Nafarroako Unibertsitate Publikoa



Castellano | Ikasturtea: 2023/2024 | Beste urte batzuk:  2022/2023  |  2021/2022  |  2020/2021  |  2019/2020 
Haur Hezkuntzako Irakasletzan Graduatua Nafarroako Unibertsitate Publikoan
Kodea: 301502 Irakasgaia: GIZARTE INGURUNEAREN DIDAKTIKA
Kredituak: 6 Mota: Nahitaezkoa Ikasmaila: 3 Iraupena: 1º S
Saila: Giza eta Hezkuntza Zientziak
Irakasleak:
BENITO AGUADO, MARIA TERESA (Resp)   [Tutoretzak ]

Partes de este texto:

 

Modulua/Gaia

Didaktiko eta disziplinazkoa / Natura eta gizarte ingurunearen ezagutza eta bere didaktika

Gora

Deskripzioa/Edukiak

Irakasgai honen gaitegia hiru eduki-multzoetan eraturik badago ere, edukiak elkarren artean erlazionaturik daude. Lehendabiziko eduki multzoa, nolabait esateko, irakasgaiaren sarrera moduan har dezakegu. Honetan gai bat dago. Bigarren  eta hirugarren eduki-multzoak irakasgairen muinak dira.  Bigarren gairen lanketa dela bide, geografiaren ezagutza eta geografiaren didaktikaren oinarriak aztertuko ditugu.( Gaiak: 2,3,4).  Hirugarren eduki-multzoan historia zientziaren ezagupenak eta horiei buruzko hastapen didaktikoak aztertu eta landuko ditugu .  

Gora

Gaitasun orokorrak

2.1. Oinarrizko gaitasunak

1.OG ¿ Ikasleek datu aipagarriak bildu eta interpretatzeko gaitasuna izatea,arlo sozial, zientifiko edo etikoari buruzko gai aipagarrien gaineko gogoeta hartuko duten iritziak emateko, bai jende espezializatuari eta bai espezializatu gabeari, informazioa, ideiak, arazoak eta konponbideak jakinarazteko gauza izatea.

2.OG ¿ Ikasleek geroko ikasketak autonomia maila handiarekin hasteko beharrezkoak diren ikasketarako abileziak garatu izatea.

3.OG ¿ Ikasleek beren ezagutzak beren lanetan edo bokazioetan modu profesionalean aplikatzen jakitea, etaberen ikasketa arloaren barruan arrazoiak prestatzearen eta defendatzearen bidez, eta problemen ebazpenaren bidez demostratzen diren gaitasunak edukitzea.

2.2. Gaitasun orokorrak

1.GO ¿ Haur Hezkuntzako curriculum¿arloak, beren diziplinen arteko harremanak eta ebaluazio irizpideak ezagutzea, baita dagozkien irakaskuntza eta ikasketa prozeduren inguruko ezagutza didaktikoen multzoa ere.

2.GO ¿ Harreman kritikoa eta autonomoa edukitzea, jakintzei, balioei eta gizarte erakunde publikoei eta pribatuei buruz.

3.GO ¿ Irakaskuntza eta ikaskuntza prozesuak diseinatzea,planifikatzea eta ebaluatzea, banaka zein beste irakasle batzuekin eta ikastetxeko profesionalekin lankidetzan

4.GO ¿ Ikasgelako praktikei buruz gogoeta egitea, irakaskuntza berritu eta hobetzeko. Azturak eta trebetasunak eskuratzea ikasketa autonomo eta

kooperatiboa ikasleen artean sustatzeko.

5. GO ¿ Gaurko gizartean hezkuntzaren funtzioa, aukerak eta mugak zeintzuk diren ulertzea, eta haur hezkuntzako ikastetxeak eta beren profesionalak ukitzen dituzten oinarrizko gaitasunak zeintzuk diren ulertzea. Ikastetxeetan aplikagarriak diren kalitatea hobetzeko ereduak ezagutzea..

6.GO ¿ Informazioaren eta Komunikazioaren teknologiak ezagutzea eta ikasgelan aplikatzea. Ikasketetan, herritar prestakuntzan eta kultura aberastasunean laguntzen duenikus¿entzunezko informazioa aukeratzea.

2.3. Zeharkako gaitasuna

2.ZG ¿ Hizkuntza gaitasuna frogatzea gaztelaniaz, edo, hala badagokio, euskaraz, Europako Kontseiluaren "Hizkuntzen Erreferentziako Europako Esparru Komuna:ikastea, irakastea, ebaluazioa" delakoaren araberako C1 mailaren parekoa.

