Nafarroako Unibertsitate Publikoa



Castellano | Ikasturtea: 2023/2024 | Beste urte batzuk:  2022/2023  |  2021/2022  |  2020/2021  |  2019/2020 
Haur Hezkuntzako Irakasletzan Graduatua Nafarroako Unibertsitate Publikoan (Nazioarteko Programa)
Kodea: 311619 Irakasgaia: ESKOLAN ESKU-HARTZEKO TEKNIKA PSIKOLOGIKOAK
Kredituak: 6 Mota: Aukerakoa Ikasmaila: 3 Iraupena: 2º S
Saila: Osasun Zientziak
Irakasleak:
TREBOL UNZUE, FERNANDO   [Tutoretzak ] BEYEBACH ., MARK (Resp)   [Tutoretzak ]

Partes de este texto:

 

Modulua/Gaia

Aukerakoa / Aipameneko irakasgaia Pedagogia Terapeutikoan

Gora

Deskripzioa/Edukiak

Irakasgai honek, haur hezkuntza gelan maiztasun gehien duten ezagutzazko, emoziozko eta jokabidezko zailtasunen aurrean ikasleak behar dituen hautemate, ebaluatze eta esku hartzeen trebeziak lortzeko helburua du, ikasleen garapenean eta ikaskuntzaren jabetze prozesuan eta gelako funtzionamenduan eraginez. Modu honetan, etorkizuneko irakasleek haur eta lehen hezkuntzako ikasleen artean gailentzen diren araozoen ezaugarri naguasiak ezagu ditzaten du helburu eta behar dituen tresnetaz baliatu haietara ikuskera zientifiko batetik hurbiltzeko: Behatu, neurtu eta banakako esku hartze plana egitea, arazo eta baliabideetan eginiko aurre-ebaluazioan oinarrituz. Modu berean, taldeak gidatzeko estrategiak eman nahi zaizkio ikaslegoari, klaseko taldean barneratzea ahalbidetuz eta gelako gatazken ebazpenean esku hartzeko prestatuz. Gainera, ikasleekin, gurasoekin eta beste adituekin komunikazio eraginkor baterako entrenamendua egingo da.

Gora

Gaitasun orokorrak

2.1. Oinarrizko gaitasunak
3. OG - Ikasleek (normalean beren ikasketen arloko) datu aipagarriak bildu eta interpretatzeko gaitasuna izatea, arlo sozial, zientifiko edo etikoari buruzko gai aipagarrien gaineko gogoeta hartuko duten iritziak emateko.
4. OG - Ikasleak, bai jende espezializatuari eta bai espezializatu gabeari, informazioa, ideiak, arazoak eta konponbideak jakinarazteko gauza izatea.
2.2. Gaitasun orokorrak
3. GO - Diseinatzea eta erregulatzea ikasteko espazioak dibertsitatearen testuinguruetan, arretaz hartuz ikasle bakoitzaren hezkuntza beharrak, genero berdintasuna, ekitatea eta giza eskubideentzako errespetua.
4. GO - Ikasgelan eta hortik kanpora bizikidetza sustatzea, eta gatazkak modu baketsuan konpontzeari ekitea. Ikasketa eta bizikidetza testuinguruak sistematikoki behatzen jakitea, eta haiei buruz gogoeta egiten jakitea.
5. GO - Taldean hausnartzea arauak onartzeari buruz eta besteenganako errespetuari buruz. Sustatzea ikasle bakoitzaren autonomia eta singulartasuna, lehen haurtzaroan emozioak, sentimenduak eta balioak hezteko faktoreak diren aldetik.
8. GO - Haurren dietetikaren eta higienearen hastapenak ezagutzea. Laguntza goiztiarraren hastapenak eta lehen haurtzaroko prozesu psikologikoak, ikaskuntza prozesuak eta nortasunaren eraikuntzari buruzkoak ulertzen laguntzen duten oinarri eta garapenak ezagutzea.
10. GO - Gurasoen orientatzaile gisa aritzea 0-6 urte bitarteko epeko familia hezkuntzari buruzko gaietan, eta ikasle bakoitzaren familiarekin nola familia guztiekin harremanak garatzeko gizarte-trebetasunak edukitzea.
2.3. Zeharkako gaitasunak
2. ZG - Hizkuntza gaitasuna frogatzea gaztelaniaz, edo, hala badagokio, euskaraz, Europako Kontseiluaren "Hizkuntzen Erreferentziako Europako Esparru Komuna: ikastea, irakastea, ebaluazioa" delakoaren araberako C1 mailaren parekoa.

