Kodea: 301519 | Irakasgaia: HEZKUNTZA INKLUSIBORAKO PROPOSAMEN PEDAGOGIKOAK | ||||
Kredituak: 6 | Mota: Aukerakoa | Ikasmaila: | Iraupena: 1º S | ||
Saila: Giza eta Hezkuntza Zientziak | |||||
Irakasleak: | |||||
APARICIO AGREDA, Mª LOURDES (Resp) [Tutoretzak ] | PEÑALVA VELEZ, MARÍA ALICIA [Tutoretzak ] | ||||
HUARTE ZOZAYA, BEATRIZ [Tutoretzak ] |
Oinarrizko gaitasunak
2OG - Ikasleek beren ezagutzak beren lanetan edo bokazioetan modu profesionalean aplikatzen jakitea, eta beren ikasketa arloaren barruan arrazoiak prestatzearen eta defendatzearen bidez, eta problemen ebazpenaren bidez demostratzen diren gaitasunak edukitzea.
3OG - Ikasleek (normalean beren ikasketen arloko) datu aipagarriak bildu eta interpretatzeko gaitasuna izatea, arlo sozial, zientifiko edo etikoari buruzko gai aipagarrien gaineko gogoeta hartuko duten iritziak emateko.
5OG - Ikasleek geroko ikasketak autonomia maila handiarekin hasteko beharrezkoak diren ikasketarako abileziak garatu izatea.
Gaitasun orokorrak
1GO - Haur Hezkuntzako helburuak, curriculum edukiak eta ebaluazio-irizpidea ezagutzea.
2GO - Lehen haurtzaroan ikaskuntzak sustatzea eta ahalbidetzea, alderdi kognitibo, emozional, psikomotor eta nahimenezkoen ikuspegi globalizatzaile eta integratzaile batetik.
3GO - Diseinatzea eta erregulatzea ikasteko espazioak dibertsitatearen testuinguruetan, arretaz hartuz ikasle bakoitzaren hezkuntza beharrak, genero berdintasuna, ekitatea eta giza eskubideentzako errespetua.
4GO - Ikasgelan eta hortik kanpora bizikidetza sustatzea, eta gatazkak modu baketsuan konpontzeari ekitea. Ikasketa eta bizikidetza testuinguruak sistematikoki behatzen jakitea, eta haiei buruz gogoeta egiten jakitea.
7GO - Informazio eta komunikazioaren teknologiek hezkuntzan duten inplikazioa, eta bereziki telebistak lehen haurtzaroan duena.
10GO - Gurasoen orientatzaile gisa aritzea 0-6 urte bitarteko epeko familia hezkuntzari buruzko gaietan, eta ikasle bakoitzaren familiarekin nola familia guztiekin harremanak garatzeko gizarte-trebetasunak edukitzea.
11GO - Ikasgelako praktikei buruz gogoeta egitea, irakaskuntza berritu eta hobetzeko. Azturak eta trebetasunak eskuratzea ikasketa autonomo eta kooperatiborako, eta ikasleen artean sustatzea.
Zeharkako gaitasunak
2ZG - Hizkuntza gaitasuna frogatzea gaztelaniaz eta euskaraz, Europako Kontseiluaren "Hizkuntzen Erreferentziako Europako Esparru Komuna: ikastea, irakastea, ebaluazioa" delakoaren araberako C1 mailaren parekoa.
2GE - Lehen haurtzaroko ikasketak dimentsio kognitibo, emozional, psikomotore eta bolitiboak batzen dituen ikuspegi globalizatzaile eta integratzaile batetik sustatzea.
3GE - Diseinatzea ikasteko espazioak dibertsitatearen, kulturaniztasunaren eta eleaniztasunaren testuinguruetan, arretaz hartuz ikasle bakoitzaren hezkuntza beharrak, genero berdintasuna, ekitatea eta giza eskubideentzako errespetua.
