Public University of Navarre



Academic year: 2023/2024 | Previous academic years:  2022/2023 
Double Bachelor's degree in Early Childhood Education and Primary Education at the Universidad Pública de Navarra
Course code: 306410 Subject title: NEW TECHNOLOGIES APPLIED TO ENGLISH TEACHING
Credits: 3 Type of subject: Optative Year: 4 Period: 1º S
Department: Ciencias Humanas y de la Educación
Lecturers:
BUENO ALASTUEY, Mª CAMINO (Resp)   [Mentoring ] LASHERAS BALDUZ, JESÚS   [Mentoring ]

Partes de este texto:

 

Module/Subject matter

Optativo/ Mención en Lengua Extranjera: Inglés

Aukerakoa/Aipameneko irakasgaia Atzerriko Hizkuntzan: Ingelesa

Up

Contents

New Information and Communication Technologies applied to the teaching and learning of foreign languages/Nuevas Tecnologías de la Información y la Comunicación aplicadas a la enseñanza - aprendizaje de lenguas extranjeras/ Informazio eta Komunikazio Teknologia berriiak atzerriko hizkuntzen ikaskuntza-irakaskuntzara bideratuak.

Up

General proficiencies

2.1. Basic proficiencies/Competencias básicas/Oinarrizko gaitasunak

BP2 - Students know how to apply their knowledge to their work or vocation in a professional manner and possess skills which are usually demonstrated by developing and defending arguments and resolving problems in their area of study/Que los estudiantes sepan aplicar sus conocimientos a su trabajo o vocación de una forma profesional y posean las competencias que suelen demostrarse por medio de la elaboración y defensa de argumentos y la resolución de problemas dentro de su área de estudio/2. OG. Ikasleek beren ezagutzak beren lanetan edo
bokazioetan modu profesionalean aplikatzen jakitea, eta beren ikasketa arloaren barruan arrazoiak prestatzearen eta defendatzearen bidez, eta problemen ebazpenaren bidez demostratzen diren gaitasunak edukitzea.

BP4 - Students are able to transmit information, ideas, problems and solutions to both specialist and non-specialist audiences/

Que los estudiantes puedan transmitir información, ideas, problemas y soluciones a un público tanto especializado como no especializado./4. OG - Ikasleak, bai jende espezializatuari eta bai espezializatu gabeari, informazioa, ideiak, arazoak eta konponbideak jakinarazteko gauza izatea.

BP5 - Students have developed those learning skills required in order to undertake further studies with a considerable degree of self-reliance./Que los estudiantes hayan desarrollado aquellas habilidades de aprendizaje necesarias para emprender estudios posteriores con un alto grado de autonomía./5. OG - Ikasleek geroko ikasketak autonomia mailahandiarekin hasteko beharrezkoak diren ikasketarako abileziak garatu izatea.
2.2. General proficiencies/Competencias generales/Gaitasun orokorrak

GP2 - To promote and facilitate learning in early childhood from a global perspective, integrating the different cognitive, emotional, psychomotor and volitional dimensions.Promover y facilitar los aprendizajes en la primera infancia, desde una perspectiva globalizadora e integradora de las diferentes dimensiones cognitiva, emocional, psicomotora y volitiva/2. GO - Lehen haurtzaroan ikaskuntzak sustatzea eta ahalbidetzea, alderdi kognitibo, emozional, psikomotor eta
nahimenezkoen ikuspegi globalizatzaile eta integratzaile batetik.

GP6 - To be familiar with the development of language in early childhood, to be able to identify possible dysfunctions and ensure correct development. Effectively address language learning situations in multicultural and multilingual contexts. Express themselves orally and in writing, and master the use of different techniques of expression./Conocer la evolución del lenguaje en la primera infancia, saber identificar posibles disfunciones y velar por su correcta evolución. Abordar con eficacia situaciones de aprendizaje de lenguas en contextos multiculturales y multilingües. Expresarse oralmente y por escrito y dominar el uso de diferentes técnicas de expresión/6. GO - Hizkuntzaren bilakaera ezagutzea lehen haurtzaroan, egon daitezkeen disfuntzioak ezagutzea eta haren bilakaera egokia zaintzea. Eraginkortasunez aztertzea hizkuntzen ikasketaegoerak testuinguru kulturaniztun eta eleaniztunetan. Ahoz eta idatziz azalpenak ematea eta adierazpen teknika desberdinen erabilera menderatzea.

GP7 - To be familiar with the educational implications of Information and Communication Technology, particularly television, in early childhood./Conocer las implicaciones educativas de las tecnologías de la información y la comunicación y, en particular, de la televisión en la primera infancia/ 7. GO - Informazio eta komunikazioaren teknologiek hezkuntzan duten inplikazioa, eta bereziki telebistak lehen haurtzaroan duena.

GP11 - To reflect on classroom practices in order to innovate and improve teaching. To acquire habits and skills for autonomous and cooperative learning, and promote it among children./CG11 Reflexionar sobre las prácticas de aula para innovar y mejorar la labor docente. Adquirir hábitos y destrezas para el aprendizaje autónomo y cooperativo y promoverlo en los estudiantes/11. GO - Ikasgelako praktikei buruz gogoeta egitea, irakaskuntza berritu eta hobetzeko. Azturak eta trebetasunak eskuratzea ikasketa autonomo eta kooperatiborako, eta ikasleen artean sustatzea.

