Nafarroako Unibertsitate Publikoa



Castellano | Ikasturtea: 2022/2023 | Beste urte batzuk:  2021/2022  |  2020/2021 
Haur Hezkuntzako Irakasletzan Graduatua edo Lehen Hezkuntzako Irakasletzan Graduatua Nafarroako Unibertsitate Publikoan
Kodea: 306206 Irakasgaia: HAUR-ESKOLAKO ANTOLAMENDUA
Kredituak: 6 Mota: Nahitaezkoa Ikasmaila: 2 Iraupena: 1º S
Saila: Giza eta Hezkuntza Zientziak
Irakasleak:
PELLEJERO GOÑI, MARÍA LUCÍA (Resp)   [Tutoretzak ]

Partes de este texto:

 

Modulua/Gaia

Oinarrizko prestakuntza / Hezkuntza

Gora

Deskripzioa/Edukiak

Haur-eskolaren testuinguruak. Hezkuntza-politikak tokiko, estatuko, Europako eta nazioarteko testuinguruetan. Haur-eskolaren antolaketa-osagaiak. Esperientzia berritzaileak.

Gora

Gaitasun orokorrak

Oinarrizko gaitasunak

1OG. Ikasleek bigarren hezkuntza orokorreko oinarritik abiatzen den ikasketa arlo batean ezagutzak dituztela eta ulertzen dituztela frogatu izatea, eta nahiz eta testu liburu aurreratuetan laguntza bilatu, beren ikasketa alorreko abangoardiatik datozen ezagutzak dauzkatela adierazten dute n zenbait alderdi kontrolatzeko mailan daudela frogatzea.

2OG - Ikasleek beren ezagutzak beren lanetan edo bokazioetan modu profesionalean aplikatzen jakitea, eta beren ikasketa arloaren barruan arrazoiak prestatzearen eta defendatzearen bidez, eta problemen ebazpenaren bidez demostratzen diren gaitasunak edukitzea.

3OG. Ikasleek (normalean beren ikasketen arloko) datu aipagarriak bildu eta interpretatzeko gaitasuna izatea, arlo sozial, zientifiko edo etikoari buruzko gai aipagarrien gaineko gogoeta ha rtuko duten iritziak emateko.

4OG. Ikasleak, bai jende espezializatuari eta bai espezializatu gabeari, informazioa, ideiak, arazoak eta konponbideak jakinarazteko gauza izatea

5OG. Ikasleek geroko ikasketak autonomia maila handiarekin hasteko beharrezkoak diren ikasketarako abileziak garatu izatea.

Gaitasun orokorrak

1GO. Haur Hezkuntzako helburuak, curriculum edukiak eta ebaluazio irizpidea ezagutzea.

3GO. Diseinatzea eta erregulatzea ikasteko espazioak dibertsitatearen testuinguruetan, arretaz hartuz ikasle bakoitzaren hezkuntza beharrak, genero berdintasuna, ekitatea eta giza eskubideentzako errespetua.

9GO. Lehen hezkuntzako ikastetxeen antolaketa eta bere funtzionamenduaren barruan sartzen diren jarduerak ezagutzea. Irakaslana hobetu eta bizi osoan zehar gertatzen diren aldaketa zientifiko, pedagogiko eta sozialetara egokitu behar dela onartzea.

10GO. Gurasoen orientatzaile gisa aritzea 0-6 urte bitarteko epeko familia hezkuntzari buruzko gaietan, eta ikasle bakoitzaren familiarekin nola familia guztiekin harremanak garatzeko gizarte trebetasunak edukitzea.

11GO.Ikasgelako praktikei buruz gogoeta egitea, irakaskuntza berritu eta hobetzeko. Azturak eta trebetasunak eskuratzea ikasketa autonomo eta kooperatiborako, eta ikasleen artean sustatzea.

12GO. Gaurko gizartean hezkuntzaren funtzioa, aukerak eta mugak zeintzuk diren ulertzea, eta haur hezkuntzak edo ikastetxeak eta beren profesionalak ukitzen dituzten oinarrizko gaitasunak zeintzuk diren ulertzea. Ikastetxeetan aplikagarriak diren kalitatea hobetzeko ereduak ezagutzea.

