Nafarroako Unibertsitate Publikoa



Castellano | Ikasturtea: 2019/2020
Lehen Hezkuntzako Irakasletzan Graduatua, Nafarroako Unibertsitate Publikoan (Nazioarteko Programa)
Kodea: 312519 Irakasgaia: HEZKUNTZA INKLUSIBORAKO PROPOSAMEN PEDAGOGIKOAK
Kredituak: 6 Mota: Aukerakoa Ikasmaila: Iraupena: 1º S
Saila: Giza eta Hezkuntza Zientziak
Irakasleak:
GABARI GAMBARTE, MARIA INES (Resp)   [Tutoretzak ] URREIZTI LEZERTUA, GARBIÑE   [Tutoretzak ]

Partes de este texto:

 

Modulua/Gaia

Aukerakoa/ Aipameneko irakasgaia Pedagogia Terapeutikoan

Gora

Deskripzioa/Edukiak

Pedagogia Terapeutikoko maisu-maistrek etapa desberdinetan dituzten funtzioak oinarritzea da helburua, ikuspegi teoriko eta praktiko batetik. Hezkuntza laguntzaren berariazko premia duten ikasleen arretari buruzko edukiak berreskuratzen dira, horrela irakasle horien prozedura eta eginkizun ohikoenak deskribatzeko. Pedagogia Terapeutikoko irakasleek geletan eta ikastetxeetan dituzten eginkizun garrantzitsuenei heltzen zaie: lehentasunezko arreta zuzena hezkuntza laguntzaren berariazko premia duten ikasleei, curriculum material egokituak eskaintzea ikasleei haien beharren arabera, eta ikastetxeko irakasleriari eta familiei aholkularitza eta laguntza ematea. Helburu hauek lortzeko, irakasgaia bi multzotan banatzen da.

Gora

Deskribatzaileak

“Hezkuntza Inklusiborako Proposamen Pedagogikoak” irakasgaia Titulazioaren ikasketa planaren 3. ikasturtean (5. seihilekoa) kokatzen da. Pedagogia Terapeutikoan aipameneko gaiaren barne dagoen irakasgaia da eta aukerako 6 ECTS ditu. Ikasteko espazioak dibertsitatearen testuinguruetan diseinatzeko eta erregulatzeko beharrezkoak diren gaitasunak biltzen ditu. Ikasle bakoitzaren hezkuntza premiei arreta emateko behar diren gaitasunak bereganatzea da  helburua.

Topiko hauek garatuko dira: Hezkuntza inklusiboa eta aniztasunari arreta ematea, hezkuntza laguntzaren berariazko premia, hezkuntza premia bereziak, aniztasunari erantzuteko programak.

Gora

Gaitasun orokorrak

2.1. Oinarrizko gaitasunak

2. OG - Ikasleek beren ezagutzak beren lanetan edo bokazioetan modu profesionalean aplikatzen jakitea, eta beren ikasketa arloaren barruan arrazoiak prestatzearen eta defendatzearen bidez, eta problemen ebazpenaren bidez demostratzen diren gaitasunak edukitzea.

3. OG - Ikasleek (normalean beren ikasketen arloko) datu aipagarriak bildu eta interpretatzeko gaitasuna izatea, arlo sozial, zientifiko edo etikoari buruzko gai aipagarrien gaineko gogoeta hartuko duten iritziak emateko.

5. OG - Ikasleek geroko ikasketak autonomia maila handiarekin hasteko beharrezkoak diren ikasketarako abileziak garatu izatea.

2.2. Gaitasun orokorrak

1. GO - Haur Hezkuntzako helburuak, curriculum edukiak eta ebaluazio-irizpidea ezagutzea.

2. GO - Lehen haurtzaroan ikaskuntzak sustatzea eta ahalbidetzea, alderdi kognitibo, emozional, psikomotor eta nahimenezkoen ikuspegi globalizatzaile eta integratzaile batetik.

