Nafarroako Unibertsitate Publikoa



Castellano | Ikasturtea: 2022/2023 | Beste urte batzuk:  2021/2022 
Haur Hezkuntzako Irakasletzan Graduatua edo Lehen Hezkuntzako Irakasletzan Graduatua Nafarroako Unibertsitate Publikoan
Kodea: 306320 Irakasgaia: HEZKUNTZA INKLUSIBORAKO PROPOSAMEN PEDAGOGIKOAK
Kredituak: 6 Mota: Aukerakoa Ikasmaila: 3 Iraupena: 1º S
Saila: Giza eta Hezkuntza Zientziak
Irakasleak:
APARICIO AGREDA, Mª LOURDES (Resp)   [Tutoretzak ] ESCUDERO LEGARRETA, JOSE IGNACIO   [Tutoretzak ]

Partes de este texto:

 

Ebaluazioa

 

Ikaskuntzaren
emaitza
Ebaluazio
jarduera
Pisua (%) Errekupera
daitekeen edo ez
Eskatzen den
nota minimoa
8IE Aniztasunarekiko errespetuzko jarrera erakustea eta jarrera arduratsua eta etikoa izatea aniztasunaren aurrean. Gelan edo, hala badagokio, ikastetxean parte hartzea. 10 Ez Ez
5IE Txosten psikopedagogikoetan dagoen informazioa interpretatzea eta hezkuntza erabaki argudiatuak hartzea 6IE Ikasleen aniztasunari arreta emateko esperientzien eta programen balioespen kritikoa egitea 7IE  Eskuragarri dagoen informazioa laburbiltzea aniztasunari erantzutearen alderdi zehatz batean sakontzeko Banakako lanak (portfolioa) 20 Errekuperatzeko modukoa, lana zuzendurik aurkeztuz irakasleak ezarritako jarraibideen arabera eta datetan Ez
3IE Lan-proposamenak eta koordinazio-mailak diseinatzea aniztasunari erantzuteko ikuspuntu inklusibo batetik 4IE Hezkuntza laguntzaren berariazko premia duten benetako kasuak aztertzea eta eskatzen duten hezkuntza erantzuna argudiatzea 8IE Aniztasunaren aurrean begirunezko jarrera edukitzea eta jokabide arduratsua eta etikoa izatea Lan praktikoak (taldeka) 30 Ez Ez
1IE Funtsezko kontzeptuak menperatzea aniztasunaren arretaren esparruan 2IE Hezkuntza laguntzaren berariazko premien adierazpen desberdinak azaltzea, eta horiek eskatzen dituzten hezkuntza erantzunak   40 Errekuperatzeko modukoa, ahozko eta idatzizko probak, partzialak edo osokoak Azkeneko kalifikazioan ponderatu ahal izateko gutxieneko nota = 5/10

 

 

 

EBALUAZIO ETA KALIFIKAZIO METODOLOGIAK

Kodea   Deskribapena %  %Errekuperagarria 
1ES Gelan edo, hala badagokio, ikastetxean parte hartzea. 10 %10
2ES  Lan teorikoak: garatzekoak, sintesiak edo gogoeta kritikoak 20 %20
3ES  Lan praktikoak: behaketa, proposamena eta, beharrezkoa bada,  ebaluaketa 30 %0
4ES  Idatzizko edo ahozko azterketak. Globalak edo partzialak.  40 %40
  Total  100 70

Oharra: irakasgaia gainditu ahal izateko, beharrezkoa da banakako 2ES eta 4ES kodeak gaindituta izatea.

EBALUAZIO JARDUERAK/GAITASUNEN ARTEKO HARREMANAK

Jarduera ebaluazioaren kodea Oinarrizko gaitasunak Gaitasun orokorrak Zeharkako gaitasunak Gaitasun espezifikoak
2ES 2OG/ 3OG/ 5OG 1GO/  6GO/ 8GO/  10GO/ 2ZG 6GE/ 9GE/ 10GE/ 13 GE
3ES 2OG/ 3OG/ 5OG 2GO/ 4GO/ 5GO/ 6GO/ / 7GO/  8GO/ 10GO/ 2ZG 2GE/ 4GE / 6GE/ 7GE/ 9GE/ 10GE/ 13 GE
4ES 2OG/ 3OG/ 5OG 1GO/ 6GO/ 8GO/ 10GO/ 2ZG 6GE/ 10GE/

