Public University of Navarre



Academic year: 2021/2022 | Previous academic years:  2020/2021  |  2019/2020  |  2018/2019  |  2017/2018 
Bachelor's degree in Primary Education at the Universidad Pública de Navarra
Course code: 302716 Subject title: NEW TECHNOLOGIES APPLIED TO ENGLISH TEACHING
Credits: 3 Type of subject: Optative Year: Period: 1º S
Department: Ciencias Humanas y de la Educación
Lecturers:
BUENO ALASTUEY, Mª CAMINO (Resp)   [Mentoring ] LASHERAS BALDUZ, JESÚS   [Mentoring ]

Partes de este texto:

 

Module/Subject matter

Optativo/ Mención en Lengua Extranjera: Inglés

Aukerakoa/Aipameneko irakasgaia Atzerriko Hizkuntzan: Ingelesa

Optional/ Foreing Language: English Mention

Up

General proficiencies

2.1. Competencias básicas
CB2 Que los estudiantes sepan aplicar sus conocimientos a su trabajo o vocación de una forma profesional y posean las competencias que suelen demostrarse por medio de la elaboración y defensa de argumentos y la resolución de problemas dentro de su área de estudio./2. OG. Ikasleek beren ezagutzak beren lanetan edo bokazioetan modu profesionalean aplikatzen jakitea, eta beren ikasketa arloaren barruan arrazoiak prestatzearen eta defendatzearen bidez, eta problemen ebazpenaren bidez demostratzen diren gaitasunak edukitzea.
CB4 Que los estudiantes puedan transmitir información, ideas, problemas y soluciones a un público tanto especializado como no especializado./4. OG - Ikasleak, bai jende espezializatuari eta bai espezializatu gabeari, informazioa, ideiak, arazoak eta konponbideak jakinarazteko gauza izatea.
CB5 Que los estudiantes hayan desarrollado aquellas habilidades de aprendizaje necesarias para emprender estudios posteriores con un alto grado de autonomía./5. OG - Ikasleek geroko ikasketak autonomia mailahandiarekin hasteko beharrezkoak diren ikasketarako abileziak garatu izatea.

2.2. Competencias generales
CG1 Conocer las áreas curriculares de la Educación Primaria, la relación interdisciplinar entre ellas, los criterios de evaluación, y el cuerpo de conocimientos didácticos en torno a los procedimientos de enseñanza y aprendizaje respectivos./Lehen Hezkuntzako curriculum¿arloak, beren diziplinen arteko harremanak eta ebaluazio irizpideak ezagutzea, baita dagozkien irakaskuntza eta ikasketa prozeduren inguruko ezagutza didaktikoen multzoa ere.
CG2 Diseñar, planificar y evaluar procesos de enseñanza y aprendizaje, tanto individualmente como en colaboración con otros docentes y profesionales del centro./2. GO ¿ Irakaskuntza eta ikaskuntza prozesuak diseinatzea, planifikatzea eta ebaluatzea, banaka zein beste irakasle batzuekin eta ikastetxeko profesionalekin lankidetzan.
CG3 Abordar con eficacia situaciones de aprendizaje de lenguas en contextos de diversidad, multiculturales y plurilingües. Fomentar la lectura y el comentario crítico de textos de los diversos dominios científicos y culturales contenidos en el currículo escolar./3. GO ¿ Eraginkortasunez aztertzea hizkuntzen ikasketaegoerak testuinguru kulturaniztun eta eleaniztunetan. Eskola curriculumeko zientzia eta kultura eremuetako testuen irakurketa eta iruzkin kritikoa sustatzea.
CG8 Mantener una relación crítica y autónoma respecto de los saberes, los valores y las instituciones sociales públicas y privadas./8. GO ¿ Harreman kritikoa eta autonomoa edukitzea, jakintzei, balioei eta gizarte erakunde publikoei eta pribatuei buruz.
CG11 Conocer y aplicar en las aulas las tecnologías de la información y la comunicación. Discernir selectivamente la información audiovisual que contribuya a los aprendizajes, a la formación cívica y a la riqueza cultural./11. GO ¿ Informazioaren eta Komunikazioaren teknologiak ezagutzea eta ikasgelan aplikatzea. Ikasketetan, herritar prestakuntzan eta kultura aberastasunean laguntzen duen ikus¿entzunezko informazioa aukeratzea.
CG12 Comprender la función, las posibilidades y los límites de la educación en la sociedad actual y las competencias fundamentales que afectan a los colegios de educación primaria y a sus profesionales. Conocer modelos de mejora de la calidad con aplicación a los centros educativos./12. GO ¿ Gaurko gizarteanhezkuntzaren funtzioa, aukerak eta mugak zeintzuk diren ulertzea, eta haur hezkuntzako ikastetxeak eta beren profesionalak ukitzen dituzten oinarrizko gaitasunak zeintzuk diren ulertzea. Ikastetxeetan aplikagarriak diren kalitatea hobetzeko ereduak ezagutzea.