Gora

Berariazko gaitasunak

3. GE - Diseinatzea ikasteko espazioak dibertsitatearen, kulturaniztasunaren eta eleaniztasunaren testuinguruetan, arretaz hartuz ikasle bakoitzaren hezkuntza beharrak, genero berdintasuna, ekitatea eta giza eskubideentzako errespetua.
4. GE - Ikaskuntzako eta eskola bizikidetzako testuinguruei buruz gogoeta egitea. Behaketa sistematikoa egiten jakitea, ongi egindako lana baliozkotzea, arauak onartzea eta besteak errespetatzea.
8. GE - Arreta goiztiarraren funtsak, oinarrizko prozesu psikologikoen funtzionamendua, ikasketaren gakoak eta nortasunaren eraikuntza ezagutzea, eta higienearen eta dietetikaren funtsak haurtzaroan ezartzea.
10. GE - Lankidetza, bizikidetza, motibazioa eta ikasteko nahia sustatzea, ikastetxeko proiektuetan aktiboki parte hartzea eta familiekiko harremanak zaintzea.

Gora

Ikasketaren emaitzak

Ikasleak irakasgaian hartu behar dituen gaitasunak zehaztea da Ikasketaren emaitza. Hiru maila ezartzen dira:

R1- Ezin hobea: gaitasunen % 100 hartzea, eta maisutasuna gaitasunen % 75etan gutxienez ere.

R2- Erdi mailakoa:  irakasgaiaren bidez lortu nahi diren gaitasun gehienak hartzea, eta maisutasuna tituluaren gaitasun espezifikoei dagozkien gaietan.

R3- Eskasa: tituluaren gaitasun espe     zifikoei dagozkien gaiak behar adina ez hartzea.

Ikasle batek GAI kalifikazioa lortzen du ikaskuntza maila ezin hobea edo erdi mailakoa baldin bada. 

 

IKASKUNTZAREN EMAITZAK EDUKIAK (Gaiak) PRESTAKUNTZA JARDUERA EBALUAZIO TRESNAK (ESTRATEGIAK)
RA1: Eskola arazoak uletu ingurunearen ikuspegitik, funtzionalitatetik eta konponbideetan zentratua. 1go. Gaia 2. Gaia 3. Gaia 4. Gaia PJ1 PJ2 PJ3 PJ4 PJ5 PJ6 PJ7 PJ8 SE1 SE2 SE4
RA2: Ezagutzazko eta jokabide teknikak ezagutu, ebazpenean zentraturik eta etapan erabili. 2. Gaia 3. Gaia 4. Gaia PJ1 PJ2 PJ5 PJ6 SE1 SE2 SE4
RA3: Ezagutzazko eta jokabide teknikak aplikatu, ebazpenean zentraturik eta etapan erabili. 3. Gaia   4. Gaia PJ2 PJ3 PJ7 PJ8 SE1 SE2 SE4
RA4: Arazo zehatzetarako esku hartze protokolo zehatzak ezagutu. 4. Gaia PJ4 PJ5 SE2 SE3
RA5: Arazo zehatzetarako esku hartze protokolo zehatzak aplikatu (erabili). 4. Gaia PJ2  SE2 SE3

Gora

Metodologia

5.1. Metodologia

Kodea Deskripzioa
MD1 Azalpen eskolak
MD2 Talde handiko elkarrekintza
MD3 Talde ertaineko elkarrekintza
MD5 Banakako ikasketa

