Nafarroako Unibertsitate Publikoa



Castellano | Ikasturtea: 2016/2017
Lehen Hezkuntzako Irakasletzan Graduatua Nafarroako Unibertsitate Publikoan
Kodea: 302722 Irakasgaia: ADIERAZPEN MUGIMENDUA, DANTZA ETA ERRITMOA
Kredituak: 3 Mota: Aukerakoa Ikasmaila: Iraupena: 1º S
Saila: Osasun Zientziak
Irakasleak:
ECHAVARRI VIDEGAIN, BERTA (Resp)   [Tutoretzak ] NAVARRO AMEZQUETA, ION   [Tutoretzak ]

Partes de este texto:

 

Modulua/Gaia

Aukerakoa/ Aipameneko irakasgaia Gorputz Heziketan.

 

Gora

Deskripzioa/Edukiak

 

 

Gaitasunak

Jarduera

Oinarrizkoa

Orokorra

Zeharkakoa

Espezifikoa

AF1

 

GO1, GO2

ZG2

GE1

AF2

OG2

GO4, GO11

ZG2

GE2, GE3

AF3

OG1, OG2

GO3

ZG2

GE3, GE12

AF4

 

GO1, GO2

ZG2

GE1, GE3

AF5

 

GO11

ZG2

GE5

AF6

OG1, OG2

GO1, GO3

ZG2

GE1, GE3

Gora

Deskribatzaileak

Gorputz Heziketako aipamenaren barneko irakasgaia, non hurrengo gaiak lantzen diren: mugimenduaren garrantzia haurren garapenean; haur hezkuntzako curriculumeko alderdiak, gorputz adierazpenarekin harremana dutenak; Gorputza: gaitasun motorra adierazpen abilezien bidez; mugimendu adierazkorraren balio estetikoa.

 

Gora

Gaitasun orokorrak

OG1 Ikasleek bigarren hezkuntza orokorreko oinarritik abiatzen den ikasketa  arlo batean ezagutzak dituztela eta ulertzen dituztela frogatu izatea, eta nahiz eta testu liburu aurreratuetan laguntza bilatu, beren ikasketa alorreko abangoardiatik datozen ezagutzak dauzkatela adierazten duten zenbait alderdi kontrolatzeko mailan daudela frogatzea.

OG2 Ikasleek beren ezagutzak beren lanetan edo bokazioetan modu profesionalean aplikatzen jakitea, eta beren ikasketa arloaren barruan arrazoiak prestatzearen eta defendatzearen bidez, eta problemen ebazpenaren bidez demostratzen diren gaitasunak edukitzea.

Gora

Berariazko gaitasunak

GO1 Haur Hezkuntzako helburuak, curriculum edukiak eta ebaluazio irizpidea ezagutzea.

GO2 Lehen haurtzaroan ikaskuntzak sustatzea eta ahalbidetzea, alderdi kognitibo, emozional, psikomotor eta nahimenezkoen ikuspegi globalizatzaile eta integratzaile batetik.

GO3 Diseinatzea eta erregulatzea ikasteko espazioak dibertsitatearen testuinguruetan, arretaz hartuz ikasle bakoitzaren hezkuntza beharrak, genero berdintasuna, ekitatea eta giza eskubideentzako errespetua.

GO4 Ikasgelan eta hortik kanpora bizikidetza sustatzea, eta gatazkak modu baketsuan konpontzeari ekitea. Ikasketa eta bizikidetza testuinguruak sistematikoki behatzen jakitea, eta haiei buruz gogoeta egiten jakitea.

GO11 Ikasgelako praktikei buruz gogoeta egitea, irakaskuntza berritu eta hobetzeko. Azturak eta trebetasunak eskuratzea ikasketa autonomo eta kooperatiborako, eta ikasleen artean sustatzea.

Gora

Ikasketaren emaitzak

Ikasleak irakasgaian hartu behar dituen gaitasunak zehaztea da Ikasketaren emaitza. Hiru maila ezartzen dira:

- Ezin hobea: gaitasunen  %  100 hartzea, eta maisutasuna gaitasunen % 75etan gutxienez ere.

- Erdi mailakoa: irakasgaiaren bidez lortu nahi diren gaitasun gehienak hartzea, eta maisutasuna  tituluaren gaitasun espezifikoei dagozkien gaietan.

- Eskasa: tituluaren gaitasun espezifikoei dagozkien gaiak behar adina ez hartzea.

Ikasle batek GAI kalifikazioa lortzen du ikaskuntza maila ezin hobea edo erdi mailakoa baldin bada.

-  Gorputz adierazpenaren eremuan oinarrizko korronteen ezagutza.

- Gaiaren etekin handiena lortzeko baliabide ezberdinen ulermena.

- Lortutako ezagutzak talde koreografia batean aplikatzea, zeina etorkizuneko ikasleekin erailgarriak izanen diren.

- Gorputz adierazpeneko saioak sortu eta diseinatzea, jasotako jakintzak aplikatuz.

- Gorputz adierazpeneko Unitate Didaktiko bat sortzea eta diseinatzea.

