Kodea: 304204 | Irakasgaia: GIZARTE LANAREN HASTAPENAK | ||||
Kredituak: 6 | Mota: Nahitaezkoa | Ikasmaila: 1 | Iraupena: 1º S | ||
Saila: Soziologia eta Gizarte Lana | |||||
Irakasleak: | |||||
ANDUEZA IMIRIZALDU, IZASKUN (Resp) [Tutoretzak ] | RODRIGUEZ ARNEDO, NORBERTO [Tutoretzak ] |
CB1 | Ikasleek bigarren hezkuntza orokorreko oinarritik abiatzen den ikasketa-arlo batean ezagutzak dituztela eta ulertzen dituztela frogatu izatea, eta nahiz eta testu- liburu aurreratuetan laguntza bilatu, beren ikasketa- alorreko abangoardiatik datozen ezagutzak dauzkatela adierazten duten zenbait alderdi kontrolatzeko mailan daudela frogatzea. |
CB2 | Ikasleek beren ezagutzak beren lanetan edo bokazioetan modu profesionalean aplikatzen jakitea, eta beren ikasketa arloaren barruan arrazoiak prestatzearen eta defendatzearen bidez, eta problemen ebazpenaren bidez demostratzen diren gaitasunak edukitzea. |
CG2 | Gizarte-errealitateari, gizarte-arazoei eta gizarte-laneko diziplinari buruzko ezagutza sortzen du. |
CG3 | Gizarte-langile gisa garatzen dituzten jarduera guztietan (diagnostikoak, esku-hartzeak, azterketa sozialak eta politikoak) beharrezkoak diren tresna kontzeptualak eta metodologikoak erabiltzen ditu. |
CG11 | Banakako eta taldeko desberdintasunak errespetatzen ditu eta kulturarteko testuinguruetan moldatzen daki |
CG14 | Dilema etikoei buruz ulertzen eta hausnartzen du |
CE2 | Gizarte langileak esku hartzen duen gizarte-arazoak eta -beharrak identifikatzeko eta aztertzeko gaitasuna. |
CE10 | Historia eta txosten sozialak egitea |
CE14 | Gizarte-lana norberaren ezagutzak berrikusteko eta eguneratzeko erabiltzea |
Ikaskuntzaren emaitzak | Edukia | Prestakuntza jarduera | Ebaluazio estrategia |
1.E. Ezagutzea eta egoki erabiltzea Gizarte Lanarekin lotutako oinarrizko kontzeptuak lanbide moduan eta diziplina zientifiko moduan. | 1. eta 2. gaiak. | A1, A2, A5, A6, A7. | Idatzizko proba teorikoa, irakasleen eguneroko erregistroa, banakako idatzizko lana, taldeko idatzizko lana eta ahozkoa. |
2.E. Ezagutzea Gizarte Lanaren Historiaren zedarri nagusiak oro har Espainian eta Nafarroan. | 3., 4., 5. eta 6. gaiak. | A1, A2, A3, A5, A6, A7. | Idatzizko proba teorikoa. |
3.E. Ezagutzea eta aplikatzea Gizarte Laneko etikaren oinarrizko printzipioak. | 7. gaia. | A1, A2, A5, A6, A7. | Idatzizko proba teorikoa eta taldeko idatzizko eta ahozko lana. |
4.E. Identifikatzea Gizarte Lanaren funtzioak, rolak eta jarduteko arlo nagusiak. | 8. gaia. | A1, A3, A5, A6, A7. | Idatzizko proba teorikoa. |
5.E. Identifikatzea eta sintetizatzea Gizarte Lanean gizakiekin/familiekin, taldeekin eta komunitateekin aplikatzen den metodoaren oinarrizko faseak. | 9., 10. eta 13. gaiak. | A1, A2, A3, A5, A6, A7. | Idatzizko proba teorikoa, banakako idatzizko lana, eta taldeko idatzizko eta ahozko lana. |
