Nafarroako Unibertsitate Publikoa



Castellano | Ikasturtea: 2023/2024 | Beste urte batzuk:  2022/2023  |  2021/2022  |  2020/2021  |  2019/2020 
Lehen Hezkuntzako Irakasletzan Graduatua Nafarroako Unibertsitate Publikoan
Kodea: 302502 Irakasgaia: GORPUTZ HEZIKETA ETA BERE DIDAKTIKA
Kredituak: 6 Mota: Nahitaezkoa Ikasmaila: 3 Iraupena: 1º S
Saila: Osasun Zientziak
Irakasleak:
ECHARRI GARCIA, IMANOL   [Tutoretzak ] ALONSO MARTINEZ, ALICIA MARIA (Resp)   [Tutoretzak ]
LARRAMENDI RODRIGO, ENARA   [Tutoretzak ] BARBAJERO ARIAS, IÑAKI   [Tutoretzak ]

Partes de este texto:

 

Modulua/Gaia

Didaktiko eta diziplinazkoa / Aipameneko Irakasgaia Gorputz Heziketan

Gora

Deskripzioa/Edukiak

Giza mugimenduaren oinarri eta printzipioak. Gorputz Heziketaren eredu eta paradigmen oinarri eta printzipioak. Gorputz Heziketako LHko curriculum ofiziala. Analisi eta aplikazio praktikoa. Umearen (6-12 urte bitartekoa)alderdi motorraren osagaien garapena. Gorputz Heziketaren (LH-en) programazioaren oinarriak. Metodologia eta baliabide didaktikoak. Ebaluazioaren oinarrizko nozioak.

 

Gora

Gaitasun orokorrak

2.1 Oinarrizko gaitasunak
1. OG. Ikasleek bigarren hezkuntza orokorreko oinarritik abiatzen den ikasketa¿arlo batean ezagutzak dituztela eta ulertzen dituztela frogatu izatea, eta nahiz eta testuliburu aurreratuetan laguntza bilatu, beren ikasketaalorreko abangoardiatik datozen ezagutzak dauzkatela adierazten duten zenbait alderdi kontrolatzeko mailan daudela frogatzea.
2. OG. Ikasleek beren ezagutzak beren lanetan edo bokazioetan modu profesionalean aplikatzen jakitea, eta beren ikasketa arloaren barruan arrazoiak prestatzearen eta defendatzearen bidez, eta problemen ebazpenaren bidez demostratzen diren gaitasunak edukitzea.
2.2. Gaitasun orokorrak
1. GO. Lehen Hezkuntzako curriculum¿arloak, beren diziplinen arteko harremanak eta ebaluazio irizpideak ezagutzea, baita dagozkien irakaskuntza eta ikasketa prozeduren inguruko ezagutza didaktikoen multzoa ere.
2. GO .Irakaskuntza eta ikaskuntza prozesuak diseinatzea, planifikatzea eta ebaluatzea, banaka zein beste irakasle batzuekin eta ikastetxeko profesionalekin lankidetzan.

4. GO - Ikasteko espazioak dibertsitatearen testuinguruetan diseinatzea eta erregulatzea, arretaz hartuz, genero berdintasuna, ekitatea eta herritarren prestakuntzako balioen funtsa diren giza eskubideentzako errespetua eta sustapena.

7. GO - Hezkuntza komunitateko eta inguruneko hainbat sektorerekin lankidetzan jardutea. Irakaskuntzaren eginkizun hezitzailea norbereganatzea, eta hiritartasun aktibo baterako heziketa demokratikoa sustatzea.

8. GO - Harreman kritikoa eta autonomoa edukitzea, jakintzei, balioei eta gizarte erakunde publikoei eta pribatuei buruz.

11. GO - Informazioaren eta Komunikazioaren teknologiak ezagutzea eta ikasgelan aplikatzea. Ikasketetan, herritar prestakuntzan eta kultura aberastasunean laguntzen duen ikus-entzunezko informazioa aukeratzea.

12. GO - Gaurko gizartean hezkuntzaren funtzioa, aukerak eta mugak zeintzuk diren ulertzea, eta haur hezkuntzako ikastetxeak eta beren profesionalak ukitzen dituzten oinarrizko gaitasunak zeintzuk diren ulertzea. Ikastetxeetan aplikagarriak diren kalitatea hobetzeko ereduak ezagutzea.


2.3. Zeharkako gaitasunak
2. ZG. Hizkuntza gaitasuna frogatzea gaztelaniaz, edo, hala badagokio, euskaraz, Europako Kontseiluaren "Hizkuntzen Erreferentziako Europako Esparru Komuna: ikastea, irakastea, ebaluazioa" delakoaren araberako C1 mailaren parekoa.

