Kodea: 501105 | Irakasgaia: FISIKAREN HASTAPENAK | ||||
Kredituak: 6 | Mota: Oinarrizkoa | Ikasmaila: 1 | Iraupena: 1º S | ||
Saila: Fisika | |||||
Irakasleak: | |||||
SAN MARTIN ERVITI, MARIA LUISA (Resp) [Tutoretzak ] |
Mekanika, termodinamika, eremu eta uhinak eta elektromagnetismoaren lege orokorrarAk eta bere aplikazioa ingeniaritzako ariketak burutzeko.
CT2: Ahozko eta idatzizko benetako komunikazioa izateko gaitasuna
CT7: Ariketak iniziatibarekin burutzeko eta erabakiak hartzeko gaitasuna.
CE5:Ulertu eta menperatu mekanika, termodinamika, eremu eta uhinak eta elektromagnetismoaren lege orokorraren inguruko oinarrizko kontzeptuak eta bere aplikazioa ingeniaritzako ariketak burutzeko.
CG2: Arazo fisikoen ezaguera egokia, teknologiak, makineria eta hornikuntza hidriko eta energetikoko sistemak, aurrekontuzko faktoreengatik eta araudi eraikitzaileagatik eta zergak ezarritako mugak, eta instalazioen edo eraikuntzen arteko erlazioak eta nekazaritza-ustiapenak, nekazaritzako elikagaien industriak eta lorezaintzarekin eta bere ingurune eta paisajismoarekin erlazionatutako espazioak, baita ere haiek erlazionatzeko beharra eta giza beharrekin eta ingurumenaren babesarekin erlazionatzea
• Kontzeptuak analizatzerakoan eta ikasterakoan eta goiko mailetako Kurtsoko ikasgaiei loutako ariketak ebazterakoan Mekanika, Termodinamika, Eremu eta Uhinak eta Elektromagnetismoaren oinarrizko printzipioak ulertzea eta erabiltzea.
• Ingeniaritzako egoera eta ariketetan Mekanika, Termodinamika, Eremu eta Uhinak eta Elektromagnetismoen alderdi fisikoak identifikatzea eta ebaluatzea.
• Mekanika, Termodinamika, Eremu eta Uhinak eta Elektromagnetismoaren magnitude nagusien neurketa unitateak erabili eta erlazionatu.
• Mekanika, Termodinamika, Eremu eta Uhinak eta Elektromagnetismoaren parametro fisiko nagusien determinaziorako neurketa tresna egokiak erabili.
•Bere oinarriari dagokionez, eskatzen duen instrumentazioa eta baliogarritasunaren baldintzetara dagokionez neurketa prozesu baten dokumentatzen jakitea.
Metodologia - Jarduerak |
Ordu presentzialak |
Presentzialak ez diren orduak |
A-1 Klase espositiboak/partehartzaileak |
45 |
|
A-2 Praktikak |
15 |
|
A-3 Lanaren laborazioa |
|
15 |
A-4 Bakarkako ikasketa |
|
67 |
A-5 Azterketak, ebaluazio probak. Bakarkako tutoretzak |
8 |
|
… |
|
|
Osotara |
68 |
82 |
Alderdia |
Irizpideak |
Baliabide |
Pisua |
Berreskuratu daiteke |
Ebaluazio jarraia |
Helburu espezifikoen ebaluazioa |
Kurtsoan zehar egindako probak |
% 85 |
Bai |
Derrigorrezko laborategiko praktikak |
Talde lana |
Laborategiko lana eta/edo aurkeztutako txostenaren balorazioa |
% 15 |
Ez |
Berreskuratzeko ebaluazioa |
Helburu orokorren ebaluazioa |
Bakarkako proba |
% 85 |
|
Laborategiko praktikak |
% 15 |
Laborategia:
Sarrera saio bat
3 saio praktikoak:
Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.
OINARRIZKO BIBLIOGRAFIA:
- M. Alonso y E. Finn. Física. (I y II). Ed. Addison-Wesley Iberoamericana.
- Sears, Zemansky y Young. Física Universitaria. Ed. Fond Educ. Interamerican
- P. Tipler. Física. (I y II). Ed. Reverte
- R. A. Serway. Física. (I y II). Ed. McGraw-Hill
- UEUko fisika Saila. Fisika orokorra. Udako euskal unibertsitatea
- UEUko físika Saila. Fisika orokorra. Ariketak. Udako euskal unibertsitatea
BIBLIOGRAFIA OSAGARRIA
- S. Burbano de Ercilla, E. Burbano García, C. Gracia Muñoz. Problemas de FÍSICA. Ed. Mira
- Olga Alcaraz i Sendra, José López López, Vicente López Solana. Física. Problemas y ejercicios resueltos. Ed. Pearson, Prentice Hall.