Nafarroako Unibertsitate Publikoa



Castellano | Ikasturtea: 2023/2024 | Beste urte batzuk:  2022/2023  |  2021/2022  |  2020/2021  |  2019/2020 
Lehen Hezkuntzako Irakasletzan Graduatua, Nafarroako Unibertsitate Publikoan (Nazioarteko Programa)
Kodea: 312602 Irakasgaia: HAUR ETA GAZTE LITERATURAREN DIDAKTIKA
Kredituak: 6 Mota: Nahitaezkoa Ikasmaila: 3 Iraupena: 2º S
Saila: Giza eta Hezkuntza Zientziak
Irakasleak:
ALLUE VILLANUEVA, M. CONSOLACION   [Tutoretzak ] ABLANEDO LARRION, ANE ELIXABETE   [Tutoretzak ]
SBRIZIOLO , CAROLA (Resp)   [Tutoretzak ]

Partes de este texto:

 

Modulua/Gaia

Didaktiko eta diziplinazkoa / Hizkuntza eta Literatura eta beren didaktika

Gora

Gaitasun orokorrak

2.1 Oinarrizko gaitasunak

1. OG - Ikasleek bigarren hezkuntza orokorreko oinarritik abiatzen den ikasketa-arlo batean ezagutzak dituztela eta ulertzen dituztela frogatu izatea, eta nahiz eta testu-liburu aurreratuetan laguntza bilatu, beren ikasketa-alorreko abangoardiatik datozen ezagutzak dauzkatela adierazten duten zenbait alderdi kontrolatzeko mailan daudela frogatzea.

2. OG ¿ Ikasleek beren ezagutzak beren lanetan edo bokazioetan modu profesionalean aplikatzen jakitea, eta beren ikasketa arloaren barruan arrazoiak prestatzearen
eta defendatzearen bidez, eta problemen ebazpenaren bidez demostratzen diren gaitasunak edukitzea.
3. OG ¿ Ikasleek (normalean beren ikasketen arloko) datu aipagarriak bildu eta interpretatzeko gaitasuna izatea, arlo sozial, zientifiko edo etikoari buruzko gai aipagarrien gaineko gogoeta hartuko duten iritziak emateko.
4. OG ¿ Ikasleak, bai jende espezializatuari eta bai espezializatu gabeari, informazioa, ideiak, arazoak eta konponbideak jakinarazteko gauza izatea.

 

2.2. Gaitasun orokorrak
1. GO ¿ Lehen Hezkuntzako curriculum¿arloak, beren diziplinen arteko harremanak eta ebaluazio irizpideak ezagutzea, baita dagozkien irakaskuntza eta ikasketa prozeduren inguruko ezagutza didaktikoen multzoa ere.
2. GO ¿ Irakaskuntza eta ikaskuntza prozesuak diseinatzea, planifikatzea eta ebaluatzea, banaka zein beste irakasle batzuekin eta ikastetxeko profesionalekin lankidetzan.
3. GO ¿ Eraginkortasunez aztertzea hizkuntzen ikasketaegoerak testuinguru kulturaniztun eta eleaniztunetan. Eskola curriculumeko zientzia eta kultura eremuetako testuen irakurketa eta iruzkin kritikoa sustatzea.
5. GO ¿ Ikasgelan eta hortik kanpoan bizikidetza sustatzea, diziplina arazoak konpontzea eta gatazkak era baketsuan konpontzen laguntzea. Ikasle bakoitzaren ahalegina, konstantetasuna eta diziplina sustatzea eta balioestea.
6. GO ¿ Lehen hezkuntzako ikastetxeen antolaketa eta bere funtzionamenduaren barruan sartzen diren jarduera desberdinak ezagutzea. Ikasleekin eta beren familiekin tutoretza lanak eta orientazio lanak egitea, ikasleek dituzten hezkuntza¿behar bereziak kontuan hartuz. Irakaslana hobetu eta bizi osoan zehar gertatzen diren aldaketa zientifiko, pedagogiko eta sozialetara egokitu behar dela onartzea.

