Nafarroako Unibertsitate Publikoa



Castellano | Ikasturtea: 2023/2024 | Beste urte batzuk:  2022/2023  |  2021/2022 
Haur Hezkuntzako Irakasletzan Graduatua edo Lehen Hezkuntzako Irakasletzan Graduatua Nafarroako Unibertsitate Publikoan
Kodea: 306320 Irakasgaia: HEZKUNTZA INKLUSIBORAKO PROPOSAMEN PEDAGOGIKOAK
Kredituak: 6 Mota: Aukerakoa Ikasmaila: 3 Iraupena: 1º S
Saila: Giza eta Hezkuntza Zientziak
Irakasleak:
APARICIO AGREDA, Mª LOURDES (Resp)   [Tutoretzak ] PEÑALVA VELEZ, MARÍA ALICIA   [Tutoretzak ]
HUARTE ZOZAYA, BEATRIZ   [Tutoretzak ]

Partes de este texto:

 

Modulua/Gaia


Aukerakoa/ Aipameneko irakasgaia Pedagogia Terapeutikoan

Gora

Deskripzioa/Edukiak


Pedagogia Terapeutikoko maisu-maistrek etapa desberdinetan dituzten funtzioak oinarritzea da helburua, ikuspegi teoriko eta praktiko batetik. Hezkuntza laguntzaren berariazko premia duten ikasleen arretari buruzko edukiak berreskuratzen dira, horrela irakasle horien prozedura eta eginkizun ohikoenak deskribatzeko. Pedagogia Terapeutikoko irakasleek geletan eta ikastetxeetan dituzten eginkizun garrantzitsuenei heltzen zaie: lehentasunezko arreta zuzena hezkuntza laguntzaren berariazko premia duten ikasleei, curriculum material egokituak eskaintzea ikasleei haien beharren arabera, eta ikastetxeko irakasleriari eta familiei aholkularitza eta laguntza ematea. Helburu hauek lortzeko, irakasgaia bi multzotan banatzen da.

Gora

Gaitasun orokorrak


Oinarrizko gaitasunak

2OG - Ikasleek beren ezagutzak beren lanetan edo bokazioetan modu profesionalean aplikatzen jakitea, eta beren ikasketa arloaren barruan arrazoiak prestatzearen eta defendatzearen bidez, eta problemen ebazpenaren bidez demostratzen diren gaitasunak edukitzea.

3OG - Ikasleek (normalean beren ikasketen arloko) datu aipagarriak bildu eta interpretatzeko gaitasuna izatea, arlo sozial, zientifiko edo etikoari buruzko gai aipagarrien gaineko gogoeta hartuko duten iritziak emateko.

5OG - Ikasleek geroko ikasketak autonomia maila handiarekin hasteko beharrezkoak diren ikasketarako abileziak garatu izatea.

Gaitasun orokorrak

1GO -  Lehen Hezkuntzako curriculum-arloak, beren diziplinen arteko harremanak eta ebaluazio irizpideak ezagutzea, baita dagozkien irakaskuntza eta ikasketa prozeduren inguruko ezagutza didaktikoen multzoa ere.

2GO - Irakaskuntza eta ikaskuntza prozesuak diseinatzea, planifikatzea eta ebaluatzea, banaka zein beste irakasle batzuekin eta ikastetxeko profesionalekin lankidetzan.

4GO - Ikasteko espazioak dibertsitatearen testuinguruetan diseinatzea eta erregulatzea, arretaz hartuz, genero berdintasuna, ekitatea eta herritarren prestakuntzako balioen funtsa diren giza eskubideentzako errespetua eta sustapena.

5GO - Ikasgelan eta hortik kanpoan bizikidetza sustatzea, diziplina arazoak konpontzea eta gatazkak era baketsuan konpontzen laguntzea. Ikasle bakoitzaren ahalegina, konstantetasuna eta diziplina sustatzea eta balioestea.

6GO - Lehen hezkuntzako ikastetxeen antolaketa eta bere funtzionamenduaren barruan sartzen diren jarduera desberdinak ezagutzea. Ikasleekin eta beren familiekin tutoretza lanak eta orientazio lanak egitea, ikasleek dituzten hezkuntza¿behar bereziak kontuan hartuz. Irakaslana hobetu eta bizi osoan zehar gertatzen diren aldaketa zientifiko, pedagogiko eta sozialetara egokitu behar dela onartzea.

7GO - Hezkuntza komunitateko eta inguruneko hainbat sektorerekin lankidetzan jardutea. Irakaskuntzaren eginkizun hezitzailea norbereganatzea, eta hiritartasun aktibo baterako heziketa demokratikoa sustatzea.

8GO - Harreman kritikoa eta autonomoa edukitzea, jakintzei, balioei eta gizarte erakunde publikoei eta pribatuei buruz.

10GO - Ikasgelako praktikei buruz gogoeta egitea, irakaskuntza berritu eta hobetzeko. Azturak eta trebetasunak eskuratzea ikasketa autonomo eta kooperatiboa ikasleen artean sustatzeko.

Zeharkako gaitasunak

2ZG - Hizkuntza gaitasuna frogatzea gaztelaniaz eta euskaraz, Europako Kontseiluaren "Hizkuntzen Erreferentziako Europako Esparru Komuna: ikastea, irakastea, ebaluazioa" delakoaren araberako C1 mailaren parekoa.

