Nafarroako Unibertsitate Publikoa



Castellano | Ikasturtea: 2023/2024 | Beste urte batzuk:  2022/2023  |  2021/2022  |  2020/2021  |  2019/2020 
Haur Hezkuntzako Irakasletzan Graduatua Nafarroako Unibertsitate Publikoan
Kodea: 301106 Irakasgaia: HEZKUNTZA-ERAKUNDEAK
Kredituak: 6 Mota: Oinarrizkoa Ikasmaila: 1 Iraupena: 1º S
Saila: Giza eta Hezkuntza Zientziak
Irakasleak:
URREIZTI LEZERTUA, GARBIÑE   [Tutoretzak ] ALONSO MARTIRENA, YOLANDA (Resp)   [Tutoretzak ]
FLORES URIBE, UNAX   [Tutoretzak ]

Partes de este texto:

 

Modulua/Gaia

Oinarrizko prestakuntza / Hezkuntza

Gora

Gaitasun orokorrak

1. Oinarrizko gaitasunak

2. OG - Ikasleek beren ezagutzak beren lanetan edo bokazioetan modu profesionalean aplikatzen jakitea, eta beren ikasketa arloaren barruan arrazoiak prestatzearen eta defendatzearen bidez, eta problemen ebazpenaren bidez demostratzen diren gaitasunak edukitzea.

3. OG - Ikasleek (normalean beren ikasketen arloko) datu aipagarriak bildu eta interpretatzeko gaitasuna izatea, arlo sozial, zientifiko edo etikoari buruzko gai aipagarrien gaineko gogoeta hartuko duten iritziak emateko.

4. OG - Ikasleak, baijende espezializatuari eta bai espezializatu gabeari, informazioa, ideiak, arazoak eta konponbideak jakinarazteko gauza izatea.

2. Gaitasun orokorrak

1. GO- Haur Hezkuntzako helburuak, curriculum edukiak eta ebaluazio-irizpidea ezagutzea.

2. GO - Lehen haurtzaroan ikaskuntzak sustatzea eta ahalbidetzea, alderdi kognitibo, emozional, psikomotor eta nahimenezkoen ikuspegi globalizatzaile eta integratzaile batetik.

3.GO- Diseinatzea eta erregulatzea ikasteko espazioak dibertsitatearen testuinguruetan, arretaz hartuz ikasle bakoitzaren hezkuntza beharrak, genero berdintasuna, ekitatea eta giza eskubideentzako errespetua.

5.GO- Taldean hausnartzea arauak onartzeari buruz eta besteenganako errespetuari buruz. Sustatzea ikasle bakoitzaren autonomia eta singulartasuna, lehen haurtzaroan emozioak, sentimenduak eta balioak hezteko faktoreak diren aldetik.

9.GO- Lehen hezkuntzako ikastetxeen antolaketa eta bere funtzionamenduaren barruan sartzen diren jarduerak ezagutzea. Irakaslana hobetu eta bizi osoan zehar gertatzen diren aldaketa zientifiko, pedagogiko eta sozialetara egokitu behar dela onartzea.

11.GO- Ikasgelako praktikei buruz gogoeta egitea, irakaskuntza berritu eta hobetzeko. Azturak eta trebetasunak eskuratzea ikasketa autonomo eta kooperatiborako, eta ikasleen artean sustatzea.

12.GO- Gaurko gizartean hezkuntzaren funtzioa, aukerak eta mugak zeintzuk diren ulertzea, eta haur hezkuntzako ikastetxeak eta beren profesionalak ukitzen dituzten oinarrizko gaitasunak zeintzuk diren ulertzea. Ikastetxeetan aplikagarriak diren kalitatea hobetzeko ereduak ezagutzea.

2.3. Zeharkako gaitasuna

2. ZG - Hizkuntza gaitasuna frogatzea gaztelaniaz, edo, hala badagokio, euskaraz,  Europako Kontseiluaren "Hizkuntzen Erreferentziako Europako Esparru Komuna: ikastea, irakastea, ebaluazioa" delakoaren araberako C1 mailaren parekoa.