Zeharkako gaitasuna

2ZG. Hizkuntza gaitasuna frogatzea gaztelaniaz, edo, hala badagokio, euskaraz, Europako Kontseiluaren "Hizkuntzen Erreferentziako Europako Esparru Komuna: ikastea, irakastea, ebaluazioa" delakoaren araberako C1 mailaren parekoa.

Gora

Berariazko gaitasunak

1GE. Haur Hezkuntzaren helburuak, curriculum edukiak, antolaketa, metodologia eta ebaluazioirizpideak ezagutzea.
3GE. Diseinatzea ikasteko espazioak dibertsitatearen, kulturaniztasunaren eta eleaniztasunaren testuinguruetan, arretaz hartuz ikasle bakoitzaren hezkuntza beharrak, genero berdintasuna, ekitatea eta giza eskubideentzako errespetua.
5GE. Ikasgelako praktikei buruz gogoeta egitea, berrikuntza sustatzeko. Azturak eta trebetasunak eskuratzea ikasketa autonomo eta kooperatiboa ikasleen artean sustatzeko, eta kalitatea kudeatzeko ereduak ezagutzea.
9GE. Haur hezkuntzako ikastetxeen antolaketa ezagutzea, eta bere funtzionamendua, hezkuntza komunitatearen eta gizarte inguruaren sektore batzuen laguntzarekin.
10GE. Lankidetza, bizikidetza, motibazioa eta ikasteko nahia sustatzea, ikastetxeko proiektuetan aktiboki parte hartzea eta familiekiko harremanak zaintzea.
12GE. Era aktiboan antolatzea Lehen Hezkuntzakoak diren edukien irakaskuntza eta ikaskuntza prozesuak, gaitasunak garatzeko ikuspegi batetik.

 

Gora

Ikasketaren emaitzak

Ikasleak irakasgaian hartu behar dituen gaitasunak zehaztea da Ikasketaren emaitza. Hiru maila ezartzen dira:

- Ezin hobea: gaitasunen  %  100 hartzea, eta maisutasuna gaitasunen % 75etan gutxienez ere.

- Erdi mailakoa: irakasgaiaren bidez lortu nahi diren gaitasun gehienak hartzea, eta maisutasuna  tituluaren gaitasun espezifikoei dagozkien gaietan.

- Eskasa: tituluaren gaitasun espezifikoei dagozkien gaiak behar adina ez hartzea.

Ikasle batek GAI kalifikazioa lortzen du ikaskuntza maila ezin hobea edo erdi mailakoa baldin bada.

 Así, los resultados de aprendizaje para esta asignatura:  

-RA 1-Demostrar dominio de las nociones básicas asociadas a los contenidos de aprendizaje de la asignatura (SE4 y SE3) Todos los bloques (I, II y III)

-RA2- Describir los rasgos de identidad de los ciclos 0-3 y 3-6 Tema 1(SE2, SE4)

-RA 3- Analizar críticamente experiencias educativas vinculadas a los ciclos 0-3 y 3-6. Todos los bloques (I, II y III)  (SE2, SE4)

-RA 4- Comprender la configuración de la organización de la escuela infantil en el contexto actual (SE 2y 4) Temas 6 y 7 (bloque 2)

-RA 5- Expresar de forma autónoma y argumentada los conocimientos adquiridos (SE 2) (bloque III. Tema 8)

-RA 6- Saber trabajar en equipo y planificar adecuadamente las secuencias de aprendizaje respetando el espacio del juego. (SE3) (Temas 7 y 5)

-RA7- Investigar, sintetizar y desarrollar propuestas innovadoras de organización de la escuela infantil en el contexto educativo reciente (SE 3) (bloques II y III)

-RA 8- Aplicar de forma crítica los conocimientos adquiridos en las propuestas e intervenciones que realicen a lo largo de la asignatura (SE 2) (bloque III. Tema 8)

- RA 9- Saber actuar como orientador de padres y madres en relación con la educación familiar en el periodo 0-6. (SE 2, 3 y 4) Todos los bloques (I, II y III)

- RA 10- Dominar habilidades sociales en el trato y relación con la familia de cada estudiante, con los niños y con los profesionales compañeros. (SE 2, 3 y 4) Todos los bloques (I, II y III).