Gora

Berariazko gaitasunak


2GE - Irakaskuntza eta ikaskuntza prozesuak diseinatzea, planifikatzea eta ebaluatzea, kontuan hartuz diziplina arteko eta diziplinako irizpideak, baita beste hainbat irizpide profesional ere.

4GE - Ikasteko espazioak dibertsitatearen, kulturaniztasunaren eta testuinguruetan eta testuinguru eleanitzetan diseinatzea eta erregulatzea. Ikasle bakoitzaren hezkuntza beharrak, genero berdintasuna, ekitatea, begirunea eta giza eskubideak aintzat hartzea.

6GE - Lehen hezkuntzako ikastetxeen antolaketa ezagutzea, baita bere funtzionamendua ere, hezkuntza komunitatearen eta gizarte inguruaren sektore batzuen laguntzarekin.

7GE - Lankidetza, motibazioa eta ikasteko grina sustatzea, eta ikastetxeko proiektuetan aktiboki parte hartzea.

9GE - Azturak eta trebetasunak eskuratzea ikasketa autonomo eta kooperatiborako, ikasleek aktiboki parte har dezaten beren garapen sozial eta pertsonalean.

10GE - Ikasgelako praktikei buruz gogoeta egitea, irakaskuntza berritu eta hobetzeko, eta oinarrizko psikologia prozesuen funtzionamenduan, eredu pedagogikoetan eta aldiaren diziplina irizpideetan ezartzea.

13GE - Ikasleekin eta beren familiekin tutoretza, orientazio eta gatazkak konpontzeko funtzioak betetzea. Ongi egindako lana baliozkotzen jakitea.

Gora

Ikasketaren emaitzak


Ikasleak irakasgaian hartu behar dituen gaitasunak zehaztea da Ikasketaren emaitza. Hiru maila ezartzen dira:

- Ezin hobea: gaitasunen  %  100 hartzea, eta maisutasuna gaitasunen % 75etan gutxienez ere.

- Erdi mailakoa: irakasgaiaren bidez lortu nahi diren gaitasun gehienak hartzea, eta maisutasuna  tituluaren gaitasun espezifikoei dagozkien gaietan.

- Eskasa: tituluaren gaitasun espezifikoei dagozkien gaiak behar adina ez hartzea.

Ikasle batek GAI kalifikazioa lortzen du ikaskuntza maila ezin hobea edo erdi mailakoa baldin bada.

Adierazitako gaitasunekin bat etorriz, lortu nahi diren ikasketaren emaitzak hurrengo hauek dira:

1IE Funtsezko kontzeptuak menperatzea aniztasunaren arretaren esparruan.

2IE Hezkuntza laguntzaren berariazko premien adierazpen desberdinak azaltzea, baita horiek eskatzen dituzten hezkuntza erantzunak ere.

3IE Lan-proposamenak eta koordinazio-mailak diseinatzea aniztasunari erantzuteko ikuspuntu inklusibo batetik.

4IE Hezkuntza laguntzaren berariazko premia duten benetako kasuak aztertzea eta eskatzen duten hezkuntza erantzuna argudiatzea.

5IE Txosten psikopedagogikoetan dagoen informazioa interpretatzea eta hezkuntza erabaki argudiatuak hartzea.

6IE Ikasleen aniztasunari arreta emateko esperientzien eta programen balioespen kritikoa egitea.

7IE  Eskuragarri dagoen informazioa laburbiltzea aniztasunari erantzutearen alderdi zehatz batean sakontzeko.

8.IE Aniztasunaren aurrean begirunezko jarrera edukitzea eta jokabide arduratsua eta etikoa izatea.

Gora

Metodologia


Irakas metodologiak

Kodea Deskribapena
1IM Azalpen magistrala osoko bilkuretan
2IM Elkarreragina talde handian
3IM Elkarreragina talde ertainean
5IM Banakako elkarreragina: ikasketa autonomorako egitekoak eta jarraibideak

 

Prestakuntza  Jarduerak

 

Kodea  Deskribapena  Izaera presentziala  Izaera ez presentziala
1PJ  Klase teorikoak (oinarrien azalpena, adibideak, aplikazio eta burutze kontrastatuak, eta garapenak) 30  
2PJ  Klase praktikoak, edota kanpoan egindako praktikak 15  
3PJ  Lanen burutzea, eta dagokionean, horien ahozko aurkezpena  15 20
4PJ  Ikaslearen ikaste autonomoa   50
5PJ  Tutoretzak  10  
6PJ  Ahozko edo idatzizko azterketak 10  
    80 70

Gora

Hizkuntzak


Gaztelania/Euskara

Gora

Ebaluazioa

 

Ikaskuntzaren
emaitza
Ebaluazio
jarduera
Pisua (%) Errekupera
daitekeen edo ez
Eskatzen den
nota minimoa
8IE Aniztasunarekiko errespetuzko jarrera erakustea eta jarrera arduratsua eta etikoa izatea aniztasunaren aurrean. Gelan edo, hala badagokio, ikastetxean parte hartzea. 10 Ez Ez
5IE Txosten psikopedagogikoetan dagoen informazioa interpretatzea eta hezkuntza erabaki argudiatuak hartzea 6IE Ikasleen aniztasunari arreta emateko esperientzien eta programen balioespen kritikoa egitea 7IE  Eskuragarri dagoen informazioa laburbiltzea aniztasunari erantzutearen alderdi zehatz batean sakontzeko Banakako lanak (portfolioa) 20 Errekuperatzeko modukoa, lana zuzendurik aurkeztuz irakasleak ezarritako jarraibideen arabera eta datetan Ez
3IE Lan-proposamenak eta koordinazio-mailak diseinatzea aniztasunari erantzuteko ikuspuntu inklusibo batetik 4IE Hezkuntza laguntzaren berariazko premia duten benetako kasuak aztertzea eta eskatzen duten hezkuntza erantzuna argudiatzea 8IE Aniztasunaren aurrean begirunezko jarrera edukitzea eta jokabide arduratsua eta etikoa izatea Lan praktikoak (taldeka) 30 Ez Ez
1IE Funtsezko kontzeptuak menperatzea aniztasunaren arretaren esparruan 2IE Hezkuntza laguntzaren berariazko premien adierazpen desberdinak azaltzea, eta horiek eskatzen dituzten hezkuntza erantzunak   40 Errekuperatzeko modukoa, ahozko eta idatzizko probak, partzialak edo osokoak Azkeneko kalifikazioan ponderatu ahal izateko gutxieneko nota = 5/10