8. GO - Harreman kritikoa eta autonomoa edukitzea, jakintzei, balioei eta gizarte erakunde publikoei eta pribatuei buruz.
10. GO ¿ Ikasgelako praktikei buruz gogoeta egitea, irakaskuntza berritu eta hobetzeko. Azturak eta trebetasunak eskuratzea ikasketa autonomo eta kooperatiboa ikasleen artean sustatzeko.

11. GO - Informazioaren eta Komunikazioaren teknologiak ezagutzea eta ikasgelan aplikatzea. Ikasketetan, herritar prestakuntzan eta kultura aberastasunean laguntzen duen ikus-entzunezko informazioa aukeratzea.

12. GO ¿ Gaurko gizartean hezkuntzaren funtzioa, aukerak eta mugak zeintzuk diren ulertzea, eta haur hezkuntzako ikastetxeak eta beren profesionalak ukitzen dituzten oinarrizko gaitasunak zeintzuk diren ulertzea. Ikastetxeetan aplikagarriak diren kalitatea hobetzeko ereduak ezagutzea.

 

2.3. Zeharkako gaitasunak
2. ZG ¿ Hizkuntza gaitasuna frogatzea gaztelaniaz, edo, hala badagokio, euskaraz, Europako Kontseiluaren "Hizkuntzen Erreferentziako Europako Esparru Komuna: ikastea, irakastea, ebaluazioa" delakoaren araberako C1 mailaren parekoa.

Gora

Berariazko gaitasunak

1. GE ¿ Lehen Hezkuntzaren helburuak, curriculumedukiak, arloen esanahia eta antolaketa, metodologia eta ebaluazio¿irizpideak ezagutzea.
2. GE ¿ Irakaskuntza eta ikaskuntza prozesuak diseinatzea, planifikatzea eta ebaluatzea, kontuan hartuz diziplina arteko eta diziplinako irizpideak, baita beste hainbat irizpide profesional ere.
3. GE ¿ Zientzia eta kultura eremuetako testuen irakurketa eta iruzkin kritikoa sustatzea. Ahoz eta idatziz azalpenak zuzen ematea, eta hizkuntzak dibertsitatearen testuinguruetan ikasteko teknikak menderatzea.
8. GE ¿ Harreman kritikoa eta autonomoa edukitzea, hezkuntzan inplikatutako jakintzei, balioei eta erakundeei buruz.
9. GE ¿ Azturak eta trebetasunak eskuratzea ikasketa autonomo eta kooperatiborako, ikasleek aktiboki parte har dezaten beren garapen sozial eta pertsonalean.
10. GE ¿ Ikasgelako praktikei buruz gogoeta egitea, irakaskuntza berritu eta hobetzeko, eta oinarrizko psikologia prozesuen funtzionamenduan, eredu pedagogikoetan eta aldiaren diziplina irizpideetan ezartzea.
11. GE ¿ Informazioaren eta komunikazioaren teknologiek hezkuntzan duten inplikazioa ezagutzea.
12. GE ¿ Era aktiboan antolatzea Lehen Hezkuntzakoak diren edukien irakaskuntza eta ikaskuntza prozesuak, gaitasunak garatzeko ikuspegi batetik. Kalitatea hobetzeko ereduak ezagutzea.

Gora

Ikasketaren emaitzak

Ikasleak irakasgaian hartu behar dituen gaitasunak zehaztea da Ikasketaren emaitza. Hiru maila ezartzen dira:
- Ezin hobea: gaitasunen % 100 hartzea, eta maisutasuna gaitasunen % 75etan gutxienez ere.
- Erdi mailakoa: irakasgaiaren bidez lortu nahi diren gaitasun gehienak hartzea, eta maisutasuna tituluaren gaitasun espezifikoei dagozkien gaietan.
- Eskasa: tituluaren gaitasun espezifikoei dagozkien gaiak behar adina ez hartzea.
Ikasle batek GAI kalifikazioa lortzen du ikaskuntza maila ezin hobea edo erdi mailakoa baldin bada.

