Nafarroako Unibertsitate Publikoa



Castellano | Ikasturtea: 2023/2024 | Beste urte batzuk:  2022/2023  |  2021/2022  |  2020/2021  |  2019/2020 
Haur Hezkuntzako Irakasletzan Graduatua Nafarroako Unibertsitate Publikoan
Kodea: 301803 Irakasgaia: ESKOLA PRAKTIKAK 3
Kredituak: 18 Mota: Kanpo praktikak Ikasmaila: 4 Iraupena: 1º S
Saila:
Irakasleak:
MURUAMENDIARAZ ARAMBURU, NEREA AGURNE   [Tutoretzak ] IBARRA MURILLO, JULIA FERNANDA   [Tutoretzak ]
IBARRA MURILLO, M. RONCESVALLES   [Tutoretzak ] SALABERRI ZARATIEGI, PATXI   [Tutoretzak ]
ZUBIRI LUJAMBIO, JUAN JOSE (Resp)   [Tutoretzak ] CERVANTES IBAÑEZ, JORGE   [Tutoretzak ]
TREBOL UNZUE, FERNANDO   [Tutoretzak ] ASTRAIN GOÑI, CARLOS FCO.   [Tutoretzak ]
PASCUAL ARIZ, ANDER   [Tutoretzak ] LASA OYARBIDE, AITZOL   [Tutoretzak ]
SANTACILIA SALVADOR, EKAITZ   [Tutoretzak ] URIZ DORAY, IRANTZU   [Tutoretzak ]
SAEZ DE EGILAZ MURGIONDO, PATXI XABIER   [Tutoretzak ] IRIBAS PARDO, HARITZ   [Tutoretzak ]
ABLANEDO LARRION, ANE ELIXABETE   [Tutoretzak ] IDOATE AZCARATE, NAIARA   [Tutoretzak ]
ABAURREA LARRAYOZ, JAIONE   [Tutoretzak ] PEREZ DE CIRIZA MACAYA, ITZIAR   [Tutoretzak ]
ARGANDOÑA LARRAINZAR, LOREA   [Tutoretzak ] ALDAZ AGUIRRE, UXUE   [Tutoretzak ]
BENITO AGUADO, MARIA TERESA   [Tutoretzak ] HUARTE GAITA, ENEKO   [Tutoretzak ]
IPARRAGUIRRE RODRIGUEZ, IDOIA   [Tutoretzak ] ORDUNA ABADIAS, LEIRE   [Tutoretzak ]
GAMARRA RUIZ DE LARRAMENDI, ENEKO   [Tutoretzak ] BERRAONDO PIUDO, MIKEL   [Tutoretzak ]
HUARTE ZOZAYA, BEATRIZ   [Tutoretzak ] ORIA HERRERA, AINHOA   [Tutoretzak ]

Partes de este texto:

 

Modulua/Gaia

Practicum / Orotariko Praktikak

Gora

Gaitasun orokorrak

2.1 Oinarrizko gaitasunak

OG2 - Ikasleek beren ezagutzak beren lanetan edo bokazioetan modu profesionalean aplikatzen jakitea, eta beren ikasketa arloaren barruan arrazoiak prestatzearen eta defendatzearen bidez, eta problemen ebazpenaren bidez demostratzen diren gaitasunak edukitzea.

OG3 - Ikasleek (normalean beren ikasketen arloko) datu aipagarriak bildu eta interpretatzeko gaitasuna izatea, arlo sozial, zientifiko edo etikoari buruzko gai aipagarrien gaineko gogoeta hartuko duten iritziak emateko.

OG4 - Ikasleak, bai jende espezializatuari eta bai espezializatu gabeari, informazioa, ideiak, arazoak eta konponbideak jakinarazteko gauza izatea.

2.2. Gaitasun orokorrak

GO1 - Haur Hezkuntzako helburuak, curriculum edukiak eta ebaluazio-irizpidea ezagutzea.

GO2 - Lehen haurtzaroan ikaskuntzak sustatzea eta ahalbidetzea, alderdi kognitibo, emozional, psikomotor eta nahimenezkoen ikuspegi globalizatzaile eta integratzaile batetik.

