Nafarroako Unibertsitate Publikoa



Castellano | Ikasturtea: 2023/2024 | Beste urte batzuk:  2022/2023  |  2021/2022  |  2020/2021 
Haur Hezkuntzako Irakasletzan Graduatua edo Lehen Hezkuntzako Irakasletzan Graduatua Nafarroako Unibertsitate Publikoan
Kodea: 306206 Irakasgaia: HAUR-ESKOLAKO ANTOLAMENDUA
Kredituak: 6 Mota: Nahitaezkoa Ikasmaila: 2 Iraupena: 1º S
Saila: Giza eta Hezkuntza Zientziak
Irakasleak:
PELLEJERO GOÑI, MARÍA LUCÍA (Resp)   [Tutoretzak ]

Partes de este texto:

 

Modulua/Gaia

Oinarrizko prestakuntza / Hezkuntza

Gora

Deskripzioa/Edukiak

Haur-eskolaren testuinguruak. Hezkuntza-politikak tokiko, estatuko, Europako eta nazioarteko testuinguruetan. Haur-eskolaren antolaketa-osagaiak. Esperientzia berritzaileak.

Gora

Gaitasun orokorrak

Oinarrizko gaitasunak

1OG. Ikasleek bigarren hezkuntza orokorreko oinarritik abiatzen den ikasketa arlo batean ezagutzak dituztela eta ulertzen dituztela frogatu izatea, eta nahiz eta testu liburu aurreratuetan laguntza bilatu, beren ikasketa alorreko abangoardiatik datozen ezagutzak dauzkatela adierazten dute n zenbait alderdi kontrolatzeko mailan daudela frogatzea.

2OG - Ikasleek beren ezagutzak beren lanetan edo bokazioetan modu profesionalean aplikatzen jakitea, eta beren ikasketa arloaren barruan arrazoiak prestatzearen eta defendatzearen bidez, eta problemen ebazpenaren bidez demostratzen diren gaitasunak edukitzea.

3OG. Ikasleek (normalean beren ikasketen arloko) datu aipagarriak bildu eta interpretatzeko gaitasuna izatea, arlo sozial, zientifiko edo etikoari buruzko gai aipagarrien gaineko gogoeta ha rtuko duten iritziak emateko.

4OG. Ikasleak, bai jende espezializatuari eta bai espezializatu gabeari, informazioa, ideiak, arazoak eta konponbideak jakinarazteko gauza izatea

5OG. Ikasleek geroko ikasketak autonomia maila handiarekin hasteko beharrezkoak diren ikasketarako abileziak garatu izatea.

Gaitasun orokorrak

1GO. Haur Hezkuntzako helburuak, curriculum edukiak eta ebaluazio irizpidea ezagutzea.

3GO. Diseinatzea eta erregulatzea ikasteko espazioak dibertsitatearen testuinguruetan, arretaz hartuz ikasle bakoitzaren hezkuntza beharrak, genero berdintasuna, ekitatea eta giza eskubideentzako errespetua.

9GO. Lehen hezkuntzako ikastetxeen antolaketa eta bere funtzionamenduaren barruan sartzen diren jarduerak ezagutzea. Irakaslana hobetu eta bizi osoan zehar gertatzen diren aldaketa zientifiko, pedagogiko eta sozialetara egokitu behar dela onartzea.

10GO. Gurasoen orientatzaile gisa aritzea 0-6 urte bitarteko epeko familia hezkuntzari buruzko gaietan, eta ikasle bakoitzaren familiarekin nola familia guztiekin harremanak garatzeko gizarte trebetasunak edukitzea.

11GO.Ikasgelako praktikei buruz gogoeta egitea, irakaskuntza berritu eta hobetzeko. Azturak eta trebetasunak eskuratzea ikasketa autonomo eta kooperatiborako, eta ikasleen artean sustatzea.

12GO. Gaurko gizartean hezkuntzaren funtzioa, aukerak eta mugak zeintzuk diren ulertzea, eta haur hezkuntzak edo ikastetxeak eta beren profesionalak ukitzen dituzten oinarrizko gaitasunak zeintzuk diren ulertzea. Ikastetxeetan aplikagarriak diren kalitatea hobetzeko ereduak ezagutzea.