Gora

Berariazko gaitasunak

 

1. GE ¿ Lehen Hezkuntzaren helburuak, curriculum edukiak, arloen esanahia eta antolaketa, metodologia eta ebaluazio¿irizpideak ezagutzea.

2. GE ¿ Irakaskuntza eta ikaskuntza prozesuak diseinatzea, planifikatzea eta ebaluatzea, kontuan hartuz diziplina arteko eta diziplinako irizpideak, baita beste hainbat irizpide profesional ere.

3. GE ¿ Zientzia eta kultura eremuetako testuen irakurketa eta iruzkin kritikoa sustatzea. Ahoz eta idatziz azalpenak zuzen ematea, eta hizkuntzak dibertsitatearen testuinguruetan ikasteko teknikak menderatzea.

8. GE ¿ Harreman kritikoa eta autonomoa edukitzea, hezkuntzan inplikatutako jakintzei, balioei eta erakundeei buruz.

9. GE ¿ Azturak eta trebetasunak eskuratzea ikasketa autonomo eta kooperatiborako, ikasleek aktiboki parte har dezaten beren garapen sozial eta pertsonalean.

10.GE¿ Ikasgelako praktikei buruz gogoeta egitea, irakaskuntza berritu eta hobetzeko, eta oinarrizko psikologia prozesuen funtzionamenduan, eredu pedagogikoetan eta aldiaren diziplina irizpideetan ezartzea.

11.GE ¿ Informazioaren eta komunikazioaren teknologiek hezkuntzan duten inplikazioa ezagutzea.

12.GE ¿ Era aktiboan antolatzea Lehen Hezkuntzakoak diren edukien irakaskuntza eta ikaskuntza prozesuak, gaitasunak garatzeko ikuspegi batetik. Kalitatea hobetzeko ereduak ezagutzea.

Gora

Ikasketaren emaitzak

Ikasleak irakasgaian hartu behar dituen gaitasunak zehaztea da Ikasketaren emaitza. Hiru maila ezartzen dira:

-Ezin hobea: gaitasunen %100 hartzea, eta maisutasuna gaitasunen % 75eta gutxienez ere.

-Erdi mailakoa: irakasgaiaren bidez lortu nahi diren gaitasun gehienak hartzea, eta maisutasuna tituluaren gaitasun espezifikoei dogozkien gaietan.

-Eskasa: tituluaren gaitasun espezifikoei dagozkien gaiak behar adina ez hartzea.

 Ikasle batek GAI kalifikazioa lortzen du ikaskuntza maila ezin hobea edo erdi mailakoa baldin bada.

Ikasketa Emaitzak Edukiak Jarduera Hezigarria Ebaluazio Tresna
IE1. Gizarte zientzien didaktika osatzen duten alorrak ezagutzea, ikerketaren egoera eta heuren implikazioa Haur Hezkuntzako maisuen formakuntzan ezagutzea 1 Gaia JH1,JH2, JH4,JH5 Portafolio a
IE 2. Haur Hezkuntzako curriculumean Gizarte-Zientziak eta diziplina hauen berezko edukiak identifikatzea, eta era berean, Ingurunearen Ezaguera alorraren balio hezigarria etapan identifikatzea. 2 Gaia JH1,JH3,JH5 Proiektua. Ezaguera-Modeloa  
IE 3. Espazioen eta denboraren eraikuntzak eskuratzeko zailtasunak aztertzea, gaiari buruzko ekarpen berriak kontuan hartuta. 3 Gaia JH1, JH3, JH4, JH5, JH6 Proiektua. Ezaguera-Modeloa   Ebaluazio proba
IE 4. Haur Hezkuntzako Ingurunearen Ezaguera arloa era holistikoan eta globalizatuan lan egiteko heziketa-estrategia egokiak inplementatzea. 4 Gaia JH1, JH3, JH5, JH6 Proiektua. Ezaguera-Modeloa   Ebaluazio proba
IE 5. Haur Hezkuntzan denbora/tenore soziala lan egiteko eta balio hezigarria hari eransteko ezaguerak lortzea. Haur Hezkuntzako Ingurunearen Ezaguera arloa era holistikoan eta globalizatuan lan egiteko heziketa-estrategia egokiak inplementatzea. 5 Gaia JH1, JH3, JH4, JH5, JH6 Proiektua. Ezaguera-Modeloa   Ebaluazio proba
IE 6. Haur Hezkuntzan paisaia lantzeko ezaguerak lortzea eta balio|adore hezigarria hari eranstea. Haur Hezkuntzako Ingurunearen Ezaguera arloa era holistikoan eta globalizatuan lan egiteko heziketa-estrategia egokiak inplementatzea. 6 Gaia JH1, JH3, JH4, JH5, JH6 Proiektua. Ezaguera-Modeloa   Ebaluazio proba

