENGLISH | ||||
Credits: 6 | Type of subject: Basic | Year: 1 | Period: 2º S | ||
Department: Ciencias Humanas y de la Educación | |||||
Lecturers: | |||||
INDURAIN ERASO, CARMEN (Resp) [Mentoring ] | LEON HERRERA, YASMINA [Mentoring ] |
Conocimiento tanto teórico como práctico de la Lengua Inglesa a nivel de usuario competente C1 (dominio operativo eficaz), nivel de referencia desarrollado por el Consejo de Europa definido en el Marco Común Europeo de Referencia para las Lenguas. Desarrollo de la competencia comunicativa oral y escrita en Lengua Inglesa.
Practical and theoretical knowledge of the English Language at an advanced C1 level, proficient user (effective operational proficiency or advanced), as specified by the Common European Framework of Reference for Languages (CFRL). Development of oral and written communicative competences in English language.
Ingelesa Hizkuntza C1 mailan, MCERLren arabera, gaitutako erabiltzailearen mailan. Ahozko eta idatzizko gaitasun komunikatiboaren garapena ingelesa hizkuntza maila aurreratuan.
Competencias básicas /Oinarrizko gaitasunak
CB2 Que los estudiantes sepan aplicar sus conocimientos a su trabajo o vocación de una forma profesional y posean las competencias que suelen demostrarse por medio de la elaboración y defensa de argumentos y la resolución de problemas dentro de su área de estudio/ 2. OG - Ikasleek beren ezagutzak beren lanetan edo bokazioetan modu profesionalean aplikatzen jakitea, eta beren ikasketa arloaren barruan arrazoiak prestatzearen eta defendatzearen bidez, eta problemen ebazpenaren bidez demostratzen diren gaitasunak edukitzea.
CB3 Que los estudiantes tengan la capacidad de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro de su área de estudio) para emitir juicios que incluyan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica o ética/3. OG - Ikasleek (normalean beren ikasketen arloko) datu
aipagarriak bildu eta interpretatzeko gaitasuna izatea, arlo sozial, zientifiko edo etikoari buruzko gai aipagarrien gaineko gogoeta hartuko duten iritziak emateko.
CB4 Que los estudiantes puedan transmitir información, ideas, problemas y soluciones a un público tanto especializado como no especializado/4. OG - Ikasleak, bai jende espezializatuari eta bai espezializatu gabeari, informazioa, ideiak, arazoak eta konponbideak jakinarazteko gauza izatea.
Competencias generales/Gaitasun orokorrak
CG1 Conocer los objetivos, contenidos curriculares y criterios de evaluación de la Educación Infantil/1. GO - Haur Hezkuntzako helburuak, curriculum edukiak eta ebaluazio-irizpidea ezagutzea.
CG6 Conocer la evolución del lenguaje en la primera infancia, saber identificar posibles disfunciones y velar por su correcta evolución. Abordar con eficacia situaciones de aprendizaje de lenguas en contextos multiculturales y multilingües. Expresarse oralmente y por escrito y dominar el uso de diferentes técnicas de expresión/6. GO - Hizkuntzaren bilakaera ezagutzea lehen haurtzaroan, egon daitezkeen disfuntzioak ezagutzea eta haren bilakaera egokia zaintzea. Eraginkortasunez aztertzea hizkuntzen ikasketaegoerak testuinguru kulturaniztun eta eleaniztunetan. Ahoz eta idatziz azalpenak ematea eta adierazpen teknika desberdinen erabilera menderatzea.
CG7 Conocer las implicaciones educativas de las tecnologías de la información y la comunicación y, en particular, de la televisión en la primera infancia/7. GO - Informazio eta komunikazioaren teknologiek hezkuntzan duten inplikazioa, eta bereziki telebistak lehen haurtzaroan duena.
CG10 Actuar como orientador de padres y madres en relación con la educación familiar en el periodo 0-6 y dominar habilidades sociales en el trato y relación con la familia de cada estudiante y con el conjunto de las familias/10. GO - Gurasoen orientatzaile gisa aritzea 0-6 urte bitarteko epeko familia hezkuntzari buruzko gaietan, eta ikasle bakoitzaren familiarekin nola familia guztiekin harremanak garatzeko gizarte-trebetasunak edukitzea.