5CE ¿ Ikasgelako praktikei buruz gogoeta egitea, berrikuntza sustatzeko. Azturak eta trebetasunak eskuratzea ikasketa autonomo eta kooperatiboa ikasleen artean sustatzeko, eta kalitatea kudeatzeko ereduak ezagutzea.
6GE - Haurtzaroaren aldian hizkuntzak duen bilakaera ezagutzea eta egon daitezkeen disfuntzioak identifikatzea. Hizkuntzaren garapena sustatuko duten teknikak hartzea, ahoz eta idatziz azalpenak ematea eta adierazpen teknika desberdinak menderatzea.
7GE - Informazioaren eta komunikazioaren teknologiek hezkuntzan duten inplikazioa ezagutzea.
8GE - Arreta goiztiarraren funtsak, oinarrizko prozesu psikologikoen funtzionamendua, ikasketaren gakoak eta nortasunaren eraikuntza ezagutzea, eta higienearen eta dietetikaren funtsak haurtzaroan ezartzea.
9GE - Haur hezkuntzako ikastetxeen antolaketa ezagutzea, eta bere funtzionamendua, hezkuntza komunitatearen eta gizarte inguruaren sektore batzuen laguntzarekin.
10GE - Lankidetza, bizikidetza, motibazioa eta ikasteko nahia sustatzea, ikastetxeko proiektuetan aktiboki parte hartzea eta familiekiko harremanak zaintzea.
Ikasleak irakasgaian hartu behar dituen gaitasunak zehaztea da Ikasketaren emaitza. Hiru maila ezartzen dira:
- Ezin hobea: gaitasunen % 100 hartzea, eta maisutasuna gaitasunen % 75etan gutxienez ere.
- Erdi mailakoa: irakasgaiaren bidez lortu nahi diren gaitasun gehienak hartzea, eta maisutasuna tituluaren gaitasun espezifikoei dagozkien gaietan.
- Eskasa: tituluaren gaitasun espezifikoei dagozkien gaiak behar adina ez hartzea.
Ikasle batek GAI kalifikazioa lortzen du ikaskuntza maila ezin hobea edo erdi mailakoa baldin bada.
Adierazitako gaitasunekin bat etorriz, lortu nahi diren ikasketaren emaitzak hurrengo hauek dira:
1IE Funtsezko kontzeptuak menperatzea aniztasunaren arretaren esparruan.
2IE Hezkuntza laguntzaren berariazko premien adierazpen desberdinak azaltzea, baita horiek eskatzen dituzten hezkuntza erantzunak ere.
3IE Lan-proposamenak eta koordinazio-mailak diseinatzea aniztasunari erantzuteko ikuspuntu inklusibo batetik.
4IE Hezkuntza laguntzaren berariazko premia duten benetako kasuak aztertzea eta eskatzen duten hezkuntza erantzuna argudiatzea.
5IE Txosten psikopedagogikoetan dagoen informazioa interpretatzea eta hezkuntza erabaki argudiatuak hartzea.
6IE Ikasleen aniztasunari arreta emateko esperientzien eta programen balioespen kritikoa egitea.
7IE Eskuragarri dagoen informazioa laburbiltzea aniztasunari erantzutearen alderdi zehatz batean sakontzeko.
8IE Aniztasunaren aurrean begirunezko jarrera edukitzea eta jokabide arduratsua eta etikoa izatea.
