Nafarroako Unibertsitate Publikoa



Castellano | Ikasturtea: 2023/2024 | Beste urte batzuk:  2022/2023  |  2021/2022 
Gizarte Lanean Graduatua Nafarroako Unibertsitate Publikoan
Kodea: 304702 Irakasgaia: GIZARTE POLITIKA
Kredituak: 6 Mota: Nahitaezkoa Ikasmaila: 4 Iraupena: 1º S
Saila: Soziologia eta Gizarte Lana
Irakasleak:
LAPUERTA MENDEZ, IRENE (Resp)   [Tutoretzak ] ZIGANDA SAN MARTIN, MAITE   [Tutoretzak ]

Partes de este texto:

 

Modulua/Gaia

 

Modulua: Gizarte Lanaren testuinguru instituzionala.

   

Gora

Deskripzioa/Edukiak

Lehenbiziko mailako irakasgaian egin zen politika sozialen analisian sakondu nahi da laugarren mailako irakasgai honetan, Hauek dira oraingoan aztertuko direnak: babes sozialaren paradigma nagusiak, paradigma horiek desberdintasun sozialen egituran duten eraginaren balioespena eta Ongizate Estatuak egungo krisi ekonomikoaren testuinguruan dituen erronka eta eztabaida nagusiei buruzko hausnarketa.

Gora

Gaitasun orokorrak

01GO   Ikasleak bere analisietan aplikatzen du giza jokabidearen eta ingurune sozialaren jakintza.

02OG Gizarte errealitateari, gizarteko problemei eta Gizarte Laneko diziplinari buruzko jakintza sortzen du.

03OG   Ikasleek (normalean beren ikasketen arloko) datu aipagarriak biltzeko eta interpretatzeko gaitasuna izatea, gai sozial, zientifiko edo etiko garrantzitsuei buruzko hausnarketa hartzen duten iritziak emateko.

04GO   Pertsonekin, familiekin, taldeekin, organizazioekin, komunitateekin eta beste profesional batzuekin planifikatzen du gizarte lanaren praktika, eta praktika hori abian jartzen du, berrikusten du eta ebaluatzen du.

05OG Ikasleek geroko ikasketak autonomia maila handiarekin hasteko beharrezkoak diren ikasteko iaiotasunak garatu izatea. 

07GO   Gizarte programak, zerbitzuak eta politikak diseinatzen, planifikatzen, betetzen eta ebaluatzen ditu.

11OG Norbanakoen eta taldeen arteko ezberdintasunak errespetatzen ditu, eta badaki moldatzen inguru kulturartekoetan

12OG Aukera berdintasunerako politiken premia ulertzen du eta transmititzen du.

Gora

Berariazko gaitasunak

19GE. Ahalmena izatea pertsonentzat, taldeentzat eta komunitateentzat arriskua ekartzen duten jokaerekin lan egiteko, jokaera horiek eratzen dituzten egoerak eta zirkunstantziak identifikatuz eta ebaluatuz, eta jokaera horiek aldatzeko estrategiak landuz

25GE Ahalmena izatea politika sozialean dauden joera nagusiak identifikatzeko eta analizatzeko.

26GE Politika sozialaren orientabide ezberdinek Gizarte Lanerako dituzten ondorioak eta inplikazioak balioesteko ahalmena izatea

 

Gora

Ikasketaren emaitzak

Irakasgaia bukatzen dutenean ikasleak gai izanen dira hauek egiteko:

    1E Politika soziala ikertzeko tresna analitikoak ezagutzea: helburuak, finantzabideak, ideologien garrantzia eta eragile politikoak.

    2E Babes sozialeko eredu (edo erregimen) nagusiak ulertzea eta identifikatzea, eta, bereziki, Espainiako kasuaren ezaugarriak Europako esparruan.

    3E Azkeneko hamarraldietako aldaketa ekonomikoen eta sozialen aurretik politika sozialaren diseinuan izan diren aldaketak identifikatzea Ikasleak badaki balioesten aldaketa horien eragina politika sozialen eraginkortasunean. Ikasleak ezagutzen ditu erantzun ideologikoak aldaketa horiei begira.

    4E Gure babes sozialeko sistemen etorkizunari buruz hausnartzea, bai eta zenbait jarrera ideologikoen ekimenez bultzatzen diren alternatibei eta proposamenei buruz ere.

 5E Badaki kokatzen gizarte langilearen lanbidea politika sozialaren eredu aldaketetan.

