Nafarroako Unibertsitate Publikoa



Castellano | Ikasturtea: 2023/2024 | Beste urte batzuk:  2022/2023  |  2021/2022  |  2020/2021  |  2019/2020 
Haur Hezkuntzako Irakasletzan Graduatua Nafarroako Unibertsitate Publikoan
Kodea: 301606 Irakasgaia: GORPUTZ ADIERAZPENAREN DIDAKTIKA
Kredituak: 6 Mota: Nahitaezkoa Ikasmaila: 3 Iraupena: 2º S
Saila: Osasun Zientziak
Irakasleak:
ALONSO MARTINEZ, ALICIA MARIA (Resp)   [Tutoretzak ] MARTINEZ LABARI, CRISTINA   [Tutoretzak ]

Partes de este texto:

 

Modulua/Gaia

Didaktiko eta diziplinazkoa/ Adierazpen plastikoa, musika eta gorputz adierazpena eta beren didaktika.

Gora

Deskripzioa/Edukiak

  • SARRERA:
    •  Haurraren heltzeko prozesuan mugimenduak daukan garrantzia
  • HAUR HEZKUNTZAKO ALDIKO CURRICULUMA:
    • Helburuak
    • Edukiak
  • PROPOSAMEN DIDAKTIKOAK
    • Psikomotrizitatea eta gorputz adierazpena familiekin lantzeko proposamena
         o       METODOLOGIA
         o       GAITASUN MOTORRAREN BALIOESPENA

Gora

Gaitasun orokorrak

2.1. Oinarrizko gaitasunak

1. OG - Ikasleek bigarren hezkuntza orokorreko oinarritik abiatzen den ikasketa-arlo batean ezagutzak dituztela eta ulertzen dituztela frogatu izatea, eta nahiz eta testu-liburu aurreratuetan laguntza bilatu, beren ikasketa-alorreko abangoardiatik datozen ezagutzak dauzkatela adierazten duten zenbait alderdi kontrolatzeko mailan daudela frogatzea.

2. OG - Ikasleek beren ezagutzak beren lanetan edo bokazioetan modu profesionalean aplikatzen jakitea, eta beren ikasketa arloaren barruan arrazoiak prestatzearen eta defendatzearen bidez, eta problemen ebazpenaren bidez demostratzen diren gaitasunak edukitzea.


2.2. Gaitasun orokorrak

1. GO - Haur Hezkuntzako helburuak, curriculum edukiak eta ebaluazio-irizpidea ezagutzea.

2. GO - Lehen haurtzaroan ikaskuntzak sustatzea eta ahalbidetzea, alderdi kognitibo, emozional, psikomotor eta nahimenezkoen ikuspegi globalizatzaile eta integratzaile batetik.

11. GO - Ikasgelako praktikei buruz gogoeta egitea, irakaskuntza berritu eta hobetzeko. Azturak eta trebetasunak eskuratzea ikasketa autonomo eta kooperatiborako, eta ikasleen artean sustatzea.


2.3. Zeharkako gaitasunak
2. ZG - Hizkuntza gaitasuna frogatzea gaztelaniaz, edo, hala badagokio, euskaraz,  Europako Kontseiluaren "Hizkuntzen Erreferentziako Europako Esparru Komuna: ikastea, irakastea, ebaluazioa" delakoaren araberako C1 mailaren parekoa.

Gora

Berariazko gaitasunak

1. GE - Haur Hezkuntzaren helburuak, curriculum-edukiak, antolaketa, metodologia eta ebaluazio-irizpideak ezagutzea.

 2. GE - Lehen haurtzaroko ikasketak dimentsio kognitibo, emozional, psikomotore eta bolitiboak batzen dituen ikuspegi globalizatzaile eta integratzaile batetik sustatzea.

3. GE - Diseinatzea ikasteko espazioak dibertsitatearen, kulturaniztasunaren eta eleaniztasunaren testuinguruetan, arretaz hartuz ikasle bakoitzaren hezkuntza beharrak, genero berdintasuna, ekitatea eta giza eskubideentzako errespetua.

5. GE - Ikasgelako praktikei buruz gogoeta egitea, berrikuntza sustatzeko. Azturak eta trebetasunak eskuratzea ikasketa autonomo eta kooperatiboa ikasleen artean sustatzeko, eta kalitatea kudeatzeko ereduak ezagutzea.

12. GE - Era aktiboan antolatzea Lehen Hezkuntzakoak diren edukien irakaskuntza eta ikaskuntza prozesuak, gaitasunak garatzeko ikuspegi batetik.

Gora

Ikasketaren emaitzak

Ikasleak irakasgaian hartu behar dituen gaitasunak zehaztea da Ikasketaren emaitza. Hiru maila ezartzen dira:

- Ezin hobea: gaitasunen  %  100 hartzea, eta maisutasuna gaitasunen % 75etan gutxienez ere.

- Erdi mailakoa: irakasgaiaren bidez lortu nahi diren gaitasun gehienak hartzea, eta maisutasuna  tituluaren gaitasun espezifikoei dagozkien gaietan.

- Eskasa: tituluaren gaitasun espezifikoei dagozkien gaiak behar adina ez hartzea.

Ikasle batek GAI kalifikazioa lortzen du ikaskuntza maila ezin hobea edo erdi mailakoa baldin bada.

