Kodea: 304601 | Irakasgaia: GIZARTE LAN KOMUNITARIOA | ||||
Kredituak: 6 | Mota: Nahitaezkoa | Ikasmaila: 3 | Iraupena: 2º S | ||
Saila: Soziologia eta Gizarte Lana | |||||
Irakasleak: | |||||
JAUREGUI VIRTO, ALBERTO JAVIER (Resp) [Tutoretzak ] | SARASA CAMACHO, HODEI [Tutoretzak ] |
Gizarte-lan komunitarioa izenpean, gizarte-lan profesionalaren eta boluntarioaren hainbat ikuspegi integratzen ditugu komunitateekin: garapen komunitarioa, antolaketa komunitarioa, esku-hartze komunitarioa, animazio soziokulturala eta lan komunitarioa. Gizarte-lan komunitarioaren bost ikuspegi horiek bat egiten duten hainbat eredurekin lotuta daude eta planteamendu horietako askotan guztiz bat egiten dute, baina, kasu guztietan, sortu eta garatu diren espazio eta denbora testuinguruan ulertu behar ditugu.
Gaur egun, bizi dugun krisi sozial eta ekonomikoaren ondorioz, oso baliabide mugatuekin eta ongizate-estatua deseginez, ezinbestekoa da gizarte-lana eta animazio soziokulturala sostengatzea protagonista eta subjektu aktibo diren komunitateetako pertsonen parte-hartzean, bai gizarte-arazoak konpontzeko, bai haien giza garapena sustatzeko konpromisoa hartzen baitute. Horregatik, gizarte-langileak gizarte-lan komunitarioaren eta animazio soziokulturalaren oinarri kontzeptualak eta ekintzarako tresnak txertatu behar ditu bere prestakuntzan.
CB2 - Ikasleek beren ezagutzak beren lanetan edo bokazioetan modu profesionalean aplikatzen jakitea, eta beren ikasketa arloaren barruan arrazoiak prestatzearen eta defendatzearen bidez, eta problemen ebazpenaren bidez demostratzen diren gaitasunak edukitzea.
CB3 - Ikasleek datu garrantzitsuak bildu eta interpretatzeko gaitasuna izatea (normalean beren ikasketa-arloaren barruan), arlo sozial, zientifiko edo etikoko gai garrantzitsuei buruzko gogoeta barne hartzen duten iritziak emateko.
CB4 - Ikasleek informazioa, ideiak, arazoak eta konponbideak transmititu ahal izatea publiko espezializatu bati zein espezializatu gabeari
CB5 - Ikasleek geroko ikasketak autonomia maila handiarekin hasteko beharrezkoak diren ikasketarako abileziak garatu izatea.
CG1 Giza portaerari eta gizarte-inguruneari buruzko ezagutzak aplikatzen ditu bere analisietan.
CG2 Gizarte-errealitateari, gizarte-arazoei eta gizarte-laneko diziplinari buruzko ezagutza sortzen du.
CG3 Gizarte-langile gisa garatzen dituzten jarduera guztietan (diagnostikoak, esku-hartzeak, azterketa sozialak eta politikoak) beharrezkoak diren tresna kontzeptualak eta metodologikoak erabiltzen ditu.
CG6 Genero-ikuspegia aplikatzen du esku-hartze sozialean.
CG7 Programak, zerbitzuak eta gizarte-politikak diseinatu, planifikatu, gauzatu eta ebaluatzen ditu
CG8 Pertsonak laguntzen ditu euren beharrak, ikuspegiak eta eskaerak adierazteko gai izan daitezen.
CG9 Esku hartzeko eta gainbegiratzeko hainbat metodologia erabiltzen ditu.
CG10 Historia eta txosten sozialak egitea.
CG11 Norbanakoen eta taldeen arteko desberdintasunak errespetatzen ditu eta kulturarteko testuinguruetan moldatzen daki.
CG12 Aukera-berdintasunerako politikak ulertzen eta transmititzen ditu CG14 Esku-hartzeari buruzko dilema etikoak ulertzen eta hausnartzen ditu.
CG15 Badaki trebetasun profesionalak erabiltzen (enpatia, entzute aktiboa, autokonfiantza, komunikazio-gaitasuna, mugak eraikitzea, malgutasuna) Gizarte Langintzan dihardutean.