Gora

Metodologia

Irakas metolologiak

Kodea Deskribapena
MD1 Azalpen magistrala osoko bilkuretan
MD2 Elkarregina talde handian
MD3 Elkarregina talde ertainean
MD5 Banakako elkarregina: ikasketa autonomorako egitekoak eta jarraibideak

Jarduera hezigarriak

Kodea Describapena Horas Presencialidad
1PJ Eskola teorikoak (funtsatzea, adibidez adieraztea, aplikazio kontrastatuak eta garapenak) 45 100
2PJ Eskola praktikoak, edo, hala badagokio, kanpo praktikak (landa praktikak) 15 100
3PJ Lanak egiteak, eta, hala badagokio, ahozko defentsa 30 10
4PJ Ikaslearen ikasketa autonomoa 50 0
AF5 Tutoretzak 5 100
AF6 Ahozko eta idatzizko azterketak 5 100

Gora

Ebaluazioa

 

Ikaskuntzaren
emaitza
Ebaluazio
jarduera
Pisua (%) Errekupera
daitekeen edo ez
Eskatzen den
nota minimoa
1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 Interesa eta inplikazioa ikasketan; hazkunde pertsonala eta profesionala, lankidetza eta partehartzea %10 Ez  
1,2,3,4,5,8,9,10 Hausnartze eta laburtze lan teorikoak eta ahozko aurkezpenak %20 Ez  
1,6,7,8,9,10 Lan praktikoa eta ahozko defentsa %30 Bai %10 (ez ohiko proban, banaka)  
1,2,3,4,9,10 Ahozko edo idatzizko probak, partzialak edo multzokoak %40 Bai %40 5/10

 

Ikasgai honen ebaluazioa etengabekoa izanen da. Horretarako kontuan hartuko dira seihilekoan zehar egiten diren ebaluazioko hainbat jardueratan lortutako emaitzak. Azkeneko nota kalkulatuko da emaitza guztien bataz besteko nota eginez, horretarako ezinbestekoa izanen da ES4 (%40) gainditzea. Ebaluazio jardueretako batean ez badira betetzen ponderazioa egiteko gutxieneko baldintzak, irakasgaiaren nota 4 izanen da 10etik (ez-gainditua)

Berreskuragarriak diren jarduerak errekuperatuko dira lan baten bidez edo idatzizko edo ahozko proba indibidualaren bidez (Irakasleak erabakiko du).

Gora

Gai-zerrenda

I. MULTZOA. HAUR ESKOLAKO TESTUINGURUA

1. Haur Eskoletako araudia.

2. Hiri eta herriko haur eskola.

3. Europa eta nazioarteko haur eskolak.

4. Haur Eskolaren Kalitatea era haurtzara langile era familien eskubideak.

II. MULTZOA. HAUR ESKOLAREN ANTOLAKETA ETA PROPOSAMEN PEDAGOGIKOA

5.HH-ren Galiabideak era Kudeaketa. Giza baliabideak eta baliabide materiale eta funtzionalak  

6. HH-ren Kudeaketa eta Koordinazioa

7. Familiekin harremana

8. Jolasa eta espazio hezitzaileen diseinua. Arkitektura eta pedagogiaren arteko lotura.  

III. MULTZOA. HAINBAT ESPERIENTZIA BERRITZAILEAK

9. Teoria berritzaileak eta hainbat praktika esanguratsu: Loris Malaguzzi eta Regio Emilia, Emi Pikler eta Lòczy, Wild-ak eta "El pesta", "El Martinet", Zizurkilgo San Millán eskola, Montessori eskolak...

Gora

Bibliografia

Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.