 EBALUAZIO ETA IKASKETAREN EMAITZAK

Ikasketaren emaitzak Kodea Ebaluazio jarduera Pisua (%) Errekuperagarria(%)
8IE Aniztasunarekiko errespetuzko jarrera erakustea eta jarrera arduratsua eta etikoa izatea aniztasunaren aurrean. 1ES Gelan edo, hala badagokio, ikastetxean parte hartzea. 10 %10
5IE Txosten psikopedagogikoetan dagoen informazioa interpretatzea eta hezkuntza erabaki argudiatuak hartzea 6IE Ikasleen aniztasunari arreta emateko esperientzien eta programen balioespen kritikoa egitea 7IE  Eskuragarri dagoen informazioa laburbiltzea aniztasunari erantzutearen alderdi zehatz batean sakontzeko 2ES Banakako lanak (portfolioa) % 20 % 20
3IE Lan-proposamenak eta koordinazio-mailak diseinatzea aniztasunari erantzuteko ikuspuntu inklusibo batetik 4IE Hezkuntza laguntzaren berariazko premia duten benetako kasuak aztertzea eta eskatzen duten hezkuntza erantzuna argudiatzea 8IE Aniztasunaren aurrean begirunezko jarrera edukitzea eta jokabide arduratsua eta etikoa izatea 3ES Lan praktikoak (taldeka) % 30 % 0
1IE Funtsezko kontzeptuak menperatzea aniztasunaren arretaren esparruan 2IE Hezkuntza laguntzaren berariazko premien adierazpen desberdinak azaltzea, eta horiek eskatzen dituzten hezkuntza erantzunak 4ES Ahozko eta idatzizko probak, partzialak edo osokoak % 40 % 40

Gora

Gai-zerrenda

I. MULTZOA. Hezkuntza inklusiboa eta aniztasunari erantzutea
1. Aniztasunari erantzutearen testuinguru arauemailea.

2. Hezkuntza inklusiborako antolakuntzarekin edo curriculumarekin zerikusia duten neurriak. Banakako eta taldeko neurriak, hezkuntza-neurri arruntak eta bereziak. Aniztasunari erantzuteko plana.

3. Gaitasunak garatzeko metodologiak. Ikaskuntza Diseinu Unibertsala.

4. Hezkuntza-prozesuaren ebaluazioa. Ikaskuntza estandarrak eta ebaluazio irizpideak.

II. MULTZOA. Curriculuma, aniztasunari erantzuteko neurria. Curriculum egokitzapenak
5. Desgaitasuna dela eta hezkuntza premia bereziak dituzten ikasleentzako hezkuntza-erantzuna.

6. Jokabide-nahasmendu larriak direla eta hezkuntza premia bereziak dituzten ikasleentzako hezkuntza-erantzuna.

7. Hizkuntzaren garapenaren eta komunikazioaren nahasmenduak direla eta hezkuntza premia bereziak dituzten ikasleentzako hezkuntza-erantzuna.

8. Arreta edo ikaskuntza-nahasmendua duten ikasleentzako hezkuntza-erantzuna.

9. Adimen-gaitasun handiko ikasleentzako hezkuntza-erantzuna.

10. Egoera soziokultural ahulean dauden edo baldintza pertsonalengatik edo eskola-historia direla ikasleentzako hezkuntza-erantzuna.

Gora

Bibliografia

Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.


OINARRIZKOA

Aretxaga, L (Koord) (2013) Hezkuntza orientabideak Adimen gaitasun handiko ikasleak Vitoria-Gastez: Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa Saila Eskuragarri:

Bernaras, E (2007) Ikusmen-urritasunaren bilakaera eta hezkuntza alderdiak EHUko Ikasmaterialen Sare Argitalpenak 

Darretxe, L (2012) Hezkuntza Inklusiboa eta Aniztasunari Arreta EHUko Ikasmaterialen Sare Argitalpenak 

Etxebarria, A., Arpide, X., Badiola G., eta Martínez, M. (2019). Adimen-gaitasun handiko ikasleei hezkuntza-arreta emateko plana 2019-2022. Eusko Jaurlaritza, Hezkuntza Saila. Eskuragarri:  https://www.euskadi.eus/contenidos/plan_departamental/41_plandep_xileg/eu_def/Adimen-gaitasuna%20handia%202019-2022%20plana.pdf

FEVAS (d/g) Hezkuntza inklusiborako materialen gida: Adimen eta garapen urritasuna, Haur Hezkuntza Egilea