Zeharkako gaitasuna

2ZG. Hizkuntza gaitasuna frogatzea gaztelaniaz, edo, hala badagokio, euskaraz, Europako Kontseiluaren "Hizkuntzen Erreferentziako Europako Esparru Komuna: ikastea, irakastea, ebaluazioa" delakoaren araberako C1 mailaren parekoa.

Gora

Berariazko gaitasunak

1GE. Haur Hezkuntzaren helburuak, curriculum edukiak, antolaketa, metodologia eta ebaluazioirizpideak ezagutzea.
3GE. Diseinatzea ikasteko espazioak dibertsitatearen, kulturaniztasunaren eta eleaniztasunaren testuinguruetan, arretaz hartuz ikasle bakoitzaren hezkuntza beharrak, genero berdintasuna, ekitatea eta giza eskubideentzako errespetua.
5GE. Ikasgelako praktikei buruz gogoeta egitea, berrikuntza sustatzeko. Azturak eta trebetasunak eskuratzea ikasketa autonomo eta kooperatiboa ikasleen artean sustatzeko, eta kalitatea kudeatzeko ereduak ezagutzea.
9GE. Haur hezkuntzako ikastetxeen antolaketa ezagutzea, eta bere funtzionamendua, hezkuntza komunitatearen eta gizarte inguruaren sektore batzuen laguntzarekin.
10GE. Lankidetza, bizikidetza, motibazioa eta ikasteko nahia sustatzea, ikastetxeko proiektuetan aktiboki parte hartzea eta familiekiko harremanak zaintzea.
12GE. Era aktiboan antolatzea Lehen Hezkuntzakoak diren edukien irakaskuntza eta ikaskuntza prozesuak, gaitasunak garatzeko ikuspegi batetik.

 

Gora

Ikasketaren emaitzak

Ikasleak irakasgaian hartu behar dituen gaitasunak zehaztea da Ikasketaren emaitza. Hiru maila ezartzen dira:

- Ezin hobea: gaitasunen  %  100 hartzea, eta maisutasuna gaitasunen % 75etan gutxienez ere.

- Erdi mailakoa: irakasgaiaren bidez lortu nahi diren gaitasun gehienak hartzea, eta maisutasuna  tituluaren gaitasun espezifikoei dagozkien gaietan.

- Eskasa: tituluaren gaitasun espezifikoei dagozkien gaiak behar adina ez hartzea.

Ikasle batek GAI kalifikazioa lortzen du ikaskuntza maila ezin hobea edo erdi mailakoa baldin bada.

 Así, los resultados de aprendizaje para esta asignatura:  

-RA 1-Demostrar dominio de las nociones básicas asociadas a los contenidos de aprendizaje de la asignatura (SE4 y SE3) Todos los bloques (I, II y III)

-RA2- Describir los rasgos de identidad de los ciclos 0-3 y 3-6 Tema 1(SE2, SE4)

-RA 3- Analizar críticamente experiencias educativas vinculadas a los ciclos 0-3 y 3-6. Todos los bloques (I, II y III)  (SE2, SE4)

-RA 4- Comprender la configuración de la organización de la escuela infantil en el contexto actual (SE 2y 4) Temas 6 y 7 (bloque 2)

-RA 5- Expresar de forma autónoma y argumentada los conocimientos adquiridos (SE 2) (bloque III. Tema 8)

-RA 6- Saber trabajar en equipo y planificar adecuadamente las secuencias de aprendizaje respetando el espacio del juego. (SE3) (Temas 7 y 5)

-RA7- Investigar, sintetizar y desarrollar propuestas innovadoras de organización de la escuela infantil en el contexto educativo reciente (SE 3) (bloques II y III)

-RA 8- Aplicar de forma crítica los conocimientos adquiridos en las propuestas e intervenciones que realicen a lo largo de la asignatura (SE 2) (bloque III. Tema 8)

- RA 9- Saber actuar como orientador de padres y madres en relación con la educación familiar en el periodo 0-6. (SE 2, 3 y 4) Todos los bloques (I, II y III)

- RA 10- Dominar habilidades sociales en el trato y relación con la familia de cada estudiante, con los niños y con los profesionales compañeros. (SE 2, 3 y 4) Todos los bloques (I, II y III).

