Nafarroako Unibertsitate Publikoa



Castellano | Ikasturtea: 2023/2024 | Beste urte batzuk:  2022/2023  |  2021/2022  |  2020/2021  |  2019/2020 
Gizarte Lanean Graduatua Nafarroako Unibertsitate Publikoan
Kodea: 304104 Irakasgaia: HEZKUNTZA-ERAKUNDEAK
Kredituak: 6 Mota: Oinarrizkoa Ikasmaila: 1 Iraupena: 2º S
Saila: Giza eta Hezkuntza Zientziak
Irakasleak:
FLORES URIBE, UNAX   [Tutoretzak ] GARCIA ZABALETA, ESTHER (Resp)   [Tutoretzak ]

Partes de este texto:

 

Modulua/Gaia

Oinarrizko prestakuntza/ ZIENTZIA POLITIKOA

Gora

Deskripzioa/Edukiak

Era oso eta integratzailean, gizarte-langilearen profil profesionalarekin lotuta, hurrengo deskribatzaileekin lotutako edukiak garatzen dira: Behar sozialak, arrisku-taldeak, politika eta giza garapena; Heziketarako eta heziketa-sistemetarako eskubidea; Heziketa formal eta ez formaleko eta administrazioetako heziketa-erakundeak; Heziketa-antolaketa eta heziketa-gizarte-zerbitzua erlazioak; Haur Hezkuntzan sozioheziketa-rolak, Lehen Mailako eta Bigarren Mailako; Heziketa-sartze prozesuak; Heziketa iraunkorra eta pertsona helduko Heziketa; sozioheziketa-erakundeak.

Gora

Gaitasun orokorrak

 2.1 Oinarrizko gaitasunak

3. OG - Ikasleek (normalean beren ikasketen arloko) datu aipagarriak bildu eta interpretatzeko gaitasuna izatea, arlo sozial, zientifiko edo etikoari buruzko gai aipagarrien gaineko gogoeta hartuko duten iritziak emateko.

5. OG - Ikasleek geroko ikasketak autonomia maila handiarekin hasteko beharrezkoak diren ikasketarako abileziak garatu izatea.

2.2. Gaitasun orokorrak

1. GO-Hainbat ikasketa-arlotako ezagutzak ulertzeko gaitasuna  testu-liburu aurreratuetan oinarrituta, eta beren ikasketa-arloko ezagutza aurreratuak dauzkatela adierazten duten alderdiak sartzea.

2.GO-Beren ezagutzak Gizarte Laneko eginkizunetan modu profesionalean aplikatzen jakitea, eta beren ikasketa arloaren barruan arrazoibideak prestatzearen eta defendatzearen bidez, eta arazoen ebazpenaren bidez frogatzen diren gaitasunak edukitzea. 

4. GO- Esku-hartzeko metodologiak erabiltzeko gaitasuna.

7. GO-Pertsonen, familien, taldeen eta komunitateen iritzia balioesteko eta kontuan hartzeko gaitasuna.

11.GO- Pertsona, talde eta komunitateen artean bitartekaritza egiteko gaitasuna.

12.GO-Esku-hartzearen dilema etikoak ulertu eta haiei buruz gogoeta egiteko gaitasuna.

 

Gora

Berariazko gaitasunak

19.GE-Arriskua pertsonentzat, taldeak eta komunitateak, identifikatuz eta egoerak ebaluatuz irudikatzen duten portaerekin eta aipaturiko portaera itxuratzen duten zirkunstantziekin eta beren aldaketa estrategiak landuz lan egiteko ahalmena.

25.GE-Identifikatzeko eta joera existente nagusiak politika sozialean analizatzeko ahalmena.
26.GE-Ondorioak balioesteko ahalmena eta politika sozialeko orientazio desberdinek Lan Sozialerako dituzten inplikazioak.

Gora

Ikasketaren emaitzak

Ikasleak irakasgaian hartu behar dituen gaitasunak zehaztea da Ikasketaren emaitza. Hiru maila ezartzen dira:

- Ezin hobea: gaitasunen % 100 hartzea, eta maisutasuna gaitasunen % 75etan gutxienez ere.