Gora

Metodologia

5.1. Irakas metodologiak

Kodea Deskribapena
1. IM Azalpen magistrala osoko bilkuretan.
2. IM Elkarreragina talde handian.
3. IM Elkarreragina talde ertainean.
4. IM Elkarreragina talde txikian.
5. IM Banakako elkarreragina: ikasketa autonomorako egitekoak eta jarraibideak.

5.2 Jarduera hezigarriak

Kodea Deskribapena Orduak Izaera presentziala
1. PJ Eskola teorikoak (funtsatzea, adibidez adieraztea, aplikazio kontrastatuak eta garapenak) 45 100
2. PJ Eskola praktikoak, edo, hala badagokio, kanpo praktikak (landa-praktikak). 15 100
3. PJ Lanak egitea, eta, hala badagokio, ahozko defentsa. 30 10
4. PJ Ikaslearen ikasketa autonomoa. 50 0
5. PJ Tutoretzak 5 100
6. PJ Ahozko edo idatzizko azterketak. 5 100

Gora

Hizkuntzak

Castellano/Euskera

Gora

Ebaluazioa

 

Ikaskuntzaren
emaitza
Ebaluazio
jarduera
Pisua (%) Errekupera
daitekeen edo ez
Eskatzen den
nota minimoa
IE1 ES2 Lan indibiduala. Portfolio Lanak epean entregatu beharko dira.    %20 Bai. Lana zuzenduta irakasleek adierazitako epeetan entregatuz. Azken kalifikazioan haztatzeko gutxieneko nota=5/10
IE2, IE3, IE4, I5, IE6 ES3 Talde lana. Ezagutza modeloa.  %40 Bai. Lana zuzenduta irakasleek adierazitako epeetan entregatuz. Azken kalifikazioan haztatzeko gutxieneko nota=5/10
IE3,IE4,IE5,IE6 ES4 Ebaluazio proba.  %40 Bai. Proba idatzia eginez. Azken kalifikazioan haztatzeko gutxieneko  nota=5/10
         

 

 

 

Ikasketa Emaitzak Ebaluzaio Sistema Pisua % Izaera Berreskuragarria
IE1 ES2\ Lan indibiduala Portfolio % 20 Lanak epean emango dira eta % 10 minimoa izanen da haztatu ahal izateko Bai. Irakaslearen seinaleei jarraituz zuzendutako lana emanez.
IE2, IE3, IE4, IE5, IE6 ES3\Talde Lana. Ezagutza Eredua %40 Entregatzekoak epean emango dira eta %20 minimoa izanen da haztatu ahal izateko Bai. Irakaslearen seinaleei jarraituz zuzendutako lana emanez..
IE3, IE4, IE5, IE6 ES4\Ebaluzaio proba %40 Nota minimoa haztatu ahal izateko %20 Bai. Proba idatziaz berreskuratuko da da

 

Gora

Gai-zerrenda

  1. Gaia. Haur Hezkuntzako Gizarte-Zientzien kontzeptu-hurbilketa: Gizarte-Zientzien Didaktika Ezaguera arloaren eraketa.
  2. Gaia.  Haur Hezkuntza-curriculumeko Ingurunearen Ezaguera arloa. Bere balio hezigarria.
  3. Gaia. Espazio eta denboraren ikasketa Haur Hezkuntzan. Ekarpen berriak.
  4. Gaia. Haur Hezkuntzako Ingurunearen Ezaguera arloaren irakaskuntza-ikaskuntzarako estrategiak eta Metodo Didaktikoak. Proiektuetan Oinarritutako Ikasketa.
  5. Gaia. Haur Hezkuntzako Ingurunearen Ezaguera arloaren irakaskuntza-ikaskuntzarako estrategiak eta Metodo Didaktikoak: Denbora
  6. Gaia. Haur Hezkuntzako Ingurunearen Ezaguera arloaren irakaskuntza-ikaskuntzarako estrategiak eta Metodo Didaktikoak:  Espazioa.

Gora

Bibliografia

Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.