3. GO - Diseinatzea eta erregulatzea ikasteko espazioak dibertsitatearen testuinguruetan, arretaz hartuz ikasle bakoitzaren hezkuntza beharrak, genero berdintasuna, ekitatea eta giza eskubideentzako errespetua.

4. GO - Ikasgelan eta hortik kanpora bizikidetza sustatzea, eta gatazkak modu baketsuan konpontzeari ekitea. Ikasketa eta bizikidetza testuinguruak sistematikoki behatzen jakitea, eta haiei buruz gogoeta egiten jakitea.

7. GO - Informazio eta komunikazioaren teknologiek hezkuntzan duten inplikazioa, eta bereziki telebistak lehen haurtzaroan duena.

10. GO - Gurasoen orientatzaile gisa aritzea 0-6 urte bitarteko epeko familia hezkuntzari buruzko gaietan, eta ikasle bakoitzaren familiarekin nola familia guztiekin harremanak garatzeko gizarte-trebetasunak edukitzea.

11. GO - Ikasgelako praktikei buruz gogoeta egitea, irakaskuntza berritu eta hobetzeko. Azturak eta trebetasunak eskuratzea ikasketa autonomo eta kooperatiborako, eta ikasleen artean sustatzea.

2.3. Zeharkako gaitasunak

2. ZG - Hizkuntza gaitasuna frogatzea gaztelaniaz eta euskaraz, Europako Kontseiluaren "Hizkuntzen Erreferentziako Europako Esparru Komuna: ikastea, irakastea, ebaluazioa" delakoaren araberako C1 mailaren parekoa.

Gora

Berariazko gaitasunak

2. GE - Lehen haurtzaroko ikasketak dimentsio kognitibo, emozional, psikomotore eta bolitiboak batzen dituen ikuspegi globalizatzaile eta integratzaile batetik sustatzea.

3. GE - Diseinatzea ikasteko espazioak dibertsitatearen, kulturaniztasunaren eta eleaniztasunaren testuinguruetan, arretaz hartuz ikasle bakoitzaren hezkuntza beharrak, genero berdintasuna, ekitatea eta giza eskubideentzako errespetua.

5. CE – Ikasgelako praktikei buruz gogoeta egitea, berrikuntza sustatzeko. Azturak eta trebetasunak eskuratzea ikasketa autonomo eta kooperatiboa ikasleen artean sustatzeko, eta kalitatea kudeatzeko ereduak ezagutzea.

6. GE - Haurtzaroaren aldian hizkuntzak duen bilakaera ezagutzea eta egon daitezkeen disfuntzioak identifikatzea. Hizkuntzaren garapena sustatuko duten teknikak hartzea, ahoz eta idatziz azalpenak ematea eta adierazpen teknika desberdinak menderatzea.

7. GE - Informazioaren eta komunikazioaren teknologiek hezkuntzan duten inplikazioa ezagutzea.

8. GE - Arreta goiztiarraren funtsak, oinarrizko prozesu psikologikoen funtzionamendua, ikasketaren gakoak eta nortasunaren eraikuntza ezagutzea, eta higienearen eta dietetikaren funtsak haurtzaroan ezartzea.

9. GE - Haur hezkuntzako ikastetxeen antolaketa ezagutzea, eta bere funtzionamendua, hezkuntza komunitatearen eta gizarte inguruaren sektore batzuen laguntzarekin.

10. GE - Lankidetza, bizikidetza, motibazioa eta ikasteko nahia sustatzea, ikastetxeko proiektuetan aktiboki parte hartzea eta familiekiko harremanak zaintzea.

Gora

Ikasketaren emaitzak

Ikasleak irakasgaian hartu behar dituen gaitasunak zehaztea da Ikasketaren emaitza. Hiru maila ezartzen dira:

- Ezin hobea: gaitasunen  %  100 hartzea, eta maisutasuna gaitasunen % 75etan gutxienez ere.