GO3 - Diseinatzea eta erregulatzea ikasteko espazioak dibertsitatearen testuinguruetan, arretaz hartuz ikasle bakoitzaren hezkuntza beharrak, genero berdintasuna, ekitatea eta giza eskubideentzako errespetua.

GO4 - Ikasgelan eta hortik kanpora bizikidetza sustatzea, eta gatazkak modu baketsuan konpontzeari ekitea. Ikasketa eta bizikidetza testuinguruak sistematikoki behatzen jakitea, eta haiei buruz gogoeta egiten jakitea.

GO5 - Taldean hausnartzea arauak onartzeari buruz eta besteenganako errespetuari buruz. Sustatzea ikasle bakoitzaren autonomia eta singulartasuna, lehen haurtzaroan emozioak, sentimenduak eta balioak hezteko faktoreak diren aldetik.

GO6 - Hizkuntzaren bilakaera ezagutzea lehen haurtzaroan, egon daitezkeen disfuntzioak ezagutzea eta haren bilakaera egokia zaintzea. Eraginkortasunez aztertzea hizkuntzen ikasketa-egoerak testuinguru kulturaniztun eta eleaniztunetan. Ahoz eta idatziz azalpenak ematea eta adierazpen teknika desberdinen erabilera menderatzea.

GO7 - Informazio eta komunikazioaren teknologiek  hezkuntzan duten inplikazioa, eta bereziki telebistak lehen haurtzaroan duena.

GO8 - Haurren dietetikaren eta higienearen hastapenak ezagutzea. Laguntza goiztiarraren hastapenak eta lehen haurtzaroko prozesu psikologikoak, ikaskuntza prozesuak eta nortasunaren eraikuntzari buruzkoak ulertzen laguntzen duten oinarri eta garapenak ezagutzea.

GO9 - Haur Hezkuntzako ikastetxeen antolaketa eta bere funtzionamenduaren barruan sartzen diren jarduerak ezagutzea. Irakaslana hobetu eta bizi osoan zehar gertatzen diren aldaketa zientifiko, pedagogiko eta sozialetara egokitu behar dela onartzea.

GO10 - Gurasoen orientatzaile gisa aritzea 0-6 urte bitarteko epeko familia hezkuntzari buruzko gaietan, eta ikasle bakoitzaren familiarekin nola familia guztiekin harremanak garatzeko gizarte-trebetasunak edukitzea.

GO11 - Ikasgelako praktikei buruz gogoeta egitea, irakaskuntza berritu eta hobetzeko. Azturak eta trebetasunak eskuratzea ikasketa autonomo eta kooperatiborako, eta ikasleen artean sustatzea.

GO12 - Gaurko gizartean hezkuntzaren funtzioa, aukerak eta mugak zeintzuk diren ulertzea, eta haur hezkuntzako ikastetxeak eta beren profesionalak ukitzen dituzten oinarrizko gaitasunak zeintzuk diren ulertzea. Ikastetxeetan aplikagarriak diren kalitatea hobetzeko ereduak ezagutzea.

2.3. Zeharkako gaitasunak

ZG1 - Hizkuntza gaitasuna frogatzea ingelesez, frantsesez, alemanez edo italieraz, Europako Kontseiluaren "Hizkuntzen Erreferentziako Europako Esparru Komuna: ikastea, irakastea, ebaluazioa" delakoaren araberako B1 mailaren parekoa.

ZG2 - Hizkuntza gaitasuna frogatzea gaztelaniaz, edo, hala badagokio, euskaraz,  Europako Kontseiluaren "Hizkuntzen Erreferentziako Europako Esparru Komuna: ikastea, irakastea, ebaluazioa" delakoaren araberako C1 mailaren parekoa.

Gora

Berariazko gaitasunak

GE1 - Haur Hezkuntzaren helburuak, curriculum-edukiak, antolaketa, metodologia eta ebaluazio-irizpideak ezagutzea.

GE2 - Lehen haurtzaroko ikasketak dimentsio kognitibo, emozional, psikomotore eta bolitiboak batzen dituen ikuspegi globalizatzaile eta integratzaile batetik sustatzea.