CG11 Reflexionar sobre las prácticas de aula para innovar y mejorar la labor docente. Adquirir hábitos y destrezas para el aprendizaje autónomo y cooperativo y promoverlo en los estudiantes/11. GO - Ikasgelako praktikei buruz gogoeta egitea, irakaskuntza berritu eta hobetzeko. Azturak eta trebetasunak eskuratzea ikasketa autonomo eta kooperatiborako, eta ikasleen artean sustatzea.
Competencia transversal / Zeharkako gaitasuna
CT1 Demostrar una competencia lingüística en inglés, francés, alemán o italiano equivalente a un nivel B1 del ¿Marco común europeo de referencia para las lenguas: aprendizaje, enseñanza, evaluación¿ del Consejo de Europa
1. ZG - Hizkuntza gaitasuna frogatzea ingelesez, frantsesez, alemanez edo italieraz, Europako Kontseiluaren "Hizkuntzen Erreferentziako Europako Esparru Komuna: ikastea, irakastea, ebaluazioa" delakoaren araberako B1 mailaren parekoa.
CE1 Conocer los objetivos, los contenidos curriculares, la organización, la metodología, y los criterios de evaluación de la Educación Infantil/1. GE - Haur Hezkuntzaren helburuak, curriculum-edukiak, antolaketa, metodologia eta ebaluazio-irizpideak ezagutzea.
CE6 Conocer la evolución del lenguaje en la etapa infantil e identificar posibles disfunciones. Adquirir técnicas que estimulen el desarrollo del lenguaje, expresarse oralmente y por escrito, y dominar diferentes técnicas de expresión/6. GE - Haurtzaroaren aldian hizkuntzak duen bilakaera ezagutzea eta egon daitezkeen disfuntzioak identifikatzea. Hizkuntzaren garapena sustatuko duten teknikak hartzea, ahoz eta idatziz azalpenak ematea eta adierazpen teknika desberdinak menderatzea.
CE7 Conocer las implicaciones educativas de las tecnologías de la información y la comunicación/7. GE - Informazioaren eta komunikazioaren teknologiek
hezkuntzan duten inplikazioa ezagutzea.
CE10 Fomentar la cooperación, la convivencia, la motivación y el deseo de aprender, participar activamente en los proyectos de centro, y cuidar las relaciones con las familias/10. GE - Lankidetza, bizikidetza, motibazioa eta ikasteko nahia sustatzea, ikastetxeko proiektuetan aktiboki parte hartzea eta familiekiko harremanak zaintzea.
Los resultados de aprendizaje son la concreción de las competencias que el estudiante adquirirá en la materia. Se establecen tres niveles:
- Óptimo: adquisición del 100% de las competencias y maestría en al menos el 75% de ellas.
- Medio: adquisición de la mayoría de las competencias pretendidas en la materia y maestría en aquellos aspectos que contribuyen a las competencias específicas del título.
- Deficiente: insuficiente adquisición de los aspectos que contribuyen a las competencias específicas del título.
Un estudiante obtiene una calificación de APTO si el nivel de aprendizaje es óptimo o medio.
En esta asignatura, los resultados de aprendizaje se concretan en:
R1 Demostrar una competencia de compresion oral de nivel C1 del MCER / To be able to understand oral texts at C1 level as defined by the CEFR
R2 Demostrar una competencia de expresion oral de nivel C1 del MCER / To be able to communicate orally at level C1 as defined by the CEFR
R3 Demostrar una competencia de comprensión escrita de nivel C1 del MCER / To be able to understand written texts at C1 level as defined by the CEFR
R4 Demostrar una competencia de expresión escrita de nivel C1 del MCER / To be able to communicate in writing at level C1 as defined by the CEFR
Ikasleak irakasgaian hartu behar dituen gaitasunak zehaztea da Ikasketaren emaitza. Hiru maila ezartzen dira:
- Ezin hobea: gaitasunen % 100 hartzea, eta maisutasuna gaitasunen % 75etan gutxienez ere.
- Erdi mailakoa: irakasgaiaren bidez lortu nahi diren gaitasun gehienak hartzea, eta maisutasuna tituluaren gaitasun espezifikoei dagozkien gaietan.
- Eskasa: tituluaren gaitasun espezifikoei dagozkien gaiak behar adina ez hartzea.
Ikasle batek GAI kalifikazioa lortzen du ikaskuntza maila ezin hobea edo erdi mailakoa baldin bada.
