Nafarroako Unibertsitate Publikoa



Castellano | Ikasturtea: 2023/2024 | Beste urte batzuk:  2022/2023  |  2021/2022  |  2020/2021  |  2019/2020 
Lehen Hezkuntzako Irakasletzan Graduatua Nafarroako Unibertsitate Publikoan
Kodea: 302517 Irakasgaia: METODO TRADIZIONALAK MUSIKA HEZKUNTZAN
Kredituak: 6 Mota: Aukerakoa Ikasmaila: Iraupena: 1º S
Saila: Giza eta Hezkuntza Zientziak
Irakasleak:
MURUAMENDIARAZ ARAMBURU, NEREA AGURNE (Resp)   [Tutoretzak ]

Partes de este texto:

 

Modulua/Gaia

Aukerakoa/ Aipamena Musikan. 

Gora

Gaitasun orokorrak

2.1 Oinarrizko gaitasunak

1. OG - Ikasleek bigarren hezkuntza orokorreko oinarritik abiatzen den ikasketa-arlo batean ezagutzak dituztela eta ulertzen dituztela frogatu izatea, eta nahiz eta testu-liburu aurreratuetan laguntza bilatu, beren ikasketa-alorreko abangoardiatik datozen ezagutzak dauzkatela adierazten duten zenbait alderdi kontrolatzeko mailan daudela frogatzea.

2. OG - Ikasleek beren ezagutzak beren lanetan edo bokazioetan modu profesionalean aplikatzen jakitea, eta beren ikasketa arloaren barruan arrazoiak prestatzearen eta defendatzearen bidez, eta problemen ebazpenaren bidez demostratzen diren gaitasunak edukitzea.

5. OG - Ikasleek geroko ikasketak autonomia maila handiarekin hasteko beharrezkoak diren ikasketa abileziak garatu izatea.

 

2.2. Gaitasun orokorrak

1. GO - Lehen Hezkuntzako curriculum-arloak, beren diziplinen arteko harremanak eta ebaluazio irizpideak ezagutzea, baita dagozkien irakaskuntza eta ikasketa prozeduren inguruko ezagutza didaktikoen multzoa ere.

2. GO - Irakaskuntza eta ikaskuntza prozesuak diseinatzea, planifikatzea eta ebaluatzea, banaka zein beste irakasle batzuekin eta ikastetxeko profesionalekin lankidetzan.

8. GO - Harreman kritikoa eta autonomoa edukitzea, jakintzei, balioei eta gizarte erakunde publikoei eta pribatuei buruz.

10. GO - Ikasgelako praktikei buruz gogoeta egitea, irakaskuntza berritu eta hobetzeko. Azturak eta trebetasunak eskuratzea ikasketa autonomo eta kooperatiboa ikasleen artean sustatzeko.

11. GO - Informazioaren eta Komunikazioaren teknologiak ezagutzea eta ikasgelan aplikatzea. Ikasketetan, herritar prestakuntzan eta kultura aberastasunean laguntzen duen ikus-entzunezko informazioa aukeratzea.

12. GO - Gaurko gizartean hezkuntzaren funtzioa, aukerak eta mugak zeintzuk diren ulertzea, eta haur hezkuntzako ikastetxeak eta beren profesionalak ukitzen dituzten oinarrizko gaitasunak zeintzuk diren ulertzea. Ikastetxeetan aplikagarriak diren kalitatea hobetzeko ereduak ezagutzea.

 

2.3. Zeharkako gaitasunak

2. ZG -  Hizkuntza gaitasuna frogatzea gaztelaniaz, edo, hala badagokio, euskaraz,  Europako Kontseiluaren "Hizkuntzen Erreferentziako Europako Esparru Komuna: ikastea, irakastea, ebaluazioa" delakoaren araberako C1 mailaren parekoa.

Gora

Berariazko gaitasunak

1. GE - Lehen Hezkuntzaren helburuak, curriculum-edukiak, arloen esanahia eta antolaketa, metodologia eta ebaluazio-irizpideak ezagutzea.

