Nafarroako Unibertsitate Publikoa



Castellano | Ikasturtea: 2023/2024 | Beste urte batzuk:  2022/2023  |  2021/2022  |  2020/2021  |  2019/2020 
Lehen Hezkuntzako Irakasletzan Graduatua Nafarroako Unibertsitate Publikoan
Kodea: 302719 Irakasgaia: MUSIKA ERREPERTORIOA ESKOLAN
Kredituak: 3 Mota: Aukerakoa Ikasmaila: Iraupena: 1º S
Saila: Giza eta Hezkuntza Zientziak
Irakasleak:
MURUAMENDIARAZ ARAMBURU, NEREA AGURNE   [Tutoretzak ] ANDRES VIERGE, MARCOS (Resp)   [Tutoretzak ]

Partes de este texto:

 

Modulua/Gaia

Aukerakoa/ Aipameneko irakasgaia Musikan

Gora

Deskripzioa/Edukiak

Hizkuntzaren teoriatiko musika-errepertorioaren analisia.Aukeraketa-irizpideetan sakontzea eta musika-heziketarako musika-errepertorioen sailkapena haur eta lehen hezkuntzan. Oinarrizko bibliografia baten ezagutza.

Gora

Gaitasun orokorrak

2.1. Oinarrizko gaitasunak

1. OG - Ikasleek bigarren hezkuntza orokorreko oinarritik abiatzen den ikasketa-arlo batean ezagutzak dituztela eta ulertzen dituztela frogatu izatea, eta nahiz eta testu-liburu aurreratuetan laguntza bilatu, beren ikasketa-alorreko abangoardiatik datozen ezagutzak dauzkatela adierazten duten zenbait alderdi kontrolatzeko mailan daudela frogatzea.

2. OG - Ikasleek beren ezagutzak beren lanetan edo bokazioetan modu profesionalean aplikatzen jakitea, eta beren ikasketa arloaren barruan arrazoiak prestatzearen eta defendatzearen bidez, eta problemen ebazpenaren bidez demostratzen diren gaitasunak edukitzea.

5. OG - Ikasleek geroko ikasketak autonomia maila handiarekin hasteko beharrezkoak diren ikasketarako abileziak garatu izatea.

2.2. Gaitasun orokorrak

1. GO - Lehen Hezkuntzako curriculum-arloak, beren diziplinen arteko harremanak eta ebaluazio irizpideak ezagutzea, baita dagozkien irakaskuntza eta ikasketa prozeduren inguruko ezagutza didaktikoen multzoa ere.

2. GO - Irakaskuntza eta ikaskuntza prozesuak diseinatzea, planifikatzea eta ebaluatzea, banaka zein beste irakasle batzuekin eta ikastetxeko profesionalekin lankidetzan.

8. GO - Harreman kritikoa eta autonomoa edukitzea, jakintzei, balioei eta gizarte erakunde publikoei eta pribatuei buruz.

10. GO - Ikasgelako praktikei buruz gogoeta egitea, irakaskuntza berritu eta hobetzeko. Azturak eta trebetasunak eskuratzea ikasketa autonomo eta kooperatiboa ikasleen artean sustatzeko.

11. GO - Informazioaren eta Komunikazioaren teknologiak ezagutzea eta ikasgelan aplikatzea. Ikasketetan, herritar prestakuntzan eta kultura aberastasunean laguntzen duen ikus-entzunezko informazioa aukeratzea.

12. GO - Gaurko gizartean hezkuntzaren funtzioa, aukerak eta mugak zeintzuk diren ulertzea, eta haur hezkuntzako  eta lehen hezkuntzako ikastetxeak eta beren profesionalak ukitzen dituzten oinarrizko gaitasunak zeintzuk diren ulertzea. Ikastetxeetan aplikagarriak diren kalitatea hobetzeko ereduak ezagutzea.

2.3. Zeharkako gaitasunak
2. ZG - Hizkuntza gaitasuna frogatzea gaztelaniaz, edo, hala badagokio, euskaraz,  Europako Kontseiluaren "Hizkuntzen Erreferentziako Europako Esparru Komuna: ikastea, irakastea, ebaluazioa" delakoaren araberako C1 mailaren parekoa.