Oinarrizkoa
Liburuak

AA.VV. (1990). Escuelas Infantiles de Reggio Emilia. La inteligencia se construye usándola. Madrid: Morata, 1995.
AA.VV. (2000). Haur-hezkuntza 0-tik 6 urtera. III. Liburukia. Eskola-antolamendua. Bilbao: Argitalpen Zerbitzua Euskal Herriko Unibertsitatea.
AA.VV. (2007). Reggio Emilia. 0-6 urte bitarteko Udal Haur Hezkuntza. Donostia: Hik Hasi.
BONÁS, M y Otros. (2007). Entramados. La experiencia de una comunidad de aprendizaje. Barcelona: Graò.
CABANELLAS, I.; ESLAVA, J.J.; ESLAVA, C. y POLONIO, R. (2007). Ritmos infantiles. Tejidos de un paisaje interior. Barcelona: Octaedro-Rosa Sensat.
CABANELLAS, I. y ESLAVA C. (coords.). (2005). Territorios de la infancia. Barcelona: Graò.
CABANELLAS, I. y HOYUELOS, A., Mensajes entre líneas, Ed. Patronato Municipal de Escuelas Infantiles. Pamplona, 1994.
- "Loris Malaguzzi (1920-1994)", en HIK HASI, Reggio Emilia. 0-6 urte bitarteko Udal Haur Hezkuntza, 19. monografikoa, Donostia, Hik Hasi-Xangorin, 34-38.
-Momentos. Cantos entre balbuceos, Ed. Universidad Pública de Navarra. Pamplona, 1998.
CAIATI, M.; DELAC, S.; MÜLLER, A. (1984) Juego libre en el Jardín de Infancia. Barcelona: Ceac, 1986.
DAHLBERG, G.; MOSS, P. y PENCE, A. (1999) Más allá de la calidad en educación infantil. Barcelona: Graó, 2005.
DAVID, M. y APPELL, G. (2010). Lóczy, una insólita atención personal. Barcelona: Octaedro-Rosa Sensat.
DE LEÓN, A.; MALAJOVICH, A. y MOREAU DE LINARES, L. (2001). Pensando la educación infantil. La sala de bebés. Barcelona: Octaedro-Recursos.
DE PABLO, P. y TRUEBA, B. (1994). Espacios y recursos para ti, para mí, para todos. Diseñar ambientes en Educación Infantil. Madrid: Escuela Española.
DEL CARMEN, M. (1995). Programa para la educación en valores para la etapa infantil. Aljibe: Málaga.
DOMÈNECH, J. y VIÑAS, J. (1997) La organización del espacio y del tiempo en el centro educativo. Barcelona: Graò.
ESCUELAS INFANTILES DE REGGIO EMILIA (1995). De viaje con los derechos de las niñas y los niños. Barcelona: Asociación de Maestros Rosa Sensat-Reggio Children, 2005.
EUSKO JAURLARITZA (1999). Haur Hezkuntza. 0-3 zikloa. 2 urtekoen gelak. Gasteiz: Hezkuntza, Unibertsitate eta ikerketa saila.
-(2003). Haur Hezkuntza gelarako proposamenak (3-6 urte). Gasteiz: Hezkuntza, Unibertsitate eta ikerketa saila.
FALK, J. (ed.). (2008). Lóczy, educación infantil. Barcelona: Octaedro-Rosa Sensat.
GAIRIN, J. y DARDER, P. (1994). Organización de centros educativos. Barcelona: Praxis.
GAIRIN, J. y DARDER, P. (1998). Ikastetxeen antolamendua: oinarrizko alderdiak. Bilbo: Euskal Herriko Unibertsitatea.
GEIS, Á.; LONGÁS, J. y Otros. (2006) Dirigir la escuela 0-3. Barcelona: Graò.
GOBIERNO DE NAVARRA (2009). El proyecto educativo y la propuesta pedagógica en centros de primer ciclo de educación infantil. Guía orientativa para su elaboración. Pamplona: Departamento de Educación.
GOLDSCHMIED, E. (1979). Educar en la escuela infantil. Barcelona: Octaedro-Rosa Sensat, 2002.
GOLDSCHMIED, E. y JACKSON, S. (1997). La educación infantil de 0 a 3 años. Madrid: Morata, 2000.
HIRSH-PASEK, K. y MICHNICK, R. (2003). Einstein nunca memorizó, aprendió jugando. Madrid: MR Prácticos, 2005.
HONORÉ, C. (2008) Bajo presión. Barcelona: RBA.
HOYUELOS, A., La complejidad en el pensamiento y obra pedagógica de Loris Malaguzzi, México: Multimedios, 2003.
- La ética en el pensamiento y obra pedagógica de Loris Malaguzzi, Barcelona: Octaedro-Rosa Sensat, 2004.
- La estética en el pensamiento y obra pedagógica de Loris Malaguzzi, Barcelona: Octaedro-Rosa Sensat, 2006.
JACKON, P. V. (1994). La vida en las aulas. Barcelona: Morata.