Gora

Berariazko gaitasunak

1. GE- Haur Hezkuntzaren helburuak, curriculum-edukiak, antolaketa, metodologia eta ebaluazio-irizpideak ezagutzea.

4. GE - Ikaskuntzako eta eskola bizikidetzako testuinguruei buruz gogoeta egitea. Behaketa sistematikoa egiten jakitea, ongi egindako lana baliozkotzea, arauak onartzea eta besteak errespetatzea.

5. GE- Ikasgelako praktikei buruz gogoeta egitea, berrikuntza sustatzeko. Azturak eta trebetasunak eskuratzea ikasketa autonomo eta kooperatiboa ikasleen artean sustatzeko, eta kalitatea kudeatzeko ereduak ezagutzea.

9. GE -  Haur hezkuntzako ikastetxeen antolaketa ezagutzea, eta bere funtzionamendua, hezkuntza komunitatearen eta gizarte inguruaren sektore batzuen laguntzarekin.

10. GE - Lankidetza, bizikidetza, motibazioa eta ikasteko nahia sustatzea, ikastetxeko proiektuetan aktiboki parte hartzea eta familiekiko harremanak zaintzea.

11. GE - Harreman kritikoa eta autonomoa edukitzea, hezkuntzan inplikatutako jakintzei, balioei eta erakundeei buruz.

Gora

Ikasketaren emaitzak

Ikasleak irakasgaian hartu behar dituen gaitasunak zehaztea da Ikasketaren emaitza. Hiru maila ezartzen dira:
- Ezin hobea: gaitasunen % 100 hartzea, eta maisutasuna gaitasunen % 75etan gutxienez ere.
- Erdi mailakoa: irakasgaiaren bidez lortu nahi diren gaitasun gehienak hartzea, eta maisutasuna tituluaren gaitasun espezifikoei dagozkien gaietan.
- Eskasa: tituluaren gaitasun espezifikoei dagozkien gaiak behar adina ez hartzea.
Ikasle batek GAI kalifikazioa lortzen du ikaskuntza maila ezin hobea edo erdi mailakoa baldin bada.

Zehaztasuna:

R1- Ikasgaiaren oinarrizko edukiak menperatzen dituela erakutsi du. SE4

R2- Hezkuntza sistemaren sorrera eta garapena ulertzen ditu, Hezkuntza Erakunde desberdinetan zehaztapen-elementu ezberdinak adieraziz. SE2 eta SE3

R3- Era autonomoan eta pentsamendu kritikoz aztertzen ditu zergatik ezagutzak, balioak eta aniztasuna Hezkuntza Erakundeen garapenerako gako egiten diren. SE1 eta SE2.

R4- Testuinguru kulturaniztun eta eleaniztunetan, Hezkuntza Erakundeen ezaugarriak gaitasun kritikoz ebaluatzen ditu, ikasleen banako beharrei arreta emanez. SE 2 eta SE3

R5- Lana ondo egitetik abiatuz, ikasteko eta bizikidetzako testuinguruen garapenarekiko jarrera arduratsua erakusten du. SE1

R6- Jasotako ezagutzak errealitate zehatzetan aplikatzen ditu, Hezkuntza eta Gizarte-Heziketako Erakundeetan. SE3

R7- Hezkuntza berrikuntza ezberdinak aztertzen ditu eta jartzen diren hezkuntza erronkei erantzuna emateko proposamenak egiten ditu. SE2 eta SE3.

Gora

Metodologia

Irakas metodologiak

Kodea Deskripzioa
MD1 Azalpen magistrala
MD2 Interakzioa talde handian
MD3 Interakzioa talde ertainean
MD5 Banakako Interakzioa: lan autonomorako eta ikasketarako aholkularitza eta zerginak

Jarduera hezigarriak

Kodea Deskripzioa Orduak Presentzialtasuna
AF1 Klase teorikoak 45 100
AF2 Klase praktikoak 15 100
AF3 Lanak eta ahozko defensa (hala badagokio) 30 10
AF4 Ikaslearen lan autonomoa 50 0
AF5 Tutoriak 5 100
AF6 Idazkiko zein ahozko azterketak 5 100

Irakaskuntzaren metodologiak aplikatzean eta preskuntza jarduerak egitean, eginahalak egiten ditugu desberdintasunik izan ez dadin generoa dela-eta, eta ikasleek gelan parte-hartze orekatua izan dezaten saiatuko gara.

