Nafarroako Unibertsitate Publikoa



Castellano | Ikasturtea: 2018/2019 | Beste urte batzuk:  2017/2018  |  2016/2017  |  2015/2016 
Bigarren Hezkuntzako Irakasletzako Unibertsitate Masterra Nafarroako Unibertsitate Publikoan
Kodea: 73188 Irakasgaia: Garapena eta ikaskuntza nerabezaroan
Kredituak: 5 Mota: Nahitaezkoa Ikasmaila: 1 Iraupena: 1º S
Saila:
Irakasleak:
SANZ DE ACEDO BAQUEDANO, MARÍA TERESA (Resp)   [Tutoretzak ] SOTO VALLE, ROBERTO   [Tutoretzak ]

Partes de este texto:

 

Modulua/Gaia

Orokorra/Garapena eta Ikaskuntza Nerabezaroan

Gora

Deskripzioa/Edukiak

3 eduki mota:
1. GARAPENA NERABEZAROAN. Giza garapenaren oinarriak: Aldaketa fisiko, kognitibo, emozional, sozial eta moralen deskribapena nerabezaroan. Nerabeen aldaketa horiek azaltzen dituzten garapenaren teoriak.
2. ANIZTASUNA ETA ERANTZUN PSIKOPEDAGOGIKOA. Aniztasunaren trataerarako oinarrizko printzipioak eta modeloak. Ezgaitasun físiko, zentzumen eta kognitiboa. Gaindotazioa eta goi mailako gaitasunak. Hiperaktibitatea. Garapenaren atzerapena. Hizkuntzaren eta komunikazioaren nahasteak. Portaera arazo larriak. Ikaskuntzaren nahasteak. Ebaluazioa eta eskuhartze psikologikoa.
3. IKASKUNTZA BIGARREN HEZKUNTZAN. Ikaskuntzaren definizioa eta ezaugarriak. Ikaskuntzaren ikuspegiak eta aplikazioa eskola testuinguruan. Ikaskuntzan parte hartzen duten prozesuak. Ikasten duen subjektuarekin zerikusia duten aldagaiak: kognitiboak eta motibazionalak. Metakognizioa eta ikaskuntza estrategiak. Adimena eta gaitasun sozioemozionalak.

Gora

Deskribatzaileak

Espezialitate guztietarako derrigorrezko irakasgaia, non gararatzen diren jardute autonomorako oinarri psikologikoak.

Gora

Gaitasun orokorrak

OINARRIZKOAKO GAITASUNAK
CB10- Ikasleek geroan autonomoa eta autoerregulatua izango den ikasketa mota baterako ikas estrategiak eta trebetasunak izatea.
OROKORRAKO GAITASUNAK
GO4 - Ikastetxe batean ezarriko den kurrikuluma zehaztu, bere amankomuneko planifikazioan parte hartuz; taldekako zein banakako metodologia didaktikoak garatu eta aplikatu, ikasleen aniztasunera egokituz.
GO 5 - Ikaskuntza espazioak diseinatu eta garatu, berdintasuna, emozio eta balore hezkuntza, gizonezko eta emakumezkoen artean eskubide eta aukera berdintasuna, hiritar hezkuntza eta giza eskubideen errespetuari bereziki erreparatuz, gizartean integrazioa, erabakiak hartzea eta gero eramangarria errazteko.
GO 6 - Ikaslearen ahalegina estimulatzeko estrategiak jabetu, bere kabuz eta besteekin ikasteko gaitasuna sustatzeko, autonomia, konfidantza eta banakako ekimena erraztea pentsamendu erabakitze trebetasunak garatuz.
GO 7 - Gelan gertatzen diren elkarreragin eta komunikazio prozesuak ezagutu, elkarbizitza eta ikaskuntza sustatzeko beharrezkoak diren gizarte trebetasun sozialak menperatu eta liskarren ebazpena eta dispziplina arazoei aurre egin.
GO 11 - Familiei euren seme-alaben ikaskuntza-irakaskuntza prozesuetaz eta orientazio pertsonala, akademikoa eta profesionalaz informatu eta aholkatu.
ZEHARKAKO GAITASUNA
ZG - Hizkuntz gaitasuna erakustea euskaran eta arrotz hizkuntza batean (ingelesa), "Europako Kontseiluko hizkuntzen erreferentzia markoa"-ko C mailaren baliokidea.

Gora

Berariazko gaitasunak

BG6- 12tik 18 urtera bitarteko ikasleen ezaugarriak, testuinguru sozialak eta motibazioak ezagutzea.
BG7- Bigarren hezkuntzako ikasleen nortasunaren garapena ulertzea eta adin horietan ikasteko prozesuan eragina izan dezaketen disfuntzioak ezagutzea.
BG8- Proposamenak prestatzea, ezagupen, trebetasun eta gaitasun intelektual eta emozionaletan oinarrituak.
BG9- Gaitasun eta ikasteko erritmoezberdinetako ikasleak ukitzen dituzten hezkuntza-egoeretarako konponbideak identifikatu eta planifikatzea. ezberdinetako.