Irakas Metodologiak
Kodea | Deskribapena |
1IM | Azalpen magistrala osoko bilkuretan |
2IM | Elkarreragina talde handian |
3IM | Elkarreragina talde ertainean |
5IM | Banakako elkarreragina: ikasketa autonomorako egitekoak eta jarraibideak |
Prestakuntza jarduerak
Kodea | Deskribapena | Orduak | Egote beharra |
1PJ | Klase teorikoak (oinarrien azalpena, adibideak, aplikazio eta burutze kontrastatuak, eta garapenak) | 36 | 100 |
2PJ | Klase praktikoak, edota kanpoan egindako praktikak | 16 | 100 |
3PJ | Lanen burutzea, eta dagokionean, horien ahozko aurkezpena | 28 | 10 |
4PJ | Ikaslearen ikaste autonomoa | 50 | 0 |
5PJ | Tutoretzak | 5 | 100 |
6PJ | Ahozko edo idatzizko azterketak | 15 | 100 |
Jarduera | Gaitasunak | |||
Oinarrizkoak | Orokorrak | Zeharkakoak | Berariazkoak | |
1PJ Azalpen magistrala osoko bilkuretan | 3OG/ 5OG | 1 GO/ 2GO/ 4GO/ 6GO/ 8GO/ 10GO | 2ZG | 2BG/ 4BG/ 6BG/ 9BG/ 10BG/ 13 BG |
2PJ Eztabaidak, bategiteak | 3OG | 1GO, 2GO, 6GO, 8GO, 10GO | 2ZG | 2BG, 6BG, 8BG, 9BG, 10BG,13BG |
3PJ Praktikak (8 aste x 2ordu/aste) | 2OG/ 3OG/ 5OG | 2GO/ 4GO/ 5GO/ 6GO/ 7 GO/ 8GO/ 10GO/ | 2ZG | 2BG/ 4BG / 6BG/ 7 BG/ 9BG/ 10BG/ 13 BG |
4PJ Ikasketa autonomoa | 2OG/ 3OG/ 5OG | 1 GO/ 6GO/ 8GO/ 10GO/ | 2ZG | 6BG/ 9BG/ 10BG/ 13 BG |
5PJ Taldeko lana | 2OG/ 3OG/ 5OG | 2GO/ 4GO/ 5GO/ 6GO/ / 7GO/ 8GO/ 10GO/ | 2ZG | 2BG/ 4BG / 6BG/ 7BG 9BG/ 10BG/ 13 BG |
6PJ Ebaluazio jarraitua/Errekuperazioa | 2OG/ 3OG/ 5OG | 1GO/ 6GO/ 8GO/ 10GO/ | 2ZG | 6BG/ 10BG/ |
7PJ Banan banako tutoretza | 2OG/ 3OG/ 5OG | 2GO/ 4GO/ 8GO/ 10GO/ | 2ZG | 2BG/ 4BG / 10BG/ |
Ikaskuntzaren emaitza |
Ebaluazio jarduera |
Pisua (%) | Errekupera daitekeen edo ez |
Eskatzen den nota minimoa |
---|---|---|---|---|
8IE Aniztasunarekiko errespetuzko jarrera erakustea eta jarrera arduratsua eta etikoa izatea aniztasunaren aurrean. | Gelan edo, hala badagokio, ikastetxean parte hartzea. | 10 | Ez | Ez |
5IE Txosten psikopedagogikoetan dagoen informazioa interpretatzea eta hezkuntza erabaki argudiatuak hartzea 6IE Ikasleen aniztasunari arreta emateko esperientzien eta programen balioespen kritikoa egitea 7IE Eskuragarri dagoen informazioa laburbiltzea aniztasunari erantzutearen alderdi zehatz batean sakontzeko | Banakako lanak (portfolioa) | 20 | Errekuperatzeko modukoa, lana zuzendurik aurkeztuz irakasleak ezarritako jarraibideen arabera eta datetan | Ez |
3IE Lan-proposamenak eta koordinazio-mailak diseinatzea aniztasunari erantzuteko ikuspuntu inklusibo batetik 4IE Hezkuntza laguntzaren berariazko premia duten benetako kasuak aztertzea eta eskatzen duten hezkuntza erantzuna argudiatzea 8IE Aniztasunaren aurrean begirunezko jarrera edukitzea eta jokabide arduratsua eta etikoa izatea | Lan praktikoak (taldeka) | 30 | Ez | Ez |
1IE Funtsezko kontzeptuak menperatzea aniztasunaren arretaren esparruan 2IE Hezkuntza laguntzaren berariazko premien adierazpen desberdinak azaltzea, eta horiek eskatzen dituzten hezkuntza erantzunak | 40 | Errekuperatzeko modukoa, ahozko eta idatzizko probak, partzialak edo osokoak | Azkeneko kalifikazioan ponderatu ahal izateko gutxieneko nota = 5/10 |
EBALUAZIO ETA KALIFIKAZIO METODOLOGIAK
Kodea | Deskribapena | % | %Errekuperagarria |
1ES | Gelan edo, hala badagokio, ikastetxean parte hartzea. | 10 | %10 |
2ES | Lan teorikoak: garatzekoak, sintesiak edo gogoeta kritikoak | 20 | %20 |
3ES | Lan praktikoak: behaketa, proposamena eta, beharrezkoa bada, ebaluaketa | 30 | %0 |
4ES | Idatzizko edo ahozko azterketak. Globalak edo partzialak. | 40 | %40 |
Total | 100 | 70 |
Oharra: irakasgaia gainditu ahal izateko, beharrezkoa da banakako 2ES eta 4ES kodeak gaindituta izatea.