 

Ikasgai honetan Ikasketaren Emaitzak horrela zehaztuko dira:

Ikasketaren emaitza Edukia Jarduera formatzailea Ebaluazio tresna
1.IE.Lehenengo haurtzaroaren motrizitatearen garapena ezagutu Garapen motorearekin loturiko oinarrizko kontzeptuak Mural erraldoi bat sortu Muralaren balorazioa
2.IE.Mugimendua eta haurraren garapenaren arteko harremana ezagutu   Garapen motorea   Ahozko aurkezpena eta artikulu zientifikoen defentsa Ahozko aurkezpen eta artikulu zientifikoen defentsaren balorazioa
3.IE.Lehenengo haurtzaroan ematen den garapen motorearen inguruko teoria ezberdinak ezagutu   Garapen motorea   Artikuluen defentsa eta hausnarketa   Artikuluen defentsa eta hausnarketen inguruko balorazioa .
4.IE.Ikaskuntza-irakaskuntza prozesuaren garapenerako beharrezkoak diren edukiak aukeratu eta antolatu Helduak duen esku-hartze eta lan metodologia   Saio praktiko bat aurrera eramatea Aurrera eramandako saio praktikoaren balorazioa
5.IE.roposaturiko esku-hartze ezberdinak aztertu eta laburbildu Helduak duen esku-hartze eta lan metodologia   Saio praktikoen inguruko analisi eta hausnarketa.   Egindako analisi eta hausnarketen inguruko balorazioa

Gora

Metodologia

5.1. Irakas metodologiak

Kodea Deskribapena
1. IM Azalpen magistrala osoko bilkuretan.
2. IM Elkarreragina talde handian.
3. IM Elkarreragina talde ertainean.
4. IM Elkarreragina talde txikian.
5. IM Banakako elkarreragina: ikasketa autonomorako egitekoak eta jarraibideak.

5.2 Jarduera hezigarriak

Kodea Deskribapena Orduak Izaera presentziala
1. PJ Eskola teorikoak (funtsatzea, adibidez adieraztea, aplikazio kontrastatuak eta garapenak) 45 100
2. PJ Eskola praktikoak, edo, hala badagokio, kanpo praktikak (landa-praktikak). 15 100
3. PJ Lanak egitea, eta, hala badagokio, ahozko defentsa. 30 10
4. PJ Ikaslearen ikasketa autonomoa. 50 0
5. PJ Tutoretzak 5 100
6. PJ Ahozko edo idatzizko azterketak. 5 100

Gora

Hizkuntzak

Euskara/ Gaztelania

 

Gora

Ebaluazioa

 

Ikaskuntzaren
emaitza
Ebaluazio
jarduera
Pisua (%) Errekupera
daitekeen edo ez
Eskatzen den
nota minimoa
E1, E2, E3, E4, E5 1.ES.Klasera, edo, hala badagokio, ikastetxera joatea eta bertan parte hartzea. 15 0 5
E1, E3, E4 2.ES.Aipamen eta laburpenei buruzko lan teorikoak. 25 25 5
E2, E3, E4, E5, E6 3.ES.Lan praktikoak: behaketa, proposamena, eta, bidezkoa bada, ebaluazioa. 30 20 5
E3, E4 4.ES. Ahozko edo idatzizko probak, partzialak edo osokoak. 30 30 5

 

 

 

 

Gora

Gai-zerrenda

1 gaia. Oinarri teorikoa. Irakaskuntza gorputz adierazpena. Psikomotrizitatearen hezkuntza kontzeptua / Gorputz adierazpena. Gorputza eta mugimendua.

2 gaia. Haur Hezkuntzako motore saioa. Saioen diseinua.

3 gaia. Haur Hezkuntza Etapako Kurrikuluma. Gorputz adierazpenaren edukia.

4 gaia. Zeregin eta trebetasun motorrak.

5 gaia. Estrategiak eta irakaskuntza estiloak.

6 gaia. Motor jokoa.

7 gaia. Konpetentzia motoreraren balorazioa. Probatu bateriak. Hausnarketa eta ekintza jarraibideak.

Gora

Bibliografia

Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.


AUCOUTURIER, B.  (2007). Los fantasmas de acción y la práctica psicomotriz. Barcelona: Graó.
AGUIRRE, J. (2005). En busca del movimiento. Desarrollo psicomotor del niño 0 6 años. Pamplona: Publicaciones UPNA.

Ayán, C. La valoración de la condición física en Educación Infantil: Principales test de aplicación. Editorial Paidotribo.

Blázquez Sánchez D. (2017). Cómo evaluar bien Educación Física. Editorial lnde.

CRATTY, B. (1982): Desarrollo perceptual y motor en los niños. Paidós, 1982.
Contreras Jordán O. (2017). El Aprendizaje basado en Proyectos en Educación Física. Editorial Inde.

DAVID, M. y APPELL, G. (2010). Loczy, una insólita atención personal. Barcelona: Octaedro.
DE ANDRÉS, M. (1993). La Expresión Corporal en el Segundo Ciclo de Educación Infantil. Salamanca: Amarú Ediciones.

Delgado Noguera M.A. Educación Física y Estilos de enseñanza. Editorial Inde.

Desrosiers P.(2005). Psicomotricidad en el aula. Editorial Inde.

HORTAL, A. y AMORÓS, E. (2007) 44 Experiencias 0-3. Barcelona: Graó. 
LÁZARO, A. (2002): Aulas multisensoriales y de psicomotricidad. Zaragoza: Mira editores.

Learreta Ramos B. y otros. (2005)Los contenidos de Expresión Corporal. Editorial INDE

Lomelín Anaya. Cómo hacer investigación cuantitativa en Educación Física. Editorial Inde.

Trigo Aza E. Creatividad y motricidad. Editorial Inde.

Gora

Non emango den

Nafarroako Unibertsitate Publikoko Arrosadiko campusean. Zer ikasgelatan izango den jakiteko, begiratu Giza, Gizarte eta Hezkuntza Zientzien Fakultatearen web-orrialdean.

Gora