Nafarroako Unibertsitate Publikoa



CastellanoEnglish | Ikasturtea: 2014/2015 | Beste urte batzuk:  2013/2014 
Elikagai Prozesuen eta Produktuen Berrikuntzan Graduatua Nafarroako Unibertsitate Publikoan
Kodea: 502104 Irakasgaia: ENPRESA
Kredituak: 6 Mota: Oinarrizkoa Ikasmaila: 1 Iraupena: 1º S
Saila: Enpresen Kudeaketa
Irakasleak:
GOÑI DUCAY, DANIEL   [Tutoretzak ] AZCARATE GARITANO, ELISABETH   [Tutoretzak ]

Partes de este texto:

 

Deskripzioa/Edukiak

I Modulua

·         Enpresa eta enpresaren jarduera

·         Ekintzailearen eta enpresariaren figura. Enpresa motak eta enpresaren helburuak

·         Enpresaren zuzendaritza. Negozioaren estrategia eta lehiakortasuna.

II Modulua

·         Enpresaren egitura ekonomiko-finantzarioa

·         Mozkinaren eta errentagarritasunaren analisia

·         Inbertsioa enpresan

III Modulua

·         Ekoizpen funtzioa enpresan

IV Modulua

·         Erosketa joera eta marketin prozesua

Gora

Deskribatzaileak

EnpresarenEkonomiarakoSarrera. Enpresa eta ingurunea. Sail funtzionalak.

Gora

Gaitasun orokorrak

CG1 Nekazaritzako elikagaien eta berrikuntza eremuan aktibitateak garatzeko gaitasuna, kopromiso soziala, etikoa eta iraunkorra onartuz.

Gora

Berariazko gaitasunak

CE3 Enpresa kontzeptua, eta enpresaren zuzenbide eta erakunde eremua ulertu. Enpresen antolaketa eta kudeaketa. Merkataritzako eta nekazaritzako elikagaien enpresen baloraziorako ezaguerak.  Kontsumitzaile merkatuak aztertzeko balioztatzea eta metodologia eta teknika berriak erabiltzea.

CT3 Informazioaren kudeaketako trebetasuna. Informazioaren beharrak identifikatzea eta iturriak, baliabide bibliografikoak eta lan-eremuarekin erlazionatutako bilaketak egiteko zerbitzuak ezagutzea. Informazioa bere garrantziaren arabera sailkatzea eta hura era kritikoan analizatzea. Informazioaren bilaketa eta  sailkapena egiteko aurreratutako sistema informatikoak erabiltzea.

CT4 Taldean  lan egiteko ahalmena. Helburuak, funtzionamenduko erregelak eta taldearen lan plana  definitzea. Aktiboki eta modu orekatuan parte hartzea talde lanean, informazioa eta emaitzak partekatuz. Jarduera-agenda eta bilerak planifikatzea, taldearen eta zeregin-integrazioaren aurrerabidea ikuskatuz. Gatazka-erabakia eta negoziazioa. Taldearen eraginkortasuna heldutako emaitzetan ebaluatzea.

CT6 Gatazken ebazpenerako  eta erabakiak hartzeko ahalmena, eta adierazpen ahalmenaren garapena. Ebatzi behar den arazoaren puntu gakoak identifikatzea. Arazoa zuzen azaltzea. Soluzio-alternatiba desberdinak identifikatzea eta konponbidea, erabakia, argudiatzea.


Gora

Metodologia

 

Aktibitatea

Ordu presentzialak

Ordu ez presentzialak

A-1  Klase teorikoak

30

 

A-2  Praktikak

15

 

A-3  Bateratze-lanak, taldeen tutoretzak

10

5

A-4  Lanaren prestakuntza

 

12,5

A-5  Materialaren irakurketa

 

7,5

A-6  Banakako ikasketa

 

60

A-7  Azterketak, ebaluaketa frogak

5

 

A-8  Banakako tutoretzak

 

5

Guztira

60

90

Gora

Hizkuntzak

Euskara. 

Gora

Ebaluazioa

 

Alderdiak

Irizpideak

Ebaluaketa Tresna

Gutxi gorabeherako pisua

Parte-hartzea eta zuzendutako jarduerak.

Irakasgaiaren oinarrizko kontzeptuen ezaguera.

CE3  CT3  CT4  CT6

Banakako lana.

Gelan parte-hartzea/

Ariketak

25%

Ezin daiteke errekuperatu

Talde lana

Aurkezpena

15%

Ezin daiteke errekuperatu

Irakasgaiaren oinarrizko kontzeptuen ezaguera.

CE3  CT3  CT4  CT6

Azterketa finala

60%

Errekuperatu daiteke

 

Gora

Gai-zerrenda

Irakasgaiaren gaitegia Editorial Paraninfo. Madrid. “Iniciación a los negocios para Ingenieros”. Fernandez, E., Junquera, B. eta del Brio, J.A. (2008) liburuan oinarrituta dago.