Gora

Prestakuntza jardueren-gaitasunen/ikaskuntzaren emaitzen arteko erlazioa

  Gaitasunak
Jarduera Oinarrizkoak Orokorrak Zeharkakoak Berariazkoak
AF1 CB1/ CG1/CG2/CG3  CT2 CE1/CE4/CE5/CE9/CE10
AF2 CB2/CB3 CG5 CT2 CE4/CE5/CE9/CE11
AF3 CB2/CB3/CB4 CG9 CT2 CE1/CE4/CE5/CE9
AF4 CB1 CG1/CG9/CG12 CT2 CE1/CE4/CE5/CE9
AF5 CB1 CG1/CG12 CT2 CE5
AF6 CB1 CG1 CT2 CE1/CE4/CE5/CE9

Gora

Hizkuntzak

Euskara/ Gaztelania / Ingelesa

Gora

Ebaluazioa

 

Ikaskuntzaren
emaitza
Ebaluazio
jarduera
Pisua (%) Errekupera
daitekeen edo ez
Eskatzen den
nota minimoa
  Klasera etortzea eta parte-hartzea 10% Ez Ez
  Laburtze eta sintesi lan teorikoak 20% Ez Ez
  Lan praktikoak: behaketa, proposamena eta, beharrezkoa bada,  ebaluaketa 30% Bai Ez
  Ahozko edo idatzizko probak, partzialak edo osokoak 40% Bai 5/10

 

 

 

Kodea Deskribapena Pisua Berreskuragarria
ES1 Klasera etortzea eta parte-hartzea % 10 Ez
ES2 Laburtze eta sintesi lan teorikoak % 20 Ez
ES3 Lan praktikoak: behaketa, proposamena eta, beharrezkoa bada,  ebaluaketa % 30 Bai, % 30
ES4 Ahozko edo idatzizko probak, partzialak edo osokoak % 40 Bai,  % 40
  OSOTARA % 100 % 70

Oharrak:

- Ebaluazio jarraituko jarduerak egiten diren eskola-saioetara joan behar da nahitaez.
- Ikasgaia gainditzeko ES4 gainditu behar da.

 

Gora

Edukien azalpen laburra

Hezkuntza, Hezkuntzarako eskubidea eta Hezkuntza munduan. Hezkuntza-sistemak eta haien baldintzatzaile sozio-politikoa. Familia lehen hezkuntza-erakunde gisa. Haur Hezkuntzako, Lehen Hezkuntzako eta Bigarren Hezkuntzako erakundeak. Hezkuntza formaleko erakundeen antolaketa. Ikastetxearen Hezkuntza Proiektua (IHP). Hezkuntza ez-formala: Etengabeko Hezkuntza eta Helduen Hezkuntza. Gizarte eta Hezkuntza alorreko erakundeak. Hezkuntza Berezitik Eskola Inklusibora.

Gora

Gai-zerrenda

1. BLOKEA. HEZKUNTZAREN KONTZEPTUA ETA ESPARRUA

1.1 Hezkuntzaren kontzeptua: familia, eskola, eta hezkuntza komunitatea.

1.2 Hezkuntzarako eskubidea eta hezkuntza munduan.

1.3 Hezkuntza formala, ez-formala eta informala.

1.4 Hezkuntza-sistemak, hezkuntza-administrazioak eta haien erakundeak

 

2. BLOKEA. HEZKUNTZA-ERAKUNDEAK. Historia eta gaurkoa

2.1 Eskola instituzionalizatzeko prozesu historikoa: berrikuntza pedagogikoak eta hezkuntza-korronteak.

2.2 Aniztasuna eskolan eta hezkuntza inklusiboa.

2.3 Hezkuntza-erakundeak: haur hezkuntza, lehen hezkuntza eta bigarren hezkuntza.

2.4. Hezkuntza formaleko erakundeen antolaketa eta funtzionamendua. Hezkuntza erakundearen dokumentu instituzionalak

2.5 Gizarte-hezkuntzarako erakundeak

 

3. BLOKEA. HEZKUNTZAREN HELBURUAK ETA DESAFIOAK GAUR EGUNGO MUNDUAN

3.1 Hezkuntza jarraitua eta bizitza osoko hezkuntza informazioaren gizartean

3.2 Eskolaren erronkak XXI. mendeko gizartean.

Gora

Bibliografia

Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.


