Nafarroako Unibertsitate Publikoa



Castellano | Ikasturtea: 2023/2024 | Beste urte batzuk:  2022/2023  |  2021/2022  |  2020/2021  |  2019/2020 
Lehen Hezkuntzako Irakasletzan Graduatua Nafarroako Unibertsitate Publikoan
Kodea: 302730 Irakasgaia: GORPUTZ-HEZKUNTZAREN DIDAKTIKAREN ANTOLAMENDUA
Kredituak: 6 Mota: Aukerakoa Ikasmaila: Iraupena: 1º S
Saila: Osasun Zientziak
Irakasleak:
ECHARRI GARCIA, IMANOL (Resp)   [Tutoretzak ] BARBAJERO ARIAS, IÑAKI   [Tutoretzak ]

Partes de este texto:

 

Modulua/Gaia

Aukerakoa / Aipameneko irakasgaia Gorputz Heziketan.

Gora

Deskripzioa/Edukiak

- HH eta LH-en Gorputz Heziketa curriculuma.
- GH-ren barneko programazioa, ale didaktikoak eta saioak.
- Baliabide didaktiko eta metodoligia GH-en HH eta LH-ren baitan. 

Gora

Gaitasun orokorrak

1 Oinarrizko gaitasunak

1. OG - Ikasleek bigarren hezkuntza orokorreko oinarritik abiatzen den ikasketa-arlo batean ezagutzak dituztela eta ulertzen dituztela frogatu izatea, eta nahiz eta testu-liburu aurreratuetan laguntza bilatu, beren ikasketa-alorreko abangoardiatik datozen ezagutzak dauzkatela adierazten duten zenbait alderdi kontrolatzeko mailan daudela frogatzea.

2. OG - Ikasleek beren ezagutzak beren lanetan edo bokazioetan modu profesionalean aplikatzen jakitea, eta beren ikasketa arloaren barruan arrazoiak prestatzearen eta defendatzearen bidez, eta problemen ebazpenaren bidez demostratzen diren gaitasunak edukitzea.

4. OG - Ikasleak, baijende espezializatuari eta bai espezializatu gabeari, informazioa, ideiak, arazoak eta konponbideak jakinarazteko gauza izatea.

5. OG - Ikasleek geroko ikasketak autonomia maila handiarekin hasteko beharrezkoak diren ikasketa abileziak garatu izatea.

2. Gaitasun orokorrak: 

1. GO - Lehen Hezkuntzako curriculum-arloak, beren diziplinen arteko harremanak eta ebaluazio irizpideak ezagutzea, baita dagozkien irakaskuntza eta ikasketa prozeduren inguruko ezagutza didaktikoen multzoa ere.

2. GO - Irakaskuntza eta ikaskuntza prozesuak diseinatzea, planifikatzea eta ebaluatzea, banaka zein beste irakasle batzuekin eta ikastetxeko profesionalekin lankidetzan.

4. GO - Ikasteko espazioak dibertsitatearen testuinguruetan diseinatzea eta erregulatzea, arretaz hartuz, genero berdintasuna, ekitatea eta herritarren prestakuntzako balioen funtsa diren giza eskubideentzako errespetua eta sustapena.

5. GO - Ikasgelan eta hortik kanpoan bizikidetza sustatzea, diziplina arazoak konpontzea eta gatazkak era baketsuan konpontzen laguntzea. Ikasle bakoitzaren ahalegina, konstantetasuna eta diziplina sustatzea eta balioestea.

6. GO - Lehen hezkuntzako ikastetxeen antolaketa eta bere funtzionamenduaren barruan sartzen diren jarduera desberdinak ezagutzea. Ikasleekin eta beren familiekin tutoretza lanak eta orientazio lanak egitea, ikasleek dituzten hezkuntza-behar bereziak kontuan hartuz. Irakaslana hobetu eta bizi osoan zehar gertatzen diren aldaketa zientifiko, pedagogiko eta sozialetara egokitu behar dela onartzea.

7. GO - Hezkuntza komunitateko eta inguruneko hainbat sektorerekin lankidetzan jardutea. Irakaskuntzaren eginkizun hezitzailea norbereganatzea, eta hiritartasun aktibo baterako heziketa demokratikoa sustatzea.