11.1. Oinarrizkoa

ARANDA, A. (2016) Didáctica de las ciencias sociales en Educación Infantil. Madrid: Síntesis

BASSEDAS, E. HUGUET, T. & OLÉ, I. (2002) Aprender y enseñar en educación infantil. Barcelona: Graó

BENEJAM, P. y HERNANDEZ, X. (2004) Las ciencias sociales, percepciones y procedimientos. Barcelona: Grao

BLAS VIDALES, A. et.al. (2005) Educación Infantil. Madrid: Mc Graw Hill.

BRILLANTE, P., y NEMETH K., (2022)  Universal design for learning in the early childhood classroom: teaching children of all languages, cultures and abilities, birth-8 years, Routledge.

COOPER, H. (2002) Didáctica de la historia en educación infantil y primaria. Morata-MEC. Madrid

CUENCA, J.M  & DOMÍNGUEZ, C. (2000). Un planteamiento socio histórico para educación infantil. El patrimonio como fuente para el trabajo de contenidos temporales. Iber, 23, 113-123

DOMÍNGUEZ CASTILLO, J. (2015). Pensamiento histórico y evaluación por competencias. Barcelona: Grao

EGAN, K. (1991).La comprensión de la realidad en la Educación Infantil. Madrid: Morata

EGAN, K. (1994). Fantasía e imaginación, su poder en la enseñanza. Madrid: Morata

FELIÚ TORROELLA, M., JIMENEZ TORREGROSA, L., ARBONES, G., BARDAVIO, A. & Calabuig, S. (2015). Ciencias sociales y educación infantil (3-6)¿: cuando despertó, el mundo estaba allí. Graó.

GUDÍN DE LA LAMA, E. (coord.) (2015). Didáctica de las ciencias sociales en Educación Infantil. Logroño: Universidad Internacional de La Rioja

HERNANDEZ CARDONA, F.X. (2012). Didáctica de las ciencias sociales, geografía e historia. Barcelona: Grao

LÓPEZ-FERNÁNDEZ, J.L. & ALCÁNTARA MANZANARES, J., (2022) Didáctica del medioambiente en Educación Infantil: Síntesis.

PAGÈS, J. & SANTISTEBAN, A. (2010). La enseñanza y el aprendizaje del tiempo histórico en la educación primaria.

Cuaderno Cedes, 30 (82), 281-309

PLUCKROSE, H. (1993). Enseñanza y aprendizaje de la historia. MEC-Madrid: Morata

PRATS, J. (2012). Geografía e Historia. Investigación, innovación y buenas prácticas. Barcelona: Grao

PRATS, J. & BUSQUETS, J. (2010). La didáctica del paisaje. Iber: Didáctica de las ciencias sociales, geografía e

historia, 65, 5-6

TREPAT, C. A. & COMES, P (1997) El Tiempo y el espacio en la didáctica de las ciencias sociales. Graó. Barcelona.

TREPAT, C.A. & RIVERO, P. (2012). Didáctica de la historia y multimedia expositiva. Barcelona: Grao

11.2. Osagarria

BADÍA, A. & GARCÍA, L. (2006). Incorporación de las TICs en la enseñanza y el aprendizaje basado en la elaboración colaborativa de Proyectos. RU&SC.Revista de Universidad y Sociedad del Conocimiento, 3(2), 42-54

CALVO MATURANA, A., MARTÍNEZ MAZA, Cl.,  ORTEGA CERA, A., & PRIERO BORREGO., L., eds. (2022) Fuentes para el estudio de la Historia de las Mujeres. Granada: Comares.

COBO BEDIA, R., (2005) El género en las ciencias sociales. Cuadernos de Trabajo Social 18 (2005): 249-58.

ESTEPA, J. (2009). Aportaciones y retos de la investigación en la didáctica de las ciencias sociales. Investigación en

la Escuela, 69, 19-30.

FONTAL MERILLAS, O. (2012). Patrimonio y educación: una relación por consolidar. Aula de Innovación Educativa,

208, 10-13

GARCÍA CORREA, A., ESCARBAJAL FRUTOS, A., & IZQUIERDO RUS, T.(2011) La formación del profesorado desde una perspectiva interdisciplinar. REIFOP, 14 (1), 27-42

GIL, J. & RIVERO, P. (2014). Somos romanos. Análisis de la experiencia de Trabajo por Proyectos en Educación

Infantil. Clío, 40. Disponible en http://clio.rediris.es

HERNANDEZ, F.X. (2011). Cartografía y concepto del espacio. Iber: Didáctica de las ciencias sociales, geografía e historia, 67, 65-72

IZIZ ELARRE, R., & IZIZ ELARRE, A., (2021) Historia de las mujeres en Euskal Herria. A las puertas de la emancipación, siglo XIX., Txalaparta.