Gora

Metodologia

Irakas metolologiak

Kodea Deskribapena
MD1 Azalpen magistrala osoko bilkuretan
MD2 Elkarregina talde handian
MD3 Elkarregina talde ertainean
MD5 Banakako elkarregina: ikasketa autonomorako egitekoak eta jarraibideak

Jarduera hezigarriak

Kodea Describapena Horas Presencialidad
1PJ Eskola teorikoak (funtsatzea, adibidez adieraztea, aplikazio kontrastatuak eta garapenak) 45 100
2PJ Eskola praktikoak, edo, hala badagokio, kanpo praktikak (landa praktikak) 15 100
3PJ Lanak egiteak, eta, hala badagokio, ahozko defentsa 30 10
4PJ Ikaslearen ikasketa autonomoa 50 0
AF5 Tutoretzak 5 100
AF6 Ahozko eta idatzizko azterketak 5 100

Gora

Hizkuntzak

Euskara / Gaztelania

Gora

Ebaluazioa

 

Ikaskuntzaren
emaitza
Ebaluazio
jarduera
Pisua (%) Errekupera
daitekeen edo ez
Eskatzen den
nota minimoa
1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 Interesa eta inplikazioa ikasketan; hazkunde pertsonala eta profesionala, lankidetza eta partehartzea %10 Ez  
1,2,3,4,5,8,9,10 Hausnartze eta laburtze lan teorikoak eta ahozko aurkezpenak %20 Ez  
1,6,7,8,9,10 Lan praktikoa eta ahozko defentsa %30 Bai %10 (ez ohiko proban, banaka)  
1,2,3,4,9,10 Ahozko edo idatzizko probak, partzialak edo multzokoak %40 Bai %40 5/10

 

Ikasgai honen ebaluazioa etengabekoa izanen da. Horretarako kontuan hartuko dira seihilekoan zehar egiten diren ebaluazioko hainbat jardueratan lortutako emaitzak. Azkeneko nota kalkulatuko da emaitza guztien bataz besteko nota eginez, horretarako ezinbestekoa izanen da ES4 (%40) gainditzea. Ebaluazio jardueretako batean ez badira betetzen ponderazioa egiteko gutxieneko baldintzak, irakasgaiaren nota 4 izanen da 10etik (ez-gainditua)

Berreskuragarriak diren jarduerak errekuperatuko dira lan baten bidez edo idatzizko edo ahozko proba indibidualaren bidez (Irakasleak erabakiko du).

Gora

Gai-zerrenda

I. MULTZOA. HAUR ESKOLAKO TESTUINGURUA

1.1. Haur Hezkuntza nazioarteko, Europako, Estatuko eta tokiko testuinguruan.

1.2. Haur eskola hiri eta landa ingurunean.

1.3. Haur hezkuntzaren kalitatea. Eztabaidarako elementuak.

1.4. Haurtzaro, langile eta familien eskubideak.

1.5. Haur eskolako eguneroko bizitza dokumentatzea

II. MULTZOA. HAUR ESKOLAREN ANTOLAKETA ETA PROPOSAMEN PEDAGOGIKOA

  2.1. HH-ren Baliabideak (giza baliabideak, baliabide materialak eta funtzionalak)  eta kudeaketa (ikastetxeko dokumentuak)

2.2. Familiekin harremana eta komunikazioa

2.3. Hezkuntza espazioa ikuspegi inklusibo eta hezkidetzatik diseinatzea. Arkitekturaren eta Pedagogiaren arteko loturak

2.4. Proposamen pedagogikoa Haur Hezkuntzan, inklusioaren eta hezkidetzaren ikuspegitik.  Jolasaren garrantzia

III. MULTZOA. HAINBAT ESPERIENTZIA BERRITZAILEAK

3.1. Teoria berritzaileak eta hainbat praktika esanguratsu: Emi Pikler-Lòczy, El Martinet, María Montessori, Reggio Emilia, Waldorf...

 

Gora

Praktika esperimentalen programa

N/A

Gora

Bibliografia

Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.


