Nafarroako Unibertsitate Publikoa



Castellano | Ikasturtea: 2023/2024 | Beste urte batzuk:  2022/2023  |  2021/2022  |  2020/2021  |  2019/2020 
Haur Hezkuntzako Irakasletzan Graduatua Nafarroako Unibertsitate Publikoan (Nazioarteko Programa)
Kodea: 311410 Irakasgaia: MUSIKA ARLOKO ETA MUGIMENDU-AUTONOMIAREN GARAPENA
Kredituak: 6 Mota: Oinarrizkoa Ikasmaila: 2 Iraupena: 2º S
Saila: Giza eta Hezkuntza Zientziak
Irakasleak:
NAVARRO AMEZQUETA, ION   [Tutoretzak ] CELAYA ALVAREZ, LAURA (Resp)   [Tutoretzak ]
CELESTINO ROMO, LEIRE   [Tutoretzak ]

Partes de este texto:

 

Modulua/Gaia

Oinarrizko prestakuntza/ Hezkuntza prozesuak, inguruaren esplorazioa eta mugimendu-autonomia

Gora

Deskripzioa/Edukiak

Ikerketa-planak hurrengo edukien garapena aurrez ikusten du: Haurrarengako giza garapena; Motrizitatea. Akzio motorreko oinarri teoriko-praktikoak; Haur Hezkuntza-etapako koordinatzaileak; Mugimendua eta autonomía; Musika-garapena; Musika eta erritmoa.

Oinarri teorikoko irakasgaia da Haur Hezkuntzako musika-oinarrien gainean eraikia: haurraren musika garapena, teoria eta musika mintzaira, musika baliabideak. Bestalde, gizakiaren garapena, bere lehen bizitza-urteetan bere motrizitatean mantenduta. Garapen etapa honetako irakaseleen formakuntza akzio motorreko oinarri teoriko-praktikoekin planteatuta egon behar du.

Gora

Gaitasun orokorrak

Oinarrizko gaitasunak

2. OG - Ikasleek beren ezagutzak beren lanetan edo bokazioetan modu profesionalean aplikatzen jakitea, eta beren ikasketa arloaren barruan arrazoiak prestatzearen eta defendatzearen bidez, eta problemen ebazpenaren bidez demostratzen diren gaitasunak edukitzea.

3. OG - Ikasleek (normalean beren ikasketen arloko) datu aipagarriak bildu eta interpretatzeko gaitasuna izatea, arlo sozial, zientifiko edo etikoari buruzko gai aipagarrien gaineko gogoeta hartuko duten iritziak emateko.

Gaitasun orokorrak

1. GO - Haur Hezkuntzako helburuak, curriculum edukiak eta ebaluazio-irizpidea ezagutzea.

2. GO - Lehen haurtzaroan ikaskuntzak sustatzea eta ahalbidetzea, alderdi kognitibo, emozional, psikomotor eta nahimenezkoen ikuspegi globalizatzaile eta integratzaile batetik

3. GO - Diseinatzea eta erregulatzea ikasteko espazioak dibertsitatearen testuinguruetan, arretaz hartuz ikasle bakoitzaren hezkuntza beharrak, genero berdintasuna, ekitatea eta giza eskubideentzako errespetua.

5. GO - Taldean hausnartzea arauak onartzeari buruz eta besteenganako errespetuari buruz. Sustatzea ikasle bakoitzaren autonomia eta singulartasuna, lehen haurtzaroan emozioak, sentimenduak eta balioak hezteko faktoreak diren aldetik.

6. GO - Hizkuntzaren bilakaera ezagutzea lehen haurtzaroan, egon daitezkeen disfuntzioak ezagutzea eta haren bilakaera egokia zaintzea. Eraginkortasunez aztertzea hizkuntzen ikasketa-egoerak testuinguru kulturaniztun eta eleaniztunetan. Ahoz eta idatziz azalpenak ematea eta adierazpen teknika desberdinen erabilera menderatzea.

