Nafarroako Unibertsitate Publikoa



Castellano | Ikasturtea: 2023/2024 | Beste urte batzuk:  2022/2023  |  2021/2022  |  2020/2021  |  2019/2020 
Gizarte Lanean Graduatua Nafarroako Unibertsitate Publikoan
Kodea: 304305 Irakasgaia: GIZARTE ZIENTZIEN IKERKETAN HASTEA
Kredituak: 6 Mota: Oinarrizkoa Ikasmaila: 2 Iraupena: 1º S
Saila: Soziologia eta Gizarte Lana
Irakasleak:
CASARES GARCIA, MARÍA ESTHER (Resp)   [Tutoretzak ] RIVERA ESCRIBANO, MARÍA JESÚS   [Tutoretzak ]

Partes de este texto:

 

Modulua/Gaia

Komunikazio, ikerketa eta antolaketarako tresnak Gizarte Lanean.

Soziologia.

Gora

Deskripzioa/Edukiak

 

  •  Gizarte zientzien epistemologia eta metodología. Gizarte Ikerketaren etapak.

  • Objetuaren ekarpena. Arazo eta helburuen definizioa. Hipotesien formulazioa. Aldagai eta adierazleen eraketa.

  • Informazio mota eta iturri desberdinen bilaketa. Gizarte zientzien datu baseak.

  • Estatistika, demografia eta hurbileko esparruen oinarrizko kontzeptuak.

  • Azterketarako metodo eta teknika nabarienen deskribapena. Tipologiak.

  • Ikerketaren kontrol eta zuzenketa erak.

  • Ikerketa-emaitzen aurkezpena. Txostena.

  • Ikerketa adibide eredugarriak.

 

Gora

Gaitasun orokorrak

 

 

01GO Bere azterketetan giza jokabidearen eta inguru sozialaren ezagutzak aplikatzen ditu.
02GO Gizarte errealitateari, gizarte arazoei eta Gizarte Laneko diziplinari buruzko ezagutzak sortzen ditu.
03GO Gizarte laneko langile gisa, jarduera guztietan (diagnostikoak, esku-hartzeak, gizarte azterketak eta azterketa politikoak) beharrezkoak diren tresna kontzeptual eta metodologikoak erabiltzen ditu.

 

03OG Ikasleek (normalean beren ikasketen arloko) datu aipagarriak bildu eta interpretatzeko gaitasuna izatea, arlo sozial, zientifiko edo etikoari buruzko gai aipagarrien gaineko gogoeta hartuko duten iritziak emateko.
04OG Ikasleek, baijende espezializatuari eta bai espezializatu gabeari, informazioa, ideiak, arazoak eta konponbideakjakinarazteko gauza izatea.

 

 

Gora

Berariazko gaitasunak

01GE Gaur eguneko gizarteen egitura eta dinamika aztertzeko beharrezkoak diren diziplina-ezagutzak lortzeko eta menderatzeko gaitasuna, eta horien artean fenomeno sozialen konplexutasuna aztertzeko gaitasuna, diziplina anitzeko ikuspegi bat erabiliz.
02GE Gizarte langilea zer gizarte arazo eta beharretan esku-hartzen ari den, horiexek identifikatu eta aztertzeko gaitasuna.
06GE Gizarte Laneko esku-hartzeari dagokion ekintzaren eta eraldaketaren beharrei egoki zaizkien ikerketa-proiektuak diseinatu eta prestatzeko gaitasuna.
08GE Gizarte esku-hartzearekin loturik dauden ikerketa proiektuak diseinatu eta kudeatzeko gaitasuna.

Gora

Ikasketaren emaitzak

Ikasketa Emaitzak Edukia Jarduera hezigarriak Ebaluatzeko tresna
Gizarte ikerketaren oinarriak zein funtsezko metodo eta teknikak ezagutzen ditu. (E1) Ikasleek gizarte ikerketaren oinarriak ezagutu behar ditu, eta honen barne ikerketa teknika nagusien ezaugarriak (eztabaida taldea, elkarrizketa kualitatiboa, inkestak, bigarren mailako datu-biltegien ustiaketa) Jarduera hezigarri presentzialak:  azalpen saioak, non parte-hartzea beharrezkoa den   Jarduera hezigarri ez presentzialak: Norbanakoaren ikasketa   Froga idatzia: saio teoriko zein praktika eta irakurgaietan landutako ezagueren barneratzea baloratuko du
Gizarte ikerketaren oinarrizko metodo eta teknika bakoitzaren prozedurak modu egokian aplikatzeko gai da. (E2) Ikasleek jakin behar dute noiz aplikatu hurrengo ikerketa tekniken prozedurak: - Bigarren mailako datu-biltegien ustiaketa - Elkarrizketa - Behaketa - Eztabaida taldeak - Inkesta Jarduera hezigarri presentzialak: Saio praktikoetan arazoei irtenbidea aurkitzea.   Banakako ariketen burutzea. Irakaslearen erregistroa.           Banakako lanen jarraipena eta zuzenketa.
Ikerketa proiektu baten burutzea, (E3) Ikerketaren antolaketa.  Ikerketaren justifikazioa.  Arazoaren formulazioa eta ikerketa-gaiaren eraikuntza. Gaiaren egoera. Ikerketa galdera/hipotesien definitzea. Ikerketa helburuak.   Metodologiaren diseinua eta planifikazioa.   Lan egiteko prozedura hurrengo hau da: - Zereginen azalpena irakasleen aldetik. - Jarraipen saioak ikasgelan bertan. - Taldeen lan autonomoa - Tutoretza saioak taldeekin   Talde-lana.