- Erdi mailakoa: irakasgaiaren bidez lortu nahi diren gaitasun gehienak hartzea, eta maisutasuna  tituluaren gaitasun espezifikoei dagozkien gaietan.

- Eskasa: tituluaren gaitasun espezifikoei dagozkien gaiak behar adina ez hartzea.

Ikasle batek GAI kalifikazioa lortzen du ikaskuntza maila ezin hobea edo erdi mailakoa baldin bada.

Adierazitako gaitasunekin bat etorriz, lortu nahi diren ikasketaren emaitzak hurrengo hauek dira:

1.IE Funtsezko kontzeptuak menperatzea aniztasunaren arretaren esparruan.

2.IE Hezkuntza laguntzaren berariazko premien adierazpen desberdinak azaltzea, baita horiek eskatzen dituzten hezkuntza erantzunak ere.

3.IE Lan-proposamenak eta koordinazio-mailak diseinatzea aniztasunari erantzuteko ikuspuntu inklusibo batetik.

4.IE Hezkuntza laguntzaren berariazko premia duten benetako kasuak aztertzea eta eskatzen duten hezkuntza erantzuna argudiatzea.

5.IE Txosten psikopedagogikoetan dagoen informazioa interpretatzea eta hezkuntza erabaki argudiatuak hartzea.

6.IE Ikasleen aniztasunari arreta emateko esperientzien eta programen balioespen kritikoa egitea.

7.IE  Eskuragarri dagoen informazioa laburbiltzea aniztasunari erantzutearen alderdi zehatz batean sakontzeko.

8.IE Aniztasunaren aurrean begirunezko jarrera edukitzea eta jokabide arduratsua eta etikoa izatea.

Gora

Metodologia

5.1.  IRAKAS METODOLOGIAK

Kodea Deskribapena
1.IM Azalpen magistrala osoko bilkuretan
2.IM Elkarreragina talde handian
3.IM Elkarreragina talde ertainean
5.IM Banakako elkarreragina: ikasketa autonomorako egitekoak eta jarraibideak

 

5.2.  JARDUERA HEZIGARRIAK

Kodea Deskribapena Orduak Izaera presentziala %
1.PJ Azalpen/parte hartze saioak 45 % 100
2.PJ Saio praktikoak 15 % 100
3.PJ Talde lana 30 % 10
4.PJ Ikaslearen ikasketa autonomoa 50 % 0
5.PJ Tutoretza saioak 5 % 100
6.PJ Ebaluazio jarduerak 5 % 100

Gora

Hizkuntzak

Euskara/ Gaztelania

Gora

Ebaluazioa

Esta es la nueva tabla que hay que rellenar. Después hay que eliminar este texto y la información sobrante de otros cursos.

 

Resultado de aprendizaje Sistema de evaluación Peso (%) Carácter recuperable
       
       
       
       

 

 

8.1.        EBALUAZIO ETA KALIFIKAZIO METODOLOGIAK

Kodea Deskribapena % % Errekuperagarria
2.ES Banakako lan teorikoak % 20 % 100
3.ES Lan praktikoak (taldeka) % 20 % 0
4.ES Ahozko eta idatzizko probak, partzialak edo osokoak % 60 % 100

Berreskurapen ebaluazioa: ebaluazio prozesuak arautzen dituen araudia, 15. artikulua.

 

8.2.        EBALUAZIO JARDUERAK/GAITASUNEN ARTEKO HARREMANAk

Jarduera ebaluazioaren kodea Oinarrizko gaitasunak Gaitasun orokorrak Zeharkako gaitasunak Gaitasun espezifikoak
2.ES 2.OG/ 3.OG/ 5.OG 1.GO/ 7.GO/ 9.GO/ 10. GO/ 11.GO/ 2.ZG 5.GE/ 6.GE/ 7.GE/ 8.GE/ 9.GE
3.ES 2.OG/ 3.OG/ 5.OG 2.GO/ 3.GO/ 4.GO/ 7.GO/ 9.GO/ 10. GO/  11.GO 2.ZG 2.GE/ 3.GE/ 5.GE/ 6.GE/ 7.GE/ 8.GE/ 9.GE/ 10.GE
4.ES 2.OG/ 3.OG/ 5.OG 1.GO/ 9.GO/ 11.GO 2.ZG 6.GE/ 7.GE/ 8.GE/ 9.GE/