8. GO - Haurren dietetikaren eta higienearen hastapenak ezagutzea. Laguntza goiztiarraren hastapenak eta lehen haurtzaroko prozesu psikologikoak, ikaskuntza prozesuak eta nortasunaren eraikuntzari buruzkoak ulertzen laguntzen duten oinarri eta garapenak ezagutzea.

9. GO -  Lehen hezkuntzako ikastetxeen antolaketa eta bere funtzionamenduaren barruan sartzen diren jarduerak ezagutzea. Irakaslana hobetu eta bizi osoan zehar gertatzen diren aldaketa zientifiko, pedagogiko eta sozialetara egokitu behar dela onartzea.

Zeharkako gaitasuna
2. ZG - Hizkuntza gaitasuna frogatzea gaztelaniaz, edo, hala badagokio, euskaraz,  Europako Kontseiluaren "Hizkuntzen Erreferentziako Europako Esparru Komuna: ikastea, irakastea, ebaluazioa" delakoaren araberako C1 mailaren parekoa.

Gora

Berariazko gaitasunak

2. GE - Lehen haurtzaroko ikasketak dimentsio kognitibo, emozional, psikomotore eta bolitiboak batzen dituen ikuspegi globalizatzaile eta integratzaile batetik sustatzea.

3. GE - Diseinatzea ikasteko espazioak dibertsitatearen, kulturaniztasunaren eta eleaniztasunaren testuinguruetan, arretaz hartuz ikasle bakoitzaren hezkuntza beharrak, genero berdintasuna, ekitatea eta giza eskubideentzako errespetua.

4. GE - Ikaskuntzako eta eskola bizikidetzako testuinguruei buruz gogoeta egitea. Behaketa sistematikoa egiten jakitea, ongi egindako lana baliozkotzea, arauak onartzea eta besteak errespetatzea.

5. GE - Ikasgelako praktikei buruz gogoeta egitea, berrikuntza sustatzeko. Azturak eta trebetasunak eskuratzea ikasketa autonomo eta kooperatiboa ikasleen artean sustatzeko, eta kalitatea kudeatzeko ereduak ezagutzea.

6. GE - Haurtzaroaren aldian hizkuntzak duen bilakaera ezagutzea eta egon daitezkeen disfuntzioak identifikatzea. Hizkuntzaren garapena sustatuko duten teknikak hartzea, ahoz eta idatziz azalpenak ematea eta adierazpen teknika desberdinak menderatzea.

8. GE - Arreta goiztiarraren funtsak, oinarrizko prozesu psikologikoen funtzionamendua, ikasketaren gakoak eta nortasunaren eraikuntza ezagutzea, eta higienearen eta dietetikaren funtsak haurtzaroan ezartzea.

9. GE -  Haur hezkuntzako ikastetxeen antolaketa ezagutzea, eta bere funtzionamendua, hezkuntza komunitatearen eta gizarte inguruaren sektore batzuen laguntzarekin.

Gora

Ikasketaren emaitzak

Ikasleak irakasgaian hartu behar dituen gaitasunak zehaztea da Ikasketaren emaitza. Hiru maila ezartzen dira:

- Ezin hobea: gaitasunen  %  100 hartzea, eta maisutasuna gaitasunen % 75etan gutxienez ere.

- Erdi mailakoa: irakasgaiaren bidez lortu nahi diren gaitasun gehienak hartzea, eta maisutasuna  tituluaren gaitasun espezifikoei dagozkien gaietan.

- Eskasa: tituluaren gaitasun espezifikoei dagozkien gaiak behar adina ez hartzea.