Gora

Metodologia

Jarduera hezigarriak Ordu presentzialen kopurua Ordu ez presentzialen kopurua
Azalpen/parte-hartze saioak 26  
Kasuen konponketa saio praktikoetan 24  
Banakako ariketen burutzea   10
Ikerketa proiektuaren jarraipena egiteko saioak 6  
Ikerketa proiektua (Talde-Lana)   35
Banakako ikastea   45
Azterketa 4  
Osotara 60 90

Gora

Hizkuntzak

Euskara

Gora

Ebaluazioa

 

Ikasketa emaitzak Ebaluatzeko tresna  (%) Balorea Errekuperatzeko aukera
 E1   Froga idatzia: saio teoriko zein praktika eta irakurgaietan landutako ezagueren barneratzea baloratuko du. %40 Gainditzeko kalifikazio minimoa bost puntuko izango da. = 5/10 Berreskuragarria idatzitako proba baten bitartez.
 E2 Irakaslearen erregistroa. Klasean edo Nireikasgelategian partehartzea. %10  EZ
E1, E2 Banakako lanen jarraipena eta zuzenketa. %30 Gainditzeko kalifikazio minimoa bost puntuko izango da. = 5/10 Berreskuragarria irakasleek ezarritako seinaleen arabera zuzendutako lana emanez
 E3  Talde lana: Ikerketa proiektu baten burutzea %20 Gainditzeko kalifikazio minimoa bost puntuko izango da. = 5/10 Berreskuragarria irakasleek ezarritako seinaleen arabera zuzendutako lana emanez.

Gora

Gai-zerrenda

  1. GIZARTE IKERKETA ETA BERE PROZESUA

  2. IKUSPEGI METODOLOGIKO KUANTITATIBOAK ETA KUALITATIBOAK

  3. BANAKO ELKARRIZKETA

  4. BEHAKETA ZIENTIFIKOA

  5. TALDE PRAKTIKAK

  6. INKESTA

  7. EMAITZEN AURKEZPENA ETA HEDAPENA: AZKENEKO TXOSTENA

 

Gora

Bibliografia

Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.


Oinarrizkoa

Mesonero de Miguel, M. (2006). Ikerketa-proiektuak lantzeko teknikak, Bilbo: UEU.
García Ferrando, M. et al. (2015). El análisis de la realidad social. Métodos y técnicas de investigación. Madrid. Alianza.
Ispizua Marian y Lavia, Cristina (2016). La investigación como proceso: planificación y desarrollo. Madrid: Dextra.

Osagarria
Agudo Arroyo, Y., Vallejos Izquierdo, A., Ortí Mata, M. (aut.). (2007). Métodos y técnicas de investigación social. Madrid: Centro de Estudios Ramón Areces, S.A.
Ander-Egg, E. (1977). "Técnicas de investigación social". Buenos Aires: Humanitas.
Cea Dancona, M.A. (1996). Metodología cuantitativa. Estrategias y técnicas de investigación social.Madrid: Síntesis Sociología.
Delgado, J.M. y Gutiérrez J. compiladores (1994). Métodos y técnicas cualitativas de investigación en Ciencias Sociales, Madrid: Síntesis Psicología.
Ibáñez, J. (1979). Más allá de la sociología. El grupo de discusión: técnica y crítica, Madrid: Siglo XXI.
Lewin, K. Et al. (1992). La investigación acción participativa. Inicios y desarrollos, Madrid: Popular.
Pons, I. (1993). Programación de la investigación social. Colección Cuadernos Metodológicos, 8. Madrid: CIS.
Reher, D.S y Valero, A. (1995). Fuentes de información demográfica en España. Colección Cuadernos Metodológicos, 13. Madrid: CIS.
Ruiz Olabuénaga, J.I. (1996), Metodología de la investigación cualitativa, Bilbao: Universidad de Deusto.
Ruiz Olabuénaga J.I., Aristegui I., Melgosa L. (2002). Cómo elaborar un proyecto de investigación social. Cuadernos metodológicos del ICE, 7. Bilbao: Universidad de Deusto.
Sierra Bravo, R. (1991). Técnicas de Investigación Social. Teoría y ejercicios, Madrid: Paraninfo.
Taylor S.J. y Bogdan R. (1984). Introducción a los métodos cualitativos de investigación, Barcelona: Paidós.
Valles, M. (1997). Técnicas cualitativas de investigación social. Reflexión metodológica y práctica profesional, Madrid: Síntesis Sociología.
Visauta, B. (1989). Técnicas de Investigación Social, Barcelona: Promociones y Publicaciones Universitarias.

Gora

Non emango den

Nafarroako Unibertsitate Publikoko Arrosadiko campusean. Zer ikasgelatan izango den jakiteko, begiratu Giza, Gizarte eta Hezkuntza Zientzien Fakultatearen web-orrialdean.

Gora