Gora

Ikasketaren emaitzak

Ikasketaren emaitzak irakasgaian ikasleak erdietsiko dituen gaitasunen zehaztapena dira . Hiru maila ezartzen dira:
-Altua: gaitasunen %100a eta gutxienez berauen %75ean menperatzea.
-Erdikoa: irakasgaiaren gaitasun gehienak lortu eta tituluaren gaitasun berariazkoak menperatu.
-Baxua: tituluaren gaitasun berariazkoak osatzen dituzten edukiak ez menperatu.
Ikasleak GAI kalifikazioa lortuko du ikaskuntza maila altua edo erdikoa bada.

Zehaztasuna:
a) Eduki teorikoei buruzko ezagutza
b) Irakasgaiarekiko jarrera, interesa eta ekarpena
c) Eduki teorikoei buruzko ezagutza praktikara eramanda jarduera praktikoen bidez
d) Alderdi teoriko garrantzitsuen gauzapena/ aplikagarritasuna:
- garapen kognitiboa
- identitatea
- ezgaitasuna
- gaitasun emozionalak
- ikas estrategiak

Gora

Metodologia

Irakas metodologiak

Kodea Deskribapena
1. IM Azalpen magistrala osoko bilkuretan.
2. IM Elkarreragina talde handian.
3. IM Elkarreragina talde ertainean.
4. IM Elkarreragina talde txikian.
5. IM Banakako elkarreragina: ikasketa autonomorako egitekoak eta jarraibideak.

Jarduera hezigarriak

Metodologia - Jarduera Orduak Izaera presentziala
JF1 Saio teorikoak (azalpenezko metodoa, klase magistrala) 23 100
JF2 Kasuen azterketak, Ariketak, Eztabaidak, Elkarlanak, Talde azalpenak, Testu iruzkinak 17 100
JF3 Lanen elaborazioa eta, hala badagokio, ahozko defentsa 30 10
JF4 Ikaslearen lan autonomoa  50 0
JF5 Tutoretzak  3 100
JAF6 Ahozko zein idatzizko azterketak  2 100
Osotara 125  

Gora

Hizkuntzak

Gaztelania/Euskara

Gora

Ebaluazioa

Resultado de aprendizaje Sistema de evaluación %
 Eduki teorikoei buruzko ezagutza                         Ahozko edota idatzizko probak (test)  30
 Irakasgaiarekiko jarrera, interesa eta ekarpena  Behaketa ikasgelan. Irakasleak parte-hartzeak (kuantitatiboki eta kualitatiboki) erregistroa  5
 Eduki teorikoei buruzko ezagutza praktikara eramanda jarduera praktikoen bidez Nerabezaroari buruzko laburpen irakurgaiak (alderdi kognitibo, sozial eta emozionalaz). Bakarkako lanak eta paper-zorroa edo portafolioa.  15
 Alderdi teoriko garrantzitsuen gauzapena/ aplikagarritasuna: - garapen kognitiboa - identitatea - ezgaitasuna - gaitasun emozionalak - ikas estrategiak  Talde-lanaren txostena eta azalpena irakasleak ebaluatuko ditu. Ikasle bakoitzak beste taldekideen parte hartzea ebaluatuko du. 50

Gora

Gai-zerrenda

4 gai eduki blokeen arabera antolatuta:
I. MULTZOA: GARAPENA NERABEZAROAN
-1. GAIA: Giza garapen eta ikaskuntzaren oinarriak.
-2. GAIA: Garapen fisiko, kognitibo, emozional, sozial eta morala nerabezaroan.
II. MULTZOA: ANIZTASUNA ETA ERANTZUN PSIKOPEDAGOGIKOA
-3. GAIA: Aniztasuna eta erantzun psikopedagogikoa.
III. MULTZOA: IKASKUNTZA BIGARREN HEZKUNTZAN
-4. GAIA: Teoriak eta ikaskuntza prozesuak Bigarren Hezkuntzan.

Gora

Bibliografia

Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.


A/ OINARRIZKO BIBLIOGRAFIA

I. MULTZOA: Garapena nerabezaroan

-Berger, K. S. (2007). Psicología del desarrollo. Infancia y adolescencia. Madrid: Editorial Médica Panamericana.
-Coleman, J., y Hendry, L. (2003). Psicología de La Adolescencia (4ª Ed.) Madrid: Morata.
-Gambara, H., y González, E. (2005). ¿Sobre qué deciden los adolescentes? Infancia y Aprendizaje, 28(3), 277-281.
-Mariscal, S., Giménez-Dasi, M., Carriedo, N., y Corral, A. (2009). El desarrollo psicológico a lo largo de la vida. Madrid: Mc Graw-Hill-UNED.
-Martín, C., y Navarro, J.I. (2009). Psicología del desarrollo para docentes. Madrid: Pirámide.
-Oliva, A. (2007). Desarrollo cerebral y asunción de riesgos durante la adolescencia. Apuntes de Psicología, 25(3), 239-254.
-Oliva, A. (2004). La adolescencia como riesgo y oportunidad. Infancia y Aprendizaje, 27, 115-122.
-Peñacoba, E., Álvarez, y Lázaro, L. (2006). Teoría y práctica de Psicología del desarrollo. Madrid: Editorial Universitaria Ramón Areces.
-Rodrigo, M. J., García, M., Máiquez, M. L., Rodríguez, B., y Padrón, I. (2008). Estrategias y metas en la resolución de conflictos cotidianos entre adolescentes, padres y madres. Infancia y Aprendizaje, 31, 347-362.
-Santrock, J. W. (2004). Adolescencia. Psicología del desarrollo (9ª Ed.). Madrid: McGraw-Hill.