 

5.2. Prestakuntza jarduera

Kodea Prestakuntza jarduera Ordu presentzialak Ordu ez presentzialak
AF1 Azalpen eskolak / parte hartzailea 36  
AF2 Saio praktikoak 16*  
AF3 Extabaida, amankomunean jartzea, talde tutoretzak 4  
AF4 Lanak egitea   20
AF5 Materialen irakurketa   40
AF6 Bakarkako lana   30
AF7 Azterketak eta ebaluazio frogak 2  
AF8 Banakako tutoretzak 2  
  Guztira 60 90

*Irakasgai honen ezaugarriak direla-eta ordu presentzial gehienak proiektua eta material didaktikoak egiten erabiliko dira. Nahitaezkoa da saio praktikoen %80tara joatea gutxienez, jarduera gainditzeko. Eskuratutako ezagutzen bilakaera kontrolatuko da, proiektuak dauzkan parteak epe barruan aurkeztuta (1).

(1) Artículo 14, ebaluazio jarraiari buruz.

Gora

Hizkuntzak

Euskara/ Gaztelania

Gora

Ebaluazioa

 

Ikaskuntzaren
emaitza
Ebaluazio
jarduera
Pisua (%) Errekupera
daitekeen edo ez
Eskatzen den
nota minimoa
RA1, RA2, RA3, RA4 Gelan parte hartu izanaren erregistroa %15 Irakasgaairen bataz besteko notan ponderatzeko, ikasleek saio praktikoen 80%-ra etorri beharko dute gutxienez.  Ez da berreskuragarria  
RA1, RA2, RA3, RA4 Banakako portafolioa %25 50% berreskuragarria idatzizko lanak ezarritako datan aurkeztuta 5
RA5 Talde lana %20   50% berreskuragarria idatzizko lanak ezarritako datan aurkeztuta 5
RA5 Idatzizko azterketa eta ahozkoa %40 100% berreskuragarria idatzizko zein ahozko azterketaren bidez 5

 

 

 

 

Gora

Gai-zerrenda

EBALUAZIOA
1go. Gaia. Ebaluazioa: Arazoak identifikatzen eta zehazten ikastea.
1. Arloari dagokion hiztegi teknikoaren azalpen labur bat.
2. Arazoa sortzen duen jokabidearen eragite azalpena eta jokabidezko formulazioa.
3. Datuen bilketarako prozedura.
4. Gertaeraren analisia.
2. Gaia. Ebaluazioa: Ikaskuntza beharrak hautematen ikastea.
1. Komunikazio beharrak.
2. Adimen-ahalmenatik eratorritako beharrak.
3. Garapenaren nahasteekin erlazionaturiko beharrak.
4. Jokabidezko beharrak.
ESKU HARTZEA
3. Gaia. Esku hartze psikologikoa: Arazoak eraldatzen ikastea.
1. Eskuhartzearen helburuak aukeratu.
2. Egokitze jokabideak areagotzeko eta/edo sortzeko teknikak.
3. Egokitu gabeko jokabideak gutxitzeko teknikak.
4. Gaia. Esku hartze psikologikoa: Gelan taldeak gidatzen ikastea.
1. Gelan barneratzea sustatzeko teknika psikologikoak.
2. Lankidetzan jarduteko ikaskuntza gelako eskuhartze tresna gisa.

Gora

Bibliografia

Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.