GE3 - Diseinatzea ikasteko espazioak dibertsitatearen, kulturaniztasunaren eta eleaniztasunaren testuinguruetan, arretaz hartuz ikasle bakoitzaren hezkuntza beharrak, genero berdintasuna, ekitatea eta giza eskubideentzako errespetua.

GE4 - Ikaskuntzako eta eskola bizikidetzako testuinguruei buruz gogoeta egitea. Behaketa sistematikoa egiten jakitea, ongi egindako lana baliozkotzea, arauak onartzea eta besteak errespetatzea.

GE5 - Ikasgelako praktikei buruz gogoeta egitea, berrikuntza sustatzeko. Azturak eta trebetasunak eskuratzea ikasketa autonomo eta kooperatiboa ikasleen artean sustatzeko, eta kalitatea kudeatzeko ereduak ezagutzea.

GE6 - Haurtzaroaren aldian hizkuntzak duen bilakaera ezagutzea eta egon daitezkeen disfuntzioak identifikatzea. Hizkuntzaren garapena sustatuko duten teknikak hartzea, ahoz eta idatziz azalpenak ematea eta adierazpen teknika desberdinak menderatzea.

GE7 - Informazioaren eta komunikazioaren teknologiek hezkuntzan duten inplikazioa ezagutzea.

GE8 - Arreta goiztiarraren funtsak, oinarrizko prozesu psikologikoen funtzionamendua, ikasketaren gakoak eta nortasunaren eraikuntza ezagutzea, eta higienearen eta dietetikaren funtsak haurtzaroan ezartzea.

GE9 -  Haur hezkuntzako ikastetxeen antolaketa ezagutzea, eta bere funtzionamendua, hezkuntza komunitatearen eta gizarte inguruaren sektore batzuen laguntzarekin.

GE10 - Lankidetza, bizikidetza, motibazioa eta ikasteko nahia sustatzea, ikastetxeko proiektuetan aktiboki parte hartzea eta familiekiko harremanak zaintzea.

GE11 - Harreman kritikoa eta autonomoa edukitzea, hezkuntzan inplikatutako jakintzei, balioei eta erakundeei buruz.

GE12 - Era aktiboan antolatzea Lehen Hezkuntzakoak diren edukien irakaskuntza eta ikaskuntza prozesuak, gaitasunak garatzeko ikuspegi batetik.

GE13 - Ikasleekin eta beren familiekin tutoretza, orientazio eta gatazkak konpontzeko funtzioak betetzea. Ongi egindako lana behatzen eta balioesten jakitea.

GE14 - Aldaketa politiko, sozial eta pedagogikoen testuinguruan ezartzea irakaskuntza-ekintza, hezkuntza demokratikoa eta etorkizun iraunkorraren aldeko hiritar aktiboen garapena sustatzea

Gora

Ikasketaren emaitzak

Ikasketaren emaitzak zehazten dira, batez ere, aldez aurretik lortu diren gaitasunak eskolan egoki eta eraginkor martxan jartzen direnean. Hala badagokio, egindako jarduerari buruzko adierazpenean ere ikusiko da. Hiru maila ezartzen dira:

- Ezin hobea: Unibertsitateko eta ikastegiko irakasleek ziurtatzen dute, zalantzarik gabe, tituluari dagozkion gaitasun pedagogikoak eta diziplinakoak martxan jarri direla, eta gehienetan maisutasuna erakusten dela.

- Erdi mailakoa: Unibertsitateko eta ikastegiko irakasleek ziurtatzen dute, zalantzarik gabe, tituluari dagozkion gaitasun pedagogikoak eta diziplinakoak martxan jarri direla, eta gehienak lortu direla, ezagutza pedagogikoetan eta diziplinakoetan defizitak badira ere; alabaina, defizit edo ments hauek zuzendu daitezke praktika profesionalarekin, ikastetxeetan integratzearekin eta aparteko arduraldiarekin; eta uste izatekoa da hori lor daitekeela praktikak egiten direnetik gradua lortu arte doan denboran.

- Eskasa: gaitasun falta irakaslana egiteko, eta ments nabarmenak, oro har, zuzendu ezin daitezkeenak aparteko arduraldiarekin, praktikak egiten direnetik gradua lortu arte doan denboran.

Ikasle batek GAI kalifikazioa lortzen du ikaskuntza maila ezin hobea edo erdi mailakoa baldin bada.