 

8.3.        EBALUAZIO TAULA

Ikasketaren emaitzak Kodea Ebaluazio jarduera Pisua (%) Errekuperagarria(%)
5.IE Txosten psikopedagogikoetan dagoen informazioa interpretatzea eta hezkuntza erabaki argudiatuak hartzea. 6.IE Ikasleen aniztasunari arreta emateko esperientzien eta programen balioespen kritikoa egitea. 7.IE  Eskuragarri dagoen informazioa laburbiltzea aniztasunari erantzutearen alderdi zehatz batean sakontzeko. 2.ES Lan teorikoak (banakako portfolioa) % 20 % 100
3.IE Lan-proposamenak eta koordinazio-mailak diseinatzea aniztasunari erantzuteko ikuspuntu inklusibo batetik. 4.IE Hezkuntza laguntzaren berariazko premia duten benetako kasuak aztertzea eta eskatzen duten hezkuntza erantzuna argudiatzea. 8.IE Aniztasunaren aurrean begirunezko jarrera edukitzea eta jokabide arduratsua eta etikoa izatea. 3.ES Lan praktikoak (taldeka) % 20 % 0
1.IE Funtsezko kontzeptuak menperatzea aniztasunaren arretaren esparruan. 2.IE Hezkuntza laguntzaren berariazko premien adierazpen desberdinak azaltzea, eta horiek eskatzen dituzten hezkuntza erantzunak. 4.ES Ahozko eta idatzizko probak, partzialak edo osokoak % 60 % 100

Oharra: irakasgaia gainditzeko beharrezkoa da gainditzea 2.ES alde batetik eta 4.ES. bestetik.

Gora

Gai-zerrenda

I. MULTZOA. Hezkuntza inklusiboa eta aniztasunari erantzutea
1. Aniztasunari erantzutearen testuinguru arauemailea.
2. Hezkuntza inklusiborako antolakuntzarekin edo curriculumarekin zerikusia duten neurriak. Banakako eta taldeko neurriak, hezkuntza-neurri arruntak eta bereziak. Aniztasunari erantzuteko plana.

3. Gaitasunak garatzeko metodologiak.

4. Hezkuntza-prozesuaren ebaluazioa eta zikloz edo mailaz igotzeko irizpideak.

II. MULTZOA. Curriculuma, aniztasunari erantzuteko neurria. Curriculum egokitzapenak
5. Ikaskuntza aparteko zailtasunak dituzten ikasleentzako hezkuntza-erantzuna.

6. Desgaitasuna dela eta hezkuntza premia bereziak dituzten ikasleentzako hezkuntza-erantzuna.

7. Arreta gabezia/hiperaktibitatea duten ikasleentzako hezkuntza-erantzuna.

8. Autismoaren espektroko nahasmenduak dituzten ikasleentzako hezkuntza-erantzuna.
9. Adimen-gaitasun handiko ikasleentzako hezkuntza-erantzuna.

10. Egoera soziokultural ahulean dauden ikasleentzako hezkuntza-erantzuna.

Gora

Bibliografia

Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.


OINARRIZKOA

Aretxaga, L. (Koord.) (2013). Hezkuntza orientabideak. Adimen gaitasun handiko ikasleak. Vitoria-Gastez: Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa Saila. Eskuragarri:

http://www.hezkuntza.ejgv.euskadi.eus/r43-2459/eu/contenidos/informacion/dig_publicaciones_innovacion/eu_escu_inc/adjuntos/16_inklusibitatea_100/100012e_Pub_EJ_altas_capacidades_e.pdf

Bernaras, E. (2007). Ikusmen-urritasunaren bilakaera eta hezkuntza alderdiak. EHUko Ikasmaterialen Sare Argitalpenak. 