Gora

Metodologia

Metodologia - Jarduera Ordu presentzialak Ordu ez-presentzialak
1.J Azaltzeko / parte hartzeko eskolak 30  
2.J  Praktikak  30  
3.J  Eztabaidak, bateratze lanak, taldeen tutoretza    
Banakako eta taldeko lanak aurkeztea   30
5.J  Materiala irakurtzea    30
6.J  Bakarka ikastea   30
A-7 Azterketak, ebaluazio probak 4  
8.J-  Banakako tutoretzak    
     
Guztira 60 90

Gora

Hizkuntzak

Euskara.

Gora

Ebaluazioa

Ikaskuntzaren  emaitza Ebaluazio  jarduera Pisua (%)  Errekuperatzekoa                                               den edo ez Eskatzen den nota minimoa
1E, 5E Parte hartze aktiboa eskolan (irakaslearen erregistroa) % 10 Ez Ez
1E, 2E, 3E Azkeneko proba idatzia % 40 Bai 4-10
1E, 2E, 3E Talde lan praktikoa:  - Lana- Aurkezpena   % 20 % 5   Bai Ez   Ez Ez
1E, 5E Ulertzeko lan teorikoa eta sintesia bakarka egitea % 25 Bai Ez

 

 

 

Gora

Gai-zerrenda

Gaiak

I. multzoa: Politika Sozialaren analisirako tresnak.

  • 1. gaia: Funtsezko kontzeptu hauek berrikusiko dira laburki: politika sozialaren definizioa vs. ongizate estatua; politika sozialaren eta bere tresnen funtsezko dimentsioak.
  • 2. gaia: Politika sozialen azterketa konparatiboa.
  • 3. gaia: Finantzaketa: politika ekonomikoaren eta politika sozialaren arteko mugak.

 

II. multzoa: Politika sozialen efektuak eta etorkizuneko erronkak.

  • 4. gaia: Krisi ekonomikoaren aurreko politika sozialak eraldatzeko joerak eta austeritatearen testuinguruan.
  • 5. gaia: Politika sozialen eraginkortasuna eta beren eragina desberdintasun sozialetan eta generokoetan.  
  • 6. gaia: Etorkizuneko egoerak politika sozialetarako: ba al da alternatibarik Ongizate Estatuaren barnean eta kanpoan?

Oharra: Ikaskuntza prozesuaren beharrak direla-eta, baliteke gaiak programa honetan azaldu den ordenan ez ematea eta beste ordena batean ematea.

Gora

Bibliografia

Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.


Oinarrizko bibliografia:

 

Béland, D. y Mahon, D. (2023): Advanced Introduction to Social Policy, Cheltenham, Edward Elgar.

Del Pino, E. y Rubio, M.J. (2013) (ed..): Los Estados del bienestar en la encrucijada: políticas sociales en perspectiva comparada, Madrid: Tecnos.

Esping-Andersen, G. y Palier, B. (2010): Los tres grandes retos del Estado del bienestar, Madrid: Ariel.

Fernández-García, T., y  De la Fuente, Y. (2014): Política Social y Trabajo Social, Madrid: Alianza editorial.

Jaraiz Arroyo, G. (2018): Bienestar social y políticas públicas: retos para pactar el futuro, Madrid: La Catarata.

Montagut, T. (2014): Política Socal: una introducción, Barcelona: Ariel.

Moreno, L. (coord.) (2009): Reformas de las políticas de bienestar en España, Madrid: Siglo XXI.

Shaver, S. (2018): Handbook on Gender and Social Policy, Londres: Edward Elgar.

Spicker, P. (2014): Social Policy, Bristol: Policy Press.

 

Bibliografía osagarria:

Adelantado, J., Noguera, J.A. y Rambla, X. (2000): ¿El marco de análisis: las relaciones complejas entre estructura social y políticas sociales¿, en J. Adelantado (coord.): Cambios en el Estado del Bienestar, Barcelona: Icaria, pp.23-62.

Alcock, P., Haux, T.,, May, M y Wright, S. (ed.) (2016): The student¿s companion to Social Policy, Oxford: Wiley Blackwell.

Bosch, N. y Espasa, M. (2009): ¿La financiación del gasto social local en la Unión Europea de los quince¿, en V. Navarro: La situación social en España, vol. III., Madrid: Biblioteca Nueva, pp. 137-162.