I MODULUA. ENPRESAREN EKONOMIARAKO SARRERA

·         I. GAIA. ENPRESAREN HASTAPENAK

·         Enpresa kontzeptua.

·         Enpresa sistema ekonomikoan.

·         Enpresa sistema bezala.

·         Enpresaren helburuak.

·         Enpresa motak

Liburuko 1.Kapitulua. 1.2.1; 1.2.3; 1.5.1.2 salbu

·         2. GAIA. ZUZENDARITZA, PLANGINTZA ESTRATEGIKOA ETA KONTROLA

·         Gerentzia.

·         Zuzendaritza.

·         Zuzentzeko abileziak.

·         Plangintza estrategikoa.

Liburuko 2.Kapitulua. 2.2.1; 2.2.3; 2.2.4; 2.4.2; 2.4.3 salbu

·      3. GAIA. GIZA BALIABIDEEN ANTOLAKETA ETA ZUZENDARITZA DISEINUA

·         Negozioaren antolaketa, ingurunea eta estrategia

·         Giza baliabideen erabakiak

Liburuko 3.Kapitulua. 3.2.2; 3.2.3; 3.2.4; 3.2.5 salbu

II MODULUA. ENPRESAREN EGITURA EKONOMIKO-FINANTZARIOA

·       4. GAIA. ENPRESAREN INFORMAZIO EKONOMIKO FINANTZARIOAREN ERREGISTROA

·         Informazio ekonomiko finantzarioa eta bere antolaketa

·         Enpresaren oreka ekonomiko finantzarioa. Balantzea.

·         Emaitza kontua

 

Liburuko 8.Kapitulua. 8.4 eta 449-452-453 orrialdeak salbu

 

·      5. GAIA. ENPRESAREN AZTERKETA EKONOMIKO-FINANTZARIOA

·         Enpresaren balioa. Egiturazko azterketa

·         Enpresaren egitura finantzarioaren azterketa

Liburuko 9.Kapitulua. 9.3 salbu

·      6. GAIA. FUNTZIO FINANTZARIOA

·      Administrazio finantzarioaren helburua.

·      Sistema finantzarioa

·      Aktibo finantzarioak

·      Merkatu finantzarioak

·      Artekari finantzarioak

 

Liburuko 10.Kapitulua. 10.4.3; 10.4.4; 10.5 salbu

·      7. GAIA. ERABAKI FINANTZARIOAK: INBERTSIOA ENPRESAN

·      Inbertsio kontzeptua eta inbertsio motak.

·      Diruaren balioa denboran zehar.

·      Inbertsoaren denborazko prozesua: Kutxa fluxuen kalkulua

·      Inbertsio proiektuak hautatzeko irizpideak: Pay-back, BEG (VAN) eta BET (TIR)

Liburuko 11.Kapitulua. 11.2 salbu

III MODULUA. ENPRESAREN EKOIZPEN SISTEMA.

·      8. GAIA. EKOIZPEN FUNTZIOA

·      Ekoizpenaren funtzioa

·      Ekoizpenaren funtzioaren helburuak

·      Ekoizpen-sistemak

·      Kalitatearen kudeaketa

 

Liburuko 4.Kapitulua. 4.2.8; 4.2.9; 4.3.2 salbu

IV MODULUA.

·      9. GAIA. EROSKETA JOKAERA ETA MARKETING PROZESUA

·         Marketin kontzeptua eta bilakaera

·         Kontsumitzaileen merkatuak eta erosketa jokaera

·         Marketin prozesuan eragina duten faktoreak.

·         “Helburu-Merkatuen” hautaketa

Liburuko 6.Kapitulua. 6.2; 6.4; 6.7 salbu

·      10. GAIA. MARKETING ERABAKIAK

·         Produktua

·         Prezioa

·         Banaketa

·         Komunikazioa

Liburuko 7.Kapitulua.

Gora

Bibliografia

Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.


Derrigorrezkoa:

·         Fernández, E; Junquera, B y del Brio, J. A. (2008): Iniciación a los Negocios para Ingenieros. Editorial Paraninfo, Madrid.

Osagarria:

·         Heras Saizarbitoria, I. (2004): Enpresaren Ekonomia eta Zuzendaritza: Teoria eta Praktika. Udako Euskal Unibertsitatea, Bilbo.

·         Cuervo García, A. (2001): Introducción a la Administración de Empresas. Editorial Cívitas. S.A. Madrid.

·         González Hidalgo, E.; Ventura Victoria, J (2003): Fundamentos de administración de empresas. Editorial Pirámide.

·         González Domínguez, F.J. y Ganaza Vargas, J. (2007): Principios y Fundamentos de Gestión de empresas. Editorial Pirámide.

 

Gora