LAGUIA, M. J. y VIDAL, C. (2001). Rincones de actividad en la escuela infantil (0-6 años). Barcelona: Graò.
LOUGHLIN, C. E. y SUINA, J. H. (1982). El ambiente de aprendizaje: diseño y organización. Madrid: Morata S.A, 1986.
MAJEM, T. y ÓDENA, P. (2001). Descubrir jugando. Barcelona: Octaedro-Rosa Sensat.
MALAGUZZI, L. (1993). La educación infantil en Reggio Emilia. Barcelona: Octaedro-Rosa Sensat, 2001.
MALAGUZZI. L. y OTROS (2005). Los cien lenguajes de la infancia. Barcelona: Rosa Sensat.
MEIRIEU, P. (2004). El maestro y los derechos del niño. ¿Historia de un malentendido? Barcelona: Octaedro-Rosa Sensat.
MOLINA, S. (1993). Programa para el desarrollo de estrategias básicas de aprendizaje. Madrid: CEPE.
MOLINA, L. Y JIMÉNEZ, N. (1992). La escuela infantil. Acción y participación. Barcelona: Paidós.
MONTSERRAT, A. y Otros. (2007). Planificar la etapa 0-6. Compromiso de sus agentes y práctica cotidiana. Barcelona: Graò.
NAFARROAKO GOBERNUA. (2007). Araudia eta hezkuntza edukiak. Iruña: Hezkuntza Departamentua.
NAFARROAKO GOBERNUA. (2009). Hezkuntza proiektua eta proposamen pedagogikoa Haur Hezkuntzako lehenengo zikloko ikastetxeetan. Prestatzeko gida. Iruña: Hezkuntza Departamentua.
OSORIO, J. M. y MENG, O. (2009). Reggio Emilia. Educación Infantil 0-6 años. Santander: Universidad de Cantabria.
QUINTO, B. (2007). Educar en el 0-3 años. La práctica reflexiva en los nidi d'infanzia. Barcelona: Graó, 2010.
RED DE ATENCIÓN A LA INFANCIA DE LA COMISIÓN EUROPEA (1996). Objetivos de calidad en los servicios infantiles. Bruselas.
RED TERRITORIAL DE EDUCACIÓN INFANTIL DE CATALUÑA. (2009). La educación de 0 a 6 años hoy. Barcelona: Octaedro-Rosa Sensat.
RITSCHER, P. (2006). El jardín de los secretos. Organizar y vivir los espacios exteriores en las escuelas. Barcelona: Octaedro-Rosa Sensat.
SANCHIDRIAN, C. y RUIZ, J. (2010). Historia y perspectiva actual de la educación infantil. Barcelona: Graó.
VECCHI, V. (2013). Arte y creatividad en Reggio Emilia. Madrid: Morata.
WILLIS, A. y RICCIUTI,A. (1985). Orientaciones para la escuela infantil de cero a dos años. Madrid: Morata, S.A, 1990.
Artikuluak / Artículos
CABANELLAS, I. y HOYUELOS, A., "Fichas, libros de texto y otras incoherencias escolares". Revista Infancia nº 55. Barcelona, 1999.
-"Loris Malaguzzi" en Hik hasi 47 zka. (apirilaren 2000), 40-42.
-"Loris Malaguzzi" en Pedagogo sortzaileak. Teorien iturburu, Hik Hasi, 17. monografikoa, Donostia, Xangorin, 2005, 109-113.
GODALL, T.; HOYUELOS, A.; PALOU, S.; RIERA, A., "La educación 0-3 años a la luz del conocimiento científico", Revista Infancia nº 84 (marzo-abril 2004), 10-13.
HIK HASI (2002). "Myrtha Hebe Chokler. Elkarrizketa". Hik hasi, 64 (urtarrila), 18-25.
-(2003), ""Kuba, hezkuntza eredu berrien bila jarraitzen duen herria". Hik hasi, 75 (otsaila), 8-19.
-(2004). "0-3 urteko haurrak eta euren eskolak", Hik hasi, 85 (otsaila), 8-17.
-(2005), "Hezkuntza filandiarra". Hik hasi, 103 (abendua), 8-13.
-(2009). "Eskola txikiak", Hik hasi, 137 (apirila), 8-14.
-(2010). "Familia eta eskola". Hik hasi, 144 (urtarrila), 8-15.
-(2010). "Nazioarteko hezkuntza", Hik hasi, 145 (otsaila), 8-15.
-(2010). "Emmi Pikler". Hik hasi, 146 (martxoa), 8-15.
-(2010). "Emmi Pikler (II)". Hik hasi (maiatza), 8-15.
HOYUELOS, A. "Fitxak eta testu liburuen inguruan". Guaixe aldizkaria 35. zenbakia, Bierrik Elkartea. Oñati, 1997.
-"Algunos significados de la participación". Revista Infancia nº 53. Barcelona, 1999.
- "La participación de las familias en la sociedad a través de la escuela", Padres/madres de alumnos/as CEAPA (abril-mayo-junio, 2001), 16-19.

