Kodea: 305208 | Irakasgaia: GENEROA GIZARTEEN ERAIKUNTZA HISTORIKOAN | ||||
Kredituak: 6 | Mota: Nahitaezkoa | Ikasmaila: 2 | Iraupena: 2º S | ||
Saila: Giza eta Hezkuntza Zientziak | |||||
Irakasleak: | |||||
PIEROLA NARVARTE, GEMMA (Resp) [Tutoretzak ] | IRAIZOZ CIA, AMAIA [Tutoretzak ] | ||||
PAZ MORO, AGURTZANE [Tutoretzak ] |
Neolitikoa eta patriarkatuaren jatorria. Generoa eta hiritartasuna mundu klasikoan. Genero harremanak Erdi Aroan. Sorgin ehiza Europan eta Nafarroan. Politika kolonialak eta generoa. Industrializazioa, generoa eta langile mugimendua. Generoa eta hiritartasuna XIX. mendeko liberalismoan. Sufragismoa. Feminitate eredu berriak XX. Mendearen hasieran. Feminismoak XX. Mendean. Lan eta zaintza sare globalak.
Oinarrizko gaitasunak
OG1 - Ikasleek bigarren hezkuntza orokorreko oinarritik abiatzen den ikasketa-arlo batean ezagutzak dituztela eta ulertzen dituztela frogatu izatea eta, nahiz eta testu-liburu aurreratuetan laguntza bilatu, beren ikasketa-alorreko abangoardiatik datozen ezagutzak dauzkatela adierazten duten zenbait alderdi kontrolatzeko mailan daudela frogatzea.
OG2 - Ikasleek eskuratutako ezagutzak euren lanetan edo bokazioetan modu profesionalean aplikatzen jakitea, eta beren ikasketa arloaren barruan arrazoiak prestatzearen eta defendatzearen bidez zein problemen ebazpenaren bidez demostratzen diren gaitasunak edukitzea.
OG3 - Ikasleek haien ikasketa arloaren baitako datu esanguratsuak bildu eta interpretatzeko gaitasuna izatea, gizarte, zientzia edota etikarekin loturiko gai nabarmeni buruzko hausnarketa daramaten iritziak eman ahal izateko.
Gaitasun generikoak
GG1 - Aldi historiko desberdinetako egoerak interpretatzeko gaitasun analitikoa erabiltzea.
GG2 - Gizarteen bilakaera historikoa ikuspegi multidiziplinarra eta sendotasun historiografikoa duten ebazpenak emanez interpretatzea.
BG1 - Aldaketa sozialeko luzera-prozesuen ildo nagusiak laburbiltzea, egungo arazoen jatorri historikoa aintzat hartzeko
BG5 - Aldaketa dinamikek eta iraganaren herentziak duten elkarrekiko lotura aztertzea eta azterketa hau egoera historiko desberdinei aplikatzea.
BG6 - Azken mendeetan gertatutako eraldaketa handien eragina aztertzea, orainaldian duten inpaktua balioztatzeko.
BG7 - Oroimen publiko eta kolektiboan eragiten duten gatazka iturri nagusiak ulertu
BG10 - Historian zehar biztanleri guneen egituran eragina izan duten faktoreen aniztasuna ulertu, landa zein hiri eremuetan kudeaketa eta bitartekaritza kulturaleko programak aurreikusi ahal izateko.
RA3- Genero balioek talde sozialen egituraketan duten garrantzia eta hauen funtzionamendua aldi historiko desberdinetan balioztatzea.
RA4- Genero arrazoiengatiko gaurko eguneko gaurko eguneko diskriminazioa eta desparekotasun egoeren jatorri historikoa identifikatzea.
Irakaskuntza metodologiak
-Azalpenezko metodoa
-Ariketa eta arazoen ebazpena
-Irakaskuntza kooperatiboa talde txikietan
Jarduera hezigarriak
Jarduera hezigarriak | Orduak | Aurrez-aurrekoak |
TALDE OSOA - Klaseak talde osoarekin | 42 | 100 |
PRAKTIKAK - klase praktikoak | 12 | 100 |
LAN KOOPERATIBOA - Lan edo proiektuak egin talde kooperatiboetan | 20 | 10 |
LAN AUTONOMOA - Ikaslearen ikasketa eta lan autonomoa | 70 | 0 |
TUTORETZAK - Tutoretzak | 2 | 0 |
EBALUAZIOA- Ebaluazio frogak | 4 | 100 |
OSOTARA | 150 |
Ikasketa emaitza |
Ebaluazio Jarduera |
% | % Berreskuratzeko | Nota minimoa |
RA3- Genero balioek talde sozialen egituraketan duten garrantzia eta hauen funtzionamendua aldi historiko desberdinetan balioztatzea. RA4- Genero arrazoiengatiko gaurko eguneko gaurko eguneko diskriminazioa eta desparekotasun egoeren jatorri historikoa identifikatzea. | Parte-hartze aktiboaren erregistroa | 0 | ||
Lan indibiduala | 20 | 100 (1) | 10/20 | |
Memoria txostenaren aurkezpena | 20 | 100 (2) | 10/20 | |
Ahozko aurkezpena | 10 | 0 | ||
Froga idatzia | 50 | 100 | 20/50 | |
OSOTARA | 100 | 90 |
1 GAI-MULTZOA. Sarrera teorikoa
1 Gaia. Oinarrrizko kontzeptuak. Emakumneen historia, genero historia: korronte historiografikoak. Emakumeen eta generoaren historia egiteko iturriak eta metodología. Gaurko eguneko eztabaidak.