EBALUAZIO JARDUERAK/GAITASUNEN ARTEKO HARREMANAK
Jarduera ebaluazioaren kodea | Oinarrizko gaitasunak | Gaitasun orokorrak | Zeharkako gaitasunak | Gaitasun espezifikoak |
2ES | 2OG/ 3OG/ 5OG | 1GO/ 6GO/ 8GO/ 10GO/ | 2ZG | 6GE/ 9GE/ 10GE/ 13 GE |
3ES | 2OG/ 3OG/ 5OG | 2GO/ 4GO/ 5GO/ 6GO/ / 7GO/ 8GO/ 10GO/ | 2ZG | 2GE/ 4GE / 6GE/ 7GE/ 9GE/ 10GE/ 13 GE |
4ES | 2OG/ 3OG/ 5OG | 1GO/ 6GO/ 8GO/ 10GO/ | 2ZG | 6GE/ 10GE/ |
EBALUAZIO ETA IKASKETAREN EMAITZAK
Ikasketaren emaitzak | Kodea | Ebaluazio jarduera | Pisua (%) | Errekuperagarria(%) |
8IE Aniztasunarekiko errespetuzko jarrera erakustea eta jarrera arduratsua eta etikoa izatea aniztasunaren aurrean. | 1ES | Gelan edo, hala badagokio, ikastetxean parte hartzea. | 10 | %10 |
5IE Txosten psikopedagogikoetan dagoen informazioa interpretatzea eta hezkuntza erabaki argudiatuak hartzea 6IE Ikasleen aniztasunari arreta emateko esperientzien eta programen balioespen kritikoa egitea 7IE Eskuragarri dagoen informazioa laburbiltzea aniztasunari erantzutearen alderdi zehatz batean sakontzeko | 2ES | Banakako lanak (portfolioa) | % 20 | % 20 |
3IE Lan-proposamenak eta koordinazio-mailak diseinatzea aniztasunari erantzuteko ikuspuntu inklusibo batetik 4IE Hezkuntza laguntzaren berariazko premia duten benetako kasuak aztertzea eta eskatzen duten hezkuntza erantzuna argudiatzea 8IE Aniztasunaren aurrean begirunezko jarrera edukitzea eta jokabide arduratsua eta etikoa izatea | 3ES | Lan praktikoak (taldeka) | % 30 | % 0 |
1IE Funtsezko kontzeptuak menperatzea aniztasunaren arretaren esparruan 2IE Hezkuntza laguntzaren berariazko premien adierazpen desberdinak azaltzea, eta horiek eskatzen dituzten hezkuntza erantzunak | 4ES | Ahozko eta idatzizko probak, partzialak edo osokoak | % 40 | % 40 |
Pedagogia Terapeutikoko maisu-maistrek etapa desberdinetan dituzten funtzioak oinarritzea da helburua, ikuspegi teoriko eta praktiko batetik. Hezkuntza laguntzaren berariazko premia duten ikasleen arretari buruzko edukiak berreskuratzen dira, horrela irakasle horien prozedura eta eginkizun ohikoenak deskribatzeko. Pedagogia Terapeutikoko irakasleek geletan eta ikastetxeetan dituzten eginkizun garrantzitsuenei heltzen zaie: lehentasunezko arreta zuzena hezkuntza laguntzaren berariazko premia duten ikasleei, curriculum material egokituak eskaintzea ikasleei haien beharren arabera, eta ikastetxeko irakasleriari eta familiei aholkularitza eta laguntza ematea. Helburu hauek lortzeko, irakasgaia bi multzotan banatzen da.