-Coordinación del monográfico Entre la escuela y el respeto, dedicado a Loris Malaguzzi y a Reggio Emilia. Cuadernos de Pedagogía, 307 (noviembre 2001).

-"0-3 zentroak: hezkuntza eskaintzea helburutzat eta ez laguntza eskaintzea", Hik Hasi, 74 (2003ko urtarrila), 39-42.

-"Zer da Haur Eskola", Jakingarriak, 48 (2003ko otsaila), 16-19.

-"Identidad de la Educación Infantil. Sus riesgos", Hezkuntzaren oihartzuna 13. zenbakia (2003ko martxoa), 15-16.

-"Centros 0-3: educativos y no asistenciales", Revista Infancia 81 (septiembre-octubre, 2003), 10-15.

-"¿Qué es una escuela infantil?", Revista Infancia 82 (noviembre-diciembre, 2003), págs. 12-15.

- "La pareja de profesionales en el aula: un reto educativo" en II Jornadas Pedagógicas. La educación infantil 0-3, Ayuntamiento de Vitoria-Gasteiz, 2003, págs. 15-22.

"Profesionalen bikotea gelan: Hezkuntzaren erronka". II. Jardunaldi Pedagogikoak Haur Hezkuntza 0-3. Gasteizko Udala, 2003, 15-22.

-"La pareja educativa: un reto cultural", Revista Infancia nº 86 (julio-agosto, 2004), 4-10.

- "La formación en la escuela infantil de 0 a 3 años", en El protagonismo del profesorado: Experiencias de aula y propuestas para su formación, Jornadas del Consejo Escolar del Estado, 2005 (CD).

-"Imágenes e ilustraciones en libros infantiles", Revista Infancia, 101 (enero-febrero, 2007), 3-7.

-"Documentación como narración y argumentación", Aula de infantil, 39 (septiembre-octubre, 2007), 5-9.

-"Documentar con vídeo", Aula de infantil, 39 (septiembre-octubre, 2007), 23-24.

-"La cocina, centro educativo de la Escuela Infantil (0-6 años), Ihitza, 26 (primavera, 2008), 4-5.

-"El puzzle del 0-3", Revista Infancia 110 (julio-agosto, 2008), 12-17.

-"La cocina: centro educativo de la Escuela Infantil. Conferencia de Loris Malaguzzi", Revista Infancia 111 (septiembre-octubre 2008), 3-9.

-"Los tiempos de la infancia", en Temps per Créixer, Universidad Autónoma de Barcelona, Barcelona, 2008,15-30.

-"Nola ikustarazi dakieke gurasoei haur eskolek betetzen duten funtzio asistentzialaz gain, haien funtzio hezitzaileak garrantzi handia duela", Hik hasi, 135 (otsaila), 30-32

-"Ir y descender a y desde Reggio Emilia", Participación Educativa. Revsita cuatrimestral del Consejo Escolar del Estado, 12 (noviembre, 2009), 179-189.

