Nafarroako Unibertsitate Publikoa



Castellano | Ikasturtea: 2023/2024 | Beste urte batzuk:  2022/2023  |  2021/2022  |  2020/2021  |  2019/2020 
Lehen Hezkuntzako Irakasletzan Graduatua, Nafarroako Unibertsitate Publikoan (Nazioarteko Programa)
Kodea: 312517 Irakasgaia: METODO TRADIZIONALAK MUSIKA HEZKUNTZAN
Kredituak: 6 Mota: Aukerakoa Ikasmaila: Iraupena: 1º S
Saila: Giza eta Hezkuntza Zientziak
Irakasleak:
MURUAMENDIARAZ ARAMBURU, NEREA AGURNE (Resp)   [Tutoretzak ]

Partes de este texto:

 

Modulua/Gaia

Aukerakoa / Aipameneko irakasgaia Musikan

Gora

Gaitasun orokorrak

2.1. Oinarrizko Gaitasunak

1. OG - Ikasleek bigarren hezkuntza orokorreko oinarritik abiatzen den ikasketa-arlo batean ezagutzak dituztela eta ulertzen dituztela frogatu izatea, eta nahiz eta testu-liburu aurreratuetan laguntza bilatu, beren ikasketa-alorreko abangoardiatik datozen ezagutzak dauzkatela adierazten duten zenbait alderdi kontrolatzeko mailan daudela frogatzea.

2. OG - Ikasleek beren ezagutzak beren lanetan edo bokazioetan modu profesionalean aplikatzen jakitea, eta beren ikasketa arloaren barruan arrazoiak prestatzearen eta defendatzearen bidez, eta problemen ebazpenaren bidez demostratzen diren gaitasunak edukitzea.

5. OG - Ikasleek geroko ikasketak autonomia maila handiarekin hasteko beharrezkoak diren ikasketarako abileziak garatu izatea.


2.2. Gaitasun Orokorrak

1. GO - Haur Hezkuntzako helburuak, curriculum edukiak eta ebaluazio-irizpidea ezagutzea.

2. GO - Lehen haurtzaroan ikaskuntzak sustatzea eta ahalbidetzea, alderdi kognitibo, emozional, psikomotor eta nahimenezkoen ikuspegi globalizatzaile eta integratzaile batetik.

8. GO - Haurren dietetikaren eta higienearen hastapenak ezagutzea. Laguntza goiztiarraren hastapenak eta lehen haurtzaroko prozesu psikologikoak, ikaskuntza prozesuak eta nortasunaren eraikuntzari buruzkoak ulertzen laguntzen duten oinarri eta garapenak ezagutzea.

10. GO - Gurasoen orientatzaile gisa aritzea 0-6 urte bitarteko epeko familia hezkuntzari buruzko gaietan, eta ikasle bakoitzaren familiarekin nola familia guztiekin harremanak garatzeko gizarte-trebetasunak edukitzea.

11. GO - Ikasgelako praktikei buruz gogoeta egitea, irakaskuntza berritu eta hobetzeko. Azturak eta trebetasunak eskuratzea ikasketa autonomo eta kooperatiborako, eta ikasleen artean sustatzea.

12. GO - Gaurko gizartean hezkuntzaren funtzioa, aukerak eta mugak zeintzuk diren ulertzea, eta haur hezkuntzako ikastetxeak eta beren profesionalak ukitzen dituzten oinarrizko gaitasunak zeintzuk diren ulertzea. Ikastetxeetan aplikagarriak diren kalitatea hobetzeko ereduak ezagutzea.


2.3. Zeharkako Gaitasunak

2. ZG - Hizkuntza gaitasuna frogatzea gaztelaniaz, edo, hala badagokio, euskaraz,  Europako Kontseiluaren "Hizkuntzen Erreferentziako Europako Esparru Komuna: ikastea, irakastea, ebaluazioa" delakoaren araberako C1 mailaren parekoa.