Oinarrizkoa
Liburuak

AA.VV. (1990). Escuelas Infantiles de Reggio Emilia. La inteligencia se construye usándola. Madrid: Morata, 1995.
AA.VV. (2000). Haur-hezkuntza 0-tik 6 urtera. III. Liburukia. Eskola-antolamendua. Bilbao: Argitalpen Zerbitzua Euskal Herriko Unibertsitatea.
AA.VV. (2007). Reggio Emilia. 0-6 urte bitarteko Udal Haur Hezkuntza. Donostia: Hik Hasi.
BONÁS, M y Otros. (2007). Entramados. La experiencia de una comunidad de aprendizaje. Barcelona: Graò.
CABANELLAS, I.; ESLAVA, J.J.; ESLAVA, C. y POLONIO, R. (2007). Ritmos infantiles. Tejidos de un paisaje interior. Barcelona: Octaedro-Rosa Sensat.
CABANELLAS, I. y ESLAVA C. (coords.). (2005). Territorios de la infancia. Barcelona: Graò.
CABANELLAS, I. y HOYUELOS, A., Mensajes entre líneas, Ed. Patronato Municipal de Escuelas Infantiles. Pamplona, 1994.
- "Loris Malaguzzi (1920-1994)", en HIK HASI, Reggio Emilia. 0-6 urte bitarteko Udal Haur Hezkuntza, 19. monografikoa, Donostia, Hik Hasi-Xangorin, 34-38.
-Momentos. Cantos entre balbuceos, Ed. Universidad Pública de Navarra. Pamplona, 1998.
CAIATI, M.; DELAC, S.; MÜLLER, A. (1984) Juego libre en el Jardín de Infancia. Barcelona: Ceac, 1986.
DAHLBERG, G.; MOSS, P. y PENCE, A. (1999) Más allá de la calidad en educación infantil. Barcelona: Graó, 2005.
DAVID, M. y APPELL, G. (2010). Lóczy, una insólita atención personal. Barcelona: Octaedro-Rosa Sensat.
DE LEÓN, A.; MALAJOVICH, A. y MOREAU DE LINARES, L. (2001). Pensando la educación infantil. La sala de bebés. Barcelona: Octaedro-Recursos.
DE PABLO, P. y TRUEBA, B. (1994). Espacios y recursos para ti, para mí, para todos. Diseñar ambientes en Educación Infantil. Madrid: Escuela Española.
DEL CARMEN, M. (1995). Programa para la educación en valores para la etapa infantil. Aljibe: Málaga.
DOMÈNECH, J. y VIÑAS, J. (1997) La organización del espacio y del tiempo en el centro educativo. Barcelona: Graò.
ESCUELAS INFANTILES DE REGGIO EMILIA (1995). De viaje con los derechos de las niñas y los niños. Barcelona: Asociación de Maestros Rosa Sensat-Reggio Children, 2005.
EUSKO JAURLARITZA (1999). Haur Hezkuntza. 0-3 zikloa. 2 urtekoen gelak. Gasteiz: Hezkuntza, Unibertsitate eta ikerketa saila.
-(2003). Haur Hezkuntza gelarako proposamenak (3-6 urte). Gasteiz: Hezkuntza, Unibertsitate eta ikerketa saila.
FALK, J. (ed.). (2008). Lóczy, educación infantil. Barcelona: Octaedro-Rosa Sensat.
GAIRIN, J. y DARDER, P. (1994). Organización de centros educativos. Barcelona: Praxis.
GAIRIN, J. y DARDER, P. (1998). Ikastetxeen antolamendua: oinarrizko alderdiak. Bilbo: Euskal Herriko Unibertsitatea.
GEIS, Á.; LONGÁS, J. y Otros. (2006) Dirigir la escuela 0-3. Barcelona: Graò.
GOBIERNO DE NAVARRA (2009). El proyecto educativo y la propuesta pedagógica en centros de primer ciclo de educación infantil. Guía orientativa para su elaboración. Pamplona: Departamento de Educación.
GOLDSCHMIED, E. (1979). Educar en la escuela infantil. Barcelona: Octaedro-Rosa Sensat, 2002.
GOLDSCHMIED, E. y JACKSON, S. (1997). La educación infantil de 0 a 3 años. Madrid: Morata, 2000.
HIRSH-PASEK, K. y MICHNICK, R. (2003). Einstein nunca memorizó, aprendió jugando. Madrid: MR Prácticos, 2005.
HONORÉ, C. (2008) Bajo presión. Barcelona: RBA.
HOYUELOS, A., La complejidad en el pensamiento y obra pedagógica de Loris Malaguzzi, México: Multimedios, 2003.
- La ética en el pensamiento y obra pedagógica de Loris Malaguzzi, Barcelona: Octaedro-Rosa Sensat, 2004.
- La estética en el pensamiento y obra pedagógica de Loris Malaguzzi, Barcelona: Octaedro-Rosa Sensat, 2006.

