Kodea: 501106 | Irakasgaia: ENPRESA | ||||
Kredituak: 6 | Mota: Oinarrizkoa | Ikasmaila: 1 | Iraupena: 1º S | ||
Saila: Enpresen Kudeaketa | |||||
Irakasleak: | |||||
GOÑI DUCAY, DANIEL [Tutoretzak ] | AZCARATE GARITANO, ELISABETH [Tutoretzak ] |
I Modulua
· Enpresa eta enpresaren jarduera
· Ekintzailearen eta enpresariaren figura. Enpresa motak eta enpresaren helburuak
· Enpresaren zuzendaritza. Negozioaren estrategia eta lehiakortasuna.
II Modulua
· Enpresaren egitura ekonomiko-finantzarioa
· Mozkinaren eta errentagarritasunaren analisia
· Inbertsioa enpresan
III Modulua
· Ekoizpen funtzioa enpresan
IV Modulua
· Erosketa joera eta marketin prozesua
CT2 Gaitasuna idatzizko eta ahozko komunikazio eraginkorrerako.
CT4 Gaitasuna bere jarduketa esparruari buruzko informazioa, arauak eta araudiak bilatzeko eta erabiltzeko.
CT6 Ikasketa autonomorako gaitasuna.
CE7 Enpresa kontzeptuaren eta enpresaren esparru instituzional eta juridikoaren ezagutza egokia. Enpresen antolaketa eta kudeaketa.
CG2 Ezagutza egokia problema fisiko, teknologia, makineria eta ur eta energia hornidurako sistemei buruz, aurrekontuen arloko faktoreei buruz, eraikuntzako araudiak ezarritako mugei buruz, eta instalazioek edo eraikinek eta nekazaritzako elikagaien industriek, lorezaintzak eta paisajismoak beren ingurune Sozialarekin duten loturei buruz, eta horiek eta ingurune hori giza beharrekin eta ingurumenaren iraupenaren beharrekin lotzeko beharra.
CG6 Era guztietako nekazaritzako elikagaien industriaren, nekazaritza- eta abeltzaintza-ustiapenak eta hiri eta/edo landa guneak eta kirol gune publikoak edo pribatuak zuzendu eta kudeatzeko gaitasuna, teknologia berrien, kalitate prozesuen, elikagaien eta landutako landareen trazabilitate eta egiaztapenaren eta marketin eta merkaturatze tekniken ezagutzarekin.
Enpresa-jarduerak identifikatzea.
Enpresaren marko instituzional eta juridikoa ezagutzea.
Enpresa-antolaketetako tipo desberdinak identifikatzea.
Merkatuen oinarrizko printzipioak identifikatzea.
Jokaera desberdinak ebaluatzea enpresen antolaketa eta kudeaketan.
Aktibitatea |
Ordu presentzialak |
Ordu ez presentzialak |
A-1 Klase teorikoak |
30 |
|
A-2 Praktikak |
15 |
|
A-3 Bateratze-lanak, taldeen tutoretzak |
10 |
5 |
A-4 Lanaren prestakuntza |
|
12,5 |
A-5 Materialaren irakurketa |
|
7,5 |
A-6 Banakako ikasketa |
|
60 |
A-7 Azterketak, ebaluaketa frogak |
5 |
|
A-8 Banakako tutoretzak |
|
5 |
Guztira |
60 |
90 |
Alderdiak |
Irizpideak |
Ebaluaketa Tresna |
Gutxi gorabeherako pisua |
Parte-hartzea .
Irakasgaiaren oinarrizko kontzeptuen ezaguera.
Banakako lana |
CG6 CE7 CT2 CT4 CT6 |
Gelan parte-hartzea/ Ariketak
Gaiari buruzko banakako lana
|
10% Ezin daiteke errekuperatu |
Irakasgaiaren oinarrizko kontzeptuen ezaguera. |
CG6 CE7 CT2 CT4 CT6 |
Azterketa |
60% Errekuperatu daiteke
Ikasgaia gainditzeko 10 puntuetatik 5 lortzea beharrezkoa izanen da. |
Irakasgaiaren oinarrizko kontzeptuen ezaguera
Banakako lana
Talde lana |
CG6 CE7 CT2 CT4 CT6 |
Gaiari buruzko banakako lana.
Talde lana.
Talde lanaren aurkezpena |
30% Ezin daiteke errekuperatu |
Irakasgaiaren gaitegia Editorial Paraninfo. Madrid. “Iniciación a los negocios para Ingenieros”. Fernandez, E., Junquera, B. eta del Brio, J.A. (2008) liburuan oinarrituta dago.
