Nafarroako Unibertsitate Publikoa



Castellano | Ikasturtea: 2020/2021 | Beste urte batzuk:  2019/2020  |  2018/2019  |  2017/2018  |  2016/2017 
Gizarte Lanean Graduatua Nafarroako Unibertsitate Publikoan
Kodea: 304204 Irakasgaia: GIZARTE LANAREN HASTAPENAK
Kredituak: 6 Mota: Nahitaezkoa Ikasmaila: 1 Iraupena: 1º S
Saila: Soziologia eta Gizarte Lana
Irakasleak:
ANDUEZA IMIRIZALDU, IZASKUN (Resp)   [Tutoretzak ]

Partes de este texto:

 

Modulua/Gaia

Modulurako : Gizarte Lana: kontzeptuak, metodoak, teoriak eta aplikazioa.

Materia: Fundamentos del Trabajo Social (traducir) Oinarrizko kontzeptuak

Gora

Deskripzioa/Edukiak

       Irakasgai honek ikasleei eman nahi dizkie Gizarte Lanaren oinarrizko eduki teoriko/praktikoak diziplina gisa eta lanbide gisa; haren erreferente teorikoak, gai metodologikoak eta teknikak, haren ekintzaren hartzaileak, eta jarduera-eremu nagusiak. Hori guztia kontuan hartuz ikuspegi etikoa, soziala, generoa eta historian behar bezala kokaturik. Era berean, gaur egun Gizarte Lanak planteatzen dituen erronkak azaltzen eta aurkezten saiatuko da; eta Gizarte Lanaren neurria hartzeko beharrezko trebetasunak sakontzen, pertsona arteko harreman profesionala sortuz zailtasun egoeran dauden pertsonei, taldeei, autonomia gabeziak dituztenei gizarteratzen laguntzeko

Gora

Gaitasun orokorrak

 

CB1 Que los estudiantes hayan demostrado poseer y comprender conocimientos en un área de estudio que parte de la base de la educación secundaria general, y se suele encontrar a un nivel que, 1 bien se apoya en libros de texto avanzados, incluye también algunos aspectos que implican conocimientos procedentes de la vanguardia de su campo de estudio
CB2 Que los estudiantes sepan aplicar sus conocimientos a su trabajo o vocación de una forma profe1onal y posean las competencias que suelen demostrarse por medio de la elaboración y defensa de argumentos y la resolución de problemas dentro de su área de estudio
CG2 Produce conocimiento sobre la realidad social, los problemas sociales y la disciplina de Trabajo Social.
CG3 Maneja instrumentos conceptuales y metodológicos necesarios en todas las actividades (diagnósticos, intervenciones, estudios sociales y políticas) que desarrollan como trabajadoras/es sociales
CG11 Respeta las diferencias individuales y grupales y sabe desenvolverse en contextos interculturales
CG14 Comprende y reflexiona sobre los dilemas éticos relativos a la intervención

Gora

Berariazko gaitasunak

 

CE2 Capacidad para identificar y analizar los problemas y las nece1dades sociales en los que interviene el/la Trabajador/a Social
CE10 Capacidad para elaborar historias e informes sociales como un elemento fundamental para las intervenciones sociales
CE14 Capacidad para utilizar el conocimiento de la disciplina del Trabajo Social para revisar y actualizar los propios conocimientos sobre los marcos de trabajo