Gora

Berariazko gaitasunak

1. GE - Haur Hezkuntza eta Lehen Hezkuntzaren helburuak, curriculum-edukiak, arloen esanahia eta antolaketa, metodologia eta ebaluazio-irizpideak ezagutzea.

2. GE - Irakaskuntza eta ikaskuntza prozesuak diseinatzea, planifikatzea eta ebaluatzea, kontuan hartuz diziplina arteko eta diziplinako irizpideak, baita beste hainbat irizpide profesional ere.

8. GE - Harreman kritikoa eta autonomoa edukitzea, hezkuntzan inplikatutako jakintzei, balioei eta erakundeei buruz.

10. GE - Ikasgelako praktikei buruz gogoeta egitea, irakaskuntza berritu eta hobetzeko, eta oinarrizko psikologia prozesuen funtzionamenduan, eredu pedagogikoetan eta aldiaren diziplina irizpideetan ezartzea.

11. GE - Informazioaren eta komunikazioaren teknologiek hezkuntzan duten inplikazioa ezagutzea.

12. GE - Era aktiboan antolatzea Lehen Hezkuntzakoak diren edukien irakaskuntza eta ikaskuntza prozesuak, gaitasunak garatzeko ikuspegi batetik. Kalitatea hobetzeko ereduak ezagutzea.

14. GE - Aldaketa politiko, sozial eta pedagogikoen testuinguruan ezartzea irakaskuntza-ekintza, hezkuntza demokratikoa eta etorkizun iraunkorraren aldeko hiritar aktiboen garapena sustatzea.

 

Gora

Ikasketaren emaitzak

Ikasleak irakasgaian hartu behar dituen gaitasunak zehaztea da Ikasketaren emaitza. Hiru maila ezartzen dira:

- Ezin hobea: gaitasunen % 100 hartzea, eta maisutasuna gaitasunen % 75etan gutxienez ere.

- Erdi mailakoa: irakasgaiaren bidez lortu nahi diren gaitasun gehienak hartzea, eta maisutasuna tituluaren gaitasun espezifikoei dagozkien gaietan.

- Eskasa: tituluaren gaitasun espezifikoei dagozkien gaiak behar adina ez hartzea.

Ikasle batek GAI kalifikazioa lortzen du ikaskuntza maila ezin hobea edo erdi mailakoa baldin bada.
Irakasgai honetan honela zehazten dira:
Ikasgaia bukatutakoan ikaslea:

- Dimentsio desberdinez eta Musika-Errepertorio kontzeptuaren proiekzioez kontzientea izatea.
- Errepertorio desberdinen alderdi funtsezko eta unibertsalak ulertzea.
- Haur Hezkuntzan eta Lehen Hezkuntzan errepertorio desberdinen erabilera irizpideen gainean hausnartzea.

Gora

Metodologia

5.1. Metodologías docentes

Kodea Deskribapena
1 IM

Azalpen magistrala osoko bilkuretan. 

2 IM

Elkarreragina talde handian. 

3 IM

Elkarreragina talde ertainean. 

5 IM

Banakako elkarreragina: ikasketa autonomorako egitekoak eta jarraibideak. 

 

5.2 Jarduera Hezigarriak

Kodea Deskribapena Orduak Izaera presentziala
1 PJ

Eskola teorikoak (funtsatzea, adibidez adieraztea, aplikazio kontrastatuak eta garapenak) 

22,5 100
2 PJ

Eskola praktikoak, edo, hala badagokio, kanpo praktikak (landa-praktikak). 

7,5 100
3 PJ

Lanak egitea, eta, hala badagokio, ahozko defentsa. 

15 10
4 PJ

Ikaslearen ikasketa autonomoa. 

25 0
5 PJ

Tutoretzak 

2 100
6 PJ

Ahozko edo idatzizko azterketak

3 100

Gora

Hizkuntzak

Euskera/ Gaztelania

Gora

Ebaluazioa

 

Ikaskuntzaren
emaitza
Ebaluazio
jarduera
Pisua (%) Errekupera
daitekeen edo ez
Eskatzen den
nota minimoa
 R1, R2, R3, R4 1.ES/Bertaratzea eta parte-hartzea 10% Ez  
 R1, R2, R3, R4 2.ES/ Banakako lan teorikoa 25% Bai, errepuperagarria, irakasleak eskatutako datetan bakarkako lan bat entregatzen. 4/10
 R1, R2, R3, R4 3.ES/ Talde-lan praktikoa 25% Bai, errekuperagarria idatziko froga baten bidez. 5/10
 R1, R2, R3, R4 4.ES/ Idatzizko froga 40% Bai, errekuperagarria idatziko froga baten bidez. 5/10

 

 (*) Ebaluazio-jardueren errekuperazioa Fakultateak halako asmorako ezarritako datetan egingo da.