Calzada, I. (2012): ¿Organización y legitimidad de los programas de bienestar: análisis comparado de 11 países de la OCDE¿, Revista Internacional de Sociología, 70 (1): 39-75.

Cox, R.H. (1998): The consequences of Welfare Reform: How Conceptions of Social Rights are changing¿, Journal of Social Policy, 17 (1): 1-16.

Dean, H. (2019): Social Policy, Cambridge: Polity Press.

Esping-Andersen, G. (2000): Fundamentos Sociales de las Economías Postindustriales, Madrid: Ariel.

Esping-Andersen, G. (2009): The incomplete revolution: adapting to women¿s new roles, Cambridge: Polity Press.

Esping-Andersen, G. (2014): Welfare Regimens & Social Stratification, Journal of European Social Policy, 27: 1-11.

Fernández-Albertos, J. y Manzano, D. (2010): ¿El Estado del Bienestar¿, en J. Fernández-Albertos, J. y D. Manzano: Democracia, Instituciones y Política Económica, Madrid: Alianza, pp. 183-220.

Fernández-Albertos, J. y Manzano, D. (2012): ¿¿Quién apoya al Estado del Bienestar?¿, ZOOMPolítico 2012/09, Madrid: Laboratorio de Alternativas.

FCAVN (2011) (ed.): El Estado del Bienestar en la encrucijada: nuevos restos ante la crisis global, Zamudio: Federación de Cajas de Ahorros Vasco-Navarras, pp. 87-102.

Gallego, R., Gomà, R. y Subirats, J. (2003): ¿Conclusiones: políticas sociales y gobierno multinivel en España, en R. Gallego, R. Gomà y J. Subirats (coord.): Estado del Bienestar y Comunidades Autónomas, Madrid: Tecnos, pp. 213-229.

Greve, B.: (2015): Welfare and the Welfare State: present and future, New York: Routledge.

Hemerijck, A. (2017): The uses of social investment, Oxford. Oxford University Press.

Jarráiz Arroyo, G. (ed.) (2018): Bienestar social y políticas públicas: retos para pactar el futuro. Madrid: La Catarata.

Laparra. M. y Pérez-Eransus, B. (coord.) (2012): Crisis y fractura social en Europa: causas y efectos de la crisis, Barcelona: Colección de Estudios Sociales nº 35, La Caixa. [Disponible en: http://obrasocial.lacaixa.es/deployedfiles/obrasocial/Estaticos/pdf/Estudios_sociales/vol35_es.pdf ]

Lewis, J. (ed.) (2006): Children, Changing Families and Welfare States. Cheltenham: Edward Elgar Publishing.

Martínez-García, J.S. (2013): Estructura social y desigualdad en España, Madrid: Catarata.

Moreno, L. (2012): La Europa asocial: crisis y Estado del bienestar, Barcelona: Península.

Navarro, V. (2009): La situación social en España, vol. III, Madrid: Biblioteca Nueva. 

Navarro, V., Torres, J. y Garzón, A. (2011): Hay Alternativas, Madrid: Ediciones Sequitur [Disponible en: http://www.vnavarro.org/wp-content/uploads/2011/10/hayalternativas.pdf ]

Riesco, M. (2009): Latin America: a new developmental welfare state model in the making?, International Journal of Social Welfare, 18: 22-36.

Requena, M. Rald, J. y Salazar, L. (2013): Estratificación Social, Madrid: Mc Graw Hill.

Rodríguez Cabrero, G. (2004): El Estado del Bienestar en España: debates, desarrollos y retos, Madrid: Editorial Fundamentos.

Rodríguez Cabrero, G. (2005): Actores Sociales y reformas de bienestar, Madrid: CSIC.

Subirats, J y Gallego, R. (2011): ¿Descentralización política y equidad: regímenes de bienestar en España¿, en FCAVN (Ed.): El Estado del Bienestar en la encrucijada: nuevos retos ante la crisis global, Zamudio: Federación de Cajas de Ahorros Vasco-Navarras, pp. 87-102.

VVAA. (2007): Modelos de financiación autonómica y financiación de los servicios básicos: educación, sanidad y servicios sociales, Revista de Estudios Regionales, 78 (monográfico).

Gora

Non emango den

Campus Arrosadía de la Universidad Pública de Navarra. Para conocer el aula concreta, consulte en la página Web de la Facultad de Ciencias Humanas, Sociales y de la Educación.

Gora