Horrela, ikasgai honetarako ikaskuntza-emaitzak, eduki-multzo bakoitzari dagokionez, hurrengoak dira:
-R1: Desgaitasunetan eta komunikazioari eta hizkuntzari dagozkien nahasteetan garapen tipikoa eta garapen hondatua konparatzea (zentzumenezkoa, mugitzekoa eta adimen-desgaitasuna).
- R2: Haur hezkuntza edo/eta lehen hezkuntzako ikasleengan garapenaren nahasmendu desberdinen eta desgaitasunen alderdi psikoebolutiboak aztertzea.
-R3: Desgaitasun desberdinek, jokabidearen nahasmendu larriek, ikaskuntzaren berariazko zailtasunek eta adimen altuko gaitasunek haur hezkuntza eta lehen hezkuntzako ikasleen garapen kognitiboan, psikomotorrean, sozioemozionalean eta hizkuntza-garapenean izan dezaketen eragina identifikatzea.
-R4: Garapenaren eta desgaitasunen nahasmenduak, ikuspegi neurokonstruktibista kontuan hartuta, elkarreraginean dauden hainbat faktore dituen prozesu modura azaltzea (burmuina, geneak, burua, testuinguru fiskoa, testuinguru soziokulturala¿), ibilbide ebolutibo desberdinak ahalbidetuz,.
-R5: Hezkuntza laguntzaren berariazko premiak deskribatzea: hezkuntza premia bereziak, adimen altuko gaitasunak, hezkuntza sisteman berandu sartzea, ikasteko berariazko zailtasunak, egoera pertsonalak edo eskola-historia.
-R6: Hezkuntza laguntzaren berariazko premiak dituzten ikasleen aniztasuna aberaste pertsonal eta profesional modura, eta familiaren garrantzia, hasierako garapen-aldietan, hezkuntza laguntzaren berariazko premiak dituzten ikasleak detektatzeari dagokionean, baloratzea.
-R7: Hezkuntza arretaren historiak aniztasunerako bidean zeharkatu dituen etapak identifikatzea eta izan diren eskola ereduak deskribatzeko eta erantzun inklusiboari dagozkion gako-hitzak definitzeko gauza izatea.
-R8: Giza aniztasunaren konplexutasuna azaltzea eta eskola-inguruan nabaritasunen adibideak ematea.

Gora

Metodologia

5.1. irakas metodologiak

Kodea Deskribapena
1.IM Azalpen magistrala osoko bilkuretan.
2.IM Elkarreragina talde handian.
4.IM Elkarreragina talde txikian.
5.IM Banakako elkarreragina: ikasketa autonomorako egitekoak eta jarraibideak

 

5.2 Jarduera Hezigarriak

 Kodea Deskripzioa orduak izaera presentziala
1. PJ Eskola teorikoak (funtsatzea, adibidez adieraztea, aplikazio kontrastatuak eta garapenak) 45 100
2.PJ Eskola praktikoak edo, hala badagokio, kanpo praktikak (landa-praktikak). 15 100
3.PJ Lanak egitea, eta, hala badagokio, ahozko defentsa. 30 10
4.PJ Ikaslearen ikasketa autonomoa. 50 0
5.PJ Tutoretzak 5 100
6.PJ Ahozko edo idatzizko azterketak. 15 100

Irakaskuntzaren metodologiak aplikatzean eta preskuntza jarduerak egitean, eginahalak egiten ditugu desberdintasunik izan ez dadin generoa dela-eta, eta ikasleek gelan parte-hartze orekatua izan dezaten saiatuko gara.

Gora

Prestakuntza jardueren-gaitasunen/ikaskuntzaren emaitzen arteko erlazioa

  Gaitasunak
Jarduerak Oinarrizkoak Orokorrak Zeharkakoak Espezifikoak
AF1  OG1 GO1, GO10  ZG2   GE1, GE12
AF2 OG2 GO2, GO3, GO4 ZG2 GE2, GE3, GE11, GE12
AF3 OG1,OG4 GO4 ZG2 GE8
AF4 OG2, OG5 GO8, GO10, GO11 ZG2 GE1, GE12
AF5 OG1 Todas ZG2 Todas
AF6 OG4 GO1, GO8 ZG2 GE1, GE3, GE8