Gora

Gai-zerrenda

1- Errepertorio musikala: kontzeptu eta ezaugarriak (antolakuntza, lurraldea, estiloa, kulturaniztasuna).

2- Musika errepertorioa hezkuntza musikaleak. Sailkapen baterako irizpideak.

3- Soinua denboran.

4- Musika forma eta  entzunaldia

5- Kantua.

 

Gora

Bibliografia

Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.


Oinarrizko bibliografia

Arroyo Escobar, M. V. (2009). Trabajando el folklore popular en el aula. Revista Digital Transversalidad Educativa, 6, 23-32. Disponible en http://www.enfoqueseducativos.es/transversalidad/transversalidad_6.pdf

Bennett, Roy (1992): Investigando los estilos, Madrid, Akal, 1998 (Versión original en inglés: Investigating Musical Styles, Cambridge University Press.

Biegun, K., y Liatis, V. A. (2013). Educación musical y multicultural: una mirada crítica y reflexiva desde la antropología de la música. Enseñar Música: Revista panamericana de Investigación, 2, 22-33. Disponible en http://www.artesmusicales.org/web/images/IMG/descargas13/Ensenar1-2/05-Biegun-Liatis.pdf

Díaz, M. y Arriaga, C. (2013). Canciones tradicionales en el aula de infantil: en busca del patrimonio heredado. Espacio y Tiempo, 27, 107-122.

Delgado Díaz, J. C. (2005). La aplicación de la música tradicional canaria en las aulas: un reto didáctico para el profesorado. Revista Electrónica de LEEME, 15. Disponible en http://musica.rediris.es/leeme/revista/delgado05.pdf

Giraldez, A. (1997). Educación musical desde una perspectiva multicultural: Diversas aproximaciones. TRANS Iberia-Revista Transcultural de música, 1(9). Disponible en http://www.sibetrans.com/trans/articulo/317/educacion-musical-desde-una-perspectiva-multicultural-diversas-aproximaciones

Reynés, A., y Gelabert, L. (2012). La canción popular como fundamento del aprendizaje musical: el caso de Mallorca. DEDiCA. Revista de educaçao e humanidades, 3, 287-302. Disponible en http://hum742.ugr.es/media/grupos/HUM742/cms/DEDiCA%20N.%C2%BA%203%20ELECTRONICA__.pdf

Bibliografia zehatza

Costa, Luis (1997): "Práctica pedagógica y música tradicional", Revista Transcultural de Música, Trans Iberia 1, ISSN: 1697-0101
Fink, Robert (2005): "Cómo enseñar historia de la música después del final de la historia: juegos de historia para una visión general del siglo XX"Quodlibet: Revista de especialización musical, Num. 32, pp. 121-143

Locke, Ralph P. (2005): "La música que escuchaba Chopin (y Mozart y otros): música folklórica, popular, "funcional" y no occidentalizada en la enseñanza de la música clásico-romántica", Quodlibet: Revista de especialización musical, Num. 32, 2005, pp. 100-120
Meyer, Leonard (1998): "Un universo de Universales", en Las culturas musicales/Lecturas de etnomusicología, Editorial Trotta, Francisco Cruces y otros (Eds.), 2001, pp. 233-259 (Versión original en inglés: "A Universe of Universals", The Journal of Musicology, 16 (1): pp. 3-25)
Nott, Kenneth (2005): "Hablar de música barroca para una audiencia brillante e interesada e ignorante",Quodlibet: Revista de especialización musical, Num. 32, pp. 87-97.

Gora

Non emango den

Nafarroako Unibertsitate Publikoko Arrosadiko campusean. Zer ikasgelatan izango den jakiteko, begiratu Giza, Gizarte eta Hezkuntza Zientzien Fakultatearen web-orrialdean.

Gora