Gora

Metodologia

5.1. Irakas metodologiak

Kodigoa

Azalpena

MD1

Osoko esposizio magistrala.

MD2

Talde handian elkarrekintza.

MD4

Talde txikian elkarrekintza.

MD5

Banakako elkarrekintza: lanak eta jarraibideak ikasketa autonomorako.

 
5.2. Jarduera Hezigarriak
 

Jarduera Hezigarriak

Ordu presentzialak

Ordu ez presentzialak

JH-1 Azalpen eskolak/Eskola parte-hartzaileak

 15

 100

JH-2 Praktikak

 45

 100

JH-3 Irakurketa, lanak egitea eta ahozko defentsa

 30

100

JH-4 Bakarka ikastea

 50

 100

JH-5 Tutoretza bakarka

 5

 100

JH-6 Azterketak, ebaluazio probak

 5

 100

 

Gora

Ebaluazioa

 

 

Ikaskuntza emaitzak Ebaluazio sistema Pisua (%) Izaera errekuperagarria
 E1, E2, E5  Klasetara bertaratzea eta partehartzea 10 0
 E1, E2, E5  Aipamen eta sintesi lanak 20 20
 E1, E2, E5  Lan praktikoak 30  15
 E4, E5, E3  Ahozko edo idatzizko probak 40  40
  OSOTARA 100 75

 

 

 

     

Gora

Gai-zerrenda

Gorputza adierazpen modu gisa eta harremanekin loturiko aspektuak landuko dira:

- Gorputza eta mugimendu kalitateak.

- Gorputza espazioan.

- Gorputza, mugimendua eta erritmoaren barneratzea.

- Gorputza eta sentimenduen adierazpena.

- Gorputza eta dramatizazioa.

- Gorputzaren lanaren eboluzioa haur hezkuntzan.

1. Mugimendu adierazgarria: Bere adiera.

2. Gorputza: Gaitasun motorra adierazpen gaitasunen bitartez.

3. Mugimendu adierazgarriaren balio estetikoa.

4. Landutako mugimendua eta berezkoa. 3-12 urteko etapa.

5. Koreografiak.

6. Dantza eta adierazpena haur hezkuntzan.

7. Unitate Didaktiko baten sorkuntza

Gora

Bibliografia

Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.


OINARRIZKOA

 -Abraldes, J.A. y Martinez, C. (2003): La expresión corporal a través de los juegos cantados en educación infantil y primaria. En Sanchez, G.,  Taberbero, B. F.J. Coterón, Llanos, C. Y

-Berge, Y.,(19982) "Vivir tu Cuerpo". Ed. Narcea

-Bernard, M.,(1985) "El Cuerpo". Ed.Paidos

-Blández, J. (2005): La utilización del material y del espacio en Educación Física. Barcelona. Inde

-Castañer, M. (2000) Expresión Corporal y Danza. Madrid Inde

-Gonzalez, L(1982)., "Psicomotricidad profunda. La expresión sonora". Ed. Miñon

-Joyce, M., (1987) "Técnica de danza para niños". Ed. Martinez Roca

-Learreta,  Actas del I Congreso internacinal de Expresión Corporal y Educación: Expresión, Creatividad y movimiento (pp296-300): Zamora:Amarú.

-Learreta, B., Ruano K., Sierra, A. (2006) Didáctica de la expresión corporal. Talleres Monográficos. Ed. Inde

-Motos, T.,(1983) "Iniciación a la expresión corporal". Ed. Humanitas

-Pelegrin, A. (2000): Raíz de Amor. Madrid Alfaguara

-Ruano, K. Berriopedro, M.I.(2012) La influencia de la Expresión Corporal sobre las emociones. Madrid. Editorial Académica Española

-Ruano, K. y Sanchez, G. (2009), Expresión Corporal y educacion. Madrid Wanceulem

-Schinca M. (1983),"Psicomotricidad, ritmo, y expresión corporal" Ed. Escuela Española

-Stokoe, P., (1981) "La expresión corporal" Ed. Paidos 

OSAGARRIA

-Corpas FJ y otros,(1991) "Educación Física. Manual para el profesor". Cap.V. Ed. Aljibe

-Guilford y otros,(1983) "Creatividad y educación". Ed. Paidos 

-Hebe, M.,(1988) "Los Organizadores del Desarrollo Psicomotor". Ed. Cinco 

-Lamour, H.,(1980) "Pèdagogie du ryhme" Ed. EPS 

-Levieux, F.,(1990) "Expression corporelle". Revue EPS 

-Meunier, J., (1991)"Musique et mouvement" Ed. Vigot

-Molina, D.,(1975) "Psicomotricidad". Ed. Losada 

-Ossona, P., (1984) "La educación por la danza". Ed. Paidos 

-Pikler, E., (1985)"Moverse en libertad". Ed. Narcea 

-Santiago, P., (1985) "De la expresión corporal a la comunicación interpersonal". Ed. Narcea

-Ventosa, V.J. (2004):Métodos activos y técnicas de participación. Madrid CCS 

Gora

Hizkuntzak

Euskara/Gaztelania

Gora

Non emango den

Kirol pabeloian.

Gora