 

 

 

EBALUAZIO ETA KALIFIKAZIO METODOLOGIAK

Kodea   Deskribapena %  %Errekuperagarria 
1ES Gelan edo, hala badagokio, ikastetxean parte hartzea. 10 %10
2ES  Lan teorikoak: garatzekoak, sintesiak edo gogoeta kritikoak 20 %20
3ES  Lan praktikoak: behaketa, proposamena eta, beharrezkoa bada,  ebaluaketa 30 %0
4ES  Idatzizko edo ahozko azterketak. Globalak edo partzialak.  40 %40
  Total  100 70

Oharra: irakasgaia gainditu ahal izateko, beharrezkoa da banakako 2ES eta 4ES kodeak gaindituta izatea.

EBALUAZIO JARDUERAK/GAITASUNEN ARTEKO HARREMANAK

Jarduera ebaluazioaren kodea Oinarrizko gaitasunak Gaitasun orokorrak Zeharkako gaitasunak Gaitasun espezifikoak
2ES 2OG/ 3OG/ 5OG 1GO/  6GO/ 8GO/  10GO/ 2ZG 6GE/ 9GE/ 10GE/ 13 GE
3ES 2OG/ 3OG/ 5OG 2GO/ 4GO/ 5GO/ 6GO/ / 7GO/  8GO/ 10GO/ 2ZG 2GE/ 4GE / 6GE/ 7GE/ 9GE/ 10GE/ 13 GE
4ES 2OG/ 3OG/ 5OG 1GO/ 6GO/ 8GO/ 10GO/ 2ZG 6GE/ 10GE/

 EBALUAZIO ETA IKASKETAREN EMAITZAK

Ikasketaren emaitzak Kodea Ebaluazio jarduera Pisua (%) Errekuperagarria(%)
8IE Aniztasunarekiko errespetuzko jarrera erakustea eta jarrera arduratsua eta etikoa izatea aniztasunaren aurrean. 1ES Gelan edo, hala badagokio, ikastetxean parte hartzea. 10 %10
5IE Txosten psikopedagogikoetan dagoen informazioa interpretatzea eta hezkuntza erabaki argudiatuak hartzea 6IE Ikasleen aniztasunari arreta emateko esperientzien eta programen balioespen kritikoa egitea 7IE  Eskuragarri dagoen informazioa laburbiltzea aniztasunari erantzutearen alderdi zehatz batean sakontzeko 2ES Banakako lanak (portfolioa) % 20 % 20
3IE Lan-proposamenak eta koordinazio-mailak diseinatzea aniztasunari erantzuteko ikuspuntu inklusibo batetik 4IE Hezkuntza laguntzaren berariazko premia duten benetako kasuak aztertzea eta eskatzen duten hezkuntza erantzuna argudiatzea 8IE Aniztasunaren aurrean begirunezko jarrera edukitzea eta jokabide arduratsua eta etikoa izatea 3ES Lan praktikoak (taldeka) % 30 % 0
1IE Funtsezko kontzeptuak menperatzea aniztasunaren arretaren esparruan 2IE Hezkuntza laguntzaren berariazko premien adierazpen desberdinak azaltzea, eta horiek eskatzen dituzten hezkuntza erantzunak 4ES Ahozko eta idatzizko probak, partzialak edo osokoak % 40 % 40

 

Ikaskuntzaren
emaitza
Ebaluazio
jarduera
Pisua (%) Errekupera
daitekeen edo ez
Eskatzen den
nota minimoa
8IE Aniztasunarekiko errespetuzko jarrera erakustea eta jarrera arduratsua eta etikoa izatea aniztasunaren aurrean. Gelan edo, hala badagokio, ikastetxean parte hartzea. 10 Ez Ez
5IE Txosten psikopedagogikoetan dagoen informazioa interpretatzea eta hezkuntza erabaki argudiatuak hartzea 6IE Ikasleen aniztasunari arreta emateko esperientzien eta programen balioespen kritikoa egitea 7IE  Eskuragarri dagoen informazioa laburbiltzea aniztasunari erantzutearen alderdi zehatz batean sakontzeko Banakako lanak (portfolioa) 20 Errekuperatzeko modukoa, lana zuzendurik aurkeztuz irakasleak ezarritako jarraibideen arabera eta datetan Ez
3IE Lan-proposamenak eta koordinazio-mailak diseinatzea aniztasunari erantzuteko ikuspuntu inklusibo batetik 4IE Hezkuntza laguntzaren berariazko premia duten benetako kasuak aztertzea eta eskatzen duten hezkuntza erantzuna argudiatzea 8IE Aniztasunaren aurrean begirunezko jarrera edukitzea eta jokabide arduratsua eta etikoa izatea Lan praktikoak (taldeka) 30 Ez Ez
1IE Funtsezko kontzeptuak menperatzea aniztasunaren arretaren esparruan 2IE Hezkuntza laguntzaren berariazko premien adierazpen desberdinak azaltzea, eta horiek eskatzen dituzten hezkuntza erantzunak   40 Errekuperatzeko modukoa, ahozko eta idatzizko probak, partzialak edo osokoak Azkeneko kalifikazioan ponderatu ahal izateko gutxieneko nota = 5/10