Ikasle batek GAI kalifikazioa lortzen du ikaskuntza maila ezin hobea edo erdi mailakoa baldin bada.

 a) Ikasketaren blokean didaktikoak: Musical-eremuko garapena

Ikasketaren emaitzak Edukiak Heziketa jarduera Ebaluazio tresna
1.EI.Musikari buruzko oinarri psikopedagogikoak Haur Hezkuntzan garatzea Haur Hezkuntzako Musika-Heziketari aplikatutako oinarri Psikopedagogikoak 1AP, 2AP, 3AP, 4AP, 5AP, 6AP SE1, SE2, SE3
2.EI. Musika-garapena Haur Hezkuntzan ezagutzea Musikaren adierazpenaren garapena  haur hezkuntzan AP1,AP2, AP3  SE1, SE2,SE4
3.EI. Oinarrizko trebetasun erritmikoak lortzea. Musika mintzaira: erritmoa  AP1, AP2.AP4,AP5,AP6  SE1,SE3,SE4
4.EI. Haur Hezkuntzan musika-baliabideen ezagutzea eta aplikazioa ezartzea Baliabide eta material didaktikoak haur hezkuntza etapan.     AP1, AP2, AP3, AP4, AP5, AP6  SE1, SE2, SE3,SE4

b)  Ikasketaren blokean didaktikoak: Autonomia Motorraren Garapena

Ikasketaren emaitzak Edukiak Heziketa jarduera Ebaluazio tresna
5. IE.  Motorren autonomia teoria ezagutzea. Ekintza motorea Haur Hezkuntzan. Koordinazio motorea. 1AP, 2AP, 3AP, 4AP, 5AP, 6AP SE3, SE4
6. IE.   Haurtzaroan ematen diren garapen eta psikomotrizitateko trebetasun basikoen eskuratzeak ezagutzea. Gaitasun motoreen garapena Haur Hezkuntzan 1AP, 2AP, 3AP, 4AP, 5AP, 6AP SE1,SE3, SE4
7. IE.  Aplikatu haurtzaroan beharrezkoak diren garapen motorren baliabideak. Haur Hezkuntzan praktika motorrak eskuratzeko baliabideak. 1AP, 2AP, 3AP, 4AP, 5AP, 6AP SE1, SE2, SE3, SE4
8. IE.  Kualitate kinestesikoekin erlazionaturik dauden oinarrizko ezaguerak eskuratzea eta bere garapena Haur Hezkuntzan. Kualitate kinestesikoa:: oreka, koordinazioa, lateralitatea. 1AP, 2AP, 3AP, 4AP, 5AP, 6AP SE1, SE3, SE4

Gora

Metodologia

Irakas-metodologiak

KODEA Deskribapena
1 IM  Azalpen magistrala osoko bilkuretan. 
2 IM Talde handiko interakzioa
3 IM

Elkarreragina talde ertainean. 

5 IM

Banakako elkarreragina: ikasketa autonomorako egitekoak eta jarraibideak. 

Jarduera hezigarriak

Kodea Deskribapena Orduak Presencialidad
1 PJ

Eskola teorikoak (funtsatzea, adibidez adieraztea, aplikazio kontrastatuak eta garapenak) 

45 100
2 PJ

Eskola praktikoak, edo, hala badagokio, kanpo praktikak (landa-praktikak). 

15 100
3 PJ

Lanak egitea, eta, hala badagokio, ahozko defentsa. 

30 10
4 PJ

Ikaslearen ikasketa autonomoa. 

50 0
5 PJ Tutoretzak 5 100
6 PJ

Ahozko edo idatzizko azterketak. 

5 100

Gora

Hizkuntzak

Euskera/ Gaztelania

Gora

Ebaluazioa

 