Gora

Hizkuntzak

Euskara/ Gaztelania

Gora

Ebaluazioa

 

Ikaskuntzaren
emaitza
Ebaluazio
jarduera
Pisua (%) Errekupera
daitekeen edo ez
Eskatzen den
nota minimoa
E1, E2, E3, E4, E5, E6, E7 Eskola saiora, edo hala badagokio, ikastetxera joatea eta parte hartzea. 10% 0% 5
E1, E2, E3, E4, E5, E6, E7 Errezentsioko eta sintesiko lan teorikoak (**). 25% 100% 5
E1, E2, E3, E4, E5, E6, E7 Lan praktikoak (**): behaketa, proposamena eta, hala badagokio, ebaluazioa. 35% 100% 5
E1, E2, E3, E4, E5, E6, E7 Ahozko edo idatzizko probak, partzialak edo osoak (***). 30% 100% 5

 

 

Ahozko eta idatzizko hizkuntza-zuzentasun egokirik ez izateak irakasgaia ez gainditzea ekar dezake.

** Berreskuragarriak, egin badira eta gainditu ez badira bakarrik. Zuzendutako lana (k) entregatuko dira, irakasleak ezarritako argibideen eta daten arabera.

*** Zati hori gainditu behar da irakasgaia gainditu ahal izateko.

Gora

Edukien azalpen laburra

1. Haur literaturaren teoriarako oinarriak

2. Ahozko tradizioa

3. Narratiba

Gora

Gai-zerrenda

Tema 1

Diskutso literariorako hurbilpena: ikuspegi askotarikoak.

Tema 2

Egungo haur eta gazte literatura: ezaugarriak, joerak eta generoak.

Tema 3

Hezkuntza literarioa Lehen Hezkuntzako curriculumean. Maisu-maistren

egitekoa bitartekaritzat. Oinarrizko gaitasunak, komunikazio gaitasuna eta

gaitasun literarioa. Irakurketa plana. Eskola liburutegia.

Tema 4

Liburu eta testu egokiak baloratzeko eta aukeratzeko irizpideak. Genero berdintasuna HGLn

Tema 5

Irakurtzeko eta idazteko zaletasuna sustatu liburutegian eta Lehen

Hezkuntzako ikasgeletan.

Tema 6

Hizkuntza poetikoa eta sormenezko literatura.

Tema 7

IKTen erabilera didaktikoa irakurtzeko ohitura sustatzeko. Haur eta gazte

literatura (HGL) digitala.

Tema 8

Literatura eta haur literatura irakasteko proiektuen diseinua,

planifikazioa eta ebaluazioa.

Gora

Bibliografia

Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.


Azkue, Resurrección María (1989 [1941-1947]). Euskalerriaren Yakintza (Literatura Popular del País Vasco). Euskaltzaindia Espasa Calpe.

Barquín, Amelia; Lasarte, Gema eta Guillo, Miren (2015). Genero berdintasuna HGLn. Behinola haur eta gazte literatura aldizkaria, 32, 12.-32.

Bengoetxea, Xabier (1986). Euskal puinak (lehen hurbilketa). Erein.

Calleja, Seve (1994). Haur literatura euskaraz. Lehenengo irakurgaietatik 1986ra arte. Labayru Ikastegia eta Bilbao Bizkaia Kutxa.

Egile batzuk (1986). Jakin, 41. Haur eta gazte literatuta. Monografikoa. Egile batzuk (1993). Haur literatura. Labayru.

Egile batzuk (1993). Haur literaturaren inguruan. Udako Euskal Unibertsitatea.

Etxaniz, Xabier (1986). Haur folklorearen bilduma. Pamiela.

Etxaniz, Xabier (1997a). Haur eta gazte literatura. Pamiela.

Etxaniz, Xabier (1997b). Euskal haur eta gazte literaturaren historia. Pamiela.

Etxaniz, Xabier (1997c). Morala eta ideologia. Haur eta gazte literatura. Pamiela.

Etxeberria, Martin (1973). Euskaldunen ipuin harrigarriak. Jakin.