FEVAS (d/g) Hezkuntza inklusiborako materialen gida: Adimen eta garapen urritasuna, Lehen Hezkuntza Egilea

FEVAS (d/g) Hezkuntza inklusiborako materialen gida: Adimen eta garapen urritasuna, Bigarren Hezkuntza Egilea

Haranburu, M eta Ibarra, I (2007) Idazketa prozesua eta disgrafia haurrarengan EHUko Ikasmaterialen Sare Argitalpenak 

http://wwwhezkuntzaejgveuskadieus/r43-2459/eu/contenidos/informacion/dig_publicaciones_innovacion/eu_escu_inc/adjuntos/16_inklusibitatea_100/100012e_Pub_EJ_altas_capacidades_epdf

Martínez de Morentin, MD, Sanciñena, MJ, Sánchez, M, Sánchez, C y Yoldi, S (2000) Hezkuntza premia bereziak: mugimenduzko ezgaitasuna duten ikasleak Garun-paralisia duten ikasleen premiei hezkuntza erantzuna emateko gidaliburua  Iruña: Hezkuntza Departamentua (NHBBZ)

Nafarroako Gobernuko Hezkuntza Departamentua (2012) Ulertu eta artatu ikasgeletan ikaskuntzaren nahasteak (IN) dituzten ikasleak Iruña: egilea Eskuragarri: http://creenaeducacionnavarraes/recursos/guiastatdah/pdfs/gida_inpdf

Nafarroako Gobernuko Hezkuntza Departamentua (2012) Ulertu eta artatu ikasgeletan arreta faltaren nahasteak eta hiperaktibitatea (AFNH) dituzten ikasleak Iruña: egilea Eskuragarri: http://creenaeducacionnavarraes/recursos/guiastatdah/pdfs/gida_afnhpdf

Sarasa, M, Darretxe, L eta Gaintza, Z (2012) Adimen eta autismoa Haur Hezkuntzako gelan: aniztasunetik aberastasunera EHUko Ikasmaterialen Sare Argitalpenak

Verdugo, MA y Schalock, RL (Coord) (2013) Discapacidad e inclusión: manual para la docencia Salamanca: Amarú

Vila, JO y Gutiérrez, F (Coords) (2013) Manual básico de dificultades de aprendizaje Concepto, evaluación e intervención Madrid: Sanz y Torres

OSAGARRIA 

ADAHIgi, AHIDA eta ANADAHI (2006) AFN-H sindromea duten ikasleekin jarduteko gida (Arreta falta, hiperaktibitatearekin) Vitoria-Gasteiz: Eusko Jaurlaritzaren Argitalpen Zerbitzu Nagusia

Arregi, A, Sainz, A, Tambo, I eta Ugarriza, J (2006) Ikerketa Hezkuntza-Premia Bereziak Lehen Hezkuntzan Euskal Sistemaren erantzuna Bilbo: ISEI-IVEI

Booth, T y Ainscow, M (2005) Hezkuntza inklusiboa ebaluatzeko eta hobetzeko gida Eskoletako ikaskuntza eta partaidetza garatuz Vitoria-Gasteiz: Eusko Jaurlaritzaren Argitalpen Zerbitzu Nagusia

Durán, D(Koord) (2011) Bikoteka irakurtzen Berdinen arteko tutoretza-programa, ikasle eta familiekin irakurtzeko gaitasuna hobetzeko Vitoria-Gasteiz: Eusko Jaurlaritzaren Argitalpen Zerbitzu Nagusia

Eusko Jaurlaritza (2010) Jardunbide egokien gidaliburua Irakasleak eta irakurketaren irakaskuntza Vitoria-Gasteiz: Eusko Jaurlaritzaren Argitalpen Zerbitzu Nagusia

Haranburu, M, Alonso, I, Balluerca, N eta Gorostiaga, A (2008) Hizkuntza idatziaren didaktika Haur Hezkuntzan eta Lehen Hezkuntzan Bilbo: Udako Euskal Unibertsitatea

Haranburu, M, Alonso, I, Balluerca, N eta Gorostiaga, A (2008) Kontzientzia fonologikoa lantzeko programa Donostia: Erein

Ibarra, I (2008) Zer dira idazkera, ortografia eta puntuazioa haurrentzat? Bilbo: Udako Euskal Unibertsitatea

Ibarra, I eta Bereziartua, G (2011) Irakurtzen eta idazken ikasteko proposamenak: atzo eta gaur EHUko Ikasmaterialen Sare Argitalpenak 