Darretxe, L. (2012). Hezkuntza Inklusiboa eta Aniztasunari Arreta. EHUko Ikasmaterialen Sare Argitalpenak. 

Nafarroako Gobernuko Hezkuntza Departamentua (2012). Ulertu eta artatu ikasgeletan ikaskuntzaren nahasteak (IN) dituzten ikasleak. Iruña: egilea. Eskuragarri: http://creena.educacion.navarra.es/recursos/guiastatdah/pdfs/gida_in.pdf

Nafarroako Gobernuko Hezkuntza Departamentua (2012). Ulertu eta artatu ikasgeletan arreta faltaren nahasteak eta hiperaktibitatea (AFNH) dituzten ikasleak. Iruña: egilea. Eskuragarri: http://creena.educacion.navarra.es/recursos/guiastatdah/pdfs/gida_afnh.pdf

FEVAS (d/g). Hezkuntza inklusiborako materialen gida: Adimen eta garapen urritasuna, Haur Hezkuntza. Egilea.

FEVAS (d/g). Hezkuntza inklusiborako materialen gida: Adimen eta garapen urritasuna, Lehen Hezkuntza. Egilea.

FEVAS (d/g). Hezkuntza inklusiborako materialen gida: Adimen eta garapen urritasuna, Bigarren Hezkuntza. Egilea.

Haranburu, M. eta Ibarra, I. (2007). Idazketa prozesua eta disgrafia haurrarengan. EHUko Ikasmaterialen Sare Argitalpenak. 

Martínez de Morentin, M.D., Sanciñena, M.J., Sánchez, M., Sánchez, C. y Yoldi, S. (2000). Hezkuntza premia bereziak: mugimenduzko ezgaitasuna duten ikasleak. Garun-paralisia duten ikasleen premiei hezkuntza erantzuna emateko gidaliburua.  Iruña: Hezkuntza Departamentua (NHBBZ)

Sarasa, M., Darretxe, L. eta Gaintza, Z. (2012). Adimen eta autismoa Haur Hezkuntzako gelan: aniztasunetik aberastasunera. EHUko Ikasmaterialen Sare Argitalpenak.

Verdugo, M.A. y Schalock, R.L. (Coord) (2013). Discapacidad e inclusión: manual para la docencia. Salamanca: Amarú.

Vila, J.O. y Gutiérrez, F. (Coords) (2013). Manual básico de dificultades de aprendizaje. Concepto, evaluación e intervención. Madrid: Sanz y Torres.

Araudia:

-        LOE: 2/2006 Lege Organikoa, maiatzaren 3koa, Hezkuntzari buruzkoa; LOMCEk aldatua.

-        23/2007 FORU DEKRETUA: Haur Hezkuntzako bigarren zikloko irakaskuntzetarako curriculuma.

-        72/2014 FORU DEKRETUA: Lehen Hezkuntzako irakaskuntzarako curriculuma.

-        47/2009 FORU AGINDUA: Ebaluazioa Haur Hezkuntzako bigarren zikloan.

-        72/2014 FORU AGINDUA: Ebaluazioa Lehen Hezkuntzan.

-        93/2008 FORU AGINDUA: Aniztasuna.

-        65/2012 FORU AGINDUA: Ikastearen nahasmenduengatik eta arreta faltagatiko nahasmenduarengatik (hiperaktibitatearekin) hezkuntza premia berariazkoak dituzten ikasleei eman beharreko erantzuna.

 

OSAGARRIA 

ADAHIgi, AHIDA eta ANADAHI (2006). AFN-H sindromea duten ikasleekin jarduteko gida (Arreta falta, hiperaktibitatearekin). Vitoria-Gasteiz: Eusko Jaurlaritzaren Argitalpen Zerbitzu Nagusia.