Fernández, Victoria (2015). Neskatilak (gehiengoa ala gutxiengoa?). Behinola haur eta gazte literatura aldizkaria, 32, 6-11.

Garzia, Joxerra (2008). Jendaurrean Hizlari (Ahozko Komunikazio Gaitasuna Lantzeko Eskuliburua). Alberdania.

Igerabide, Juan Kruz (1993). Bularretik mintzora (Haurra, ahozkotasuna ta literatura). Erein.

Landa, Mariasun (1992). Mezu ideologikoak haur literaturan. UEU ¿ Udako Unibertsitatea. Literatur Saila. Haur literaturaren inguruan. UEU, 73.¿ 81.

Lekuona, Juan Mari (1982). Ahozko euskal literatura. Erein.

Lertxundi, Anjel (1982). Haur literaturaz. Erein.

Nafarroako Gobernua (2007). Curriculuma. Haur Hezkuntza. 2. zikloa. Nafarroako Gobernua.Hezkuntza Departamentua.

Puerta, Gustavo (2015). Dalla parte delle bambine. Neskatilen alde?. Behinola haur eta gazte literatura aldizkaria, 32, 42-45.

Santisteban, Karlos (2007). Onomatopeia eta adierazpen hotsen hiztegia. Gero /Mensajero.

 Zubiri, Juan José (2002). Haur hizkeraren erabileraz. HIZPIDE, 49, 16-30.

REFERENCIAS BIBLIOGRÁFICAS EN CASTELLANO

Básica

Ballester, Josep (2015). La formación lectora y literaria. Graó.

Bernal, Ana Isabel, Macías, Casildo, y Novoa, Cristina (Coord.). (2011). Marco de referencia para las bibliotecas escolares. Ministerio de Educación. Subdirección General de Cooperación Territorial. https://sede.educacion.gob.es/publiventa/detalle.action?cod=14848

Bettelheim, Bruno (1977). Psicoanálisis de los cuentos de hadas. Crítica.

Cerrillo, Pedro (2007). Literatura Infantil y Juvenil y educación literaria. Hacia una nueva enseñanza de la literatura. Octaedro (Colección Recursos, 104).

Cerrillo, Pedro (2016). El lector literario. Fondo de cultura económica.

Colomer, Teresa et al. (2002). Siete llaves para valorar las historias infantiles. Fundación Germán Sánchez Ruipérez. http://www.gretel.cat/es/lecturas/pdf-per-descarregar-siete-llaves-para-valorar-historias-infantiles/

Colomer, Teresa (2010). Introducción a la literatura infantil y juvenil actual. Síntesis.

Colomer, Teresa, Manresa, Mireia, Ramada Prieto, Lucas, y Reyes López, Lara (2018). Narrativas literarias en educación infantil y primaria. Síntesis.

Decreto Foral 60/2014. Por el que se establece el currículo de las enseñanzas de Educación primaria en la Comunidad Foral de Navarra. 16 de julio de 2014. BON Nº 174. https://www.navarra.es/NR/rdonlyres/B62A9CFB-C17B-461E-BD7D-BBEE005C2096/0/F1410295_EducacionPrimaria.pdf

Durban, Gloria (2010). La biblioteca escolar, hoy. Un recurso estratégico para el centro. Graó.

Gil, Carmen (2005). ¡A jugar con los poemas! Taller de poesía para niños. CSS (Colección Talleres, 1).

Iza, Luis (2006). El plan de lectura en los centros de Educación Infantil y Primaria. Departamento de Educación, Gobierno de Navarra. https://www.educacion.navarra.es/documents/713364/714655/elplandelectura.pdf/

Jover, Guadalupe (2007). Un mundo por leer. Educación, adolescentes y literatura. Octaedro.

Lage Fernández, Juan José (2005). Animar a leer desde la biblioteca. CCS (Colección Material para educadores, 85).

Lage, Juan José (2013). Bibliotecas escolares, lectura y educación. Octaedro.

Lluch, Gemma et al. (2010). Cómo seleccionar libros para niños y jóvenes: los comités de valoración en las bibliotecas escolares y públicas. Trea.

