Kodea: 244701 | Irakasgaia: PRODUKZIOAREN ANTOLAKETA | ||||
Kredituak: 3 | Mota: Nahitaezkoa | Ikasmaila: 4 | Iraupena: 1º S | ||
Saila: Enpresen Kudeaketa | |||||
Irakasleak: |
2. OGO: Ikasleek beren ezagutzak beren lanetan edo bokazioetan modu profesionalean aplikatzen jakitea, eta ideia sortzaile eta berritzaileak baliatzea behar duten lan esparru konplexu edo profesionaletan eta espezializatuetan arrazoiak prestatuz eta defendatuz, eta arazoak ebatziz erakusten diren gaitasunak edukitzea.
4. OGO: Ikasleek komunikatzen jakitea era guztietako entzuleen aurrean (espezializatuak badira edo ez) modu argi eta zehatzean, ezagupenak, metodologiak, ideiak, problemak eta irtenbideak bere ikasketen esparruan.
5. OGO: Ikasleek beharrezkoak diren trebetasuna garatu izatea beren ikasketen esparruan eta lan inguruan edo inguru profesionalean beren prestakuntza beharrak identifikatzeko, eta gero mota guztietako testuinguruetan, egituratuetan eta egituratu gabekoetan, ikasketak autonomia maila handiarekin hasteko.
2. GO: Ingeniaritza proiektuetako jarduerak zuzentzeko ahalmena.
3. GO: Oinarrizko gaietako eta gai teknologikoetako ezagutza, metodo eta teoria berriak ikasteko gaitu eta egoera berrietara egokitzeko egokikortasuna emango diena.
4. GO: Problemak ekimenez ebazteko, erabakiak hartzeko, sormenerako eta arrazoiketa kritikorako ahalmena eta Industria Ingeniaritzaren esparruko ezagutzak, abileziak eta trebetasunak jakinarazteko eta bestetaratzeko ahalmena.
5. GO: Neurketak, kalkuluak, balorazioak, tasazioak, peritazioak, azterketak, txostenak, zereginen planak eta antzeko beste lan batzuk egiteko ezagutzak.
9. GO: Antolatzeko eta plangintza egiteko ahalmena enpresaren esparruan, eta beste erakunde eta antolakunde batzuetan.
10. GO: Ingurune eleaniztun eta diziplina-aniztun batean lan egiteko gaitasuna.
Enpresako lanaren antolaketa, lan metodoak, lanaren plangintza eta denboren zenbatespena eta produkzioaren antolaketa ezagutzea.
Metodologia - Jarduera | Ordu presentzialak | Ordu ez presentzialak |
1. J Azaltzeko/parte hartzeko eskolak | 16 | |
2. J Praktikak | 8 | |
3. J Eztabaidak, bateratze-lanak, taldeen tutoretza | 3 | 2 |
4. J Lana prestatzea | 8 | |
5. J Materiala irakurtzea | ||
6. J Bakarka ikastea | 35 | |
7. J Azterketak, ebaluazio probak | 3 | |
8. J Tutoretzak bakarka | ||
Guztira | 30 | 45 |
Ikaskuntzaren emaitza |
Ebaluazio jarduera |
Pisua (%) | Errekupera daitekeen edo ez |
Eskatzen den nota minimoa |
---|---|---|---|---|
Eskuratutako ezagutzak | Azterketa | 80 | Bai | 4 |
Eskuratutako ezagutzak | Parte-hartzea, lanen balorazioa | 20 | Bai * |
(*) Epe zehatzak dituzten lan eta txostenen entregak baino ezin izango dira berreskuratu. Kanpoan uzten dira ikasgelan eskola-orduetan egiten diren eta bertan entregatzen diren lanak, bai eta ikasgelan egiten diren aurkezpenak eta enpresetara egiten diren bisitak ere.
Gaiak
1. GAIA PRODUKZIO-ZUZENDARITZAREN ALDERDI OROKORRAK
1.1. P.Z. enpresa barruan. Definizioa, funtzioak eta garrantzia.
1.2. P.Z.-ren garapen historikoa. Produkzio sistemen bilakaera.
1.3. Produkzioko arloaren antolaketa-egitura.
1.4. P.Z.-ren egungo arazoak.
1.5. Eragiketen estrategia: Helburu eta erabaki estrategikoak.
2. GAIA. PROZESUAK
2.1. Prozesu motak. Produkzio-konfigurazioak.
2.2. "Egiteko edo erosteko" erabakia
2.3. Prozesuen kudeaketa
2.4. Produkzio-ekipoen aukeraketa
2.5. Prozesuen teknologia
3. GAIA. LANAREN AZTERKETA: METODOEN AZTERKETA
3.1. Produktibitatea: kontzeptua eta neurriak.
3.2. Lanaren azterketa. Xedea eta teknikak. Lanaren edukia.
3.3. Metodoen azterketa: urratsak eta ezarpena.
3.4. Lanpostuen inguruaren baldintzak. Ergonomia.
3.5. "5S"-en metodologia.
3.6. Prozesuak eta metodoak hobetzeko tresna.
4. GAIA. LANAREN NEURKETA
4.1. Lanaren neurketaren garrantzia: denborak.
4.2. Denborak neurtzeko teknikak
4.3. Denboren aplikazioa: pizgarriak, kostuak, inbertsioen analisia, beharren kalkulua, kateen orekatzea, etab.
Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.
OINARRIZKOA
MIRANDA GONZALEZ, F.J. RUBIO LACOBA, S., CHAMORRO MERA, A., BAÑEGIL PALACIOS, T.M. (2004). Manual de Dirección de Operaciones. Thomson Editores, Mad
DOMINGUEZ MACHUCA, J.A. ETA BESTE BATZUK, (1995): Dirección de Operaciones. Aspectos estratégicos en la producción y los servicios. Mc Graw Hill.
DOMINGUEZ MACHUCA, J.A. ETA BESTE BATZUK, (1995): Dirección de Operaciones. Aspectos estratégicos en la producción y los servicios. Mc Graw Hill.
HEIZER, J., RENDER, B. and MUNSON, C. (2020): Operations Management. Sustainability and Supply Chain Management. Prentice Hall. (e-book en biblioteca UPNA)
LANAREN NAZIOARTEKO BULEGOA (1996). Introducción al estudio del Trabajo. OIT (4. argitaraldia)
AGUIRRE DE MENA J.M.; RODRIGUEZ, M.M. eta TOUS, D. (2002): Organización y métodos de trabajo. Pirámide.
OSAGARRIA
SCHONBERGER, R.J. (1991): Hacia la excelencia en la fabricación. CDN.
CHASE, R.B. ETA AQUILANO, N.J.(1994): Ekoizpenaren eta operazioen kudeaketa. Irwin.
MONDEN, Y. (1988): El sistema de producción de Toyota. CDN.
WOMACK, J.P. (1992): La máquina que cambió el mundo. Mc Graw Hill.