6.E. Ezagutzea eta identifikatzea Gizarte Lanaren berariazko idatzizko dokumentu euskarri nagusiak. | 12. gaia. | A1, A2, A3, A5, A4, A7, A6. | Idatzizko proba teorikoa, banakako idatzizko lana, eta taldeko idatzizko eta ahozko lana. |
7.E. Kokatzea, identifikatzea eta aplikatzea Gizarte Laneko elkarrizketaren faseak eta dimentsioak, horretarako eskatzen diren eskumenak erabiliz. | 11. gaia. | A1, A2, A3, A5, A7, A6. | Idatzizko proba teorikoa, irakasleen eguneroko erregistroa. |
8.E. Gizarte Laneko esku-hartze makrosozialaren kontzeptua eta oinarrizko edukiak ulertzea. | 14. gaia. | A1, A3, A6, A7. | Idatzizko proba teorikoa. |
9.E. Balioestea kasu zehatz baten gizarte-bazterketa egoera eta RIS bat eskatzeko edo ez defenditzea txosten sozial bat betez Nafarroako Gobernuaren ereduari jarraikiz. | 9., 10. eta 12. gaiak. | A1, A2, A4, A5, A6, A7. | Klasean egindako idatzizko ariketa praktikoa. |
10.E. Egoera sozial bat analizatzea behaketaren teknikaren bidez, eta hura idatziz eta ahoz aurkeztea. | 2. eta 9. gaiak. | A2, A3, A4, A6, A7. | Taldeko idatzizko eta ahozko lana. |
11.E. Komunikatzea entzute aktiboa eta enpatia bezalako teknikak aplikatuz. | 2. gaia. | A2, A3. | Irakasleen eguneroko erregistroa. |
5. IRAKAS METODOLOGIAK ¿ JARDUERA HEZIGARRIAK.
Irakasgaia gai teoriko/praktiko gisa ulertzen da, non tartekatzen diren jarduera teorikoak eta praktikoak, banakakoak eta taldekoak, ondoan azaltzen direnak.
Jarduera hauek guztiak presentzialak dira, eta ikasleei saioetara joatea gomendatzen zaie. Gainera, horiek arrakastaz garatzeko ikasleek lan autonomoa egin behar dute, irakasleak gainbegiratua banan-banako tutoretza ekintza baten bidez, eta tarteka, taldekoa, jarraian xedatzen den moduan.
Kodea | Ordu presentzialak | Ordu ez presentzialak |
A1. Eskola teorikoak eta parte-hartzaoleak (funtsatzea, adibidez adieraztea, aplikazio kontrastatuak eta garapenak) | 40 | |
A2. Saio praktikoak edo profesionalen hitzaldiak eskolan, etab. | 14 | |
A3. Eztabaida, bateratze-lanak, etab. | 4 | |
A4. Lanak egitea, eta, hala badagokio, ahozko defentsa. | 2 | 30 |
A5. Ikaslearen ikasketa autonomoa | 50 | |
A6. Tutoretzak | 5 | |
A7. Azterketak eta ahozko edo idatzizko ebaluazio probak. | 5 | |
Guztira | 60 | 90 |
Ikaskuntzaren emaitza |
Ebaluazio jarduera |
Pisua (%) | Errekupera daitekeen edo ez |
Eskatzen den nota minimoa |
---|---|---|---|---|
1.E, 11.E, 7.E. | Irakasleen eguneroko erregistroa (Ariketa txikiak barne) | % 10 | Ez. | Ez. |
1.E, 3.E, 5.E, 10.E. | Idatziz ematea eta taldean ahoz azaltzea behatutako errealitate sozialaren esperientzia. | % 10 | Bai. |
Azken kalifikazioan haztatzeko behar den gutxieneko nota 5/10.