Lluch, Gemma y Zayas, Felipe (2015). Leer en el centro escolar. El plan de lectura. Octaedro.

Lockwood, Michael (2011). Promover el placer de leer en la Educación Primaria. MEC-Ediciones Morata.

Los fondos de la biblioteca escolar y los planes de lectura del centro (2005). Gobierno de Navarra. Departamento de Educación. https://www.educacion.navarra.es/documents/713364/714655/fondos.pdf/1b0c0b4b-48b5-45d4-ab34-f466422699f5

Martín Vegas, Rosa Ana (2009). Manual de Didáctica de la Lengua y la Literatura. Síntesis.

Mekis, Constanza, y Anwnadter, Christian (2019). Bibliotecas escolares para el siglo XXI. Desarrollo de comunidades de lectura. Narcea.

Moreno Verdulla, Antonio (1998). Literatura infantil: Introducción a su problemática, su historia y su didáctica. Universidad de Cádiz.

Moreno, Víctor (1985). El deseo de leer: propuestas creativas para despertar y mantener el gusto por la lectura. Pamiela.

Moreno, Víctor (2003). Leer con los cinco sentidos. Pamiela.

Moreno, Víctor (2003). ¿Qué hacemos con la lectura? CLIJ, 166 (diciembre).

Nodelman, Perry. (2020). El adulto escondido. Definiendo la literatura infantil y juvenil. Pantalia Publicaciones.

Pastor, Brigida M. (2014). La literatura infantil como espacio mediador en la educación de género. Raído, 8(17), 87-104.

Pelegrín, Ana (1986). La aventura de oír: cuentos y memorias de tradición oral. Cincel.

Prado Aragonés, Josefina (2004). Didáctica de la lengua y la literatura para educar en el siglo XXI. La Muralla (Colección Aula abierta).

Propp, Vladimir (1974). Morfología del cuento. Fundamentos.

Quintanal Díaz, José (2005). La animación lectora en el aula. Técnicas, estrategias y recursos. CCS (Colección Educar, 31).

Rodari, Gianni (1995). Gramática de la fantasía. Fontanella.

Sánchez Corral, Luis (1995). Literatura infantil y lenguaje literario. Paidós.

Soriano, Marc (1995). La literatura para niños y jóvenes. Guía de exploración de sus grandes temas. Colihue.

Turin, Adela (1996). Así es: por una igualdad de sexos a través de la literatura infantil. Fundación Germán Sánchez Ruipérez.

Turin, Adela (2002). Un sillón, un delantal, un niño = una familia. Boletín de la Institución Libre de Enseñanza, 42-43, 111-130.


Complementaria

Blake, Quentin, y Eccleshare, Julia (2010). 1001 libros infantiles que hay que leer antes de crecer. Grijalbo.

Bonilla, Elisa, Goldin, Daniel, y Salaberría, Ramón (2008). Bibliotecas y escuelas. Retos y desafíos en la sociedad del conocimiento. Océano.

Cerrillo, Pedro (2004). ¿Dónde está el niño que yo fui? Poemas para leer en la escuela. Akal (Literaturas, 15).

Club Kirico (2011). 150 libros infantiles para leer y releer. CEGAL.

Colomer, Teresa (2005). Andar entre libros. La lectura literaria en la escuela. FCE (Colección Espacios para la Lectura).

Colomer, Teresa, y Olid, Isabel (2009). Princesitas con tatuaje: las nuevas caras del sexismo en la ficción juvenil. Textos de Didáctica de la Lengua y la Literatura, 51, 55-67.

Córdova, Adolfo (2019). Renovar el asombro. Un panorama de la poesía infantil y juvenil contemporánea en español. Ediciones de la UCM.

Coronas, Mariano (2000). La biblioteca escolar. Un espacio para leer, escribir y aprender. Gobierno de Navarra. Departamento de Educación. https://www.educacion.navarra.es/documents/713364/714655/blitz3_cas.pdf/806cd384-a144-4211-ba61-a3e2d1560c67

Cremades, Raúl, y Jiménez, Concepción (2015). La biblioteca escolar a fondo. Del armario al ciberespacio. Trea.