11.1. Oinarrizko bibliografia
Beyebach, M. (2012). El modelo centrado en soluciones en la orientación escolar. ACCLPInforma, 28, 5-9.
Beyebach, M. (2015). La intervención escolar centrada en soluciones: fundamentos teóricos y técnicas de intervención. Manuscrito no publicado. Pamplona: UPNA.
Cidad Maestro, E. (1991). Modificación de conducta en el aula e integración escolar. Madrid: UNED.
Casado, R. y Lezcano, B. (2012) Educación en la escuela inclusiva. Formación del profesorado y perspectivas de futuro. Buenos Aires: Editorial LUMEN.
Casano, M.A. y Cabra de Luna, M.A. (coords.) (2009). Educación y personas con discapacidad: Presente y futuro. Madrid: ONCE
Fernández-Batanero, J.M. (coord.) (2015). Atención a la diversidad en el aula de Educación Infantil. Madrid: Paraninfo.
García de Vinuesa, F., González Pardo, H. y Pérez Álvarez, M. (2014). Volviendo a la normalidad. La invención del TDAH y del trastorno bipolar infantil. Madrid: Alianza Editorial.
Gento, S. (coord.) (2010). Diseño y ejecución de planes, proyectos y adaptaciones curriculares para el tratamiento educativo de la diversidad. Madrid: UNED.
Gómez-Montes, JM; Royo-García, P. y Serrano-Grcía, C. (2012). Fundamentos psicopedagógicos de la atención a la diversidad. Madrid: Escuela Universitaria Cardenal Cisneros.
López, D. y Polo, M.T. (2014). Trastornos del desarrollo infantil. Madrid: Editorial Pirámide.
11.2. Bibliografia osagarria: Psikopatologia
González Pardo, H., y Pérez Álvarez, M. (2007). La invención de los trastornos mentales. ¿Escuchando al fármaco o al paciente?. Madrid: Alianza Editorial.
Hartman, T. (2003). The Edison gene. ADHD and the gift of the hunter child. Rochester, VE: Park Street Press.
Hinshaw, S. P. ¿heffler, R. M. (2014). The ADHD explosion: Myths, medications, money, and today's push for performance. New York: Oxford UniversityPress.
Rodríguez Sacristán, J. (ed.) (2002). Psicopatología infantil básica. Teoría y casos clínicos. Madrid: Pirámide.
11.3. Bibliografi osagarria: Jokabide aldaketa
Bermúdez, M.P. y Bermúdez-Sanchez, A.M. (2006). Manual de psicología clínica infantil.Técnicas de evaluación y tratamiento. Madrid. Biblioteca nueva.
Caballo, V.E., y Simón, M.A. (2002). Manual de psicología clínica infantil y del adolescente. Madrid. Pirámide.
Fernández Cabezas, Burgos García, A., Alba Corredor, G., Justicia Arráez, A. (2014). Optimización del desarrollo y prevención de riesgos en el aula de educación infantil. Madrid. Pirámide.
Labrador, F. (1995). Manual de técnicas de modificación y terapia de conducta. Madrid Pirámide.
Martin, G. y Pear, G. (2007). Modificación de conducta. Qué es y cómo aplicarla. Madrid. Pearson.
11.4. Bibliografi osagarria: Arazo ebazpenan zentraturiko esku hartzea eskolan
Beyebach, M. (2006). 24 ideas para una psicoterapia breve. Barcelona: Herder
Beyebach, M. & Herrero de Vega, M. (2013). Más papás y menos pastillas. La terapia familiar colaborativa y basada en fortalezas en la intervención con niños y sus familias. SistemasFamiliares
Durrant, M. (1995). Creative strategies for school problems. Solutions for psychologists and teachers. New York: Norton.
Kelly, M.S., Kim, J.S., y Franklin, C. (2008). Solution-focused brief therapy in schools. A 360-degree view of research and practice. New York: Oxford University Press.
Rhodes, J. y Ajmal, Y. (1995). Solution focused thinking in schools. Behaviour, reading and organization. London: Brief Therapy Press.