Gora

Berariazko gaitasunak

3. Gaitasun Espezifikoak

1. GE - Haur Hezkuntzaren helburuak, curriculum-edukiak, antolaketa, metodologia eta ebaluazio-irizpideak ezagutzea.

5. GE - Ikasgelako praktikei buruz gogoeta egitea, berrikuntza sustatzeko. Azturak eta trebetasunak eskuratzea ikasketa autonomo eta kooperatiboa ikasleen artean sustatzeko, eta kalitatea kudeatzeko ereduak ezagutzea.

11. GE - Harreman kritikoa eta autonomoa edukitzea, hezkuntzan inplikatutako jakintzei, balioei eta erakundeei buruz.

12. GE - Era aktiboan antolatzea Lehen Hezkuntzakoak diren edukien irakaskuntza eta ikaskuntza prozesuak, gaitasunak garatzeko ikuspegi batetik.

 

Gora

Ikasketaren emaitzak

Ikasketaren emaitzak, ikasleak, materian jasoko dituen gaitasunen emaitzen zehaztasuna da.Hiru mailatan agertzen dira:

- Aproposa: Gaitasunen % 100 jasotzea eta maixutasuna gutxiengoz %75.

- Ertaina: Esperotako gaitasunen gehiengoa jasotzea eta maixutasuna berariazko konpetentzietan parte hartzen duten alderdiak jasotzea.

- Baxua:Tituloaren berariazko konpetentzien alderdien jasoera eskasa.

Ikasle batek APROPOSA kalifikazioa jasotzen du , ikasketa maila ona edo ertaina baldin bada.

 

Ikasketa  emaitzak Edukiak Jarduera hezigarria Ebaluazio instrumentua
Musika hezkuntzarako método desberdinen oinarrizko alderdiak eta hauen garapena ezugutzen ditu   Musika hezkuntzarako proposamen metodologiko tradizionalen ikerketa eta analisia Teoria saioak Saio praktikoak Material irakurketa Bakarkako zein taldekako lan toriko-praktikoa. Ahozko esposaketa
Gai da metodo desberdinen proposamenak erabiliz jarduerak eta proiektuak egiten modu zuzen eta egoki batean Musika hezkuntzarako proposamen metodologiko tradizionalen ikerketa eta analisia Teoria saioak Saio praktikoak Material irakurketa Bakarkako zein taldekako lan toriko-praktikoa. Ahozko esposaketa
Musika hezkuntzako metodoen erabiltze irizpideak ezagutzen ditu Musika hezkuntzarako proposamen metodologiko tradizionalen ikerketa eta analisia Teoria saioak Saio praktikoak Material irakurketa Idatzizko proba

Gora

Metodologia

5.1 Irakas metodologiak

Kodea Azalpena
IM1 Azalpen magistralak talde handian
IM2 Interakzioa talde handian
IM3 Interakzioa talde ertainean
IM4 Bakarkako interakzioa: ikasketa autonomorako jarduerak eta pautak

 

5.2 Jarduera hezigarriak

Kodea Azalpena Orduak Aurrez aurrekotasuna
JH1 Klase teorikoak (oinarriak ezartzea, adibideak ematea, aplikazio kontrastatuak eta garapenak) 45 100
JH2 Klase praktikoak, edo dagokionean, kanpo-praktikak 15 100
JH3 Lanak, eta dagokionean, ahozko defentsa 30 10
JH4 Ikaslearen ikaskuntza autonomoa 50 0
JH5 Tutoretzak 5 100
JH6 Idatzizko edo ahozko azterketak 5 100

Gora

Prestakuntza jardueren-gaitasunen/ikaskuntzaren emaitzen arteko erlazioa

  Competencias
Actividad Básicas Generales Transversales Específicas
AF1 CB1 CG1,CG12 CT2 CE1, CE5, C11, C12
AF2 CB2,CB4 CG1,CG10,CG11 CT2 CE1, CE5, C11, C12
AF3 CB3,CB4 CG2,CG8,CG10 CT2 CE1, CE5, C11, C12
AF4 CB3,CB4,CB5 CG10,CG12   CE1, CE5, C11, C12
AF5     CT2 CE1, CE5, C11, C12
AF6     CT2 CE1, CE5, C11, C12