Zehaztasuna
R1 HEEEK-ko C1 maila erakustea ahozko ulermenaren gaitasunean / To be able to understand oral texts at C1 level as defined by the CEFR
R2 HEEEK-ko C1 maila erakustea ahozko adierazpenaren gaitasunean / To be able to communicate orally at level C1 as defined by the CEFR
R3 HEEEK-ko C1 maila erakustea idatzizko ulermenaren gaitasunean / To be able to understand written texts at C1 level as defined by the CEFR
R4 HEEEK-ko C1 maila erakustea idatzizko adierazpenaren gaitasunean / To be able to communicate in writing at level C1 as defined by the CEFR
Metodologías docentes/Irakas metodologiak
Código/Kodea | Descripción/Deskribapena |
MD1/1. IM | Exposición magistral en plenario/Azalpen magistrala osoko bilkuretan. |
MD2/2. IM | Interacción en grupo grande/Elkarreragina talde handian. |
MD3/3. IM | Interacción en grupo mediano/Elkarreragina talde ertainean. |
MD4/4. IM | Interacción en grupo pequeño/Elkarreragina talde txikian. |
MD5/5. IM | Interacción individualizada: tareas y pautas para el estudio autónomo/Banakako elkarreragina: ikasketa autonomorako egitekoak eta jarraibideak. |
Actividades formativas/Jarduera hezigarriak
Código/Kodea | Descripción/Deskribapena | Horas/Orduak | Presencialidad/Izaera presentziala |
AF1/1. PJ | Clases teóricas (fundamentación, ejemplificaciones, aplicaciones contrastadas y desarrollos)/Eskola teorikoak (funtsatzea, adibidez adieraztea, aplikazio kontrastatuak eta garapenak) | 32 | 100 |
AF2/2. PJ | Clases prácticas o, en su caso, prácticas externas/Eskola praktikoak, edo, hala badagokio, kanpo praktikak (landa-praktikak). | 24 | 100 |
AF3/3. PJ | Elaboración de trabajos y, en su caso, defensa oral/Lanak egitea, eta, hala badagokio, ahozko defentsa. | 20 | 10 |
AF4/4. PJ | Estudio autónomo del estudiante/Ikaslearen ikasketa autonomoa. | 67 | 0 |
AF5/5. PJ | Tutorías/Tutoretzak | 3 | 100 |
AF6/6. PJ | Exámenes orales o escritos/Ahozko edo idatzizko azterketak. | 4 | 100 |
Learning outcome |
Assessment activity |
Weight (%) | It allows test resit |
Minimum required grade |
---|---|---|---|---|
LO3 LO4 | SE3-Continuous evaluation tasks | 20% | NO | NO |
LO1 LO2 | SE4-Oral exam | 30% | YES | 5/10 |
LO1 LO2 | SE4-Pronunciation test | 10% | YES | 5/10 |
LO3 LO4 | SE4-Final written exam (4 parts) | 40% | YES | 5/10 in total (and a minimum of a 5/10 in 3 parts out of 4, and a minimum of 4 in the fourth part) |
Learning outcomes | Evaluation system/Description | % | % Can be Resat |
LO3 LO4 | SE3-Continuous evaluation tasks | 20 | No |
LO1 LO2 | SE4-Oral exam | 30 | YES |
LO1 LO2 | SE4-Pronunciation assessments | 10 | YES |
LO3 LO4 | SE4-Final written exam | 40 | YES |
Total | 100% | 80% |
Resultado de aprendizaje | Sistema de evaluación | Peso (%) | Carácter recuperable |
R3 R4 | SE3-Tareas de evaluación continua | 20 | No |
R1 R2 | SE4-Prueba oral | 30 | SI |
R1 R2 | SE4- Prueba de pronunciación | 10 | SI |
R3 R4 | SE4-Examen escrito final | 40 | SÍ |
Total | 100% | 80% |
Ikaskuntzaren Emaitza | Ebaluazio-sistema | Ehunekoa (%) | Errekupera daitekeenez |
3IE 4IE | ES3-Ebaluazio jarraituko probak | %20 | Ez |
1IE 2IE | ES4- Ahozko proba | %30 | BAI |
1IE 2IE | ES4-Ahoskera proba | %10 | BAI |
3IE 4IE | ES4-Amaierako azterketa idatzia | %40 | BAI |
Total | %100 | %80 |
Grammar points: Units 1-5 of English File Advanced (4th Ed. 2020)
Uses of have, pronouns, narrative tenses in the past: would and used to, uses of get, discourse markers: adverbs and adverbial expressions, speculation and deduction structures: modal verbs: must/may/might/can¿t/should/ought and adjectives and adverbs for speculation: to be bound/sure to, to be likely to/that, probably and definitely + will, emphatic structures: inversions and cleft sentences, distancing structures and expressions: it seems/appears, there seems/appears, the passive with reporting verbs, and may/might, unreal uses of past tenses: I wish, If only, I would rather, it is (high) time, etc.