Iñurrategi, N (2004) Kirol egokitua: monitore eta irakasleentzako fitxa didaktikoakOñati: Debarreko Euskara eta Kirol Zerbitzuak

Iza, L (2007) Irakurketa plana Haur eta Lehen Hezkuntzako ikastetxeetan Iruña: Nafarroako Gobernuko Hezkuntza Departamentua

Zenbait egile (2002) Asperger sindromea Ikasgelan lantzeko estrategia praktikoak Irakaslearen gida Vitoria-Gasteiz: Eusko Jaurlaritzaren Argitalpen Zerbitzu Nagusia

Zenbait egile (2002) Autismoa Zure seme edo alabari nola lagundu Vitoria-Gasteiz: Eusko Jaurlaritzaren Argitalpen Zerbitzu Nagusia

GUIAS DE LA JUNTA DE ANDALUCIA (s.f.) Manuales de Atención al Alumnado con Necesidades Específicas de   Educativo.

http://wwwjuntadeandaluciaes/educacion/nav/contenidojsp?pag=/Contenidos/PSE/orientacionyatenciondiversidad/educacionespecial/ManualdeatencionalalumnadoNEAE

Araudia:

 

ESPAÑA. Gobierno de Navarra (2001) Orden Foral 47/2009, de 2 de abril, del consejero de educación, por la que se regula la evaluación del alumnado que cursa el segundo ciclo de educación infantil. http://www.lexnavarra.navarra.es/detalle.asp?r=29822

ESPAÑA. Gobierno de Navarra (2001) RESOLUCION 402/2001, de 11 de mayo, del Director General de Educación, por la que se aprueban las instrucciones para la actuación del profesorado de pedagogía terapéutica en las etapas de Educación Infantil, Primaria y Secundaria. https://bon.navarra.es/es/anuncio/-/texto/2001/72/1/

ESPAÑA. Gobierno de Navarra (2007) DECRETO FORAL 23/2007, de 19 de marzo, por el que se establece el currículo de las enseñanzas del segundo ciclo de la Educación Infantil en la Comunidad Foral de Navarra. https://bon.navarra.es/es/anuncio/-/texto/2007/51/0/

ESPAÑA. Gobierno de Navarra (2008) ORDEN FORAL 93/2008, de 13 de junio, del Consejero de Educación por la que se regula la atención a la diversidad en los centros educativos de Educación Infantil y Primaria y Educación Secundaria de la Comunidad Foral de Navarra. https://bon.navarra.es/es/anuncio/-/texto/2008/93/0/

ESPAÑA. Gobierno de Navarra (2013) INSTRUCCIONES PARA LA ACTUACIÓN DEL MAESTRO DE AUDICIÓN Y LENGUAJE (AL). Curso 2013-2014 

ESPAÑA. Gobierno de Navarra (2012) ORDEN FORAL 65/2012, de 18 de junio, del consejero de educación, por la que se regula la respuesta educativa al alumnado con necesidades específicas de apoyo educativo derivadas de trastornos de aprendizaje y trastorno por déficit de atención e hiperactividad en educación infantil, educación primaria, educación secundaria obligatoria, bachillerato y formación profesional de la Comunidad Foral de Navarra. https://miaulario.unavarra.es/access/lessonbuilder/item/219084/group/2019_0_302302_1_G/Contenidos%20-%20Edukiak/PROGRAMACI%C3%93N%20U.D./OF_TA_TDAH_12.pdf

ESPAÑA. Gobierno de Navarra (2014) DECRETO FORAL 60/2014, de 16 de julio, por el que se establece el currículo de las enseñanzas de Educación primaria en la Comunidad Foral de Navarra. https://www.navarra.es/NR/rdonlyres/B62A9CFB-C17B-461E-BD7D-BBEE005C2096/0/F1410295_EducacionPrimaria.pdf

ESPAÑA. Gobierno de Navarra (2001) Orden foral 72/2014, de 22 de agosto, del consejero de educación, por la que se regula la evaluación y promoción del alumnado que cursa la educación primaria en los centros públicos, privados y privados concertados de la comunidad foral de Navarra. http://www.lexnavarra.navarra.es/detalle.asp?r=34508

ESPAÑA. Gobierno de Navarra (2018) LEY FORAL 12/2018, de 14 de junio, de Accesibilidad Universal. https://www.boe.es/buscar/pdf/2018/BOE-A-2018-8951-consolidado.pdf

Gora