FALK, J. (2012). Lóczy, educación infantil . Octaedro.

Luri, Gregorio. (2020) La escuela no es un parque de atracciones. Una defensa del conocimiento poderoso. Ariel.

MALAGUZZI, L. & HOYUELOS, A. (2011). La Educación infantil en Reggio Emilia. Octaedro.

MARTÍNEZ DE P, Eduardo. (2018) El significado cultural de las montañas. Enseñanza de las ciencias de la tierra: Revista de la Asociación Española para la Enseñanza de las Ciencias de la Tierra 26, n. 1: 85-91.

MENDIOROZ , A. (2013). Trabajo por Proyectos y alumnado con altas capacidades: una experiencia formativa en la asignatura de Didáctica del medio Social. Clío, 39. Disponible en http://clio.rediris.es enlace a la biblioteca. http://www.unavarra.es/biblioteca

MONTESSORI, M., & SANCHIDRIÁN BLANCO, C. (2014). El método de la pedagogía científica: aplicado a la educación de la infancia. Biblioteca Nueva.

MONTESSORI, M. (2020). Ideas generales sobre mi método: manual práctico. Editorial CEPE.

OLCINA, J., y MOROTE SEGUIDO, A.F., (eds). (2022) La enseñanza de la geografía en el siglo XXI. Retos, recursos y propuestas docentes ante los nuevos desafíos globales. Universidad de Alicante.

Simón Rodríguez, Elena. (2017) La igualdad también se aprende. Cuestión de coeducación. Madrid: Narcea.

ARANDA, A. (2016) Didáctica de las ciencias sociales en Educación Infantil. Madrid: Síntesis

BASSEDAS, E. HUGUET, T. Y OLÉ, I. (2002) Aprender y enseñar en educación infantil. Barcelona: Graó

BENEJAM, P. y HERNANDEZ, X. (2004) Las ciencias sociales, percepciones y procedimientos. Barcelona: Grao

BLAS VIDALES, A. et.al. (2005) Educación Infantil. Madrid: Mc Graw Hill.

BRILLANTE, P., y NEMETH K., (2022)  Universal design for learning in the early childhood classroom: teaching children of all languages, cultures and abilities, birth-8 years, Routledge.

COOPER, H. (2002) Didáctica de la historia en educación infantil y primaria. Morata-MEC. Madrid

CUENCA, J.M Y DOMÍNGUEZ, C. (2000). Un planteamiento socio histórico para educación infantil. El patrimonio como fuente para el trabajo de contenidos temporales. Iber, 23, 113-123

DOMÍNGUEZ CASTILLO, J. (2015). Pensamiento histórico y evaluación por competencias. Barcelona: Grao

EGAN, K. (1991).La comprensión de la realidad en la Educación Infantil. Madrid: Morata

EGAN, K. (1994). Fantasía e imaginación, su poder en la enseñanza. Madrid: Morata

GUDÍN de la Lama, E. (coord.) (2015). Didáctica de las ciencias sociales en Educación Infantil. Logroño: Universidad Internacional de La Rioja

HERNANDEZ CARDONA, F.X. (2012). Didáctica de las ciencias sociales, geografía e historia. Barcelona: Grao

LÓPEZ-FERNÁNDEZ, J.L. y ALCÁNTARA MANZANARES, J., (2022) Didáctica del medioambiente en Educación Infantil: Síntesis.

PAGÈS, J. y SANTISTEBAN, A. (2010). La enseñanza y el aprendizaje del tiempo histórico en la educación primaria.

Cuaderno Cedes, 30 (82), 281-309

PLUCKROSE, H. (1993). Enseñanza y aprendizaje de la historia. MEC-Madrid: Morata

PRATS, J. (2012). Geografía e Historia. Investigación, innovación y buenas prácticas. BarGElona: Grao

PRATS, J. Y BUSQUETS, J. (2010). La didáctica del paisaje. Iber: Didáctica de las ciencias sociales, geografía e

historia, 65, 5-6

TREPAT, C. A. y COMES, P (1997) El Tiempo y el espacio en la didáctica de las ciencias sociales. Graó. BarGElona.

TREPAT, C.A. Y RIVERO, P. (2012). Didáctica de la historia y multimedia expositiva. Barcelona: Grao

 

Gora

Non emango den

Nafarroako Unibertsitate Publikoko Arrosadiko campusean. Zer ikasgelatan izango den jakiteko, begiratu Giza, Gizarte eta Hezkuntza Zientzien Fakultatearen web-orrialdean.

Gora