I. MULTZOA. Hezkuntza inklusiboa eta aniztasunari erantzutea
1. Aniztasunari erantzutearen testuinguru arauemailea.
2. Inklusio-plana. Hezkuntza inklusiborako antolamendu, curriculum eta metodologia neurriak.
3. Irisgarritasun unibertsala hezkuntza testuinguruan. Ikaskuntzarako Diseinu Unibertsala.
4. Hezkuntza-inklusiorako ezohiko neurriak, jarduerak eta programak.
II. MULTZOA. Curriculuma, aniztasunari erantzuteko neurria. Curriculum egokitzapenak
5. Desgaitasuna dela eta hezkuntza premia bereziak dituzten ikasleentzako hezkuntza-erantzuna.
6. Jokabide-nahasmendu larriak direla eta hezkuntza premia bereziak dituzten ikasleentzako hezkuntza-erantzuna.
7. Hizkuntzaren garapenaren eta komunikazioaren nahasmenduak direla eta hezkuntza premia bereziak dituzten ikasleentzako hezkuntza-erantzuna.
8. Arreta edo ikaskuntza-nahasmendua duten ikasleentzako hezkuntza-erantzuna.
9. Adimen-gaitasun handiko ikasleentzako hezkuntza-erantzuna.
10. Egoera soziokultural ahulean dauden edo baldintza pertsonalengatik edo eskola-historia direla ikasleentzako hezkuntza-erantzuna.
Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.
OINARRIZKOA
Aretxaga, L (Koord) (2013) Hezkuntza orientabideak Adimen gaitasun handiko ikasleak Vitoria-Gastez: Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa Saila Eskuragarri:
Bernaras, E (2007) Ikusmen-urritasunaren bilakaera eta hezkuntza alderdiak EHUko Ikasmaterialen Sare Argitalpenak
Darretxe, L (2012) Hezkuntza Inklusiboa eta Aniztasunari Arreta EHUko Ikasmaterialen Sare Argitalpenak
Etxebarria, A., Arpide, X., Badiola G., eta Martínez, M. (2019). Adimen-gaitasun handiko ikasleei hezkuntza-arreta emateko plana 2019-2022. Eusko Jaurlaritza, Hezkuntza Saila. Eskuragarri: https://www.euskadi.eus/contenidos/plan_departamental/41_plandep_xileg/eu_def/Adimen-gaitasuna%20handia%202019-2022%20plana.pdf
FEVAS (d/g) Hezkuntza inklusiborako materialen gida: Adimen eta garapen urritasuna, Haur Hezkuntza Egilea
FEVAS (d/g) Hezkuntza inklusiborako materialen gida: Adimen eta garapen urritasuna, Lehen Hezkuntza Egilea
FEVAS (d/g) Hezkuntza inklusiborako materialen gida: Adimen eta garapen urritasuna, Bigarren Hezkuntza Egilea
Haranburu, M eta Ibarra, I (2007) Idazketa prozesua eta disgrafia haurrarengan EHUko Ikasmaterialen Sare Argitalpenak
Martínez de Morentin, MD, Sanciñena, MJ, Sánchez, M, Sánchez, C y Yoldi, S (2000) Hezkuntza premia bereziak: mugimenduzko ezgaitasuna duten ikasleak Garun-paralisia duten ikasleen premiei hezkuntza erantzuna emateko gidaliburua Iruña: Hezkuntza Departamentua (NHBBZ)
Nafarroako Gobernuko Hezkuntza Departamentua (2012) Ulertu eta artatu ikasgeletan ikaskuntzaren nahasteak (IN) dituzten ikasleak Iruña: egilea Eskuragarri: http://creenaeducacionnavarraes/recursos/guiastatdah/pdfs/gida_inpdf