- Erdi mailakoa: irakasgaiaren bidez lortu nahi diren gaitasun gehienak hartzea, eta maisutasuna tituluaren gaitasun espezifikoei dagozkien gaietan.

- Eskasa: tituluaren gaitasun espezifikoei dagozkien gaiak behar adina ez hartzea.

Ikasle batek GAI kalifikazioa lortzen du ikaskuntza maila ezin hobea edo erdi mailakoa baldin bada. Zehaztasuna:

1.IE-Ezagutuko du eta hizkuntza eta kontzeptuak erabiltzen jakingo du: behar soziala, politika soziala, garapena eta giza eskalarako eskubidea.

2.IE-Analizatuko du kritikoki, bereziki heziketa-eremuan, arrisku sozial zahar eta berriak.
3.IE-Jakingo du, bere printzipioak ezagutuz, hizkuntza eta administrazio publikoaren kontzeptuak erabiltzea.

4.IE- Ezagutzen ditu Espainian eta Nafarroan heziketa-sistemaren egitura eta Komunitate honetako aniztasunerako arretako gailuak.

5.IE-Dago ikerketetako eta mugei buruzko eztabaidetako tantora eta disfuntzioetara sistema hezigarriak Espainian eta Europan.

6.IE-Ezagutzen du funtzioak bat/heziketa-zentroan edo eskola-laguntza antolaketan gizarte-langileari
7.IE-Ezagutzen du eta daki heziketaren eta gizarte-zerbitzuen arteko koordinazioko gaurko metodoak era kritikoan analizatzen.

8.IE-Hobekuntza alderdi ezar litzake heziketa-eremuko lan sozialaren esku-hartzean.
9.IE-Aipatuko du zuzenki erreferentzia bibliografikoak eta gainerako informazio-iturriak.
10.IE-zuzenki komunikatzeko gaia Izango da ahozko eran eta idatziz erabiliz, terminologia egokia.

Gora

Metodologia

5.1.-Irakas metodologiak

Kodea Deskripzioa Bai/ Ez
MD1 Azalpen magistrala X
MD2 Interakzioa talde handian X
MD3 Interakzioa talde ertainean X
MD5 Banakako Interakzioa: lan autonomorako eta ikasketarako aholkularitza eta zerginak X

 5.2 Jarduera hezigarriak

Kodea Deskripzioa Ordu presentzialak Ordu ez presentzialak
AF1 Klase teorikoak 40  
AF2 Klase praktikoak 10  
AF3 Lanak eta ahozko defensa (hala badagokio)   40
AF4 Ikaslearen lan autonomoa   50
AF5 Tutoriak 5  
AF6 Idazkiko zein ahozko azterketak 5  
  GUZTIRA 60 90

Gora

Hizkuntzak

Euskara

Gora

Ebaluazioa

 

Emaitza Ebaluaziorako Sistema Pisua % %Errekuperagarria
R3/R5 SE1-Asistentzia parte hartzaile eta aktiboa 10 0
R2/R3/R4/R7 SE2-lan teorikoak laburpenezkoak hala sintesikoak 20 0
R2/R4/R6/R7 SE3-Lan praktikoak: behaketa, proposamena eta hala badagokio ebaluazioa. 30 100
R1 SE4-Ahozko zein idatzizko froga bat 40 100

 

Gora

Gai-zerrenda

1.BLOKEA

HEZKUNZTA ETA GIZARTEA

1.1 Hezkuntza eta premia soziala, politika eta giza garapena.

1.2. Hezkuntzarako eskubidea eta hezkuntza munduan.

1.3. Hezkuntza motak: Hezkuntza formala, Hezkuntza ez-formala, Hezkuntza informala.

1.4 Hezkuntza erakundeak eta Administrazio Publikoa. Hezkuntza erakundeen politika sozialaren joerak.

 

2.BLOKEA

ESPAINIAKO, EUROPAKO ETA MUNDUKO HEZKUNTZA ERAKUNDEEN ETA ERAKUNDE GIZAHEZITZAILEEEN  GAUR EGUNGO GARAPENA.

2.1.Oinarrizko hezkuntza formaleko erakundeen antolaketa eta funtzionamendua.