CE02 | Gizarte langileak esku hartzen duen gizarte-arazoak eta -beharrak identifikatzeko eta aztertzeko gaitasuna. |
CE06 | Gizarte laneko esku-hartzearen berezko ekintzarako eta eraldaketarako ezagutza-beharretara egokitutako ikerketa-proiektuak diseinatzeko eta egiteko gaitasuna |
CE10 | Historia eta txosten sozialak egitea |
CE12 | Pertsonekin, familiekin, taldeekin, erakundeekin eta komunitateekin elkarreragitea, garapena sustatzeko eta bizi-baldintzak hobetzeko. |
CE13 | Pertsona, familia, talde, erakunde eta komunitateekin esku hartzeko gaitasuna, haien beharrei, egoerei, arriskuei, lehentasunezko aukerei eta baliabideei buruzko erabakiak hartzeko orduan ahalduntzeko. |
CE14 | Gizarte-lana norberaren ezagutzak berrikusteko eta eguneratzeko erabiltzea |
CE16 | Taldeak antolatzea, pertsonen, familien, taldeen, erakundeen eta komunitateen interesak defendatzeko. |
CE18 | Talde-dinamika erabiltzea. |
CE21 | Bitartekaritza erabiltzea gatazketan |
CE22 | Gatazkak identifikatzea eta kudeatzea. |
CE24 | Jokabide eta zeregin profesionalari buruz hausnartzeko gaitasuna, norberaren muga pertsonalak eta profesionalak etengabe identifikatuz eta berrikusiz. |
Esku-hartze komunitarioari gizarte-lan komunitarioaren oinarrizko kontzeptuak eta komunitateetako gizarte-prozesuak aplikatzea.
Proiektu komunitarioak diseinatu, gauzatu eta ebaluatzea.
Ikuspegi komunitarioa eskuratzea eta metodologia eskaintzea komunitatearekiko harreman profesionalean.
Gizarte-lan komunitarioko tresnak bilatzeko eta ezagutza teorikoan sakontzeko baliabide bibliografikoak ezagutzea.
Metodologia - Aktibitatea | Aurrez aurreko orduak | Ordu ez-presentzialak |
A-1 Erakusketa-/partaidetza-motak | 40 | |
A-2 Praktikak | ||
A-3 Eztabaidak, bateratze-lanak, taldeen tutoretza | 10 | |
A-4 Proiektu eta lanen egitea | 35 | |
A-5 Baliabideen irakurketa | 40 | |
A-6 Ikasketa indibiduala | 15 | |
A-7 Azterketa eta ebaluaketarako froga | 5 | |
A-8 Tutoretza indibiduala | 5 | |
Ikaskuntzaren emaitza |
Ebaluazio jarduera |
Pisua (%) | Errekupera daitekeen edo ez |
Eskatzen den nota minimoa |
---|---|---|---|---|
Esku-hartze komunitarioari gizarte la komunitarioaren eta gizarte prozesuen oinarrizko kontzeptuak aplikatzea | 1 Idatzizko ebaluazioaren ariketa | %35 | Bai | |
Proiektu komunitarioak disenatzea, gauzatzea eta ebaluatzea | - Talde-proiektu komunitarioa, erakusketa, talde-memoria eta txosten pertsonala dituena. - Proiektu komunitario pertsonal bat, txosten operatiboa. | %40 | Ez | |
Ikuspegi komunitarioa eskuratzea eta komunitatearekiko harreman profesionalean metodologia ematea | Eskola teorikoetan parte-hartzea | %10 | Bai | |
Gizarte la komunitarioko tresnak bilatzeko eta ezagutza teorikoan sakontzeko baliabide bibliografikoak ezagutzea | - 2 lan pertsonalak - Liburu baten saiakera | 15% | Bai |
1.- Erkidegoa. Alderdi kontzeptualak eta historikoak.
2.- teoria eta praxia. Bilakaera eta ereduak. Egungo proposamen metodologikoak.
4.- Gizarte Lan Komunitarioko eredu integratu baterako proposamena.
5.- Animazio soziokulturala. Historia kontzeptuala eta praxia.
5.- gizarte-lan komunitariorako eta animazio soziokulturalerako estrategiak eta tresnak.
6.- esku-hartze komunitarioko eta soziokulturaleko jardunbide egokiak.
Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.
Arce, M. (2003) Con la salud sí se juega. Lima. Asociación Kalpa para la Promoción Integral de Salud.
Bauman, Z. (2003) Comunidad. En busca de seguridad en un mundo hostil. Madrid. Editorial siglo XXI.
Beck, U. (1997) Hijos de la libertad. Buenos Aires. Fondo de Cultura Económica.
Bronfenbrenner, U. (1987) La ecología del desarrollo humano. Barcelona. Paidos.
Castell, Manuel (2003) La era de la información. Madrid. Alianza Editorial. Volumen 2.
Cembranos, F. y Bustelo, M. (1988) La Animación Sociocultural, una propuesta metodológica. Madrid. Editorial Popular.
Nafarroako Unibertsitate Publikoko Arrosadiko campusean. Zer ikasgelatan izango den jakiteko, begiratu Giza, Gizarte eta Hezkuntza Zientzien Fakultatearen web-orrialdean.