Kodea: 502103 | Irakasgaia: KIMIKA | ||||
Kredituak: 6 | Mota: Oinarrizkoa | Ikasmaila: 1 | Iraupena: 1º S | ||
Saila: Zientziak | |||||
Irakasleak: | |||||
CORNEJO IBERGALLARTU, ALFONSO (Resp) [Tutoretzak ] | OLAETXEA INDABURU, MAITE [Tutoretzak ] |
Ikasleak bereganatu beharreko oinarrizko gaitasunak eta gaitasun orokorrak
CB1
CT1 Ahozko komunikazioa modu eraginkorrean egiteko gaitasuna
CT3 Informazioaren kudeaketarako trebetasuna
CT5 Ikaskuntza modu autonomoan egiteko gaitasuna
CT6 Gatazkak konpontzeko eta erabakiak hartzeko gaitasuna. Asertziozko gaitasunaren garapena.
Ikasleak bereganatu beharreko gaitasun espezifikoak
CE1. Elikagaien Teknologia alorreko arazo teknikoak ebaztea ahalbidetuko dituzten Funtsezko Zientzien (kimika) oinarriak ezagutzea.
Heziketa bukatu ondoren, ikaslea gai da hauek egiteko:competencias transversales en inglés en química
Metodologia - Jarduera | Ordu presentzialak | Ordu ez presentzialak |
A-1 Azalpen/parte hartze saioak | 45 | |
A-2 Praktikak | 15 | |
A-3 Ikaskuntza kooperatiboko jarduerak | 7,5 | |
A-4 Proiektuak taldeka egitea | 7,5 | |
A-5 Ikaslearen beregaineko ikasketa eta lana | 60 | |
A-6 Tutoretzak eta ebaluazio frogak | 15 | |
Guztira | 75 | 75 |
Heziketa-jarduera | Metodologia eta jarduera | Dagozkion gaitasunak |
A-1 Azalpen/parte hartze klaseak | Azalpen metodoa Ariketen eta problemen ebazpena | CB1,CE1, CT1, CT3 |
A-2 Praktikak | Ariketetan/galderetan oinarritutako ikaskuntza Laborategiko praktikak egitea | CB1, CE1, CT1, CT3 |
A-3 Ikaskuntza kooperatiboko jarduerak | Ikaskuntza kooperatiboa talde txikietan Ariketen ebazpena | CB1,CE1, CT1, CT3 |
A-4 Proiektuak taldeka egitea | Ariketetan/taldeko proiektuetan oinarritutako ikaskuntza | CB1,CE1,CT1, CT3, CT6 |
A-5 Ikaslearen beregaineko ikasketa eta lana | Plangintza, ikastea eta autoebaluazioa | CB1,CE1, CT1, CT3, CT5 |
A-6 Tutoretzak eta ebaluazio frogak | Gaitasunen ebaluazioa Orientabidea | CB1,CE1, CT1, CT3, CT5, CT6 |
Irakas emaitzak | Ebaluaketaren sistema | Pisua (%) | Errekuperatzeko aukera |
R1, R2, R3, R4 | Erantzun luzeko frogak (ahoz edo/eta idatziz) Lanak eta txostenak | 75 | Bai |
R1, R2, R3 y R4 | Lan esperimentalari buruzko frogak eta txostenak | 25 | Bai |
Irizpidea: derrigorrezkoa da teoria eta praktikak gainditzea
Materia eta bere erreaktibotasuna aztertzea da irakasgaiaren helburu nagusia. Horretarako:
- Materiaren egitura eta konposaketari buruzko ezagutza orokorra emango da, makroskopikotik (agregazio-egoerak) txikieneraino, atomoa eta lotura kimikoa aztertuz.
- Atomoen espektroek, egiturak eta konfigurazio elektronikoak Taula Periodikoaren antolaketara daramate.
- Termodinamika eta Zinetika Kimikoak finkatuko dituzte erreakzio kimikoen azterketaren oinarriak.
- Materiaren eraldaketa oreka kimikoaren ikuspuntutik landuko da, bereziki disoluzio/hauspeatze prozesuetan, protoien trukaketa erreakzioetan eta elektroien trukaketa erreakzioetan.
- Bukatzeko, Kimika Organikoaren sarrera bat ikusiko da, formulaketa, nomenklatura eta azido-base, oxidazio, kondentsazio eta polimerizazio erreakzioak kontutan hartuz.
Teoria programa
I. Sarrera
Zientzia Kimikoa
II. Materiaren egitura
Materiaren konposaketa
Elementuen sailkapen periodikoa
Lotura kimikoa
Agregazio-egoerak
Disoluzioak
III. Erreakzio kimikoaren oinarriak
Termodinamika kimikoa
Zinetika kimikoa
Oreka kimikoa
Estekiometria eta materia balantzeak
IV. Erreakzio kimikoak
Azido-base erreakzioak
Elektroien trukaketa erreakzioak (oxidazio-erredukzio)
Hauspeatze/disoluzio prozesuak
V. Kimika organikoaren sarrera
Formulaketa eta nomenklatura
Azido-base, oxidazio, kondentsazio eta polimerizazio erreakzioak
Laborategiko praktiketako programa
1. Substantzia organiko baten prestakuntza
2. Termokimika, erreakzio beroa eta Hessen Legea
3. Merkatuko produktu baten azidotasunaren analisia
4. Erreakzio abiadura
5. Metalen erredukzio boterea. Eskala elektrokimikoa
Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.
Oinarrizko bibliografia:
Kimika Orokorra. F. Basterretxea, G. Zabala, F. Mijangos, I. Izurieta, N. Etxeberria, E. Martinez de Marigorta. Editoriala: UEU-Udako Euskal Unibertsitatea
PETRUCCI Química General, 10ª Ed. Prentice HALL, 2011.
CHANG, Química, 10ª Ed. McGraw Hill, 2010.
Osagarriak:
DAVIS, BLAKE, STANLEY, WHITTEN, PECK. Química, 8ª Ed. Cengage Learning Editores, 2008
ATKINS-JONES, Principios de Química, 3ª Ed. Medica Panamericana, 2005.
Praktikak:
Kimika Aplikatua Saila. Praktikak hasi aurretik banatuko diren gidoiak.
Formulaketa eta nomenklatura:
PETERSON, Fundamentos de nomenclatura química. Ed. Reverté, 2012.
CIRIACO, Nomenclatura de Química Inorgánica. Recomendaciones de la IUPAC de 2005. Ed. Prensas Universitárias de Zaragoza, 2007.
QUIÑOÁ, RIGUERA Nomenclatura y representación de los compuestos orgánicos. Ed. McGraw-Hill, Madrid, 2005.