|
1.E, 2.E, 3.E, 4.E, 5.E, 6.E, 7.E, 8.E. | Idatzizko proba teorikoak (test motako bi). | % 60 | Bai. | Azken kalifikazioan haztatzeko behar den gutxieneko nota 5/10. |
1.E, 5.E, 8.E. | Banakako/familiako gizarte lanaren inguruko ariketa teoriko-praktikoa. | % 20 | Bai. | Azken kalifikazioan haztatzeko behar den gutxieneko nota 5/10. |
Gizarte Lanaren Hastapenak ikasgaiaren gaitegia | |
1. gaia | Gizarte Ekintza Gizarte Lanaren genealogia gisa. |
2. gaia | Gizarte Lanerako sarrera laguntzarako lanbide eta diziplina aplikatu gisa. |
3. gaia | Gizarte Lanaren aurrekariak. |
4. gaia | Gizarte Lanaren jatorria eta garapena. |
5. gaia | Gizarte Lanaren historia Espainiako Estatuan. |
6. gaia | Gizarte Lanaren historia Nafarroan. |
7. gaia | Gizarte Lanaren izaera, xedea eta funtzioak. Etika eta balioak: oinarrizko postulatu eta printzipioak. |
8. gaia | Profil profesionala: funtzioak, rolak eta jarduketa-eremu nagusiak. |
9. gaia | Gizarte Lanaren metodologia. |
10. gaia | Banakako/familiako Gizarte Lana. |
11. gaia | Elkarrizketa Gizarte Lanean. |
12. gaia | Fitxa, txostena eta historia soziala. |
13. gaia | Taldeko eta komunitateko Gizarte Lana. |
14. gaia | Maila makrosoziala. Zeharkako esku-hartzea Gizarte Lanean. |
Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.
Robertis, C. de. (2003). Fundamentos del trabajo social: Ética y metodología / Cristina De Robertis. https://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=cat03043a&AN=bupn.00175395&site=eds-live
Fernández García, T. (2009). Fundamentos del trabajo social / Tomás Fernández García (coord.). https://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=cat03043a&AN=bupn.00245387&site=eds-live
Fernández García, T., & Ponce de León Romero, L. (2019). Nociones básicas de trabajo social / Tomás Fernández García, Laura Ponce de León Romero. https://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=cat03043a&AN=bupn.00519637&site=eds-live
Red Vega, N. de la. (1993). Aproximaciones al trabajo social / Natividad de la Red Vega. https://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=cat03043a&AN=bupn.00078429&site=eds-live
Bibliografia Osagarria
Benítez Ramírez, M. D. C. (2016). Metodología en Trabajo Social / María del Carmen Benítez Ramírez. https://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=cat03043a&AN=bupn.00470540&site=eds-live
Fernández García, T., & López Peláez, A. (2008). Trabajo social comunitario: Afrontando juntos los desafíos del siglo XXI / Tomás Fernández García, Antonio López Peláez. https://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=cat03043a&AN=bupn.00221959&site=eds-live
García Dauder, Santiago & Pérez Sedeño, Eulalia. (2018). Los inicios de la sociología del trabajo: Jane Addams, la Hull House y las mujeres de la Escuela de Chicago. Sociología del Trabajo, 83, 24-24-49. Directory of Open Access Journals. https://doi.org/10.5209/STRA.60408
Kuhlmann, C., Frampton, M., & Parker, J. (2022). Alice Salomon: Critical social work pioneer (Alice Salomon: Pionierin kritischer Sozialer Arbeit) (edsbas.A8915A47). BASE. http://eprints.bournemouth.ac.uk/37945/
López Peláez, A. (2015). Teoría del trabajo social con grupos / Antonio López Peláez. https://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=cat03043a&AN=bupn.00443001&site=eds-live
Zubillaga-Herran, N. Komunitarioa: gizarte zerbitzuetarako aukera. IV. IKERGAZTE, 87. https://www.researchgate.net/profile/Pablo-Arrillaga/publication/353327106_Gizarte_Ekonomiako_esperientziak_lurraldeetatik_sustatzen/links/60f4afee16f9f31300928121/Gizarte-Ekonomiako-esperientziak-lurraldeetatik-sustatzen.pdf#page=87
Nafarroako Unibertsitate Publikoko Arrosadiko campusean. Zer ikasgelatan izango den jakiteko, begiratu Giza, Gizarte eta Hezkuntza Zientzien Fakultatearen web-orrialdean.