ITURBE, X. (2015). Coeducar en la escuela infantil. Barcelona: Graó

JACKON, P. V. (1994). La vida en las aulas. Barcelona: Morata.
LAGUIA, M. J. y VIDAL, C. (2001). Rincones de actividad en la escuela infantil (0-6 años). Barcelona: Graò.
LOUGHLIN, C. E. y SUINA, J. H. (1982). El ambiente de aprendizaje: diseño y organización. Madrid: Morata S.A, 1986.
MAJEM, T. y ÓDENA, P. (2001). Descubrir jugando. Barcelona: Octaedro-Rosa Sensat.
MALAGUZZI, L. (1993). La educación infantil en Reggio Emilia. Barcelona: Octaedro-Rosa Sensat, 2001.
MALAGUZZI. L. y OTROS (2005). Los cien lenguajes de la infancia. Barcelona: Rosa Sensat.
MEIRIEU, P. (2004). El maestro y los derechos del niño. ¿Historia de un malentendido? Barcelona: Octaedro-Rosa Sensat.
MOLINA, S. (1993). Programa para el desarrollo de estrategias básicas de aprendizaje. Madrid: CEPE.
MOLINA, L. Y JIMÉNEZ, N. (1992). La escuela infantil. Acción y participación. Barcelona: Paidós.
MONTSERRAT, A. y Otros. (2007). Planificar la etapa 0-6. Compromiso de sus agentes y práctica cotidiana. Barcelona: Graò.
NAFARROAKO GOBERNUA. (2007). Araudia eta hezkuntza edukiak. Iruña: Hezkuntza Departamentua.
NAFARROAKO GOBERNUA. (2009). Hezkuntza proiektua eta proposamen pedagogikoa Haur Hezkuntzako lehenengo zikloko ikastetxeetan. Prestatzeko gida. Iruña: Hezkuntza Departamentua.
OSORIO, J. M. y MENG, O. (2009). Reggio Emilia. Educación Infantil 0-6 años. Santander: Universidad de Cantabria.
QUINTO, B. (2007). Educar en el 0-3 años. La práctica reflexiva en los nidi d'infanzia. Barcelona: Graó, 2010.
RED DE ATENCIÓN A LA INFANCIA DE LA COMISIÓN EUROPEA (1996). Objetivos de calidad en los servicios infantiles. Bruselas.
RED TERRITORIAL DE EDUCACIÓN INFANTIL DE CATALUÑA. (2009). La educación de 0 a 6 años hoy. Barcelona: Octaedro-Rosa Sensat.
RITSCHER, P. (2006). El jardín de los secretos. Organizar y vivir los espacios exteriores en las escuelas. Barcelona: Octaedro-Rosa Sensat.
SANCHIDRIAN, C. y RUIZ, J. (2010). Historia y perspectiva actual de la educación infantil. Barcelona: Graó.

SUBIRATS. M. (1991) La Coeducación. Ministerio de Educación. Secretaria de Estado de Educación

SUBIRATS. M. (2017). Coeducación: apuesta por la libertad. Barcelona: Octaedro

TOMÉ A. SUBIRATS, M. et al. (2022). Cuadernos para la coeducación. Colección educación horizontes. Barcelona: Octaedro

VECCHI, V. (2013). Arte y creatividad en Reggio Emilia. Madrid: Morata.
WILLIS, A. y RICCIUTI,A. (1985). Orientaciones para la escuela infantil de cero a dos años. Madrid: Morata, S.A, 1990.