2.3. Competencias transversales
CT1 Demostrar una competencia lingüística en inglés, francés, alemán o italiano equivalente a un nivel B1 del ¿Marco común europeo de referencia para las lenguas: aprendizaje, enseñanza, evaluación¿ del Consejo de Europa./1. ZG ¿ Hizkuntza gaitasuna frogatzea ingelesez, frantsesez, alemanez edo italieraz, Europako Kontseiluaren "Hizkuntzen Erreferentziako Europako Esparru Komuna: ikastea, irakastea, ebaluazioa" delakoaren araberako B1 mailaren parekoa.

 

2.1 Basic Proficiencies

BP2 - Students know how to apply their knowledge to their work or vocation in a professional manner and possess skills which are usually demonstrated by developing and defending arguments and resolving problems in their area of study.

BP4 - Students are able to transmit information, ideas, problems and solutions to both specialist and non-specialist audiences.

BP5 - Students have developed those learning skills required in order to undertake further studies with a considerable degree of self-reliance.

2.2. General Proficiencies

GP1 - To be familiar with the curricular areas of Primary Education, the interdisciplinary relationship between them, the evaluation criteria and the body of didactic knowledge involved in the respective teaching and learning procedures.

GP2 - To design, plan and evaluate teaching and learning processes, both individually and in collaboration with other teachers and school professionals.

GP3 - To address language learning situations effectively in contexts of diversity which are multicultural and multilingual. To encourage reading and the critical commentary of texts from the different scientific and cultural fields found in the school curriculum.

GP8 -To maintain a critical, independent relationship with respect to knowledge, values and social institutions, both private and public.

GP11 - To be familiar with Information and Communication Technology, and apply it in the classroom. To distinguish the audiovisual information which contributes to learning, civic education and cultural richness in a selective manner.

GP12 - To understand the function, possibilities and limits of education in today's society and the core competences which affect primary schools and the professionals who belong to them. To be familiar with quality improvement models as applicable to education centres.

2.3. Transverse Proficiencies

TP2 - To demonstrate a level of competence in Spanish and, where appropriate, Basque equivalent to the C1 level of the Council of Europe¿s Common European Framework of Reference for Languages.

Up

Specific proficiencies

CE1 Conocer los objetivos, los contenidos curriculares, el significado de las áreas y la organización, la metodología y los criterios de evaluación de la Educación Primaria./1. GE ¿ Lehen Hezkuntzaren helburuak, curriculumedukiak, arloen esanahia eta antolaketa, metodologia eta ebaluazio¿irizpideak ezagutzea.
CE2 Diseñar, planificar y evaluar los procesos de enseñanza y de aprendizaje atendiendo a criterios interdisciplinares y disciplinares con otros profesionales./ 2. GE ¿ Irakaskuntza eta ikaskuntza prozesuak diseinatzea, planifikatzea eta ebaluatzea, kontuan hartuz diziplina arteko eta diziplinako irizpideak, baita bestehainbat irizpide profesional ere.