Siegel, D.J., y Bryson, T.P. (2013). El cerebro del niño. 12 estrategias revolucionarias para cultivar la mente en desarrollo de tu hijo. Barcelona: Alba.
11.5. Bibliografi osagarria: Arazo zehatzak
Acosta Rodríguez, V.M. y Moreno Santana, A.M. (1999). Dificultades del lenguaje en ambientes educativos. Del retraso al trastorno específico del lenguaje. Barcelona. Masson.
Alonso Peña, J.R. (2004). Autismo y síndrome de Asperger. Guía para familiares, amigos y profesionales. Salamanca. Amarú ediciones.
Artigas-Pallarés, J. (2003). Perfiles cognitivos de la inteligencia límite. Fronteras del retraso mental. Revista de neurología, 36 (suppl 1): S161-S167.
Attwood, T. (2009). Guía del síndrome de Asperger. Barcelona. Paidos.
Bautista, I. (2010). Actuación ante las dificultades en la alimentación infantil. Investigación Educativa, 42, 4-18.
Beyebach, M. y Herrero de Vega, M. (2013). Cómo criar hijos tiranos. Manual de anti-ayuda para padres de niños y adolescentes. Barcelona: Herder.
Buela-Casal, G., Carretero-Dios, H. y de los Santos-Roig, M. (2002). El niño impulsivo. Estrategias de evaluación, tratamiento y prevención. Madrid. Pirámide.
Dueñas, M.L. (2011). Diagnóstico pedagógico. Madrid: Uned.
Del Río, M.J. (1997). Lenguaje y comunicación en personas con necesidades especiales. Barcelona. Martínez Roca.
Estivill, E. (2012). ¡A dormir! El método Estivill para enseñar a dormir a los niños. Barcelona: Debolsillo.
Fernández Cabezas, M., Burgos García, A., Alba Corredor, G., Justicia Arráez, A. (2014). Optimización del desarrollo y prevención de riesgos en el aula de Educación Infantil. Madrid: Pirámide
Frith, U. (1989). Autismo. Madrid. Alianza Editorial.
Gallego, J.L. y Rodríguez, A. (2012). Bases teóricas y de investigación en educación especial. Madrid: Pirámide.
Gento, S., Gallego, D. y Carreto, M.A. (2010). Materiales convencionales y tecnológicos para el tratamiento educativo de la diversidad. Madrid: UNED
González, C.(2010). Mi niño no me come: consejos para prevenir y resolver el problema. Barcelona: Temas de hoy.
Jové, R. (2010). Dormir sin lágrimas. Dejarle llorar no es la solución. Madrid: Esfera de los Libros.
Martín, E. y Mauri, T. (coords.) (2011). Orientación educativa. Atención a la diversidad y escuela inclusiva. Barcelona: Graó.
Martínez, A.; Perinat, L. (2006). Grafopsicología. Tu escritura eres tú.Manual de autoaprendizaje. Volumen I y II. Edit. Gomylex.
Méndez, L., Moreno, R. y Ripa, C. (2004). Adaptaciones curriculares en educación infantil. España: Narcea.
Ministerio de Sanidad y Consumo (2008). Guía de comedores escolares. Programa Perseo.
Nafarroako Gobernua. Hezkuntza eta Kultura Departamentua. Behaketaeta Ebaluazioa. Lehen Hezkuntza. Iruñea.
Rivas Torres, R.M. y Fernández Fernández, P. (1994) Dislexia, disortografía, disgrafía. Madrid. Pirámide
Rosa Alcázar, A.I. (2010). El trastorno obsesivo-compulsivo en niños y adolescentes: tratamiento psicológico. Madrid: Pirámide.
Rodríguez Morejón, A. (2003). La tartamudez. Naturaleza y tratamiento. Barcelona: Herder.
Serrano Pintado, I. (2006). Agresividad infantil. Madrid. Pirámide.
Trebol, F. (2010). Hezkuntza Bereziaren oinarri psikologikoak.Aniztasunaren trataera. Bilbo: UEU.
Xandró, M. (1979). Grafología Superior. Editorial Herder.
Young, S. (2009). Solution-focused schools. Anti-bullying and beyond. London: BriefTherapyPractice.

Gora

Non emango den

Nafarroako Unibertsitate Publikoko Arrosadiko campusean. Zer ikasgelatan izango den jakiteko, begiratu Giza, Gizarte eta Hezkuntza Zientzien Fakultatearen web-orrialdean.

Gora