Kodea: 502203 | Irakasgaia: ESTATISTIKA | ||||
Kredituak: 6 | Mota: Oinarrizkoa | Ikasmaila: 1 | Iraupena: 2º S | ||
Saila: Estatistika eta Ikerketa Operatiboa | |||||
Irakasleak: | |||||
ADIN URTASUN, ARITZ [Tutoretzak ] |
Estatistika deskribatzailea
Probabilitatea
Inferentzia estatistikoa
Modelizazio estatistikorako sarrera
Estatistika Deskribatzailea, Probabilitatea, Inferentzia Estatistikoa, Modelizazio Estatistikorado sarrera
1. GO. Ikasleek bigarren hezkuntza orokorreko oinarritik abiatzen den ikasketa-arlo batean ezagutzak dituztela eta ulertzen dituztela frogatu izatea, eta nahiz eta testu-liburu aurreratuetan laguntza bilatu, beren ikasketa-alorreko abangoardiatik datozen ezagutzak dauzkatela adierazten duten zenbait alderdi kontrolatzeko mailan daudela frogatzea. 2. GO Ikasleek beren ezagutzak beren lanetan edo bokazioetan modu profesionalean aplikatzen jakitea, eta beren ikasketa arloaren barruan arrazoiak prestatzearen eta defendatzearen bidez, eta problemen ebazpenaren bidez demostratzen diren gaitasunak edukitzea. 3. GO Ikasleek (normalean beren ikasketen arloko) datu aipagarriak bildu eta interpretatzeko gaitasuna izatea, arlo sozial edo etikoari buruzko gai aipagarrien gaineko gogoeta hartuko duten iritziak emateko. LA3: Trebetasuna informazioaren kudeaketan. Informazio-beharrak identifikatzea eta iturriak, baliabide bibliografikoak eta lan-eremuarekin harremanetan dauden bilaketak betearazteko eskura dauden zerbitzuak ezagutzea. Informazioa garrantziaren arabera sailkatu eta kritikoki aztertzea. Sistema informatiko aurreratuak erabiltzea informazioa bilatu eta sailkatzeko. LA4: Taldean lan egiteko gaitasuna Taldearen helburuak, funtzionatzeko arauak eta lan-plana definitzea. Parte-hartzea aktiboki eta era orekatuan talde lanean, informazioa eta emaitzak partekatuz. Jardueren eta bileren agenda planifikatzea, taldearen aurrerapena aztertuz eta lanen integrazioa berraztertuz. Gatazkak konpontzea eta negoziazioa. Taldearen eraginkortasuna lortutako emaitzetan ebaluatzea. LA5: Ikasketa autonomorako gaitasuna. Lan bat egitean lortutako ezagutzak aplikatzea, aurrera eramateko modurik eraginkorren zein den erabakiz, baita erabili beharreko denbora ere, informazio-iturri egokienak aukeratuz. LA6: Gatazkak ebazteko eta erabakiak hartzeko gaitasuna, eta asertibitatearen garapena. Ebatzi beharreko arazoaren gakoak identifikatzea. Arazoak behar bezala formulatzea. Irtenbidea bilatzeko aukerak identifikatzea eta irtenbidea eta erabakia argudiatzea.
|
1. GE: Oinarrizko zientzien (matematika, fisika, kimika, biologia, biokimika) oinarriak ezagutzea, Elikagaien Teknologiarekin lotutako arazo teknikoak ebatzi ahal izateko.
2. GE; Sistema eragileak, datu-baseak eta programa informatikoak erabiltzeko gauza izatea, elikagai industriarekin, produktu berrien eta elikadura-prozesuen garapenarekin lotutako arazoei irtenbidea bilatzeko. Enpresa kudeaketa sistema integratuak (ERP) erabiltzea, elikagai enpresetako prozesuak optimizatzeko.
Metodologia - Jarduera |
Ordu presentzialak |
Ordu ez presentzialak |
A-1 Eskola magistralak |
30 |
30 |
A-2 Eskola parte-hartzailea eta zuzendutako jarduera |
12 |
16 |
A-3 Laborategia |
15 |
22 |
A-4 Lan teoriko - praktikoa |
|
22 |
A-5 Irismen murriztuko proiektua |
|
|
A-6 Irismen handiko proiektua |
|
|
A-7 Ebaluazio jarduerak |
3 |
|
Guztira |
60 |
90 |
Ezaugarriak |
Irizpideak |
Tresna |
Pisua |
Parte-hartzea |
Saio presentzialetara agertzea eta horien aprobetxamendua. |
|
% 0–5. |
Irakasgaiaren kontzeptuak ezagutzea Gaitasunak ebaluatzea: 1. GO, 2. GO, 3. GO. 3. LA. 5. LA.1. GE eta 2. GE
|
Kontzeptu gakoak identifikatzea eta gaiari buruzko ezagutza teorikoak eta operatiboak ulertzea.
R-Commander paketea erabiltzea estatistika- eta probabilitate-kalkuluetarako, eta grafikoak egitea.
|
Azterketa teoriko/praktiko partzialak |
% 35–40. |
Irakasgaiaren kontzeptuak ezagutzea Gaitasunak ebaluatzea: 1. GO, 2. GO, 3. GO. 3. LA. 5. LA.1. GE eta 2. GE |
Kontzeptu gakoak identifikatzea eta gaiari buruzko ezagutza teorikoak eta operatiboak ulertzea.
R-Commander paketea erabiltzea estatistika- eta probabilitate-kalkuluetarako, eta grafikoak egitea.
|
Azken azterketa teoriko/praktikoa
Ohiz kanpoko azterketa batean gainditzeko aukera |
% 55–60. |
Talde-lana egitea Gaitasunak ebaluatzea: 1. GO, 2. GO, 3. GO, 3. LA, 4. LA, 5. LA, 6. LA, 1. GE eta 2. GE |
R-Commander paketea erabiltzea estatistika- eta probabilitate-kalkuluetarako, eta grafikoak egitea. Datuak jasotzea eta aldagaiei eta oharrei buruzko fitxategi bat edukitzea. Ahozko azalpena. |
|
% 0–10. |
Estatistika deskribatzailea
Probabilitatea
Inferentzia estatistikoa
Modelizazio estatistikoarako sarrera
|
Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.
Elena Agirre Basurko (2010) Estatistikaren oinarriak. Ariketak. Udako Euskal
Juan Etxeberria Murgiondo (2011) Estatistika aplikatua. Teoria eta praktika. Elhuyar
Ross, S. (2007) Introducción a la estadística. Reverté
Devore, J. (2005) Applied statistics for engineers and scientists. Thomson
Montgomery, D.C. (2002). Probabilidad y Estadística aplicadas a la ingeniería. Limusa-Wiley
Sáez del Castillo, C. Estadística con R y R-Commander (2010) (banaketa librea)