 

Gora

Berariazko gaitasunak

1. GE .Lehen Hezkuntzaren helburuak, curriculumedukiak, arloen esanahia eta antolaketa, metodologia eta ebaluazio¿irizpideak ezagutzea.
2. GE .Irakaskuntza eta ikaskuntza prozesuak diseinatzea, planifikatzea eta ebaluatzea, kontuan hartuz diziplina arteko eta diziplinako irizpideak, baita beste hainbat irizpide profesional ere.
4. GE .Ikasteko espazioak dibertsitatearen, kulturaniztasunaren eta testuinguruetan eta testuinguru eleanitzetan diseinatzea eta erregulatzea. Ikasle bakoitzaren hezkuntza beharrak, genero berdintasuna, ekitatea, begirunea eta giza eskubideak aintzat hartzea.
7. GE .Lankidetza, motibazioa eta ikasteko grina sustatzea, eta ikastetxeko proiektuetan aktiboki parte hartzea.

8. GE - Harreman kritikoa eta autonomoa edukitzea, hezkuntzan inplikatutako jakintzei, balioei eta erakundeei buruz.

10. GE .Ikasgelako praktikei buruz gogoeta egitea, irakaskuntza berritu eta hobetzeko, eta oinarrizko psikologia prozesuen funtzionamenduan, eredu pedagogikoetan eta aldiaren diziplina irizpideetan ezartzea.

11. GE - Informazioaren eta komunikazioaren teknologiek hezkuntzan duten inplikazioa ezagutzea.

12. GE - Era aktiboan antolatzea Lehen Hezkuntzakoak diren edukien irakaskuntza eta ikaskuntza prozesuak, gaitasunak garatzeko ikuspegi batetik. Kalitatea hobetzeko ereduak ezagutzea.

14. GE - Aldaketa politiko, sozial eta pedagogikoen testuinguruan ezartzea irakaskuntza-ekintza, hezkuntza demokratikoa eta etorkizun iraunkorraren aldeko hiritar aktiboen garapena sustatzea.

Gora

Ikasketaren emaitzak

Ikasleak irakasgaian hartu behar dituen gaitasunak zehaztea da Ikasketaren emaitza. Hiru maila ezartzen dira:
- Ezin hobea: gaitasunen % 100 hartzea, eta maisutasuna gaitasunen % 75etan gutxienez ere.
- Erdi mailakoa: irakasgaiaren bidez lortu nahi diren gaitasun gehienak hartzea, eta maisutasuna tituluaren gaitasun espezifikoei dagozkien gaietan.
- Eskasa: tituluaren gaitasun espezifikoei dagozkien gaiak behar adina ez hartzea.
Ikasle batek GAI kalifikazioa lortzen du ikaskuntza maila ezin hobea edo erdi mailakoa baldin bada.

Horrela, ikasgai honetarako ikaskuntza-emaitzak, eduki-multzo bakoitzari dagokionez, hurrengoak dira:
-R1: Desgaitasunetan eta komunikazioari eta hizkuntzari dagozkien nahasteetan garapen tipikoa eta garapen hondatua konparatzea (zentzumenezkoa, mugitzekoa eta adimen-desgaitasuna).
- R2: Haur hezkuntza edo/eta lehen hezkuntzako ikasleengan garapenaren nahasmendu desberdinen eta desgaitasunen alderdi psikoebolutiboak aztertzea.

-R3: Desgaitasun desberdinek, jokabidearen nahasmendu larriek, ikaskuntzaren berariazko zailtasunek eta adimen altuko gaitasunek haur hezkuntza eta lehen hezkuntzako ikasleen garapen kognitiboan, psikomotorrean, sozioemozionalean eta hizkuntza-garapenean izan dezaketen eragina identifikatzea.
-R4: Garapenaren eta desgaitasunen nahasmenduak, ikuspegi neurokonstruktibista kontuan hartuta, elkarreraginean dauden hainbat faktore dituen prozesu modura azaltzea (burmuina, geneak, burua, testuinguru fiskoa, testuinguru soziokulturala¿), ibilbide ebolutibo desberdinak ahalbidetuz,.
-R5: Hezkuntza laguntzaren berariazko premiak deskribatzea: hezkuntza premia bereziak, adimen altuko gaitasunak, hezkuntza sisteman berandu sartzea, ikasteko berariazko zailtasunak, egoera pertsonalak edo eskola-historia.

Gora

Metodologia

5.1. Irakas metodologiak

Kodea Deskribapena
1. IM Azalpen magistrala osoko bilkuretan.
2. IM Elkarreragina talde handian.
3. IM Elkarreragina talde ertainean.
4. IM Elkarreragina talde txikian.
5. IM Banakako elkarreragina: ikasketa autonomorako egitekoak eta jarraibideak.