CE3 Fomentar la lectura y el comentario crítico de textos de los diversos dominios científicos y culturales. Expresarse oralmente y por escrito con corrección, y dominar situaciones de aprendizaje de lenguas en contextos de diversidad./3. GE ¿ Zientzia eta kultura eremuetako testuen irakurketa eta iruzkin kritikoa sustatzea. Ahoz eta idatziz azalpenak zuzen ematea, eta hizkuntzak dibertsitatearen testuinguruetan ikasteko teknikak menderatzea.
CE4 Diseñar y regular espacios de aprendizaje en contextos de diversidad, multiculturales y plurilingües. Atender las necesidades singulares del alumnado, la igualdad de género, la equidad, el respeto y los derechos humanos./4. GE ¿ Ikasteko espazioak dibertsitatearen, kulturaniztasunaren eta testuinguruetan eta testuinguru eleanitzetan diseinatzea eta erregulatzea. Ikasle bakoitzaren hezkuntza beharrak, genero berdintasuna, ekitatea, begirunea eta giza eskubideak aintzat hartzea.
CE8 Mantener una relación crítica y autónoma respecto de los saberes, los valores y las instituciones implicadas en la educación./8. GE ¿ Harreman kritikoa eta autonomoa edukitzea, hezkuntzan inplikatutako jakintzei, balioei eta erakundeei buruz.
CE11 Conocer las implicaciones educativas de las tecnologías de la información y la comunicación./11. GE ¿ Informazioaren eta komunikazioaren
teknologiek hezkuntzan duten inplikazioa ezagutzea.
CE12 Organizar de forma activa los procesos de enseñanza y de aprendizaje de los contenidos de la Educación Primaria desde una perspectiva de desarrollo de competencias. Conocer modelos de mejora de la calidad./12. GE ¿ Era aktiboan antolatzea Lehen Hezkuntzakoak diren edukien irakaskuntza eta ikaskuntza prozesuak, gaitasunak garatzeko ikuspegi batetik. Kalitatea hobetzeko ereduak ezagutzea.
CE14 Contextualizar la acción docente ante los cambios políticos, sociales, y pedagógicos, fomentar la educación democrática y el desarrollo de una ciudadanía activa para la consecución de un futuro sostenible./14. GE ¿ Aldaketa politiko, sozial eta pedagogikoen testuinguruan ezartzea irakaskuntza¿ekintza, hezkuntza demokratikoa eta etorkizun iraunkorraren aldeko hiritar aktiboen garapena sustatzea.

 

3. SPECIFIC PROFICIENCIES

SP1 - To be familiar with the objectives, curricular content, meaning of the areas and organisation, methodology and evaluation criteria of Primary Education.

SP2 - To design, plan and evaluate teaching and learning processes with other professionals according to interdisciplinary and disciplinary criteria.

SP3 - To encourage reading and the critical commentary of texts from the different scientific and cultural fields. To express themselves correctly both orally and in writing, and to master language learning situations in contexts of diversity.

SP4 - To design and regulate learning spaces in contexts of diversity which are multicultural and multilingual. To attend to the unique needs of schoolchildren, gender equality, fairness, respect and human rights.

SP8 -To maintain a critical, independent relationship with respect to knowledge, values and the institutions involved in education.

SP11 - To be familiar with the educational implications of Information and Communication Technology.

SP12 - To organise actively the processes of teaching and learning the contents of Primary Education from a perspective of skills development. To be familiar with quality improvement models.

SP14 - To contextualise teaching work in the face of political, social and pedagogical changes, and to foster democratic education and the development of active citizenship to achieve a sustainable future.

 

Up

Learning outcomes

The learning outcomes refer to the proficiencies that the student will adquire in the subject. There are three levels:

- Optimum: Adquisition of 100% of proficiencies, dominating at least 75% of them

- Medium: Adquisition of most of the proficiencies, dominating those skills that contribute to the specific proficiencies of the grade

- Deficient: Poor adquisition of skills that contribute to the specific proficiencies of the grade

A student will get a pass ("APTO") grade if the learning level is optimum or medium

 

These learning results should be shown in/ Estos resultados de aprendizaje se concretan en:

 

R1 Show theoretical knowledge about how to apply technologies to implement teaching innovations in the classroom/Mostrar conocimientos teóricos sobre la aplicación de las nuevas tecnologías a la innovación docente en el aula/Teknologia berrien aplikazioa gelako irakaskuntza-berrikuntzari buruzko ezagutza teorikoak azaltzea

R2 Show practical knowledge of the usage and adequacy of use of technologies for the learning processes of the students/Mostrar conocimientos prácticos de uso y adecuación de uso de las nuevas tecnologías a los procesos de aprendizaje de los alumnos/Ikasleen ikasketa-prozesuetan teknologia berriei buruzko ezagutza praktikoen erabilera eta egokitasuna erakustea

R3 Show knowledge of the educational implications of Information and Communication Technologies/ Demostrar que se conocen las implicaciones educativas de las tecnologías de la información y la comunicación./Informazioaren eta komunikazioaren teknologiek
hezkuntzan duten inplikazioa ezagutzea