Durán, Teresa (2007). Álbumes y otras lecturas: Análisis de los libros infantiles. Octaedro.

Garralón, Ana (2013). Leer y saber. Los libros informativos para niños. Tarambana libros.

García-Rodríguez, Araceli, y Gómez-Díaz, Raquel (2016). Lectura digital infantil. Dispositivos, aplicaciones y contenidos. UOC.

Lluch, Gemma (2018). Claves para promocionar la lectura en la red. Síntesis.

López Valero, Amando, y Encabo Fernández, Eduardo (2002): Introducción a la didáctica de la lengua y la literatura. Un enfoque sociocrítico. Octaedro-EUB.

Mata, Juan (2004). Cómo mirar a la luna. Confesiones a una maestra sobre la formación del lector. Graó.

Moreno Verdulla, Antonio (1998). Literatura infantil: Introducción a su problemática, su historia y su didáctica. Universidad de Cádiz.

Moreno, Víctor (1989). El juego poético en la escuela. Pamiela.

Moreno, Víctor (1998). Va de poesía: propuestas para despertar el deseo de leer y escribir poesía. Pamiela.

Moya Guijarro, Arsenio Jesús y Cañamares Torrijos, Cristina (Coords.). (2020). Libros álbum que desafían los estereotipos de género y el concepto de familia tradicional. Anuario de Investigación en Literatura Infantil y Juvenil (AILIJ) (19), 173-176.

Ramada, Lucas (2018). Esto no va de libros. Literatura Infantil y Juvenil Digital y Educación Literaria. Servei de Publicacions de la Universitat Autònoma de Barcelona.

Regueiro Salgado, Begoña (2020). De princesas valientes y príncipes sensibles: los roles de género en los cuentos tradicionales y la LIJ. Educación y futuro: revista de investigación aplicada y experiencias educativas.

Turin, Adela (1995). Los cuentos siguen contando. Horas y Horas.

Zaparain Hernández, Fernando, y González González, Luis Daniel (2010). Cruces de caminos. Álbumes ilustrados: construcción y lectura. Ediciones Universidad de Valladolid.

Revistas

Babar. Revista de literatura infantil y juvenil. www.revistababar.com

Bloc. Revista internacional de arte y literatura infantil. https://issuu.com/revistabloc

CLIJ. Cuadernos de literatura infanitl y juvenil. http://www.revistaclij.com/

Emilia. http://revistaemilia.com.br/

Fuera de Margen. www.pantalia.es/revistas.php

Lazarillo. Revista de la Asociación de Amigos del Libro infantil y juvenil. https://www.amigosdellibro.com/revista

Peonza. http://www.peonza.es/

Páginas web

AppTK. Recomendar de APPS para niños y jóvenes. http://apptk.es/

Asociación Española de Amigos del Libro Infantil y Juvenil. https://www.amigosdellibro.com/

Banco del Libro. http://bancodellibro.blogspot.com/

Bibliotecas escolares de Navarra. http://www.pnte.cfnavarra.es/bibliotecasescolares/directorio.html

Canal lector. http://www.canallector.com

CEPLI. Centro de Estudios de Promoción de la Lectura y Literatura Infantil.  https://blog.uclm.es/cepli/

Leer.es. http://leer.es/es/home

Enseñar a leer LIJD. https://lijdgretel.wordpress.com/

Fundación Cuatrogatos. www.cuatrogatos.org

Fundalectura. http://fundalectura.org

Ibby. International Board on Books for Young People. https://www.ibby.org/es/

Recomendaciones LIJ de GRETEL. http://www.gretel.cat/es/recomendaciones-lij/

Portal de recursos del Ministerio de Educación para bibliotecas escolares. http://ntic.educacion.es/w3//recursos2/bibliotecas/

 


 

Gora

Non emango den

Nafarroako Unibertsitate Publikoko Arrosadiko campusean. Zer ikasgelatan izango den jakiteko, begiratu Giza, Gizarte eta Hezkuntza Zientzien Fakultatearen web-orrialdean.

Gora