Vocabulary, idioms and collocations related to the following areas:
-Personality, work, learning languages, phrases with get, conflict and warfare, sounds and the human voice, describing books and films, expressions with time, money, phones and technology, dependent prepositions, etc.
Apart from these word fields, several activities on word formation will be carried out including: adjectives, nouns and verbs, eg. prefixes, abstract noun suffixes, adjective suffixes, adverb suffixes, adjective compounds, etc.
Pronunciation:
Using a dictionary: understanding the English phonetic alphabet.
The rhythm of spoken English, sound-spelling relationships, word stress with suffixes, words and phrases of French origin, stress in word families, consonant clusters, vowel sounds (/¿:/, linking in short phrases, US and UK accents
Listening: A variety of extended recordings representing a wide range of speech situations, activities, styles and accents (both belonging to colloquial and formal English).
Reading: A variety of extended texts adapted from a variety of real sources (newspapers, magazines, the Internet) and different tasks that will help students understand better.
Writing: A selection of complex, extended tasks focused on varied text types (a letter of application, an article, a review, a discursive essay, a report, etc.) that will promote grammar consolidation and appropriate use of the vocabulary taught in each unit.
Speaking: A range of communicative activities related to the topics of each lesson as well as oral tasks on specific topics assigned throughout the course.
Access the bibliography that your professor has requested from the Library.
Textbook
English File Advanced 4th Edition (2020) by Christina Latham-Koenig, Jerry Lambert and Kate Chomacki. ITutor + workbook etc.
Grammar
Bell, Jan & Nick Kenny 3rd Ed. (2015). Advanced Expert Student¿s Resource Book with key. Pearson.
Haines, Simon & Nettle, Mark (2007). Advanced Grammar in Use Supplementary Exercises with Key (New). Cambridge: C.U.P.
Mann, Malcom & Taylore-Knowles, S. (2008). Destination C1& C2. Grammar & Vocabulary with Key. Macmillan.
Swan, Michael (1995). Practical English Usage. O.U.P.
Swan, Michael & Walter, Catherine (1997). How English Works. O.U.P.
Swan, Michael & Walter, Catherine (2009). Oxford English Grammar Course Advanced with answers. O.U.P.
Vince,Michael (2009). Advanced Language Practice with Key (3rd Edition). Macmillan.
Vince,Michael & Amanda French (2011). IELTS Language Practice. English Grammar and Vocabulary with Key (3rd Edition). Macmillan.
Yule, George (2006). Oxford Practice Grammar Advanced with Key and CDRom Pack. O.U.P.
Vocabulary
Gairns, Ruth & Stuart Redman (2009). Oxford Word Skills Advanced. O.U.P.
Gairns, Ruth & Stuart Redman (2011). Idioms and Phrasal Verbs (Advanced). O.U.P.
McCarthy, Michael & O¿Dell, Felicity & Ellen Shaw (1997). Vocabulary in Use. Upper- Intermediate (with answers). C.U.P.
McCarthy, M. & O¿Dell, F. (2003). English Idioms in Use. C.U.P.
McCarthy, M. & O¿Dell, F. (2004). English Phrasal Verbs in Use. C.U.P.
McCarthy, M. & O¿Dell, F. (2005). Test your English Vocabulary in Use (Advanced). C.U.P.
McCarthy, M. & O¿Dell, F. (2007). English Vocabulary in Use (Advanced). C.U.P.
Thomas B.J. (1999). Advanced Vocabulary and Idiom. Longman.
Skills
Boyle, M. & Warwick Lindsay (2014). Reading & Writing Level 4. MacMillan.
Clandfield, L. & McKinnon, M (2014). Listening & Speaking Level 4. MacMillan.
Craven, Miles (2008). Cambridge English Skills: Real. Real Listening & Speaking 4. C.U.P.
Driscoll, Liz (2008). Cambridge English Skills: Real Reading 4. C.U.P.