2 GAI-MULTZOA. Portaera sozialak, ideologia eta cultura. Emakumeak eta gizonak industriaurreko gizarteetan
2. Gaia Patriarkatuaren jatorria antzinako gizarteetan eta gizarte feudalean.
3.Gaia. Erdi Arotik modernitaterako trantsizioa.
3. GAI-MULTZOA Liberalismoa, mugimendu sozialak eta feminismoak XIX. mendean.
4. Gaia Generoa, cultura politikoak eta mobilizazioa soziala.
5. Gaia feminismoaren eta sufragismoaren jatorria.
4.GAI-MULTZOA XX. Mendea. Erronka berriak
6.Gaia Emakumeak gerretan: emakumezkoen mobilizazioak.
7.Gaia Gerraosteko mundua: aukerak, jarraipena eta mugak.
8.Gaia XX. Mendeko eraldaketa handiak
9.Gaia Espainiar begirada bat XX. mendeari.
Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.
Oinarrizkoa
ANDERSON, Bonnie S.; ZINSSER, Judith P. (2000). Historia de las mujeres: una historia propia. Barcelona: Crítica (vols. I y II)
BOCK, Gisele (2001). La mujer en la historia de Europa. Barcelona, Crítica.
DUBY, Georges; PERROT, Michelle (dir.) (2001). Historia de las mujeres en occidente. (De la antigüedad al siglo XX) Madrid: Taurus.
FAURE, Christine (dir.) (2010). Enciclopedia histórica y política de las mujeres. Tres Cantos: Akal.
GARRIDO, Elisa (ed.) (1997). Historia de las mujeres en España. 4 Vols. Madrid: Síntesis.
LERNER, Gerda (2017). La creación del patriarcado. Pamplona:Katakrak.
LERNER, Gerda (2019). La creación de la conciencia feminista. Desde la Edad Media hasta 1870. Pamplona:Katakrak.
MORANT, Isabel (dir.) (2005). Historia de las mujeres en España y América Latina. Vol. I-IV, Madrid: Cátedra.
Osagarria
DEL MORAL, Marta y SÁNCHEZ, Margarita (2021) Género e historia pública. Difundiendo el pasado de las mujeres. Granada: Comares
GIL, Silvia L. (2011). Nuevos feminismos. Sentidos comunes en la dispersión. Una historia de trayectorias y rupturas en el Estado español. Madrid: Traficantes de sueños.
MÉNDEZ, Josefina (ed.) (2020) Historiar la educación de las mujeres en tiempos de cambio (siglos XVII-XX). Granada: Comares
MUÑOZ, Ángela y LUENGO, José (eds.) (2020) Creencias y disidencias. Experiencias políticas, sociales, culturales y religiosas en la historia de las mujeres. Granada: Comares
NASH, Mary (2004). Mujeres en el mundo: historia, retos y movimientos. Madrid: Alianza.
NASH, Mary (2014). Feminidades y masculinidades: arquetipos y prácticas de género. Madrid: Alianza.
NASH, Mary (ed.) (2013) Desvelando la historia. Fuentes históricas coloniales y postcoloniales en clave de género. Granada: Comares
OFFEN, Karen (2015). Feminismos europeos 1700-1950: una historia política. Madrid: Akal.
PÉREZ FUENTES, Pilar (ed.lit.) (2012). Entre dos orillas: las mujeres en la historia de España y América Latina. Barcelona: Icaria
ROSE, Sonya (2012). ¿Qué es historia de género?. Madrid: Alianza.
SCOTT, Joan Wallach (2008). Género e historia. México: FCE, 2008.
SCOTT, Joan Wallach (2012). Las mujeres y los derechos del hombre: feminismo y sufragio en Francia, 1789-1944. Buenos Aires: Siglo XXI Editores.
THÉBAUD, Françoise; CORBIN, Alain (2014). Escribir la historia de las mujeres y del género. Oviedo: KRK
Nafarroako Unibertsitate Publikoko Arrosadiko campusean. Zer ikasgelatan izango den jakiteko, begiratu Giza, Gizarte eta Hezkuntza Zientzien Fakultatearen web-orrialdean.