Nafarroako Gobernuko Hezkuntza Departamentua (2012) Ulertu eta artatu ikasgeletan arreta faltaren nahasteak eta hiperaktibitatea (AFNH) dituzten ikasleak Iruña: egilea Eskuragarri: http://creenaeducacionnavarraes/recursos/guiastatdah/pdfs/gida_afnhpdf
Sarasa, M, Darretxe, L eta Gaintza, Z (2012) Adimen eta autismoa Haur Hezkuntzako gelan: aniztasunetik aberastasunera EHUko Ikasmaterialen Sare Argitalpenak
Verdugo, MA y Schalock, RL (Coord) (2013) Discapacidad e inclusión: manual para la docencia Salamanca: Amarú
Vila, JO y Gutiérrez, F (Coords) (2013) Manual básico de dificultades de aprendizaje Concepto, evaluación e intervención Madrid: Sanz y Torres
OSAGARRIA
ADAHIgi, AHIDA eta ANADAHI (2006) AFN-H sindromea duten ikasleekin jarduteko gida (Arreta falta, hiperaktibitatearekin) Vitoria-Gasteiz: Eusko Jaurlaritzaren Argitalpen Zerbitzu Nagusia
Arregi, A, Sainz, A, Tambo, I eta Ugarriza, J (2006) Ikerketa Hezkuntza-Premia Bereziak Lehen Hezkuntzan Euskal Sistemaren erantzuna Bilbo: ISEI-IVEI
Booth, T y Ainscow, M (2005) Hezkuntza inklusiboa ebaluatzeko eta hobetzeko gida Eskoletako ikaskuntza eta partaidetza garatuz Vitoria-Gasteiz: Eusko Jaurlaritzaren Argitalpen Zerbitzu Nagusia
Durán, D(Koord) (2011) Bikoteka irakurtzen Berdinen arteko tutoretza-programa, ikasle eta familiekin irakurtzeko gaitasuna hobetzeko Vitoria-Gasteiz: Eusko Jaurlaritzaren Argitalpen Zerbitzu Nagusia
Eusko Jaurlaritza (2010) Jardunbide egokien gidaliburua Irakasleak eta irakurketaren irakaskuntza Vitoria-Gasteiz: Eusko Jaurlaritzaren Argitalpen Zerbitzu Nagusia
Haranburu, M, Alonso, I, Balluerca, N eta Gorostiaga, A (2008) Hizkuntza idatziaren didaktika Haur Hezkuntzan eta Lehen Hezkuntzan Bilbo: Udako Euskal Unibertsitatea
Haranburu, M, Alonso, I, Balluerca, N eta Gorostiaga, A (2008) Kontzientzia fonologikoa lantzeko programa Donostia: Erein
Ibarra, I (2008) Zer dira idazkera, ortografia eta puntuazioa haurrentzat? Bilbo: Udako Euskal Unibertsitatea
Ibarra, I eta Bereziartua, G (2011) Irakurtzen eta idazken ikasteko proposamenak: atzo eta gaur EHUko Ikasmaterialen Sare Argitalpenak
Iñurrategi, N (2004) Kirol egokitua: monitore eta irakasleentzako fitxa didaktikoakOñati: Debarreko Euskara eta Kirol Zerbitzuak
Iza, L (2007) Irakurketa plana Haur eta Lehen Hezkuntzako ikastetxeetan Iruña: Nafarroako Gobernuko Hezkuntza Departamentua
Zenbait egile (2002) Asperger sindromea Ikasgelan lantzeko estrategia praktikoak Irakaslearen gida Vitoria-Gasteiz: Eusko Jaurlaritzaren Argitalpen Zerbitzu Nagusia
Zenbait egile (2002) Autismoa Zure seme edo alabari nola lagundu Vitoria-Gasteiz: Eusko Jaurlaritzaren Argitalpen Zerbitzu Nagusia
GUIAS DE LA JUNTA DE ANDALUCIA (s.f.) Manuales de Atención al Alumnado con Necesidades Específicas de Educativo.