I MODULUA. ENPRESAREN EKONOMIARAKO SARRERA
· I. GAIA. ENPRESAREN HASTAPENAK
· Enpresa kontzeptua.
· Enpresa sistema ekonomikoan.
· Enpresa sistema bezala.
· Enpresaren helburuak.
· Enpresa motak
Liburuko 1.Kapitulua. 1.2.1; 1.2.3; 1.5.1.2 salbu
· 2. GAIA. ZUZENDARITZA, PLANGINTZA ESTRATEGIKOA ETA KONTROLA
· Gerentzia.
· Zuzendaritza.
· Zuzentzeko abileziak.
· Plangintza estrategikoa.
Liburuko 2.Kapitulua. 2.2.1; 2.2.3; 2.2.4; 2.4.2; 2.4.3 salbu
· 3. GAIA. GIZA BALIABIDEEN ANTOLAKETA ETA ZUZENDARITZA DISEINUA
· Negozioaren antolaketa, ingurunea eta estrategia
· Giza baliabideen erabakiak
Liburuko 3.Kapitulua. 3.2.2; 3.2.3; 3.2.4; 3.2.5 salbu
II MODULUA. ENPRESAREN EGITURA EKONOMIKO-FINANTZARIOA
· 4. GAIA. ENPRESAREN INFORMAZIO EKONOMIKO FINANTZARIOAREN ERREGISTROA
· Informazio ekonomiko finantzarioa eta bere antolaketa
· Enpresaren oreka ekonomiko finantzarioa. Balantzea.
· Emaitza kontua
Liburuko 8.Kapitulua. 8.4 eta 449-452-453 orrialdeak salbu
· 5. GAIA. ENPRESAREN AZTERKETA EKONOMIKO-FINANTZARIOA
· Enpresaren balioa. Egiturazko azterketa
· Enpresaren egitura finantzarioaren azterketa
Liburuko 9.Kapitulua. 9.3 salbu
· 6. GAIA. FUNTZIO FINANTZARIOA
· Administrazio finantzarioaren helburua.
· Sistema finantzarioa
· Aktibo finantzarioak
· Merkatu finantzarioak
· Artekari finantzarioak
Liburuko 10.Kapitulua. 10.4.3; 10.4.4; 10.5 salbu
· 7. GAIA. ERABAKI FINANTZARIOAK: INBERTSIOA ENPRESAN
· Inbertsio kontzeptua eta inbertsio motak.
· Diruaren balioa denboran zehar.
· Inbertsoaren denborazko prozesua: Kutxa fluxuen kalkulua
· Inbertsio proiektuak hautatzeko irizpideak: Pay-back, BEG (VAN) eta BET (TIR)
Liburuko 11.Kapitulua. 11.2 salbu
III MODULUA. ENPRESAREN EKOIZPEN SISTEMA.
· 8. GAIA. EKOIZPEN FUNTZIOA
· Ekoizpenaren funtzioa
· Ekoizpenaren funtzioaren helburuak
· Ekoizpen-sistemak
· Kalitatearen kudeaketa
Liburuko 4.Kapitulua. 4.2.8; 4.2.9; 4.3.2 salbu
IV MODULUA.
· 9. GAIA. EROSKETA JOKAERA ETA MARKETING PROZESUA
· Marketin kontzeptua eta bilakaera
· Kontsumitzaileen merkatuak eta erosketa jokaera
· Marketin prozesuan eragina duten faktoreak.
· “Helburu-Merkatuen” hautaketa
Liburuko 6.Kapitulua. 6.2; 6.4; 6.7 salbu
· 10. GAIA. MARKETING ERABAKIAK
· Produktua
· Prezioa
· Banaketa
· Komunikazioa
Liburuko 7.Kapitulua.
Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.
Derrigorrezkoa:
· Fernández, E; Junquera, B y del Brio, J. A. (2008): Iniciación a los Negocios para Ingenieros. Editorial Paraninfo, Madrid.
Osagarria:
· Heras Saizarbitoria, I. (2004): Enpresaren Ekonomia eta Zuzendaritza: Teoria eta Praktika. Udako Euskal Unibertsitatea, Bilbo.
· Cuervo García, A. (2001): Introducción a la Administración de Empresas. Editorial Cívitas. S.A. Madrid.
· González Hidalgo, E.; Ventura Victoria, J (2003): Fundamentos de administración de empresas. Editorial Pirámide.
· González Domínguez, F.J. y Ganaza Vargas, J. (2007): Principios y Fundamentos de Gestión de empresas. Editorial Pirámide.