-"La identidad de la educación infantil", Educaçao v. 25, n. 1. (Jan./Abr., 2010), 15-24.

IZPURA, B. y HOYUELOS, A. "La comida, un reto educativo", Revista Infancia 78 (marzo-abril, 2003), 11-16.

JAKINGARRIAK (2003), Haur Eskola 0-3. Otsaila, 48.

-(2004). Haur Hezkuntza (0-3 urte) jakintza zientifikoaren argitan. Uztaila, 52/53.

Aldizkariak

· Aula de infantil.

· Hik Hasi.

· Revista Infancia.

· Revista Infancia en Europa.

· Jakingarriak.

Arautegia
DECRETO FORAL 24/1997, de 10 de febrero, por el que se aprueba el Reglamento Orgánico de las Escuelas Públicas de Educación Infantil, Colegios Públicos de Educación Primaria y Colegios Públicos de Educación Infantil y Primaria en el ámbito territorial de la Comunidad Foral de Navarra regula aspectos esenciales de la organización y el funcionamiento de estos Centros docentes. (BON 14-03-1997).

24/1997 FORU DEKRETUA, otsailaren 10ekoa, Nafarroako Foru Komunitateko lurraldean dauden Haur Hezkuntzako eskola publikoen, Lehen Hezkuntzako ikastetxe publikoen eta Haur eta Lehen Hezkuntzako ikastetxe publikoen Erregelamendu Organikoa onesten duena.

ORDEN FORAL 257/1998, de 16 de julio, del Consejero de Educación y Cultura, por la que se desarrolla el Reglamento Orgánico de las Escuelas Públicas de Educación Infantil, Colegios Públicos de Educación Primaria y Colegios Públicos de Educación Infantil y Primaria. (BON 26-08-1998).

257/1998 FORU AGINDUA, uztailaren 16koa, Hezkuntza eta Kultura kontseilariak emana, Haur Hezkuntzako eskola publikoen, Lehen Hezkuntzako ikastetxe publikoen eta Haur eta Lehen Hezkuntzako ikastetxe publikoen Erregelamendu Organikoa garatzen duena.

DECRETO FORAL 225/1998, de 6 de julio, por el que se regula la jornada y el horario del profesorado de los centros docentes públicos que imparten las enseñanzas de educación infantil, educación primaria, educación secundaria obligatoria, bachillerato, formación profesional y programas de iniciación profesional (BON 7-08-1998). Modificado parcialmente por DECRETO FORAL 229/2002, de 4 de noviembre (BON de 17 de enero de 2003).

225/1998 FORU DEKRETUA, uztailaren 6koa, Haur Hezkuntza, Lehen Hezkuntza, Derrigorrezko Bigarren Hezkuntza, Batxilergoa, Lanbide Heziketa eta Lanbide Hastapenerako Programak irakasten dituzten ikastetxe publikoetako irakasleen lanaldia eta ordutegia erregulatzen dituena.

229/2002 FORU DEKRETUA, azaroaren 4koa, uztailaren 6ko 225/1998 Foru Dekretua aldatzen duena. Foru Dekretu haren bidez arautu dira Haur Hezkuntza, Lehen Hezkuntza, Derrigorrezko Bigarren Hezkuntza, Batxilergoa, Lanbide Heziketa eta Lanbide Hastapeneko Programak irakasten dituzten ikastetxe publikoetako irakasleen lanaldia eta ordutegia.

LEY ORGÁNICA 2/2006, de 3 de mayo, de Educación (BOE 4-05-2006).

ORDEN FORAL 51/2007, de 23 de mayo, del Consejero de Educación, por la que se regula la implantación de las enseñanzas correspondientes al segundo ciclo de la Educación infantil y a la Educación primaria, establecidas en la Ley Orgánica 2/2006, de 3 de mayo, de Educación, y se dan instrucciones sobre la organización de los horarios de dichas enseñanzas para los centros docentes públicos y privados concertados situados en la Comunidad Foral. (BON 15-06-2007).