 

Artikuluak / Artículos
CABANELLAS, I. y HOYUELOS, A., "Fichas, libros de texto y otras incoherencias escolares". Revista Infancia nº 55. Barcelona, 1999.
-"Loris Malaguzzi" en Hik hasi 47 zka. (apirilaren 2000), 40-42.
-"Loris Malaguzzi" en Pedagogo sortzaileak. Teorien iturburu, Hik Hasi, 17. monografikoa, Donostia, Xangorin, 2005, 109-113.
GODALL, T.; HOYUELOS, A.; PALOU, S.; RIERA, A., "La educación 0-3 años a la luz del conocimiento científico", Revista Infancia nº 84 (marzo-abril 2004), 10-13.
HIK HASI (2002). "Myrtha Hebe Chokler. Elkarrizketa". Hik hasi, 64 (urtarrila), 18-25.
-(2003), ""Kuba, hezkuntza eredu berrien bila jarraitzen duen herria". Hik hasi, 75 (otsaila), 8-19.
-(2004). "0-3 urteko haurrak eta euren eskolak", Hik hasi, 85 (otsaila), 8-17.
-(2005), "Hezkuntza filandiarra". Hik hasi, 103 (abendua), 8-13.
-(2009). "Eskola txikiak", Hik hasi, 137 (apirila), 8-14.
-(2010). "Familia eta eskola". Hik hasi, 144 (urtarrila), 8-15.
-(2010). "Nazioarteko hezkuntza", Hik hasi, 145 (otsaila), 8-15.
-(2010). "Emmi Pikler". Hik hasi, 146 (martxoa), 8-15.
-(2010). "Emmi Pikler (II)". Hik hasi (maiatza), 8-15.
HOYUELOS, A. "Fitxak eta testu liburuen inguruan". Guaixe aldizkaria 35. zenbakia, Bierrik Elkartea. Oñati, 1997.
-"Algunos significados de la participación". Revista Infancia nº 53. Barcelona, 1999.
- "La participación de las familias en la sociedad a través de la escuela", Padres/madres de alumnos/as CEAPA (abril-mayo-junio, 2001), 16-19.

-Coordinación del monográfico Entre la escuela y el respeto, dedicado a Loris Malaguzzi y a Reggio Emilia. Cuadernos de Pedagogía, 307 (noviembre 2001).

-"0-3 zentroak: hezkuntza eskaintzea helburutzat eta ez laguntza eskaintzea", Hik Hasi, 74 (2003ko urtarrila), 39-42.

-"Zer da Haur Eskola", Jakingarriak, 48 (2003ko otsaila), 16-19.

-"Identidad de la Educación Infantil. Sus riesgos", Hezkuntzaren oihartzuna 13. zenbakia (2003ko martxoa), 15-16.

-"Centros 0-3: educativos y no asistenciales", Revista Infancia 81 (septiembre-octubre, 2003), 10-15.

-"¿Qué es una escuela infantil?", Revista Infancia 82 (noviembre-diciembre, 2003), págs. 12-15.

- "La pareja de profesionales en el aula: un reto educativo" en II Jornadas Pedagógicas. La educación infantil 0-3, Ayuntamiento de Vitoria-Gasteiz, 2003, págs. 15-22.

"Profesionalen bikotea gelan: Hezkuntzaren erronka". II. Jardunaldi Pedagogikoak Haur Hezkuntza 0-3. Gasteizko Udala, 2003, 15-22.

-"La pareja educativa: un reto cultural", Revista Infancia nº 86 (julio-agosto, 2004), 4-10.

- "La formación en la escuela infantil de 0 a 3 años", en El protagonismo del profesorado: Experiencias de aula y propuestas para su formación, Jornadas del Consejo Escolar del Estado, 2005 (CD).

-"Imágenes e ilustraciones en libros infantiles", Revista Infancia, 101 (enero-febrero, 2007), 3-7.

-"Documentación como narración y argumentación", Aula de infantil, 39 (septiembre-octubre, 2007), 5-9.

-"Documentar con vídeo", Aula de infantil, 39 (septiembre-octubre, 2007), 23-24.

-"La cocina, centro educativo de la Escuela Infantil (0-6 años), Ihitza, 26 (primavera, 2008), 4-5.

-"El puzzle del 0-3", Revista Infancia 110 (julio-agosto, 2008), 12-17.

-"La cocina: centro educativo de la Escuela Infantil. Conferencia de Loris Malaguzzi", Revista Infancia 111 (septiembre-octubre 2008), 3-9.