Gora

Metodologia

5.1. Irakas metodologiak

Kodea Deskribapena
4. IM Elkarreragina talde txikian.
5. IM Banakako elkarreragina: ikasketa autonomorako egitekoak eta jarraibideak.

 

 5.2 Jarduera hezigarriak

Kodea Deskribapena Orduak Izaera presentziala
1. JH Eskola teorikoak (funtsatzea, adibidez adieraztea, aplikazio kontrastatuak eta garapenak) 12 100
2. JH Eskola praktikoak, edo, hala badagokio, kanpo praktikak (landa-praktikak). 345 100
3. JH Lanak egitea, eta, hala badagokio, ahozko defentsa. 90 10
5. JH Tutoretzak 3 100

Irakaskuntzaren metodologiak aplikatzean eta preskuntza jarduerak egitean, eginahalak egiten ditugu desberdintasunik izan ez dadin generoa dela-eta, eta ikasleek gelan parte-hartze orekatua izan dezaten saiatuko gara.

Gora

Prestakuntza jardueren-gaitasunen/ikaskuntzaren emaitzen arteko erlazioa

  Gaitasunak.
Jarduera Oinarrizkoak Orokorrak Zeharkakoak Espezifikoak
1. JH OG2 GO1-GO12 ZG1*, ZG2 GE1-GE14
2. JH OG2-OG4 GO1-GO12 ZG1*, ZG2 GE1-GE14
3. JH OG2 GO1-GO12 ZG1*, ZG2 GE1-GE14
5. JH OG2-OG4 GO1-GO12 ZG1*, ZG2 GE1-GE14

*Ikasleak ikastetxean bere irakas lanaren zati bat azterriko hizkuntza bat (ingelesa edo frantsesa) irakasteari ekiten badio.

Gora

Hizkuntzak

Euskara / Gaztelania. Dagokionean, ingelesa edo frantsesa gehigarri.

Gora

Ebaluazioa

 

Ikaskuntzaren emaitzak Ebaluazio jarduera Pisua (%) Errekupera garria Nota mínima requerida
IE1 Ikastetxera joatea eta parte-hartzea 60 Ez Azken nota gutxienekoa = 5/10
IE2- IE 3 PRAKTIKETAKO TXOSTENA (kasgelaren testuinguruan ikasleekin behatutako eta/edo garatutako ebaluazio, metodologia eta esku-hartze-proposamenei buruzko lana) 40 Bai Azken nota gutxienekoa = 5/10

 

 

 

 

Gora

Edukien azalpen laburra

Eskola praktikak. Hezkuntza Erakundeak. Ikastetxearen Proiektu Curricularra. Ikastetxe Kudeaketa. Gelako jarduna eta horren balorazio kritikoa.

Gora

Gai-zerrenda

1. Antolaketa, ikastetxearen testuinguru soziologikoa eta haren funtzionamendu integratua.

2. Irakas eginkizuna: programazioa, estrategia metodologikoak eta baliabide didaktikoak. Ikas-irakas prozesuaren ebaluazioa eta orientabideak.

3. Norbanakoaren eta taldearen garapena eskolaren testuinguruan.

4. Behaketa ikasgelan eta 0-6 urtekoen etapetako jardunaren analisia, beti ere, ikastetxe publiko eta kontzertatuetan.

5. Ikas-irakas jardunen prestaketa eta irakas ekintzaren gauzatze praktikoa eta balorazioa.

Gora

Bibliografia

Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.


Oinarrizko Formakuntzako materien irakasgai bakoitzean zehaztutako erreferentziak (Hezkuntza, Psikologia eta Soziologia), gehi Formakuntza Didaktikoan eta Diziplinarrean jasotzen direnak (Hizkuntza, Atzerriko Hizkuntza, Matematika, Natura eta Gizarte Ingurunearen ezagutza, Adierazpen plastiko, musikal eta Hezkuntza Fisikoa).

Gora

Non emango den

Nafarroako Unibertsitate Publikoko Arrosadiko campusean. Zer ikasgelatan izango den jakiteko, begiratu Giza, Gizarte eta Hezkuntza Zientzien Fakultatearen web-orrialdean.

 

Gora