51/2007 FORU AGINDUA, maiatzaren 23koa, Hezkuntza kontseilariak emana, Hezkuntzari buruzko maiatzaren 3ko 2/2006 Lege Organikoan ezarritako Haur Hezkuntzako bigarren zikloko eta Lehen Hezkuntzako ikasketen ezarpena arautzen duena, eta Foru Komunitateko ikastetxe publikoetan eta ikastetexe pribatu itunduetan ikasketa horiek izanen dituzten ordutegiak antolatzeko jarraibideak ematen dituena.

INSTRUCCIONES INICIO CURSO 2010-11 (sin publicar todavía en el BON).

DECRETO FORAL 23/2007, de 19 de marzo, por el que se establece el currículo de las enseñanzas del segundo ciclo de la Educación Infantil en la Comunidad Foral de Navarra. (BON 25-04-2007).

23/2007 FORU DEKRETUA, martxoaren 19koa, Nafarroako Foru Komunitateko Haur Hezkuntzako bigarren zikloko irakaskuntzetarako curriculuma ezartzen duena.

DECRETO FORAL 28/2007, de 26 de marzo, por el que se regula el primer ciclo de educación infantil en la Comunidad Foral de Navarra y se establecen los requisitos que deben cumplir los centros que lo imparten, así como los contenidos educativos del mismo. (BON 4-05-2007).

28/2007 FORU DEKRETUA, martxoaren 26koa, Nafarroako Foru Komunitatean Haur Hezkuntzako lehen zikloa arautzen duena eta hori ematen duten ikastetxeek bete beharreko baldintzak eta ziklo horren hezkuntza edukiak ezartzen dituena.
REAL DECRETO 132/2010, de 12 de febrero, por el que se establecen los requisitos mínimos de los centros que impartan las enseñanzas del segundo ciclo de la educación infantil, la educación primaria y la educación secundaria. (BOE 12-03-2010).
RESOLUCIÓN 79/2010, de 24 de febrero, de la Directora General de Ordenación, Calidad e Innovación por la que se aprueban las instrucciones que van a regular, durante el curso 2010-2011, la elaboración del calendario y del horario de los centros de primer ciclo de Educación Infantil.
79/2010 EBAZPENA, otsailaren 24koa, Antolamenduaren, Kalitatearen eta Berrikuntzaren zuzendari nagusiak emana, Haur Hezkuntzako lehen zikloa ematen duten ikastetxeen egutegia eta ordutegia prestatzeko jarraibideak onesten dituena, 2010-2011 ikasturterako.

 

Osagarria

Liburuak

AA.VV. (2006). El protagonismo del profesorado: experiencias de aula y propuestas pra su formación. Madrid: Consejo Escolar del Estado. Ministerio de Educación y Ciencia.

AA.VV. (2003). La participación de los padres y madres en la escuela. Barcelona: Graó.

ALBERTIN, A. y ZUFIAURRE, B. (2005). La formación del profesorado en Educación Infantil. Una trayectoria desde la LGE hasta la LOE. Pamplona: Universidad Pública de Navarra.

APALATEGI, M.J. (2006) Ikastetxeen egitura intelektuala. Berriozar: Utriusque Vasconiae.

DOMENECH, J. (2009). Elogio de la educación lenta. Barcelona: Graó.

GOBIERNO DE NAVARRA (2007). Normativa y contenidos educativos. Colección 0-3 años. Pamplona: Departamento de Educación.

SANMARTÍN, R. (2003). Observar, escuchar, comparar, escribir. La práctica de la investigación. Barcelona: Ariel Antropología.
TORRES, J. (1994). Globalización e interdisciplinaridad. Curriculum integrado. Madrid: Morata.

WILD, R. (2003). Libertad y límites. Amor y respeto. Lo que los niños necesitan de nosotros. Barcelona: Herder, 2006
-(2006). La vida en una escuela no directiva. Barcelona: Herder, 2009.

 

Gora

Hizkuntzak

Euskara / Gaztelania

Gora

Non emango den

Nafarroako Unibertsitate Publikoko Arrosadiko campusean. Zer ikasgelatan izango den jakiteko, begiratu Giza, Gizarte eta Hezkuntza Zientzien Fakultatearen web-orrialdean.

Gora