 

 

 

EBALUAZIO ETA KALIFIKAZIO METODOLOGIAK

Kodea   Deskribapena %  %Errekuperagarria 
1ES Gelan edo, hala badagokio, ikastetxean parte hartzea. 10 %10
2ES  Lan teorikoak: garatzekoak, sintesiak edo gogoeta kritikoak 20 %20
3ES  Lan praktikoak: behaketa, proposamena eta, beharrezkoa bada,  ebaluaketa 30 %0
4ES  Idatzizko edo ahozko azterketak. Globalak edo partzialak.  40 %40
  Total  100 70

Oharra: irakasgaia gainditu ahal izateko, beharrezkoa da banakako 2ES eta 4ES kodeak gaindituta izatea.

EBALUAZIO JARDUERAK/GAITASUNEN ARTEKO HARREMANAK

Jarduera ebaluazioaren kodea Oinarrizko gaitasunak Gaitasun orokorrak Zeharkako gaitasunak Gaitasun espezifikoak
2ES 2OG/ 3OG/ 5OG 1GO/  6GO/ 8GO/  10GO/ 2ZG 6GE/ 9GE/ 10GE/ 13 GE
3ES 2OG/ 3OG/ 5OG 2GO/ 4GO/ 5GO/ 6GO/ / 7GO/  8GO/ 10GO/ 2ZG 2GE/ 4GE / 6GE/ 7GE/ 9GE/ 10GE/ 13 GE
4ES 2OG/ 3OG/ 5OG 1GO/ 6GO/ 8GO/ 10GO/ 2ZG 6GE/ 10GE/

 EBALUAZIO ETA IKASKETAREN EMAITZAK

Ikasketaren emaitzak Kodea Ebaluazio jarduera Pisua (%) Errekuperagarria(%)
8IE Aniztasunarekiko errespetuzko jarrera erakustea eta jarrera arduratsua eta etikoa izatea aniztasunaren aurrean. 1ES Gelan edo, hala badagokio, ikastetxean parte hartzea. 10 %10
5IE Txosten psikopedagogikoetan dagoen informazioa interpretatzea eta hezkuntza erabaki argudiatuak hartzea 6IE Ikasleen aniztasunari arreta emateko esperientzien eta programen balioespen kritikoa egitea 7IE  Eskuragarri dagoen informazioa laburbiltzea aniztasunari erantzutearen alderdi zehatz batean sakontzeko 2ES Banakako lanak (portfolioa) % 20 % 20
3IE Lan-proposamenak eta koordinazio-mailak diseinatzea aniztasunari erantzuteko ikuspuntu inklusibo batetik 4IE Hezkuntza laguntzaren berariazko premia duten benetako kasuak aztertzea eta eskatzen duten hezkuntza erantzuna argudiatzea 8IE Aniztasunaren aurrean begirunezko jarrera edukitzea eta jokabide arduratsua eta etikoa izatea 3ES Lan praktikoak (taldeka) % 30 % 0
1IE Funtsezko kontzeptuak menperatzea aniztasunaren arretaren esparruan 2IE Hezkuntza laguntzaren berariazko premien adierazpen desberdinak azaltzea, eta horiek eskatzen dituzten hezkuntza erantzunak 4ES Ahozko eta idatzizko probak, partzialak edo osokoak % 40 % 40

Gora

Gai-zerrenda

I. MULTZOA. Hezkuntza inklusiboa eta aniztasunari erantzutea
1. Aniztasunari erantzutearen testuinguru arauemailea.

2. Hezkuntza inklusiborako antolakuntzarekin edo curriculumarekin zerikusia duten neurriak. Banakako eta taldeko neurriak, hezkuntza-neurri arruntak eta bereziak. Aniztasunari erantzuteko plana.

3. Gaitasunak garatzeko metodologiak. Ikaskuntza Diseinu Unibertsala.

4. Hezkuntza-prozesuaren ebaluazioa. Ikaskuntza estandarrak eta ebaluazio irizpideak.

II. MULTZOA. Curriculuma, aniztasunari erantzuteko neurria. Curriculum egokitzapenak
5. Desgaitasuna dela eta hezkuntza premia bereziak dituzten ikasleentzako hezkuntza-erantzuna.

6. Jokabide-nahasmendu larriak direla eta hezkuntza premia bereziak dituzten ikasleentzako hezkuntza-erantzuna.

7. Hizkuntzaren garapenaren eta komunikazioaren nahasmenduak direla eta hezkuntza premia bereziak dituzten ikasleentzako hezkuntza-erantzuna.

8. Arreta edo ikaskuntza-nahasmendua duten ikasleentzako hezkuntza-erantzuna.

9. Adimen-gaitasun handiko ikasleentzako hezkuntza-erantzuna.

10. Egoera soziokultural ahulean dauden edo baldintza pertsonalengatik edo eskola-historia direla ikasleentzako hezkuntza-erantzuna.