II. MULTZOA: ANIZTASUNA ETA ERANTZUN PSIKOPEDAGOGIKOA
-Botías, F., Higueras, A. M., y Sánchez, J. F. (2012). Necesidades educativas especiales. Planteamientos prácticos. Madrid: Wolters Kluwer.
-Castellón, J. L., y Navas, L. (2009). Aprendizaje, Desarrollo y Disfunciones. Implicaciones para la enseñanza en la Educación Secundaria. Alicante: Editorial Club Universitario.
-CREENA (2000). Comportamiento desadaptado y respuesta educativa en Secundaria. Pamplona: Departamento de Educación del Gobierno de Navarra.
-Del Campo, M. E. (2012). Alteraciones del desarrollo y discapacidad. Madrid: Sanz y Torres-UNED.
-Del Campo, M. E. (2002). Dificultades de aprendizaje e intervención psicopedagógica. Madrid: Sanz y Torres-UNED.
-Onrubia, J. (coord.), Fillat, M. T., Dolors, M., y Udina, M. (2004). Criterios psicopedagógicos y recursos para atender a la diversidad en secundaria. Barcelona: Editorial Graó. Biblioteca de Aula.

III. MULTZOA: IKASKUNTZA BIGARREN HEZKUNTZAN
-Castellón, J. L., y Navas, L. (2009). Aprendizaje, Desarrollo y Disfunciones. Implicaciones para la enseñanza en la Educación Secundaria. Alicante: Editorial Club Universitario.
-Coll, C. (Coord.) (2010). Desarrollo, aprendizaje y enseñanza en la Educación Secundaria. Barcelona: Editorial Graó. Ministerio de Educación.
-González Pérez, J., y Criado del Pozo, M. J. (2003). Psicología de la educación para una enseñanza práctica. Madrid: Editorial CCS.
-Monereo, C. (1990). Las estrategias de aprendizaje en la educación formal: enseñar a pensar y sobre el pensar. Infancia y Aprendizaje, 50, 3-26.
-Sampascual, G. (2001). Psicología de la educación. Madrid: UNED.

B/ BIBLIOGRAFÍA OSAGARRIA
-Beltrán, J. (1993). Procesos, estrategias y técnicas de aprendizaje. Madrid: Síntesis.
-Beltrán, J., Bermejo, V., Prieto, M. D., y Vence, D. (1993). Intervención psicopedagógica. Madrid: Pirámide.
-Cabrerizo, J., y Rubio, M. J. (2007). Atención a la diversidad. Teoría y práctica. Madrid: Pearson Prentice Hall.
-Coll, C., Palacios, J., y Marchesi, A. (2001). Desarrollo psicológico y educación, 2. Psicología de la Educación. Madrid: Alianza.
-Corral Íñigo, A., y Pardo de León, P. (2001). Psicología Evolutiva I. Introducción al desarrollo. Madrid: UNED.
-Del Campo, M. E. (2002). Dificultades de aprendizaje e intervención psicopedagógica. Madrid: Sanz y Torres.
-Doménech Betoret, F. (2004). Psicología de la educación e instrucción: su aplicación al contexto de la clase. Castelló de la Plana: Publicaciones de la Universitat Jaume I.
-Garaigordobil, M. (2000). Intervención psicológica con adolescentes. Madrid: Pirámide.
-García Madruga, J. A., y Lacasa, P. (1990). Psicología Evolutiva. Madrid: UNED.
-García-Sánchez, J. N. (1999) (Coor.). Intervención psicopedagógica en los trastornos del desarrollo. Madrid:Pirámide.
-García-Sánchez, J. N. (2001). Dificultades de aprendizaje e intervención psicopedagógica. Barcelona: Ariel.
-García-Sánchez, J. N. (2002) (Coor). Aplicaciones de intervención psicopedagógica. Madrid: Pirámide.
-Inhelder, B., y Piaget, J. (1985). De la lógica del niño a la lógica del adolescente. Barcelona: Paidós.
-Marchesi, A., Carretero, M., y Palacios, J. (Comp.) (1986, 2002). Psicología Evolutiva. 3. Adolescencia, madurez y senectud. Madrid: Alianza Editorial.
-Navarro Guzmán, J. I. (1993) (Coor). Aprendizaje y memoria humana. Aspectos básicos y evolutivos. Madrid: McGraw Hill.
-Rivas, F. (1997). El proceso de enseñanza/aprendizaje en la situación educativa. Barcelona: Ariel.
-Vila, J. O., y Gutiérrez, F. (Coords.) (2013). Manual básico de dificultades de aprendizaje. Madrid: Sanz y Torres-UNED.

Gora