Arregi, A., Sainz, A., Tambo, I eta Ugarriza, J. (2006). Ikerketa. Hezkuntza-Premia Bereziak Lehen Hezkuntzan. Euskal Sistemaren erantzuna. Bilbo: ISEI-IVEI.

Booth, T. y Ainscow, M. (2005). Hezkuntza inklusiboa ebaluatzeko eta hobetzeko gida. Eskoletako ikaskuntza eta partaidetza garatuz. Vitoria-Gasteiz: Eusko Jaurlaritzaren Argitalpen Zerbitzu Nagusia.

Durán, D.(Koord.) (2011). Bikoteka irakurtzen. Berdinen arteko tutoretza-programa, ikasle eta familiekin irakurtzeko gaitasuna hobetzeko. Vitoria-Gasteiz: Eusko Jaurlaritzaren Argitalpen Zerbitzu Nagusia.

Eusko Jaurlaritza (2010). Jardunbide egokien gidaliburua. Irakasleak eta irakurketaren irakaskuntza. Vitoria-Gasteiz: Eusko Jaurlaritzaren Argitalpen Zerbitzu Nagusia.

Haranburu, M., Alonso, I., Balluerca, N. eta Gorostiaga, A. (2008). Kontzientzia fonologikoa lantzeko programa. Donostia: Erein.

Haranburu, M., Alonso, I., Balluerca, N. eta Gorostiaga, A. (2008). Hizkuntza idatziaren didaktika Haur Hezkuntzan eta Lehen Hezkuntzan. Bilbo: Udako Euskal Unibertsitatea.

Ibarra, I. (2008). Zer dira idazkera, ortografia eta puntuazioa haurrentzat? Bilbo: Udako Euskal Unibertsitatea.

Ibarra, I. eta Bereziartua, G. (2011). Irakurtzen eta idazken ikasteko proposamenak: atzo eta gaur. EHUko Ikasmaterialen Sare Argitalpenak. 

Iñurrategi, N. (2004). Kirol egokitua: monitore eta irakasleentzako fitxa didaktikoak.Oñati: Debarreko Euskara eta Kirol Zerbitzuak.

Iza, L. (2007). Irakurketa plana Haur eta Lehen Hezkuntzako ikastetxeetan. Iruña: Nafarroako Gobernuko Hezkuntza Departamentua.

Zenbait egile (2002). Asperger sindromea. Ikasgelan lantzeko estrategia praktikoak. Irakaslearen gida. Vitoria-Gasteiz: Eusko Jaurlaritzaren Argitalpen Zerbitzu Nagusia.

Zenbait egile (2002). Autismoa. Zure seme edo alabari nola lagundu. Vitoria-Gasteiz: Eusko Jaurlaritzaren Argitalpen Zerbitzu Nagusia.

GUIAS DE LA JUNTA DE ANDALUCIA

Manuales de Atención al Alumnado con Necesidades Específicas de Apoyo Educativo

1.- Necesidades Específicas de Apoyo Educativo.

2.- Altas Capacidades Intelectuales.

3.- Limitaciones en la Movilidad.

4.- Trastornos Graves de Conducta.

5.- Trastornos Generales del Desarrollo.

6.- Síndrome de Down.

7.- Discapacidad Auditiva.

8.- Discapacidad Visual y Sordoceguera

9.- Enfermedades Raras y Crónicas.

10.- Discapacidad Intelectual.

11.- Dificultades específicas de aprendizaje: DISLEXIA

http://www.juntadeandalucia.es/educacion/nav/contenido.jsp?pag=/Contenidos/PSE/orientacionyatenciondiversidad/educacionespecial/ManualdeatencionalalumnadoNEAE

Gora

Non emango den

Nafarroako Unibertsitate Publikoko Arrosadiko campusa. Zer ikasgelatan izango den jakiteko, begiratu Giza eta Gizarte Zientzien Fakultatearen web-orrialdea.

https://www.unavarra.es/fac-humanasysociales/estudios/grado/lehen-hezkuntzako-irakasleen-gradua/ordutegiak?submenu=yes

Gora