R4 Show communicative competence in English at C1.1. level/Demostar competencia comunicativa en inglés a nivel C1.1 del MCER/Ingelesean HEEEK-eko C1.1 mailako gaitasuna dutela erakustea

Up

Methodology

Teaching methods

Code Description
TM1 Lecture with full attendance
TM2 Interaction in large group
TM3 Interaction in medium-sized group
TM4 Interaction in small group
TM4 Individualised interaction: tasks and guidelines for autonomous study

Learning activities

Code Description Hours Attendance
LA1 Theory classes (foundation, examples, proven applications and developments) 15 100
LA2 Practical classes or, in the event, practical experience (in the field) 15 100
LA3 Preparation of papers and oral defence 10 10
LA4 Self-study 30 0
LA5 Tutorials 2 100
LA6 Oral or written exams 3 100

 

Up

Relationship between formative activities and proficiencies/learning outcomes

  Proficiencies
Learning activities  Básicas/Oinarrizko gaitasunak/Basic Generales/Gaitasun orokorrak/General Transversales/Zeharkako gaitasunak/Transverse Específicas/Berariazkoak/Specific
AF1  CB2, CB 4, CB 5 CG1, CG2, CG3, CG 11 CT1 CE1,CE2,CE3,CE4,CE11,C12, CE14
AF2  CB2, CB 4, CB 5 CG1, CG2, CG3, CG8, CG 11, CG12 CT1 CE1,CE2,CE3,CE4,CE11,C12, CE14
AF3 CB2, CB 4, CB 5 CG8 CT1 CE1,CE2,CE3,CE4,CE11,C12, CE14
AF4 CB2, CB 4, CB 5 CG1, CG2, CG3, CG8, CG 11, CG12 CT1 CE1,CE2,CE3,CE4,CE11,C12, CE14
AF5  CB2, CB 4, CB 5 CG8 CT1 CE1,CE2,CE3,CE4,CE11,C12, CE14
AF6 CB2, CB 4, CB 5 CG1, CG2, CG3, Cg8, CG 11, CG12 CT1 CE1,CE2,CE3,CE4,CE11,C12, CE14

Up

Languages

English/Inglés/Ingelesea

Up

Evaluation

 

Learning outcomes/Resultado de aprendizaje/ Ikaskuntzaren emaitzak  Evaluation System/Sistema de evaluación/ Ebaluazio-sistema        Percentage/Peso (%)/ Zenbatekoa Resittable/Carácter recuperable/ Berreskuragarria
 R1 Written evaluation tests/Pruebas de evaluacion escritas/ Idatzizko probak  20  No/Ez
 R2  Blog  50  Si/Bai
 R1-R2-R3 Oral presentations in class/Presentaciones orales en clase/ Gelan egindako ahozko aurkezpenak  30  Si/Bai

 

 

 

 

Up

Contents

Nuevas Tecnologías de la Información y la Comunicación aplicables a la enseñanza - aprendizaje de lenguas extranjeras y útiles para la gestión de la evaluación y del aula// Informazio eta Komunikazio Teknologia berriiak atzerriko hizkuntzen ikaskuntza-irakaskuntzara bideratuak/New Information and Communication Technologies applicable to the teaching and learning of foreign languages and useful for evaluation and classroom management

Up

Agenda

UNIT 1. Introduction
UNIT 2. Using internet resources for your class
UNIT 3. Creating your own exercises
UNIT 4. Interactive whiteboards
UNIT 5. Collaborative technologies
UNIT 6. Evaluation tools
UNIT 7. Web pages

Up

Bibliography

Access the bibliography that your professor has requested from the Library.


Egbert, L. 2007. Supporting Learning with technology: Essentials of Classroom Practice. Upper Saddle River, NJ: Pearson Education.

Egbert, L. 2005. CALL Essentials: Principles and Practice in CALL Classrooms. Alexandria, Virginia: TESOL.

Farr, F., & Murray, L. (Eds.) 2016. The Routledge handbook of language learning and technology. London-New York: Routledge. UPNA Library: J 292-11

Levy, M. and Stockwell, G. 2006. CALL Dimensions: Options and Issues in Computer-Assisted Language Learning. Adison Av, NY; Routledge.

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Location

Arrosadia Campus of the Public University of Navarra. For specific classroom, see the website of the Faculty of Humanities, Social and Educational Sciences.

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