2.2 Aniztasuna eskolan eta eskola inklusiboa.

2.3 Hezkuntza sistemaren eta zerbitzu sozialen arteko koordinazioa.

2.4 Erakunde sozioedukatiboak. Arrisku taldeak eta esku-hartze estrategiak.

 

3. BLOKEA

OINARRIZKO HEZKUNTZA FORMALEKO ERAKUNDEEN ANTOLAKETA.

3.1. Hezkuntza iraunkorra eta bizitzan zeharreko  hezkuntza informazioaren gizartean.

3.2 Hezkuntzaren erronkak XXI. Mendean.

Gora

Bibliografia

Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.


1. Bibliografia Orokorra

- AA.VV (2005): Pedagogo Sortzaileak. Hik Hasi aldizkariko monografikoa. Donostia: Xangorin
- Camino Ortiz de Barrón, I. (2011). Teoría e Historia de la Educación.
San Sebastián: Delta.
- Colom, A. (2002): Teorías e Instituciones contemporáneas de la
educación. Ariel: Barcelona.
. Colom, A. (2002): Hezkuntzaren teoriak eta Erakunde Garaikideak. Iruña:
UNUP.
- Del Pozo Andrés, M. (2004). Teorías e Instituciones contemporáneas de
Educación. Madrid: Biblioteca Nueva.
- Escribano A. y Martínez, A. (2013). Inclusión educativa y profesorado
inclusivo. Aprender juntos para aprender a vivir juntos. Madrid: Narcea.
- García Amilburu, M.; García Gutiérrez, J. (2012). Filosofía de la
educación. Cuestiones de hoy y de siempre. Madrid: Narcea.
- Merma Molina, G. (2019). Teoría e Historia de la Educación. Apuntes
para la formación del profesorado. Alicante: PUA.
- Núñez Cubero, L.; Clara Romero Pérez, C. (2017). Teoría de la Educación.
Capacitar para la práctica. Madrid: Pirámides.
- Ossenbach Sauter, G. (2011). Corrientes e Instituciones educativas
contemporáneas. Madrid; UNED.
- Sanchidrián, C.; Ruiz Berrio, J. (2010). Historia y perspectiva actual
de la educación infantil. Barcelona.: Grao.

2.- Berariazko bibliografia
Irakasleriak erabakiko du atal honetarako erabiliko duen berezko bibliografia

- Aubert, A.; Flecha R. (2009). Aprendizaje dialógico en la sociedad de la
información. Barcelona: Hipatia.
-Bárcena, F. (2013) El aprendiz eterno. Filosofía, educación y el arte de vivir. Buenos Aires, Miño & Dávila.
- Bauman, Z. (2009). Los retos de la educación en la modernidad líquida.
Barcelona: Gedisa.
- Biesta, G. (2017). El bello riesgo de educar. Madrid: Ediciones SM
- Bona, C. (2015). La nueva educación. Barcelona: Plaza &Janés.
- Delors, J. (1996): La educación encierra un tesoro, Madrid:
Santillana/UNESCO.
- García Ruiz, R. (2013). Enseñar y aprender en educación infantil a
través de proyectos. Santander: Publican.
- Larrosa, J. (2019). Esperando no se sabe qué. Sobre el oficio del
profesor. Barcelona: Candaya.
- Moren, R. (2006). Panfleto antipedagógico. Madrid: Lector universal.
- Pennac, D. (2008). Mal de Escuela. Barcelona: Literatura Mondadori.
- Pring, R. (2016). Una filosofía de la educación políticamente incómoda.
- Scotton, P. (2021). Rutas de cambio. Barcelona: Octaedro.
- Zufiaurre B. (2000). Evaluación escolar y coparticipación educativa: responsabilidad social y democrática: padres, madres, maestros, maestras, alumnas y alumnos, sociedad: la complejidad de la vida escolar . Valencia: Nau Llibres.
- Zufiaurre, B. (2007). ¿Se puede cambiar la educación sin contar con el profesorado?: Reflexiones sobre treinta y seis años de cambios en España, 1970-2006. Barcelona: Octaedro.

Gora

Non emango den

Nafarroako Unibertsitate Publikoko Arrosadiko campusean. Zer ikasgelatan izango den jakiteko, begiratu Giza, Gizarte eta Hezkuntza Zientzien Fakultatearen web-orrialdean.

Gora