GP12 - To understand the function, possibilities and limits of education in today's society, and the core competences which affect early childhood education centers and the professionals who belong to them. To be familiar with quality improvement models as applicable to education centers./CG12 Comprender la función, las posibilidades y los límites de la educación en la sociedad actual y las competencias fundamentales que afectan a los colegios de educación primaria y a sus profesionales. Conocer modelos de mejora de la calidad con aplicación a los centros educativos./12. GO - Gaurko gizartean hezkuntzaren funtzioa, aukerak eta mugak zeintzuk diren ulertzea, eta haur hezkuntzako ikastetxeak eta beren profesionalak ukitzen dituzten oinarrizko gaitasunak zeintzuk diren ulertzea. Ikastetxeetan aplikagarriak diren kalitatea hobetzeko ereduak ezagutzea.
2.3. Transverse proficiencies/Competencias transversales/Zeharkako gaitasunak

TP1 - To demonstrate a level of competence in English, French, German or Italian equivalent to the B1 level of the Council of Europe¿s Common European Framework of Reference for Languages./CT1 Demostrar una competencia lingüística en inglés, francés, alemán o italiano equivalente a un nivel B1 del ¿Marco común europeo de referencia para las lenguas: aprendizaje, enseñanza, evaluación¿ del Consejo de Europa./1. ZG - Hizkuntza gaitasuna frogatzea ingelesez, frantsesez, alemanez edo italieraz, Europako Kontseiluaren "Hizkuntzen Erreferentziako Europako Esparru Komuna: ikastea, irakastea, ebaluazioa" delakoaren araberako B1 mailaren parekoa.

Up

Specific proficiencies

SP1. To be familiar with the objectives, curricular content, organization, methodology and evaluation criteria of Early Childhood EducationConocer los objetivos, los contenidos curriculares, el significado de las áreas y la organización, la metodología y los criterios de evaluación de la Educación Infantil./Haur Hezkuntzaren helburuak, curriculum-edukiak, antolaketa, metodologia eta ebaluazio-irizpideak ezagutzea.

SP2 - To promote learning in early childhood from a global perspective, integrating cognitive, emotional, psychomotor and volitional dimensions/Promover los aprendizajes en la primera infancia desde una perspectiva globalizadora e integradora de las dimensiones cognitiva, emocional, psicomotora y volitiva/Lehen haurtzaroko ikasketak dimentsio kognitibo, emozional, psikomotore eta bolitiboak batzen dituen ikuspegi globalizatzaile eta integratzaile batetik sustatzea.

SP3 - To design learning spaces in contexts characterized by diversity and in multicultural and multilingual environments which attend to the unique needs of children, gender equality, fairness and the development of human rights./Diseñar espacios de aprendizaje en contextos de diversidad y en espacios multiculturales y multilingües, atendiendo las necesidades singulares del alumnado, la igualdad de género, la equidad, y el desarrollo de los derechos humanos/Diseinatzea ikasteko espazioak dibertsitatearen,
kulturaniztasunaren eta eleaniztasunaren testuinguruetan, arretaz hartuz ikasle bakoitzaren hezkuntza beharrak, genero berdintasuna, ekitatea eta giza eskubideentzako errespetua.

SP5 - To reflect on classroom practices in order to promote innovation. To acquire habits and skills for autonomous and cooperative learning, and to be familiar with quality management models./Reflexionar sobre las prácticas de aula para fomentar la innovación. Adquirir hábitos y destrezas para el aprendizaje autónomo y cooperativo, y conocer modelos de gestión de calidad/Ikasgelako praktikei buruz gogoeta egitea, berrikuntza sustatzeko. Azturak eta trebetasunak eskuratzea ikasketa autonomo eta kooperatiboa ikasleen artean sustatzeko, eta kalitatea kudeatzeko ereduak ezagutzea.

SP7 - To be familiar with the educational implications of Information and Communication Technology./Conocer las implicaciones educativas de las tecnologías de la información y la comunicación./Informazioaren eta komunikazioaren teknologiek
hezkuntzan duten inplikazioa ezagutzea.
SP12 - To organize actively the processes of teaching and learning the contents of Early Childhood Education from a perspective of skills development/Organizar de forma activa los procesos de enseñanza y de aprendizaje de los contenidos propios de la Educación Infantil desde una perspectiva de desarrollo de competencias/Era aktiboan antolatzea Lehen Hezkuntzakoak diren edukien irakaskuntza eta ikaskuntza prozesuak, gaitasunak garatzeko ikuspegi batetik.