I. MULTZOA. Hezkuntza inklusiboa eta aniztasunari erantzutea
1. Aniztasunari erantzutearen testuinguru arauemailea.

2. Hezkuntza inklusiborako antolakuntzarekin edo curriculumarekin zerikusia duten neurriak. Banakako eta taldeko neurriak, hezkuntza-neurri arruntak eta bereziak. Aniztasunari erantzuteko plana.

3. Gaitasunak garatzeko metodologiak. Ikaskuntza Diseinu Unibertsala.

4. Hezkuntza-prozesuaren ebaluazioa. Ikaskuntza estandarrak eta ebaluazio irizpideak.

II. MULTZOA. Curriculuma, aniztasunari erantzuteko neurria. Curriculum egokitzapenak
5. Desgaitasuna dela eta hezkuntza premia bereziak dituzten ikasleentzako hezkuntza-erantzuna.

6. Jokabide-nahasmendu larriak direla eta hezkuntza premia bereziak dituzten ikasleentzako hezkuntza-erantzuna.

7. Hizkuntzaren garapenaren eta komunikazioaren nahasmenduak direla eta hezkuntza premia bereziak dituzten ikasleentzako hezkuntza-erantzuna.

8. Arreta edo ikaskuntza-nahasmendua duten ikasleentzako hezkuntza-erantzuna.

9. Adimen-gaitasun handiko ikasleentzako hezkuntza-erantzuna.

10. Egoera soziokultural ahulean dauden edo baldintza pertsonalengatik edo eskola-historia direla ikasleentzako hezkuntza-erantzuna.

Gora

Praktika esperimentalen programa


Gora

Bibliografia

Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.


OINARRIZKOA

Aretxaga, L (Koord) (2013) Hezkuntza orientabideak Adimen gaitasun handiko ikasleak Vitoria-Gastez: Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa Saila Eskuragarri:

Bernaras, E (2007) Ikusmen-urritasunaren bilakaera eta hezkuntza alderdiak EHUko Ikasmaterialen Sare Argitalpenak 

Darretxe, L (2012) Hezkuntza Inklusiboa eta Aniztasunari Arreta EHUko Ikasmaterialen Sare Argitalpenak 

Etxebarria, A., Arpide, X., Badiola G., eta Martínez, M. (2019). Adimen-gaitasun handiko ikasleei hezkuntza-arreta emateko plana 2019-2022. Eusko Jaurlaritza, Hezkuntza Saila. Eskuragarri:  https://www.euskadi.eus/contenidos/plan_departamental/41_plandep_xileg/eu_def/Adimen-gaitasuna%20handia%202019-2022%20plana.pdf

FEVAS (d/g) Hezkuntza inklusiborako materialen gida: Adimen eta garapen urritasuna, Haur Hezkuntza Egilea

FEVAS (d/g) Hezkuntza inklusiborako materialen gida: Adimen eta garapen urritasuna, Lehen Hezkuntza Egilea

FEVAS (d/g) Hezkuntza inklusiborako materialen gida: Adimen eta garapen urritasuna, Bigarren Hezkuntza Egilea

Haranburu, M eta Ibarra, I (2007) Idazketa prozesua eta disgrafia haurrarengan EHUko Ikasmaterialen Sare Argitalpenak 

http://wwwhezkuntzaejgveuskadieus/r43-2459/eu/contenidos/informacion/dig_publicaciones_innovacion/eu_escu_inc/adjuntos/16_inklusibitatea_100/100012e_Pub_EJ_altas_capacidades_epdf

Martínez de Morentin, MD, Sanciñena, MJ, Sánchez, M, Sánchez, C y Yoldi, S (2000) Hezkuntza premia bereziak: mugimenduzko ezgaitasuna duten ikasleak Garun-paralisia duten ikasleen premiei hezkuntza erantzuna emateko gidaliburua  Iruña: Hezkuntza Departamentua (NHBBZ)

Nafarroako Gobernuko Hezkuntza Departamentua (2012) Ulertu eta artatu ikasgeletan ikaskuntzaren nahasteak (IN) dituzten ikasleak Iruña: egilea Eskuragarri: http://creenaeducacionnavarraes/recursos/guiastatdah/pdfs/gida_inpdf

Nafarroako Gobernuko Hezkuntza Departamentua (2012) Ulertu eta artatu ikasgeletan arreta faltaren nahasteak eta hiperaktibitatea (AFNH) dituzten ikasleak Iruña: egilea Eskuragarri: http://creenaeducacionnavarraes/recursos/guiastatdah/pdfs/gida_afnhpdf

Sarasa, M, Darretxe, L eta Gaintza, Z (2012) Adimen eta autismoa Haur Hezkuntzako gelan: aniztasunetik aberastasunera EHUko Ikasmaterialen Sare Argitalpenak

Verdugo, MA y Schalock, RL (Coord) (2013) Discapacidad e inclusión: manual para la docencia Salamanca: Amarú

Vila, JO y Gutiérrez, F (Coords) (2013) Manual básico de dificultades de aprendizaje Concepto, evaluación e intervención Madrid: Sanz y Torres

OSAGARRIA 

ADAHIgi, AHIDA eta ANADAHI (2006) AFN-H sindromea duten ikasleekin jarduteko gida (Arreta falta, hiperaktibitatearekin) Vitoria-Gasteiz: Eusko Jaurlaritzaren Argitalpen Zerbitzu Nagusia