Araudia:
ESPAÑA. Gobierno de Navarra (2001) Orden Foral 47/2009, de 2 de abril, del consejero de educación, por la que se regula la evaluación del alumnado que cursa el segundo ciclo de educación infantil. http://www.lexnavarra.navarra.es/detalle.asp?r=29822
ESPAÑA. Gobierno de Navarra (2001) RESOLUCION 402/2001, de 11 de mayo, del Director General de Educación, por la que se aprueban las instrucciones para la actuación del profesorado de pedagogía terapéutica en las etapas de Educación Infantil, Primaria y Secundaria. https://bon.navarra.es/es/anuncio/-/texto/2001/72/1/
ESPAÑA. Gobierno de Navarra (2007) DECRETO FORAL 23/2007, de 19 de marzo, por el que se establece el currículo de las enseñanzas del segundo ciclo de la Educación Infantil en la Comunidad Foral de Navarra. https://bon.navarra.es/es/anuncio/-/texto/2007/51/0/
ESPAÑA. Gobierno de Navarra (2008) ORDEN FORAL 93/2008, de 13 de junio, del Consejero de Educación por la que se regula la atención a la diversidad en los centros educativos de Educación Infantil y Primaria y Educación Secundaria de la Comunidad Foral de Navarra. https://bon.navarra.es/es/anuncio/-/texto/2008/93/0/
ESPAÑA. Gobierno de Navarra (2013) INSTRUCCIONES PARA LA ACTUACIÓN DEL MAESTRO DE AUDICIÓN Y LENGUAJE (AL). Curso 2013-2014
ESPAÑA. Gobierno de Navarra (2012) ORDEN FORAL 65/2012, de 18 de junio, del consejero de educación, por la que se regula la respuesta educativa al alumnado con necesidades específicas de apoyo educativo derivadas de trastornos de aprendizaje y trastorno por déficit de atención e hiperactividad en educación infantil, educación primaria, educación secundaria obligatoria, bachillerato y formación profesional de la Comunidad Foral de Navarra. https://miaulario.unavarra.es/access/lessonbuilder/item/219084/group/2019_0_302302_1_G/Contenidos%20-%20Edukiak/PROGRAMACI%C3%93N%20U.D./OF_TA_TDAH_12.pdf
ESPAÑA. Gobierno de Navarra (2014) DECRETO FORAL 60/2014, de 16 de julio, por el que se establece el currículo de las enseñanzas de Educación primaria en la Comunidad Foral de Navarra. https://www.navarra.es/NR/rdonlyres/B62A9CFB-C17B-461E-BD7D-BBEE005C2096/0/F1410295_EducacionPrimaria.pdf
ESPAÑA. Gobierno de Navarra (2001) Orden foral 72/2014, de 22 de agosto, del consejero de educación, por la que se regula la evaluación y promoción del alumnado que cursa la educación primaria en los centros públicos, privados y privados concertados de la comunidad foral de Navarra. http://www.lexnavarra.navarra.es/detalle.asp?r=34508
ESPAÑA. Gobierno de Navarra (2018) LEY FORAL 12/2018, de 14 de junio, de Accesibilidad Universal. https://www.boe.es/buscar/pdf/2018/BOE-A-2018-8951-consolidado.pdf
Nafarroako Unibertsitate Publikoko Arrosadiko campusean. Zer ikasgelatan izango den jakiteko, begiratu Giza, Gizarte eta Hezkuntza Zientzien Fakultatearen web-orrialdean.