2. GE - Irakaskuntza eta ikaskuntza prozesuak diseinatzea, planifikatzea eta ebaluatzea, kontuan hartuz diziplina arteko eta diziplinako irizpideak, baita beste hainbat irizpide profesional ere.

8. GE - Harreman kritikoa eta autonomoa edukitzea, hezkuntzan inplikatutako jakintzei, balioei eta erakundeei buruz.

10. GE - Ikasgelako praktikei buruz gogoeta egitea, irakaskuntza berritu eta hobetzeko, eta oinarrizko psikologia prozesuen funtzionamenduan, eredu pedagogikoetan eta aldiaren diziplina irizpideetan ezartzea.

11. GE - Informazioaren eta komunikazioaren teknologiek hezkuntzan duten inplikazioa ezagutzea.

12. GE - Era aktiboan antolatzea Lehen Hezkuntzakoak diren edukien irakaskuntza eta ikaskuntza prozesuak, gaitasunak garatzeko ikuspegi batetik. Kalitatea hobetzeko ereduak ezagutzea.

14. GE - Aldaketa politiko, sozial eta pedagogikoen testuinguruan ezartzea irakaskuntza-ekintza, hezkuntza demokratikoa eta etorkizun iraunkorraren aldeko hiritar aktiboen garapena sustatzea.

Gora

Ikasketaren emaitzak

Ikasketaren emaitzak, ikasleak, materian jasoko dituen gaitasunen emaitzen zehaztasuna da. Hiru mailatan agertzen dira:

- Aproposa: Gaitasunen % 100 jasotzea eta maixutasuna gutxiengoz %75.

- Ertaina: Esperotako gaitasunen gehiengoa jasotzea eta maixutasuna berariazko konpetentzietan parte hartzen duten alderdiak jasotzea.

- Baxua:Tituloaren berariazko konpetentzien alderdien jasoera eskasa.

Ikasle batek APROPOSA kalifikazioa jasotzen du , ikasketa maila ona edo ertaina baldin bada.

Ikasketa emaitza hauek eran hontan konkretatzen dira:

Ikasketa  emaitzak Edukiak Jarduera hezigarria Ebaluazio instrumentua
IE1: Musika hezkuntzarako método desberdinen oinarrizko alderdiak eta hauen garapena ezugutzen ditu   Musika hezkuntzarako proposamen metodologiko tradizionalen ikerketa eta analisia Teoria saioak Saio praktikoak Material irakurketa Bakarkako zein taldekako lan toriko-praktikoa. Ahozko esposaketa
IE2:Gai da metodo desberdinen proposamenak erabiliz jarduerak eta proiektuak egiten modu zuzen eta egoki batean Musika hezkuntzarako proposamen metodologiko tradizionalen ikerketa eta analisia Teoria saioak Saio praktikoak Material irakurketa Bakarkako zein taldekako lan toriko-praktikoa. Ahozko esposaketa
IE3: Musika hezkuntzako metodoen erabiltze irizpideak ezagutzen ditu Musika hezkuntzarako proposamen metodologiko tradizionalen ikerketa eta analisia Teoria saioak Saio praktikoak Material irakurketa Idatzizko proba

Gora

Metodologia

Código Descripción
1.MD Azalpen magistrala osoko bilkuretan
2.MD Elkarreragina talde handian
3.MD Elkarreragina talde ertainean
5.MD Banakako elkarreragina: ikasketa autonomorako egitekoak eta jarraibideak

 

5.2. Jarduera Hezigarriak:

Metodología - Jarduera ordu Presentzialak presentzialtasuna
JH1 Aurkezte klaseak/parte hatzekoak  45  100
JH2 Praktikak  15  100
JH3 lanak egin eta aurkeztu  30  10
JH4 Norbanako ikasketa  50  0
JH5 Tutoriak  5  100
JH6Azterketak,  ebaluazio frogak  5  100

Gora

Prestakuntza jardueren-gaitasunen/ikaskuntzaren emaitzen arteko erlazioa

Jarduera Oinarrizkoak Orokorrak Zeharkakoak Berariazkoak
JH1 CB2,CB4            CG1 CT2 CE6
JH2 CB4 CG3,CG7 CT2 CE5, CE7, CE12
JH3 CB4 CG3,CG7,CG11 CT2 CE5,CE6,CE7  
JH4 CB2 CG11 CT2 CE5,CE6
JH5 CB4 CG11 CT2 CE5,CE6
JH6 CB2, CB4 CG1,CG3,CG7,CG11  CT2