-"Los tiempos de la infancia", en Temps per Créixer, Universidad Autónoma de Barcelona, Barcelona, 2008,15-30.

-"Nola ikustarazi dakieke gurasoei haur eskolek betetzen duten funtzio asistentzialaz gain, haien funtzio hezitzaileak garrantzi handia duela", Hik hasi, 135 (otsaila), 30-32

-"Ir y descender a y desde Reggio Emilia", Participación Educativa. Revsita cuatrimestral del Consejo Escolar del Estado, 12 (noviembre, 2009), 179-189.

-"La identidad de la educación infantil", Educaçao v. 25, n. 1. (Jan./Abr., 2010), 15-24.

IZPURA, B. y HOYUELOS, A. "La comida, un reto educativo", Revista Infancia 78 (marzo-abril, 2003), 11-16.

JAKINGARRIAK (2003), Haur Eskola 0-3. Otsaila, 48.

-(2004). Haur Hezkuntza (0-3 urte) jakintza zientifikoaren argitan. Uztaila, 52/53.

Aldizkariak

· Aula de infantil.

· Hik Hasi.

· Revista Infancia.

· Revista Infancia en Europa.

· Jakingarriak.

Araudia

Lehen ziklo:

3/2022 EBAZPENA, urtarrilaren 18koa, Hezkuntzako zuzendari nagusiak emana, prozedura onesten duena haurrak onartzeko, 2022-2023 ikasturtean

12/2022 FORU AGINDUA, otsailaren 7koa, Hezkuntzako kontseilariak emana, zeinaren bidez ezartzen baita zer tarifa aplikatuko zaizkien familiei 2022-2023 ikasturtean

26/2022 EBAZPENA, otsailaren 9koa, Hezkuntzako zuzendari nagusiak emana, zeinaren bidez jarraibide batzuk onesten baitira 2022-2023 ikasturteko egutegia eta ordutegia prestatzeko

28/2007 Foru Dekretua, martxoaren 26koa, Nafarroako Foru Komunitatean Haur Hezkuntzako lehen zikloa arautzen duena eta hori ematen duten ikastetxeek bete beharreko baldintzak eta ziklo horren hezkuntza edukiak ezartzen dituena.

132/2010 Errege Dekretua, otsailaren 12koa, Haur Hezkuntzako bigarren zikloko, Lehen Hezkuntzako eta Bigarren Hezkuntzako ikasketak ematen dituzten ikastetxeen gutxieneko baldintzak ezartzen dituena.

79/2012 FORU AGINDUA, abuztuaren 27koa, Hezkuntzako kontseilariak emana, Hezkuntza Departamentuaren eta toki entitateen artean lankidetza hitzarmenak izenpetzeko oinarriak ezartzen dituena, udal titulartasuneko Haur Hezkuntzako lehen zikloko ikastetxeen kudeaketa finantzatzeko asmoz.

RESOLUCIÓN 9/2023, de 25 de enero, del director general de Educación, por la que se aprueba el procedimiento de admisión de niños y niñas para el curso 2023-2024 en centros de primer ciclo de Educación Infantil de la Comunidad Foral de Navarra sostenidos con fondos públicos.

DECRETO FORAL 61/2022, de 1 de junio, por el que se establece el currículo de las enseñanzas de la etapa de Educación Infantil en la Comunidad Foral de Navarra.

DECRETO FORAL 28/2007, de 26 de marzo, por el que se regula el primer ciclo de educación infantil en la Comunidad Foral de Navarra y se establecen los requisitos que deben cumplir los centros que lo importen, así como los contenidos educativos del mismo.

REAL DECRETO 132/2010, de 12 de febrero, por el que se establecen los requisitos mínimos de los centros que impartan las enseñanzas del segundo ciclo de la educación infantil, la educación primaria y la educación secundaria.

ORDEN FORAL 79/2012, de 27 de agosto, del Consejero de Educación, por la que se establecen las bases para la suscripción de convenios de colaboración entre el Departamento de Educación y las entidades locales para la financiación de la gestión de los centros de primer ciclo de Educación Infantil de titularidad municipal.

LEY FORAL 16/2014, de 1 de julio, por la que se regula la financiación de los centros de Educación Infantil de 0-3 años de titularidad municipal.