Arregi, A, Sainz, A, Tambo, I eta Ugarriza, J (2006) Ikerketa Hezkuntza-Premia Bereziak Lehen Hezkuntzan Euskal Sistemaren erantzuna Bilbo: ISEI-IVEI

Booth, T y Ainscow, M (2005) Hezkuntza inklusiboa ebaluatzeko eta hobetzeko gida Eskoletako ikaskuntza eta partaidetza garatuz Vitoria-Gasteiz: Eusko Jaurlaritzaren Argitalpen Zerbitzu Nagusia

Durán, D(Koord) (2011) Bikoteka irakurtzen Berdinen arteko tutoretza-programa, ikasle eta familiekin irakurtzeko gaitasuna hobetzeko Vitoria-Gasteiz: Eusko Jaurlaritzaren Argitalpen Zerbitzu Nagusia

Eusko Jaurlaritza (2010) Jardunbide egokien gidaliburua Irakasleak eta irakurketaren irakaskuntza Vitoria-Gasteiz: Eusko Jaurlaritzaren Argitalpen Zerbitzu Nagusia

Haranburu, M, Alonso, I, Balluerca, N eta Gorostiaga, A (2008) Hizkuntza idatziaren didaktika Haur Hezkuntzan eta Lehen Hezkuntzan Bilbo: Udako Euskal Unibertsitatea

Haranburu, M, Alonso, I, Balluerca, N eta Gorostiaga, A (2008) Kontzientzia fonologikoa lantzeko programa Donostia: Erein

Ibarra, I (2008) Zer dira idazkera, ortografia eta puntuazioa haurrentzat? Bilbo: Udako Euskal Unibertsitatea

Ibarra, I eta Bereziartua, G (2011) Irakurtzen eta idazken ikasteko proposamenak: atzo eta gaur EHUko Ikasmaterialen Sare Argitalpenak 

Iñurrategi, N (2004) Kirol egokitua: monitore eta irakasleentzako fitxa didaktikoakOñati: Debarreko Euskara eta Kirol Zerbitzuak

Iza, L (2007) Irakurketa plana Haur eta Lehen Hezkuntzako ikastetxeetan Iruña: Nafarroako Gobernuko Hezkuntza Departamentua

Zenbait egile (2002) Asperger sindromea Ikasgelan lantzeko estrategia praktikoak Irakaslearen gida Vitoria-Gasteiz: Eusko Jaurlaritzaren Argitalpen Zerbitzu Nagusia

Zenbait egile (2002) Autismoa Zure seme edo alabari nola lagundu Vitoria-Gasteiz: Eusko Jaurlaritzaren Argitalpen Zerbitzu Nagusia

GUIAS DE LA JUNTA DE ANDALUCIA (s.f.) Manuales de Atención al Alumnado con Necesidades Específicas de   Educativo.

http://wwwjuntadeandaluciaes/educacion/nav/contenidojsp?pag=/Contenidos/PSE/orientacionyatenciondiversidad/educacionespecial/ManualdeatencionalalumnadoNEAE

Araudia:

 

ESPAÑA. Gobierno de Navarra (2001) Orden Foral 47/2009, de 2 de abril, del consejero de educación, por la que se regula la evaluación del alumnado que cursa el segundo ciclo de educación infantil. http://www.lexnavarra.navarra.es/detalle.asp?r=29822

ESPAÑA. Gobierno de Navarra (2001) RESOLUCION 402/2001, de 11 de mayo, del Director General de Educación, por la que se aprueban las instrucciones para la actuación del profesorado de pedagogía terapéutica en las etapas de Educación Infantil, Primaria y Secundaria. https://bon.navarra.es/es/anuncio/-/texto/2001/72/1/

ESPAÑA. Gobierno de Navarra (2007) DECRETO FORAL 23/2007, de 19 de marzo, por el que se establece el currículo de las enseñanzas del segundo ciclo de la Educación Infantil en la Comunidad Foral de Navarra. https://bon.navarra.es/es/anuncio/-/texto/2007/51/0/

ESPAÑA. Gobierno de Navarra (2008) ORDEN FORAL 93/2008, de 13 de junio, del Consejero de Educación por la que se regula la atención a la diversidad en los centros educativos de Educación Infantil y Primaria y Educación Secundaria de la Comunidad Foral de Navarra. https://bon.navarra.es/es/anuncio/-/texto/2008/93/0/

ESPAÑA. Gobierno de Navarra (2013) INSTRUCCIONES PARA LA ACTUACIÓN DEL MAESTRO DE AUDICIÓN Y LENGUAJE (AL). Curso 2013-2014 

ESPAÑA. Gobierno de Navarra (2012) ORDEN FORAL 65/2012, de 18 de junio, del consejero de educación, por la que se regula la respuesta educativa al alumnado con necesidades específicas de apoyo educativo derivadas de trastornos de aprendizaje y trastorno por déficit de atención e hiperactividad en educación infantil, educación primaria, educación secundaria obligatoria, bachillerato y formación profesional de la Comunidad Foral de Navarra. https://miaulario.unavarra.es/access/lessonbuilder/item/219084/group/2019_0_302302_1_G/Contenidos%20-%20Edukiak/PROGRAMACI%C3%93N%20U.D./OF_TA_TDAH_12.pdf

ESPAÑA. Gobierno de Navarra (2014) DECRETO FORAL 60/2014, de 16 de julio, por el que se establece el currículo de las enseñanzas de Educación primaria en la Comunidad Foral de Navarra. https://www.navarra.es/NR/rdonlyres/B62A9CFB-C17B-461E-BD7D-BBEE005C2096/0/F1410295_EducacionPrimaria.pdf