8. GO - Harreman kritikoa eta autonomoa edukitzea, jakintzei, balioei eta gizarte erakunde publikoei eta pribatuei buruz.

9. GO - Etorkizun jasangarria izateko norbanakoen eta gizartearen erantzukizuna balioestea.

10. GO - Ikasgelako praktikei buruz gogoeta egitea, irakaskuntza berritu eta hobetzeko. Azturak eta trebetasunak eskuratzea ikasketa autonomo eta kooperatiboa ikasleen artean sustatzeko.

12. GO - Gaurko gizartean hezkuntzaren funtzioa, aukerak eta mugak zeintzuk diren ulertzea, eta haur hezkuntzako ikastetxeak eta beren profesionalak ukitzen dituzten oinarrizko gaitasunak zeintzuk diren ulertzea. Ikastetxeetan aplikagarriak diren kalitatea hobetzeko ereduak ezagutzea.



3. Zeharkako gaitasunak

2. ZG -  Hizkuntza gaitasuna frogatzea gaztelaniaz, edo, hala badagokio, euskaraz,  Europako Kontseiluaren "Hizkuntzen Erreferentziako Europako Esparru Komuna: ikastea, irakastea, ebaluazioa" delakoaren araberako C1 mailaren parekoa.

Gora

Berariazko gaitasunak

1. Berariazkoak:

1. GE - Lehen Hezkuntzaren helburuak, curriculum-edukiak, arloen esanahia eta antolaketa, metodologia eta ebaluazio-irizpideak ezagutzea.

2. GE - Irakaskuntza eta ikaskuntza prozesuak diseinatzea, planifikatzea eta ebaluatzea, kontuan hartuz diziplina arteko eta diziplinako irizpideak, baita beste hainbat irizpide profesional ere.

5. GE - Eskola ikasketa eta bizikidetza testuinguruetan, arauen onarpenean, jarraikitasunean, norberaren diziplinan eta besteekiko begirunean sakontzea.

6. GE - Lehen hezkuntzako ikastetxeen antolaketa ezagutzea, baita bere funtzionamendua ere, hezkuntza komunitatearen eta gizarte inguruaren sektore batzuen laguntzarekin.

8. GE - Harreman kritikoa eta autonomoa edukitzea, hezkuntzan inplikatutako jakintzei, balioei eta erakundeei buruz.

10. GE - Ikasgelako praktikei buruz gogoeta egitea, irakaskuntza berritu eta hobetzeko, eta oinarrizko psikologia prozesuen funtzionamenduan, eredu pedagogikoetan eta aldiaren diziplina irizpideetan ezartzea.

12. GE - Era aktiboan antolatzea Lehen Hezkuntzakoak diren edukien irakaskuntza eta ikaskuntza prozesuak, gaitasunak garatzeko ikuspegi batetik. Kalitatea hobetzeko ereduak ezagutzea.

Gora

Ikasketaren emaitzak

Ikasketaren emaitzak gaitasunen lorpen mailaren adierazleak dira. 3 maila ezartzen dira:

- Egokia: %100 gaitasunen lorpena eta maestriaren %75. 

- Ertaina: gaitasun gehienen lorpena gaiari dagokionez. 

- Urria:tituluari dagokion gaitasunen lorpen ez egokia. 

Ikasleak GAI kalifikazioa aterako du ikasketa maila ertaina edo egokia ateratzen badu.

Gai honetan ikasketa emaitzak modu honetan zehazten dira: 

R1: Gorputz Hezkuntzaren curriculumaren ezagutzea.

R2: GHren aspektu metodologikoak ezagutu eta erabiltzea. 

R3: Hezkuntza zentruen errealitatea ezagutzea.

R4: Gaur egungo legedia aintzat hartuz diseinatu, planifikatu, programatu eta ebaluatzea.

R5: Proposamen praktikoak ezagutzera ematea.

R6: Parte hartzea, irirtzia ematea, proposamenak egitea, erreflexionatze eta talde lana garatu ahal izateko ezaugarriak garatzea.

Gora

Metodologia

1. Irakas metodologiak

Kodea Deskribapena
1. IM Azalpen magistrala osoko bilkuretan.
2. IM Elkarreragina talde handian.
3. IM Elkarreragina talde ertainean.
5. IM Banakako elkarreragina: ikasketa autonomorako egitekoak eta jarraibideak.