LOMLOE Ley Orgánica 3/2020, de 29 de diciembre, por la que se modifica la Ley Orgánica 2/2006, de 3 de mayo, de Educación (https://www.boe.es/diario_boe/txt.php?id=BOE-A-2020-17264)

  • 62/2022 FORU AGINDUA, abuztuaren 8koa, Hezkuntzako kontseilariak emana, Nafarroako Foru Komunitateko lurralde eremuan dauden Haur Hezkuntzako ikastetxeetako irakaskuntzen ezarpena eta ordutegia arautzen dituena.

 

LOMCE Ley Orgánica 8/2013, de 9 de diciembre, para la mejora de la calidad educativa.[disposición derogada]

  • 51/2007 FORU AGINDUA, maiatzaren 23koa, Hezkuntza kontseilariak emana, Hezkuntzari buruzko maiatzaren 3ko 2/2006 Lege Organikoan ezarritako Haur Hezkuntzako bigarren zikloko eta Lehen Hezkuntzako ikasketen ezarpena arautzen duena, eta Foru Komunitateko ikastetxe publikoetan eta ikastetexe pribatu itunduetan ikasketa horiek izanen dituzten ordutegiak antolatzeko jarraibideak ematen dituena.
  • ORDEN ECI/1957/2007, de 6 de junio, por la que se establecen los currícu­los de las enseñanzas de religión católica correspondientes a la educación infantil, a la educación primaria y a la educación secundaria obligatoria.
  • Real Decreto 1594/2011, de 4 de noviembre, por el que se establecen las especialidades docentes del Cuerpo de Maestros que desempeñen sus funciones en las etapas de Educación Infantil y de Educación Primaria reguladas en la Ley Orgánica 2/2006, de 3 de mayo, de Educación.
  • 26/2012 FORU AGINDUA, martxoaren 20koa, Euskara (Nafarroa) irakaskuntza espezialitatea ezartzen duena Maisu-maistren Kidegoan, dagozkion eginkizunak betetzeko Nafarroako Foru Komunitateko Haur Hezkuntzan eta Lehen Hezkuntzan.
  • Real Decreto 132/2010, de 12 de febrero, por el que se establecen los requisitos mínimos de los centros que impartan las enseñanzas del segundo ciclo de la educación infantil, la educación primaria y la educación secundaria.
  • 65/2012 FORU AGINDUA, ekainaren 18koa, Hezkuntzako kontseilariak emana, ikastearen nahasmenduengatik eta arreta faltagatiko nahasmenduarengatik (hiperaktibitatearekin) hezkuntza premia bereziak dituzten ikasleei eman beharreko erantzuna arautzen duena Haur Hezkuntzan, Lehen Hezkuntzan, Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzan, Batxilergoan eta Lanbide Heziketan, Nafarroako Foru Komunitatean.

Osagarria

Liburuak

AA.VV. (2006). El protagonismo del profesorado: experiencias de aula y propuestas pra su formación. Madrid: Consejo Escolar del Estado. Ministerio de Educación y Ciencia.

AA.VV. (2003). La participación de los padres y madres en la escuela. Barcelona: Graó.

ALBERTIN, A. y ZUFIAURRE, B. (2005). La formación del profesorado en Educación Infantil. Una trayectoria desde la LGE hasta la LOE. Pamplona: Universidad Pública de Navarra.

DOMENECH, J. (2009). Elogio de la educación lenta. Barcelona: Graó.

GOBIERNO DE NAVARRA (2007). Normativa y contenidos educativos. Colección 0-3 años. Pamplona: Departamento de Educación.

SANMARTÍN, R. (2003). Observar, escuchar, comparar, escribir. La práctica de la investigación. Barcelona: Ariel Antropología.
TORRES, J. (1994). Globalización e interdisciplinaridad. Curriculum integrado. Madrid: Morata.

WILD, R. (2003). Libertad y límites. Amor y respeto. Lo que los niños necesitan de nosotros. Barcelona: Herder, 2006
-(2006). La vida en una escuela no directiva. Barcelona: Herder, 2009.

 

Gora

Non emango den

Nafarroako Unibertsitate Publikoko Arrosadiko campusean. Zer ikasgelatan izango den jakiteko, begiratu Giza, Gizarte eta Hezkuntza Zientzien Fakultatearen web-orrialdean.

Gora