ESPAÑA. Gobierno de Navarra (2001) Orden foral 72/2014, de 22 de agosto, del consejero de educación, por la que se regula la evaluación y promoción del alumnado que cursa la educación primaria en los centros públicos, privados y privados concertados de la comunidad foral de Navarra. http://www.lexnavarra.navarra.es/detalle.asp?r=34508

ESPAÑA. Gobierno de Navarra (2018) LEY FORAL 12/2018, de 14 de junio, de Accesibilidad Universal. https://www.boe.es/buscar/pdf/2018/BOE-A-2018-8951-consolidado.pdf


OINARRIZKOA

Aretxaga, L (Koord) (2013) Hezkuntza orientabideak Adimen gaitasun handiko ikasleak Vitoria-Gastez: Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa Saila Eskuragarri:

Bernaras, E (2007) Ikusmen-urritasunaren bilakaera eta hezkuntza alderdiak EHUko Ikasmaterialen Sare Argitalpenak 

Darretxe, L (2012) Hezkuntza Inklusiboa eta Aniztasunari Arreta EHUko Ikasmaterialen Sare Argitalpenak 

Etxebarria, A., Arpide, X., Badiola G., eta Martínez, M. (2019). Adimen-gaitasun handiko ikasleei hezkuntza-arreta emateko plana 2019-2022. Eusko Jaurlaritza, Hezkuntza Saila. Eskuragarri:  https://www.euskadi.eus/contenidos/plan_departamental/41_plandep_xileg/eu_def/Adimen-gaitasuna%20handia%202019-2022%20plana.pdf

FEVAS (d/g) Hezkuntza inklusiborako materialen gida: Adimen eta garapen urritasuna, Haur Hezkuntza Egilea

FEVAS (d/g) Hezkuntza inklusiborako materialen gida: Adimen eta garapen urritasuna, Lehen Hezkuntza Egilea

FEVAS (d/g) Hezkuntza inklusiborako materialen gida: Adimen eta garapen urritasuna, Bigarren Hezkuntza Egilea

Haranburu, M eta Ibarra, I (2007) Idazketa prozesua eta disgrafia haurrarengan EHUko Ikasmaterialen Sare Argitalpenak 

http://wwwhezkuntzaejgveuskadieus/r43-2459/eu/contenidos/informacion/dig_publicaciones_innovacion/eu_escu_inc/adjuntos/16_inklusibitatea_100/100012e_Pub_EJ_altas_capacidades_epdf

Martínez de Morentin, MD, Sanciñena, MJ, Sánchez, M, Sánchez, C y Yoldi, S (2000) Hezkuntza premia bereziak: mugimenduzko ezgaitasuna duten ikasleak Garun-paralisia duten ikasleen premiei hezkuntza erantzuna emateko gidaliburua  Iruña: Hezkuntza Departamentua (NHBBZ)

Nafarroako Gobernuko Hezkuntza Departamentua (2012) Ulertu eta artatu ikasgeletan ikaskuntzaren nahasteak (IN) dituzten ikasleak Iruña: egilea Eskuragarri: http://creenaeducacionnavarraes/recursos/guiastatdah/pdfs/gida_inpdf

Nafarroako Gobernuko Hezkuntza Departamentua (2012) Ulertu eta artatu ikasgeletan arreta faltaren nahasteak eta hiperaktibitatea (AFNH) dituzten ikasleak Iruña: egilea Eskuragarri: http://creenaeducacionnavarraes/recursos/guiastatdah/pdfs/gida_afnhpdf

Sarasa, M, Darretxe, L eta Gaintza, Z (2012) Adimen eta autismoa Haur Hezkuntzako gelan: aniztasunetik aberastasunera EHUko Ikasmaterialen Sare Argitalpenak

Verdugo, MA y Schalock, RL (Coord) (2013) Discapacidad e inclusión: manual para la docencia Salamanca: Amarú

Vila, JO y Gutiérrez, F (Coords) (2013) Manual básico de dificultades de aprendizaje Concepto, evaluación e intervención Madrid: Sanz y Torres

OSAGARRIA 

ADAHIgi, AHIDA eta ANADAHI (2006) AFN-H sindromea duten ikasleekin jarduteko gida (Arreta falta, hiperaktibitatearekin) Vitoria-Gasteiz: Eusko Jaurlaritzaren Argitalpen Zerbitzu Nagusia

Arregi, A, Sainz, A, Tambo, I eta Ugarriza, J (2006) Ikerketa Hezkuntza-Premia Bereziak Lehen Hezkuntzan Euskal Sistemaren erantzuna Bilbo: ISEI-IVEI

Booth, T y Ainscow, M (2005) Hezkuntza inklusiboa ebaluatzeko eta hobetzeko gida Eskoletako ikaskuntza eta partaidetza garatuz Vitoria-Gasteiz: Eusko Jaurlaritzaren Argitalpen Zerbitzu Nagusia

Durán, D(Koord) (2011) Bikoteka irakurtzen Berdinen arteko tutoretza-programa, ikasle eta familiekin irakurtzeko gaitasuna hobetzeko Vitoria-Gasteiz: Eusko Jaurlaritzaren Argitalpen Zerbitzu Nagusia

Eusko Jaurlaritza (2010) Jardunbide egokien gidaliburua Irakasleak eta irakurketaren irakaskuntza Vitoria-Gasteiz: Eusko Jaurlaritzaren Argitalpen Zerbitzu Nagusia