Up

Learning outcomes

Los resultados de aprendizaje son la concreción de las competencias que el estudiante adquirirá en la materia. Se establecen tres niveles:
- Óptimo: adquisición del 100% de las competencias y maestría en al menos el 75% de ellas.
- Medio: adquisición de la mayoría de las competencias pretendidas en la materia y maestría en aquellos aspectos que contribuyen a las competencias específicas del título.
- Deficiente: insuficiente adquisición de los aspectos que contribuyen a las competencias específicas del título.
Un estudiante obtiene una calificación de APTO si el nivel de aprendizaje es óptimo o medio.
This learning results should be shown in/ Estos resultados de aprendizaje se concretan en:

 

R1 Show theoretical knowledge about how to apply technologies to implement teaching innovations in the classroom/Mostrar conocimientos teóricos sobre la aplicación de las nuevas tecnologías a la innovación docente en el aula/Teknologia berrien aplikazioa gelako irakaskuntza-berrikuntzari buruzko ezagutza teorikoak azaltzea (Competencia digital docente nivel B)

R2 Show practical knowledge of the usage and adequacy of use of technologies for the learning processes of the students/Mostrar conocimientos prácticos de uso y adecuación de uso de las nuevas tecnologías a los procesos de aprendizaje de los alumnos/Ikasleen ikasketa-prozesuetan teknologia berriei buruzko ezagutza praktikoen erabilera eta egokitasuna erakustea (Competencia digital docente nivel B)

R3 Show knowledge of the educational implications of Information and Communication Technologies/ Demostrar que se conocen las implicaciones educativas de las tecnologías de la información y la comunicación./Informazioaren eta komunikazioaren teknologiek hezkuntzan duten inplikazioa ezagutzea (Competencia digital docente nivel B)

R4 Show communicative competence in English at C1.1. level/Demostar competencia comunicativa en inglés a nivel C1.1 del MCER/Ingelesean HEEEK-eko C1.1 mailako gaitasuna dutela erakustea

Up

Methodology

5.1. Metodologías docentes/Irakas metodologiak

Código/Kodea Description/Descripción/Deskribapena
MD1/1. IM Lecture with full attendance/Exposición magistral en plenario/Azalpen magistrala osoko bilkuretan
MD2/2. IM Interaction in large group/Interacción en grupo grande/Elkarreragina talde handian.
MD3/3. IM Interaction in medium-sized group/Interacción en grupo mediano/Elkarreragina talde ertainean.
MD4/4. IM Interaction in small group/Interacción en grupo pequeño/Elkarreragina talde txikian.
MD5/5. IM Individualised interaction: tasks and guidelines for autonomous study/Interacción individualizada: tareas y pautas para el estudio autónomo/Banakako elkarreragina: ikasketa autonomorako egitekoak eta jarraibideak.

 

5.2 Actividades formativas/Jarduera hezigarriak

Código/Kodea Description/Descripción/Deskribapena Horas/Orduak Presencialidad/Izaera presentziala
AF1/1. PJ Theoretical classes/Clases teóricas/Eskola teorikoak 15 100
AF2/2. PJ Practical classes or, in the event, practical experience (in the field)/Clases prácticas o, en su caso, prácticas externas/Eskola praktikoak, edo, hala badagokio, kanpo praktikak 15 100
AF3/3. PJ Preparation of papers and oral defence/Elaboración de trabajos y, en su caso, defensa oral/Lanak egitea, eta, hala badagokio, ahozko defentsa. 10 10
AF4/4. PJ Self-study/Estudio autónomo del estudiante/Ikaslearen ikasketa autonomoa. 30 0
AF5/5. PJ Tutorials/Tutorías/Tutoretzak 2 100
AF6/6. PJ Oral or written exams/Exámenes orales o escritos/Ahozko edo idatzizko azterketak. 3 100

 

Up

Evaluation

 

Learning outcome Assessment activity Weight (%) It allows resit Minimum required grade
R1-R2-R3 -R4 Class work and assignments 20 No/Ez None
R1-R3-R4 Written evaluation tests/Pruebas de evaluacion escritas/ Idatzizko probak  15 Si/Bai 4
R1-R2-R3-R4 Blog 45 Si/Bai 5
R1-R2-R3-R4 Oral presentations in class/ Presentaciones orales en clase/       Gelan egindako ahozko aurkezpenak    20 No/Ez 4

 

Up

Agenda

Unit 1. Introduction
Unit 2. Using internet resources for your class
Unit 3. Creating your own exercises
Unit 4. Collaborative technologies
Unit 5. Evaluation tools
Unit 6. Webpages

Up

Bibliography

Access the bibliography that your professor has requested from the Library.


Egbert, L. 2007. Supporting Learning with technology: Essentials of Classroom Practice. Upper Saddle River, NJ: Pearson Education.

Egbert, L. 2005. CALL Essentials: Principles and Practice in CALL Classrooms. Alexandria, Virginia: TESOL.

Farr, F., & Murray, L. (Eds.) 2016. The Routledge handbook of language learning and technology. London-New York: Routledge. UPNA Library: J 292-11

Levy, M. and Stockwell, G. 2006. CALL Dimensions: Options and Issues in Computer-Assisted Language Learning. Adison Av, NY; Routledge.

Up

Languages

English/Inglés/Ingelesea

Up

Location

Arrosadia Campus of the Public University of Navarra. For specific classroom, see the website of the Faculty of Humanities, Social and Educational Sciences.

Up