Emmerson, Paul (2003). Email English. Macmillan.
Haines, Simon (2008). Cambridge English Skills: Real Writing 4 (Advanced).C.U.P.
McCarter, Sam. (2009). Academic Writing. Macmillan.
Miles, Scott (2009). Effective Reading 4. Macmillan.
Zemach, D. & Islam, C. (2009). Writing in Paragraphs. Macmillan.
Oral Presentations:
Powell, M. (1996). Presenting in English. Hove: LTP.
Powell, M. (2011). Dynamic Presentations. Cambridge: Cambridge University Press.
Reinhardt, S M (2002). Giving Academic Presentations. Ann Arbor: University of Michigan Press.
Van Emden, J & L Becker (2010). Presentation Skills for Students. Basingstoke: Palgrave McMillan.
Pronunciation
Baker, Ann (2006). Ship or Sheep? C.U.P.
Brazil, D. (1994). Pronunciation for Advanced Learners of English. Cambridge: C.U.P.
Cauldwell, Richard Words Alive! Pronunciation Podcasts. C.U.P.
Estebas-Vilaplana, Eva (2009). Teach Yourself English Pronunciation: An Interactive Course for Spanish Speakers. Netbiblo/UNED.
Hancock, M. (2000). Pronunciation Games. Cambridge: C.U.P.
Hewings, Martin (2004). English Pronunciation in Use. Advanced. Cambridge: C.U.P.
O¿Connor, J.D. and C. Fletcher. (2002). Sounds English: A Pronunciation Practice Book. Harlow: Longman.
Vaughan-Rees, M. (2002). Test your Pronunciation. Essex: Penguin.
Monolingual Dictionaries
Cambridge English Pronouncing Dictionary
Cambridge Advanced Learner¿s Dictionary
Longman Wordwise Dictionary
New Oxford Collocations Dictionary 2009
Oxford Advanced Learner¿s Dictionary
Bilingual Dictionaries
Collins Cobuild English Dictionary
Dicccionario Bilingüe Cambridge Compact, Spanish-English
Diccionario Oxford Compact Plus
Diccionario Oxford Study para Estudiantes de Inglés (2ª Edición)
Diccionario Oxford Inglés-Español /Español-Inglés. Concise.
Useful Internet Links:
http://tedtalks.com
http://oup.com/elt/englishfile/advanced
http://macmillandictionary.com
http://dictionary.cambridge.org/
http://oup.com/elt/catalogue/teachers/oald7/?cc=nl (Oxford Advanced Learner¿s)
http://ldceonline.com/ (Longman Dictionary of Contemporary English Online)
http://macmillandictionary.com/online
http://www.merriam-webster.com/
http://www.onestopenglish.com
http://www.breakingnewsenglish.com/
http://www.bbc.co.uk/
http://www.bbc.co.uk/worldservice/learningenglish/
http://www.voanews.com/specialenglish/ (Voice of America)
http://www.bized.co.uk (podcasts)
http://www.nationalgegraphic.com/podcasts/
http://www.manythings.org/listen/
http://www.qualitytime-esl.com/
http://www.englishclub.com/
http://www.btinternet.com/~ted.power/
http://www.eslmonkeys.com/student/esl_learning.php
http://esl.about.com/cs/onlinecourses/a/a_ecourses.htm
http://www.focusenglish.com/dialogues/conversation.html
http://www.webcorp.org.uk/ (for written self-correction)
Relevant Journals:
Hot English Magazine (with Audio)
Speak-up
The Reporter: Articles and Entertainment for Students of the English Language
The Times Educational Supplement
Think in English (with Audio)
La asignatura (teoría y práctica) se imparte en Lengua Inglesa, por lo que la lengua de comunicación entre los alumnos y el profesor será el inglés. Todas las pruebas, exposiciones orales y trabajos de la asignatura se realizarán en inglés. La bibliografía también está en inglés.
Irakasgaia (teoria eta praktika) ingelesez emanen da, hortaz, ikaslearen eta irakaslearen arteko komunikazio-hizkuntza ingelesa izanen da. Proba guztiak, ahozko aurkezpenak eta irakasgaiari dagozkion lanak ingelesez eginen dira. Bilbiografia ere ingelesez dago.
Arrosadia Campus of the Public University of Navarra. For specific classroom, see the website of the Faculty of Humanities, Social and Educational Sciences.