 5.2 Jarduera hezigarriak

Kodea Deskribapena Orduak Izaera presentziala
1. PJ Eskola teorikoak (funtsatzea, adibidez adieraztea, aplikazio kontrastatuak eta garapenak) 30 100
2. PJ Eskola praktikoak, edo, hala badagokio, kanpo praktikak (landa-praktikak). 30 100
3. PJ Lanak egitea, eta, hala badagokio, ahozko defentsa. 30 10
4. PJ Ikaslearen ikasketa autonomoa. 50 0
5. PJ Tutoretzak 5 100
6. PJ Ahozko edo idatzizko azterketak. 5 100

Gora

Hizkuntzak

Euskara/ Gaztelania

Gora

Ebaluazioa

 

Ikaskuntzaren
emaitza
Ebaluazio
jarduera
Pisua (%) Errekupera
daitekeen edo ez
Eskatzen den
nota minimoa
R1, R2, R3, R4, R5 1. SE Klasera, edo, hala badagokio, ikastetxera joatea eta bertan parte hartzea. 15 0 5
R1, R2, R5 2. SE Aipamen eta laburpenei buruzko lan teorikoak. 25 25 5
R3,R4,R5 3. SE Lan praktikoak: behaketa, proposamena, eta, bidezkoa bada, ebaluazioa. 30 20 5
R1,R2,R5 4. SE Ahozko edo idatzizko probak, partzialak edo osokoak. 30 30 5

 

 

 

 

Gora

Gai-zerrenda

I-Gorputz Heziketaren oinarri teorikoak.

1-GH Didaktikaren oinarrizko kontzeptuak.

2-Gorputza eta motrizitatea GH-an.

II-Ikasketa motorearen oinarriak eta hauen aplikazio desberdinak.

1-Ekintza motoreak eta hauen sailkapenak.

III- Lehen Hezkuntzako Gorputz Heziketa Curriculuma.

1-Curriculumaren edukiak.

IV- Gorputz Heziketaren oinarri metodologikoak.

1-Irakaskuntza teknika eta estiloak.

2-GH saioa.

V- Eskola Ekintza Fisikoarekin erlazionatutako ohitura osasuntsuak.

1-GH ikasgaia atxikimendu eragile bezala.

Gora

Bibliografia

Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.


11.1.Bibliografía básica

Barron, A. Aprendizaje por descubrimiento. Salamanca: Amarú, 1991.

Blández Ángel J. La investigación-acción: un reto para el profesorado. Cómo evaluar bien Educación Física. Domingo Blázquez Sánchez. Editorial lnde.

Blázquez, D. La Educación Física. Barcelona: Editorial Inde, 2001.

Contreras, O. Didáctica de la educación física. Un enfoque constructivista. Barcelona: INDE, 1998.

Contreras O. El Aprendizaje basado en Proyectos en Educación Editorial Inde.

Cratty, Briant: Desarrollo perceptual y motor en los niños, Barcelona. Paidós, 1982.
Delgado Noguera, M. A. Los estilos de Enseñanza en la Educación Física. Propuesta para una reforma de la enseñanza. Granada: I.C.E., 1991.

Delgado Noguera M.A. Educación Física y estilos de enseñanza. Editorial Inde.

Le Boulch, Jean: Hacia una ciencia del movimiento humano. Editorial Paidos

Lomelín Anaya M. Cómo hacer investigación cuantitativa en Educación Física. Editorial Inde.

Lleixa, Teresa: La educación física en preescolar. Editorial Paidotribo 1989.

Mosston, M. y Ashworth, S. La Enseñanza de la Educación Física. La reforma de los estilos de enseñanza. Barcelona: Hispano Europea, 1993

Pieron, M. La investigación en la enseñanza de las actividades físicas y deportivas. Apunts de Educación Física y Deportes, 30, 6-19, 1992.

Sánchez Bañuelos, F. (coord.). Didáctica de la Educación Física. Madrid: Prentice Hall, 2002.

Sánchez Bañuelos, F. Bases para una didáctica de la educación física y el deporte. Madrid: Editorial Gymnos, 1984.

Vázquez, B. Bases educativas de la actividad física y el deporte.  Madrid: Síntesis, 2001.

Zapata, Oscar: La psicomotricidad y el niño. Trillas 91.

Gora

Non emango den

Nafarroako Unibertsitate Publikoko Arrosadiko campusean. Zer ikasgelatan izango den jakiteko, begiratu Giza, Gizarte eta Hezkuntza Zientzien Fakultatearen web-orrialdean.

 

Gora