Haranburu, M, Alonso, I, Balluerca, N eta Gorostiaga, A (2008) Hizkuntza idatziaren didaktika Haur Hezkuntzan eta Lehen Hezkuntzan Bilbo: Udako Euskal Unibertsitatea

Haranburu, M, Alonso, I, Balluerca, N eta Gorostiaga, A (2008) Kontzientzia fonologikoa lantzeko programa Donostia: Erein

Ibarra, I (2008) Zer dira idazkera, ortografia eta puntuazioa haurrentzat? Bilbo: Udako Euskal Unibertsitatea

Ibarra, I eta Bereziartua, G (2011) Irakurtzen eta idazken ikasteko proposamenak: atzo eta gaur EHUko Ikasmaterialen Sare Argitalpenak 

Iñurrategi, N (2004) Kirol egokitua: monitore eta irakasleentzako fitxa didaktikoakOñati: Debarreko Euskara eta Kirol Zerbitzuak

Iza, L (2007) Irakurketa plana Haur eta Lehen Hezkuntzako ikastetxeetan Iruña: Nafarroako Gobernuko Hezkuntza Departamentua

Zenbait egile (2002) Asperger sindromea Ikasgelan lantzeko estrategia praktikoak Irakaslearen gida Vitoria-Gasteiz: Eusko Jaurlaritzaren Argitalpen Zerbitzu Nagusia

Zenbait egile (2002) Autismoa Zure seme edo alabari nola lagundu Vitoria-Gasteiz: Eusko Jaurlaritzaren Argitalpen Zerbitzu Nagusia

GUIAS DE LA JUNTA DE ANDALUCIA (s.f.) Manuales de Atención al Alumnado con Necesidades Específicas de   Educativo.

http://wwwjuntadeandaluciaes/educacion/nav/contenidojsp?pag=/Contenidos/PSE/orientacionyatenciondiversidad/educacionespecial/ManualdeatencionalalumnadoNEAE

Araudia:

 

ESPAÑA. Gobierno de Navarra (2001) Orden Foral 47/2009, de 2 de abril, del consejero de educación, por la que se regula la evaluación del alumnado que cursa el segundo ciclo de educación infantil. http://www.lexnavarra.navarra.es/detalle.asp?r=29822

ESPAÑA. Gobierno de Navarra (2001) RESOLUCION 402/2001, de 11 de mayo, del Director General de Educación, por la que se aprueban las instrucciones para la actuación del profesorado de pedagogía terapéutica en las etapas de Educación Infantil, Primaria y Secundaria. https://bon.navarra.es/es/anuncio/-/texto/2001/72/1/

ESPAÑA. Gobierno de Navarra (2007) DECRETO FORAL 23/2007, de 19 de marzo, por el que se establece el currículo de las enseñanzas del segundo ciclo de la Educación Infantil en la Comunidad Foral de Navarra. https://bon.navarra.es/es/anuncio/-/texto/2007/51/0/

ESPAÑA. Gobierno de Navarra (2008) ORDEN FORAL 93/2008, de 13 de junio, del Consejero de Educación por la que se regula la atención a la diversidad en los centros educativos de Educación Infantil y Primaria y Educación Secundaria de la Comunidad Foral de Navarra. https://bon.navarra.es/es/anuncio/-/texto/2008/93/0/

ESPAÑA. Gobierno de Navarra (2013) INSTRUCCIONES PARA LA ACTUACIÓN DEL MAESTRO DE AUDICIÓN Y LENGUAJE (AL). Curso 2013-2014 

ESPAÑA. Gobierno de Navarra (2012) ORDEN FORAL 65/2012, de 18 de junio, del consejero de educación, por la que se regula la respuesta educativa al alumnado con necesidades específicas de apoyo educativo derivadas de trastornos de aprendizaje y trastorno por déficit de atención e hiperactividad en educación infantil, educación primaria, educación secundaria obligatoria, bachillerato y formación profesional de la Comunidad Foral de Navarra. https://miaulario.unavarra.es/access/lessonbuilder/item/219084/group/2019_0_302302_1_G/Contenidos%20-%20Edukiak/PROGRAMACI%C3%93N%20U.D./OF_TA_TDAH_12.pdf

ESPAÑA. Gobierno de Navarra (2014) DECRETO FORAL 60/2014, de 16 de julio, por el que se establece el currículo de las enseñanzas de Educación primaria en la Comunidad Foral de Navarra. https://www.navarra.es/NR/rdonlyres/B62A9CFB-C17B-461E-BD7D-BBEE005C2096/0/F1410295_EducacionPrimaria.pdf

ESPAÑA. Gobierno de Navarra (2001) Orden foral 72/2014, de 22 de agosto, del consejero de educación, por la que se regula la evaluación y promoción del alumnado que cursa la educación primaria en los centros públicos, privados y privados concertados de la comunidad foral de Navarra. http://www.lexnavarra.navarra.es/detalle.asp?r=34508

ESPAÑA. Gobierno de Navarra (2018) LEY FORAL 12/2018, de 14 de junio, de Accesibilidad Universal. https://www.boe.es/buscar/pdf/2018/BOE-A-2018-8951-consolidado.pdf

Gora

Non emango den


Nafarroako Unibertsitate Publikoko Arrosadiko campusean. Zer ikasgelatan izango den jakiteko, begiratu Giza, Gizarte eta Hezkuntza Zientzien Fakultatearen web-orrialdean.

Gora