2 Jarduera hezigarriak

Kodea Deskribapena Orduak Izaera presentziala
1. PJ Eskola teorikoak (funtsatzea, adibidez adieraztea, aplikazio kontrastatuak eta garapenak) 45 100
2. PJ Eskola praktikoak, edo, hala badagokio, kanpo praktikak (landa-praktikak). 15 100
3. PJ Lanak egitea, eta, hala badagokio, ahozko defentsa. 30 10
4. PJ Ikaslearen ikasketa autonomoa. 50 0
5. PJ Tutoretzak 5 100
6. PJ Ahozko edo idatzizko azterketak. 5 100

Gora

Hizkuntzak

Castellano/ Euskara

Gora

Ebaluazioa

 

Ikaskuntzaren
emaitza
Ebaluazio
jarduera
Pisua (%) Errekupera
daitekeen edo ez
Eskatzen den
nota minimoa
         
         
         
         

 

 

 

Ikaskuntza Emaitzak Ebaluazio sistema  (%) Berreskuragarria
 E6 ES1. Bertaratze eta parte hartze aktiboa. 15 
E1,E2,E3,E4,E5,E6 ES3. Aplikazio, ebaluazio edo eta proposameneko lan praktikoak.  50  40
E5 ES4. Ahozko edo idatziko frogak, tarteko edo globalak.  35 25 
  OSOTARA  100  65

 

Gora

Gai-zerrenda

1. Oinarrizko terminologia eta kontzeptu orokorrak.
2. Haur eta Lehen Hezkuntzako curriculuma Gorputz Hezkuntza atalean.
3. Gorputz Hezkuntzaren barruko programazioak, ale didaktikoak eta saioak.
4. Haur eta Lehen Hezkuntzako Gorputz Heziketaren barruko metodologia eta baliabide didaktikoak.
5. Lehen hezkuntza eta haur hezkuntzako garapen neuro motorearen ebaluazio eta balorazioa.

Gora

Bibliografia

Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.


AGUIRRE ZABALETA, Javier.: En busca del movimiento. Desarrollo psicomotor del niño 0 a 6 años. Publicaciones UPNA. 2005
Castañer M. Camerino O. La educación física en la Enseñanza Primaria: Una propuesta curricular para la Etapa Primaria. Barcelona Paidotribo 1992
C D del congreso de Educación Infantil celebrado en Madrid en mayo del 2003
CRATTY, Briant: Desarrollo perceptual y motor en los niños, Barcelona. Paidós, 1982.
DOMAN, Glenn: Cómo enseñar a su bebé a ser físicamente excelente. Diana, México 1996
FOX, Edward: Fisiología del deporte, Panamericana 90
GONZÁLEZ RODRIGUEZ, Catalina: Educación física en preescolar. Inde 2001
GARRIDO LANDIVAR, Jesús.: Programación de actividades para Educación Especial. (capítulo 2) CEPE, 204
HANH, Erwin: Entrenamiento con niños. Martínez Roca 88
KOVACS, Francisco. Hijos mejores. Martínez Roca. 1999
LÁZARO LÁZARO, Alfonso.: Aulas multisensoriales y de psicomotricidad. Mira editores 2002.
LE BOULCH, Jean: Hacia una ciencia del movimiento humano. Paidos 
LLEIXA, Teresa: La educación física en preescolar. Paidotribo 89
MAZÓN COBO, Víctor.- Programación de la educación física basada en competencias. 1º de primaria y 2º de primaria. Inde. 2010.
Muska Mosston, Sara Ashworth Los estilos de Enseñanza Aprendizaje Hispanoeuropea 2001
RIGALT, Robert: Motricidad Humana.Pila Teleña 87
VAYER, Pierre: El equilibrio corporal. Ed. Técnico Médica 82
ZAPATA, Oscar: La psicomotricidad y el niño. Trillas 91

 

Gora

Non emango den

Nafarroako Unibertsitate Publikoko Arrosadiko campusean. Zer ikasgelatan izango den jakiteko, begiratu Giza, Gizarte eta Hezkuntza Zientzien Fakultatearen web-orrialdean.

Gora