Kodea: 352101 | Irakasgaia: HISTORIA GARAIKIDEA ETA LAN HARREMANENA | ||||
Kredituak: 6 | Mota: Oinarrizkoa | Ikasmaila: 1 | Iraupena: 1º S | ||
Saila: Giza eta Hezkuntza Zientziak | |||||
Irakasleak: | |||||
SATRUSTEGUI ANDRES, IMANOL (Resp) [Tutoretzak ] |
Historia garaikidearen barnean kokatzen da irakasgai hau, eta historia sozialaren ikuspuntutik aztertzen da bereziki. Ekoizpen-gizarte harremanak nahiz lan harremanak deituriko arloak biziki present izanen dira klaseko azalpenetan. Gaiek esparru zabala hartzen badute ere, espainiar estatuko gaiak ere jorratzen dira programazioan. Iraultza burgesa, gizarte klaseak edota langileriaren mugimenduaren sorrerak, zeinak oso garrantzitsuak baitira, bere toki nabaria izango dute azalpenetan. Hogeigarren mendearen historia lantzerakoan Europak eta Espainiak igaro dituzten une eta prozesu garrantzitsuei arreta jarriz gero, gure historia hurbilena ulertzeko ikasleei tresna egokiak eskaintzeko aukera izango dugu.
Garai historiko baten ezaugarriei buruzko ezagutza aurreratua.
Aurreko informazioaren ulermena, prozesu orokor batetan kokatuz.
Arazo historiko garrantzitsu baten datuen interpretazioa, bere iritzi propia izatera ailegatzen. Adibidez Auzi Sozialari buruz XIX. mendean.
Arazo historiko berrien edo ez ezagunen aurrean ulertzeko gaitasuna. Demagun: egungo krisialdiaren zergaitien sorrera.
Prozesu historiko baten ezaugarriak eta konplexitatea azaltzeko gaitasuna. Adibidea, Faxismoaren bilakaera Europan bi mundu gerren artean.
Testu historiko adierazgarri batetaz aurkezpen publiko bat eta hari buruz saiakera idatzia egin.
Jarduera hezigarriak | orduak | % Presentzialak |
Eskola teorikoak | 45 | 100 |
Idazkiak egitea eta hipotesiak ebaztea | 20 | 0 |
Lanen prestaketa, aurkezpena eta eztabaida | 20 | 40 |
Materialak irakurtzea | 20 | 40 |
Hitzaldiak eta bestelako jarduerak | 7,5 | 0 |
Ikasketa eta azterketa | 37,5 | 5 |
Ikaskuntzaren emaitza |
Ebaluazio jarduera |
Pisua (%) | Errekupera daitekeen edo ez |
Eskatzen den nota minimoa |
Eskatzen den nota minimoa |
---|---|---|---|---|---|
IE2, IE3 | Lan praktikoak, behaketa, proposamena, eta bere kasuan, ebaluazioa | 45% | Ahozko eta/edo idatzizko probaren bidez berreskura daiteke | 70% | |
IE1, IE3, IE4 | Ahozko zein idatzizko frogak, partzialak edo ikasgai osokoak | 50% | Idatzizko probaren bidez berreskura daiteke | 100% | 10etik 4ko edo hortik gorako nota behar da |
IE3 | Bertaratzea eta klasean parte hartzea, edota izatekotan, enpresareb edo elkarte batean GUZTIRA |
5% | 0% | ||
100% | 81,50% |
Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.
Irakasgaia prestatzeko ez dago esku-liburu bakarra eta gai bakoitza aldez aurretik zehaztuko diren irakurgaiak -liburu eta liburu desberdinetako kapitulu zehatzak- erabiliz prestatzen ahal da.
Irakurgaietako eta esku-liburuko edukiak irakasleak azaldu eta zabalduko ditu klase praktikoetan, hauek amaierako azterketa planteatzeko oinarria izango direlarik.
Gai bakoitzaren hasieran hari dagokion bibliografia eta ariketa praktikoetan landuko diren derrigorrezko irakurgaiak zehaztuko diren arren, irakasgaia prestatzeko lagungarriak izan daitezkeen bestelako lan orokorrak erabiltzen ahal dira.
- AIZPURU, Mikel eta RIVERA, Antonio, Lanaren gizarte historiaren esku-liburua. Bilbo: UPV-EHU, 1995.
- AROSTEGUI, J., BUCHRUCKER, C. eta SABORIDO, J., El Mundo contemporáneo: Historia y sus problemas. Bartzelona, Crítica, 2001.
- ARTOLA, M. eta PEREZ LEDESMA, M., Contemporánea: la historia desde 1776, Madril, Alianza, 2005.
- COMÍN,F., HERNÁNDEZ, M., eta LLOPIS, E., (Eds.) Historia económica mundial, siglos X-XX, Bartzelona, Crítica, 2010.
- FONTANA, J., Por el bien del imperio. Una historia del mundo desde 1945. Bartzelona, Pasado y Presente, 2011.
- HOBSBAWN, E. Historia del siglo XX: 1914 ¿ 1989. Bartzelona, Crítica, 1995.
- MARICHAL, C., Nueva historia de las grandes crisis financieras. Una perspectiva global, 1873-2008, Bartzelona, Debate, 2010.
- MARKS, R., Mundu Modernoaren sorrera. Kontakizun global eta ekologiko bat, XV. Mendetik XXI. Medera arte, EHU, Bilbo, 2015.
- MARTINEZ, J. Historia Contemporánea. Valencia, Tirant lo Blanc, 2006. (liburutegian eskuragarria, on-line: http://biblioteca.tirant.com/cloudLibrary/ebook/show/9788499851723)
- NUÑEZ SEIXAS, X. (2015) Las utopías pendientes. Una breve historia del mundo desde 1945, Bartzelona, Crítica.
- VILLARES, R. eta BAHAMONDE, A., Gaur egungo mundua. XIX. eta XX. mendeak, EHU, Bilbo, 2004.