Ikaskuntzaren
emaitza
Ebaluazio
jarduera
Pisua (%) Errekupera
daitekeen edo ez
Eskatzen den
nota minimoa
IE1, IE2, IE3, IE4, IE5, IE6, IE7, IE8 ES1/ Klaseko asistentzia eta parte-hartze aktiboa 10% Ez -
IE1, IE2, IE3, IE4, IE5, IE6, IE7, IE8 ES2/ Lan teorikoa 20% Bai, 20%. Errekuperatzeko, zuzendutako lana entregatu behar da, irakasleak adierazitako argibideen eta daten arabera. -
IE1, IE2, IE3, IE4, IE5, IE6, IE7, IE8 ES3/ Lan praktikoa 30% Bai, 30%. Ahozko edo idatzizko proba bidez berreskuratu daiteke 5/10
IE1, IE2, IE3, IE4, IE5, IE6, IE7, IE8 ES4/ Eskuratutako kontzeptuak jasotzen dituen idatzizko proba.  40% Bai, 40%. Ahozko edo idatzizko proba bidez berreskuratu daiteke 4/10

 

 

 

Gora

Gai-zerrenda

I. MUSIKA-EREMUKO GARAPENA
1. gaia: Haur Hezkuntzako Musika-Heziketari aplikatutako oinarri Psikopedagogikoak.
2. gaia: Haur Hezkuntzako-haurrarengako musika-adierazpenaren garapena ( 0 - 6 urte bitartea).
3. gaia: Musika mintzaira: erritmoa.
4. gaia: Haur hezkuntzako baliabideak eta material didaktikoak. 
II. AUTONOMIA MOTORRAREN GARAPENA

5. gaia: Ekintza motorea Haur Hezkuntzan. Koordinazio motorea
6. gaia: Pertzepzioa eta mugimendua. Jokabide pertzeptibo motoreak
7. gaia: Espazio-denboraren egituraketa
8. gaia: Gaitasun motoreen garapena Haur Hezkuntzan

Gora

Bibliografia

Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.


I. MUSIKA-EREMUKO GARAPENA

Hemsy de Gainza, V. (2003). La educación musical entre dos siglos: del modelo metodológico a los nuevos paradigmas. (http://www.udesa.edu.ar/files/EscEdu/DT/DT10-GAINZA.pdf)

Lacárcel, J. (1991). La psicología de la música en la educación infantil: el desarrollo musical de 0 a 6 años. Revista Interuniversitaria de Formación del profesorado, 11, 95-110

Pérez, J. y Malagarriga, T. (2010). Materiales para hacer música en las primeras edades. Revista complutense de educación, 21, 2, 389-403

Tafuri, J. (2007). ¿Se nace musical? Barcelona: Graó.

Bibliografía complementaria

Baldán, L. (2007). Psicología de la música en el niño. Almería: Tutorial Formación.Ballesteros, M. y García, M, (2010). Recursos didácticos para la enseñanza musical de 0 a 6 años. Revista electrónica de LEEME, 14-31, (26). Recuperado de http://musica.rediris.es/leeme/
Ibarrola, B. (2008). La música antes de nacer. Bilbao: Ikusmina.
Jorquera, C. (2004). Métodos históricos o activos en Educación Musical. Leeme (14).

Willems, E. (1976). La preparación musical de los más pequeños. Buenos Aires. Eudeba

II. AUTONOMIA MOTORRAREN GARAPENA
AGUIRRE ZABALETA, J. (2005). En busca del movimiento. Desarrollo psicomotor del niño 0 6 años. Pamplona: Publicaciones UPNA. 
CRATTY, B. J. (1982). Desarrollo perceptual y motor en los niños. Barcelona: Paidós.
CHICHARRO, J. (2006). Fisiología del ejercicio.  Buenos Aires: Panamericana.
RIGAL, R (1987). Motricidad Humana. Madrid: Pila Teleña.
VAYER, P. (1985). El niño frente al mundo. Barcelona: Científico-Médica
WALLON, H. (1984). La evolución psicológica del niño. Barcelona: Crítica.
ZAPATA, O. (1991). La psicomotricidad y el niño. Buenos Aires: Trillas.

Gora

Non emango den

Nafarroako Unibertsitate Publikoko Arrosadiko campusean. Zer ikasgelatan izango den jakiteko, begiratu Giza, Gizarte eta Hezkuntza Zientzien Fakultatearen web-orrialdean.

Gora