1. Bibliografia Orokorra

AA.VV (2005): Pedagogo Sortzaileak. Hik Hasi aldizkariko monografikoa. Donostia: Xangorin
- Bell Hook (2021). Enseñar a trasgredir, Madrid: Capitan Swing.
- Camino Ortiz de Barrón, I. (2011). Teoría e Historia de la Educación.
San Sebastián: Delta.
- Colom, A. (2002): Teorías e Instituciones contemporáneas de la
educación. Ariel: Barcelona.
. Colom, A. (2002): Hezkuntzaren teoriak eta Erakunde Garaikideak. Iruña:
UNUP.
- Del Pozo Andrés, M. (2004). Teorías e Instituciones contemporáneas de
Educación. Madrid: Biblioteca Nueva.
- Escribano A. y Martínez, A. (2013). Inclusión educativa y profesorado
inclusivo. Aprender juntos para aprender a vivir juntos. Madrid: Narcea.
- García Amilburu, M.; García Gutiérrez, J. (2012). Filosofía de la
educación. Cuestiones de hoy y de siempre. Madrid: Narcea
- Hernando Calvo, A. (2016). Viaje a la escuela del siglo XXI: así trabajan los colegios más innovadores del mundo. Fundación Telefónica.
-Iriarte Aranaz, G. (2019). Historia ilustrada de la escuela de Navarra (1828-1970). Pamplona: Fondo de publicaciones del Gobierno de Navarra
- Merma Molina, G. (2019). Teoría e Historia de la Educación. Apuntes
para la formación del profesorado. Alicante: PUA.
- Núñez Cubero, L.; Clara Romero Pérez, C. (2017). Teoría de la Educación.
Capacitar para la práctica. Madrid: Pirámides.
- Ossenbach Sauter, G. (2011). Corrientes e Instituciones educativas
contemporáneas. Madrid; UNED.
- Sanchidrián, C.; Ruiz Berrio, J. (2010). Historia y perspectiva actual
de la educación infantil. Barcelona.: Grao.
- Vázquez Ramil, R. (2012). Mujeres y educación en la España contemporánea, Madrid: Akal



2.- Berariazko bibliografia
Irakasleriak erabakiko du atal honetarako erabiliko duen berezko bibliografia

- Aubert, A.; Flecha R. (2009). Aprendizaje dialógico en la sociedad de la
información. Barcelona: Hipatia.
-Bárcena, F. (2013) El aprendiz eterno. Filosofía, educación y el arte de vivir. Buenos Aires, Miño & Dávila.
- Bauman, Z. (2009). Los retos de la educación en la modernidad líquida.
Barcelona: Gedisa.
- Biesta, G. (2017). El bello riesgo de educar. Madrid: Ediciones SM
- Bona, C. (2015). La nueva educación. Barcelona: Plaza &Janés.
- Delors, J. (1996): La educación encierra un tesoro, Madrid:
Santillana/UNESCO.
- García Ruiz, R. (2013). Enseñar y aprender en educación infantil a
través de proyectos. Santander: Publican.
- Larrosa, J. (2019). Esperando no se sabe qué. Sobre el oficio del
profesor. Barcelona: Candaya.
- Moren, R. (2006). Panfleto antipedagógico. Madrid: Lector universal.
- Pennac, D. (2008). Mal de Escuela. Barcelona: Literatura Mondadori.
- Pring, R. (2016). Una filosofía de la educación políticamente incómoda.
- Scotton, P. (2021). Rutas de cambio. Barcelona: Octaedro.
- Zufiaurre B. (2000). Evaluación escolar y coparticipación educativa: responsabilidad social y democrática: padres, madres, maestros, maestras, alumnas y alumnos, sociedad: la complejidad de la vida escolar . Valencia: Nau Llibres.
- Zufiaurre, B. (2007). ¿Se puede cambiar la educación sin contar con el profesorado?: Reflexiones sobre treinta y seis años de cambios en España, 1970-2006. Barcelona: Octaedro.

Gora

Non emango den

Nafarroako Unibertsitate Publikoko Arrosadiko campusean. Zer ikasgelatan izango den jakiteko, begiratu Giza, Gizarte eta Hezkuntza Zientzien Fakultatearen web-orrialdean.

Gora