CE3,CE5,CE7

 
         

Gora

Hizkuntzak

Euskera/ Gaztelania                                        

Gora

Ebaluazioa

 

Ikaskuntzaren
emaitza
Ebaluazio
jarduera
Pisua (%) Errekupera
daitekeen edo ez
Eskatzen den
nota minimoa
1.E, 2.E, 3.E 1.ES. Laguntza eta parte- hartze aktiboa/ Irakaslearen erregistroa. 10 Ez Ez
1.E, 2.E, 3.E 3.ES.Taldekako lan teoriko-praktikoa. Ahozko esposaketa. 25 Errekuperatzeko
modukoa, lana
zuzendurik aurkeztuz
irakasleak ezarritako
jarraibideen arabera eta
datetan
Ez
1.E, 2.E, 3.E Banakako lan teoriko-praktikoa. 25 Errekuperatzeko
modukoa, lana
zuzendurik aurkeztuz
irakasleak ezarritako
jarraibideen arabera eta
datetan
Ez
1.E, 2.E, 3.E Idatzizko edo ahozko probak. 40 Errekuperatzeko
modukoa, idatzizko proba
bat eginez
Ez

 

Irakasgai baten kalifikazioa "Ez aurkeztua" izanen da baldin eta ikasleak egin dituen ebaluazio jardueren pisua % 50etik beherakoa bada.

 

 

 

Gora

Edukien azalpen laburra

Gaur egungo musikako hezkuntzaren metodoen ezagutza jaso. Sarean dauden baliabide oinarrizkoen jasotzea.

Gora

Gai-zerrenda

1. Galdegai orokorrak musika hezkuntzan

2. Musika hezkuntzarako proposamen metodologiko desberdinen ikerketa eta analisisa

2.1. C. Orff

2.1.1. Sorrera eta hedapena

2.1.2. Metodoaren garapena

2.1.3. Materialak

2.1.4. Eskola aplikazioa

2.2. Z. Kodaly

2.2.1. Sorrera eta hedapena

2.2.2. Metodoaren garapena

2.2.3. Materialak

2.2.4. Eskola aplikazioa

2.3. E Willems

2.3.1. Sorrera eta hedapena

2.3.2. Metodoaren garapena

2.3.3. Materialak

2.3.4. Eskola aplikazioa

2.4. J. Dalcroze.

2.4.1. Sorrera eta hedapena

2.4.2. Metodoaren garapena

2.4.3. Materialak

2.4.4. Eskola aplikazioa

Gora

Praktika esperimentalen programa

N/A

Gora

Bibliografia

Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.


Dalcroze, J. (1907). Método para el desarrollo del sentido rítmico, del sentido auditivo, y del sentimiento tonal) (8vol.), Sandzo, Paris.
Díaz, M. y Giráldez, A. (2007). Aportaciones teóricas y metodológicas a la educación musical. Una selección de autores relevantes. Grao, Barcelona.
Gardner, H. (2008). Las cinco mentes del futuro. Paidós ibérica, Barcelona.
Graetzer, G. y Yepes, A. (1961). Introducción a la práctica de Orff-Schulwerk, Brry, Buenos Aires.
Heigyi, E. (1999). Método Kodály de solfeo, Ediciones Piramide, Madrid.
Orff-Schulwerk (1950). Musik fur kinder, Schott, Germany.
Vanderspar, E. (1990). Manual Jaques-Dalcroze: Principios y recomendaciones para la enseñanza de la rítmica, Institut Joan LLongueras, Barcelona.
Willems, E. (1973). Educación musical, Ricordi, Buenos Aires.

Gora

Non emango den

Nafarroako Unibertsitate Publikoko Arrosadiko campusean. Zer ikasgelatan izango den jakiteko, begiratu Giza, Gizarte eta Hezkuntza Zientzien Fakultatearen web-orrialdean.

Gora