Gora

Hizkuntzak

Euskera/ Gaztelania

Gora

Ebaluazioa

 

Ikaskuntzaren
emaitza
Ebaluazio
jarduera
Pisua (%) Errekupera
daitekeen edo ez
Eskatzen den
nota minimoa
1.E, 2.E, 3.E 1.ES. Laguntza eta parte- hartze aktiboa/ Irakaslearen erregistroa. 10 Ez Ez
1.E, 2.E, 3.E 3.ES.Taldekako lan teoriko-praktikoa. Ahozko esposaketa. 25 Errekuperatzeko
modukoa, lana
zuzendurik aurkeztuz
irakasleak ezarritako
jarraibideen arabera eta
datetan
Ez
1.E, 2.E, 3.E Banakako lan teoriko-praktikoa. 25 Errekuperatzeko
modukoa, lana
zuzendurik aurkeztuz
irakasleak ezarritako
jarraibideen arabera eta
datetan
Ez
1.E, 2.E, 3.E Idatzizko edo ahozko probak. 40 Errekuperatzeko
modukoa, idatzizko proba
bat eginez
Ez

 

Irakasgai baten kalifikazioa "Ez aurkeztua" izanen da baldin eta ikasleak egin dituen ebaluazio jardueren pisua % 50etik beherakoa bada.

 

 

 

Gora

Edukien azalpen laburra

 

Irakasgai hau artikulatzen da musika-pedagogiari eta musika-heziketa kontuetan erreminta metodologikoko eskuratzeari dagokienez.

 

Gora

Gai-zerrenda

1. Galdegai orokorrak musika hezkuntzan

2. Musika hezkuntzarako proposamen metodologiko desberdinen ikerketa eta analisisa

2.1. C. Orff

2.1.1. Sorrera eta hedapena

2.1.2. Metodoaren garapena

2.1.3. Materialak

2.1.4. Eskola aplikazioa

2.2. Z. Kodaly

2.2.1. Sorrera eta hedapena

2.2.2. Metodoaren garapena

2.2.3. Materialak

2.2.4. Eskola aplikazioa

2.3. E Willems

2.3.1. Sorrera eta hedapena

2.3.2. Metodoaren garapena

2.3.3. Materialak

2.3.4. Eskola aplikazioa

2.4. J. Dalcroze.

2.4.1. Sorrera eta hedapena

2.4.2. Metodoaren garapena

2.4.3. Materialak

2.4.4. Eskola aplikazioa

Gora

Praktika esperimentalen programa

N/A

Gora

Bibliografia

Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.


Dalcroze, J. (1907). Método para el desarrollo del sentido rítmico, del sentido auditivo, y del sentimiento tonal) (8vol.), Sandzo, Paris.
Díaz, M. y Giráldez, A. (2007). Aportaciones teóricas y metodológicas a la educación musical. Una selección de autores relevantes. Grao, Barcelona.
Gardner, H. (2008). Las cinco mentes del futuro. Paidós ibérica, Barcelona.
Graetzer, G. y Yepes, A. (1961). Introducción a la práctica de Orff-Schulwerk, Brry, Buenos Aires.
Heigyi, E. (1999). Método Kodály de solfeo, Ediciones Piramide, Madrid.
Orff-Schulwerk (1950). Musik fur kinder, Schott, Germany.
Vanderspar, E. (1990). Manual Jaques-Dalcroze: Principios y recomendaciones para la enseñanza de la rítmica, Institut Joan LLongueras, Barcelona.
Willems, E. (1973). Educación musical, Ricordi, Buenos Aires.

Gora

Non emango den

Nafarroako Unibertsitate Publikoko Arrosadiko campusean. Zer ikasgelatan izango den jakiteko, begiratu Giza, Gizarte eta Hezkuntza Zientzien Fakultatearen web-orrialdean.

Gora