Gora

Ikasketaren emaitzak

Ikaskuntzaren emaitzak Edukia Prestakuntza jarduera Ebaluazio estrategia
1.E. Ezagutzea eta egoki erabiltzea Gizarte Lanarekin lotutako oinarrizko kontzeptuak lanbide moduan eta diziplina zientifiko moduan.  1. eta 2. gaiak.  A1, A2, A5, A6, A7. Idatzizko proba teorikoa, irakasleen eguneroko erregistroa, banakako idatzizko lana, taldeko idatzizko lana eta ahozkoa.
2.E.  Ezagutzea Gizarte Lanaren Historiaren zedarri nagusiak oro har Espainian eta Nafarroan. 3., 4., 5. eta 6. gaiak. A1, A2, A3, A5, A6, A7. Idatzizko proba teorikoa.
3.E. Ezagutzea eta aplikatzea Gizarte Laneko etikaren oinarrizko printzipioak.  7. gaia.  A1, A2, A5, A6, A7.  Idatzizko proba teorikoa eta taldeko idatzizko eta ahozko lana.
 4.E. Identifikatzea Gizarte Lanaren funtzioak, rolak eta jarduteko arlo nagusiak.  8. gaia. A1, A3, A5, A6, A7. Idatzizko proba teorikoa.
 5.E. Identifikatzea eta sintetizatzea Gizarte Lanean gizakiekin/familiekin, taldeekin eta komunitateekin aplikatzen den metodoaren oinarrizko faseak. 9., 10. eta 13. gaiak. A1, A2, A3, A5, A6, A7. Idatzizko proba teorikoa, banakako idatzizko lana, eta taldeko idatzizko eta ahozko lana.
 6.E. Ezagutzea eta identifikatzea Gizarte Lanaren berariazko idatzizko dokumentu euskarri nagusiak.  12. gaia.  A1, A2, A3, A5, A4, A7, A6. Idatzizko proba teorikoa, banakako idatzizko lana, eta taldeko idatzizko eta ahozko lana.
 7.E. Kokatzea, identifikatzea eta aplikatzea Gizarte Laneko elkarrizketaren faseak eta dimentsioak, horretarako eskatzen diren eskumenak erabiliz.   11. gaia. A1, A2, A3, A5, A7, A6.  Idatzizko proba teorikoa, irakasleen eguneroko erregistroa. 
 8.E. Gizarte Laneko esku-hartze makrosozialaren kontzeptua eta oinarrizko edukiak ulertzea. 14. gaia.  A1, A3, A6, A7.  Idatzizko proba teorikoa.
 9.E. Balioestea kasu zehatz baten gizarte-bazterketa egoera eta RIS bat eskatzeko edo ez defenditzea  txosten sozial bat betez Nafarroako Gobernuaren ereduari jarraikiz. 9., 10. eta 12. gaiak. A1, A2, A4, A5, A6, A7. Klasean egindako idatzizko ariketa praktikoa.
10.E. Egoera sozial bat analizatzea behaketaren teknikaren bidez, eta hura idatziz eta ahoz aurkeztea.    2. eta 9. gaiak.  A2, A3, A4, A6, A7.  Taldeko idatzizko eta ahozko lana.
11.E. Komunikatzea entzute aktiboa eta enpatia bezalako teknikak aplikatuz. 2. gaia. A2, A3.  Irakasleen eguneroko erregistroa.

Gora

Metodologia

5. IRAKAS METODOLOGIAK ¿ JARDUERA HEZIGARRIAK.

Irakasgaia gai teoriko/praktiko gisa ulertzen da, non tartekatzen diren jarduera teorikoak eta praktikoak, banakakoak eta taldekoak, ondoan azaltzen direnak.

  • Saio magistralak: banakako eta taldeko lan prozedurak eta xedeak analizatzeko eta definitzeko dagoen gai bakoitzaren oinarrizko ezagutzen transmisiora bideratuak. Saio bakoitzerako erreferentziako testu bat irakurri beharko dute ikasleek.
  • Talde txikietako lanak: Topaketarako eta ikaskuntza ikuskaturako gune gisa ulertzen dira. Jarduera bakoitzean osatuko dira, une bakoitzean prestakuntzarako irizpideak tartekatuz.
  • Eskolako saioak taldeka: talde txikietan egindako lanak bateratzeko eta/edo ikasle guztientzat komunak diren jarduerak egiteko (adb. taldeko aurkezpenak eta azalpenak, zine-forum, etab.).
  • Solasaldiak eta bisitaldiak: Gizarte Laneko profesionalen praktika ikasgelara hurbiltzeko edo programaren gai zehatz batzuetan sakontzeko asmoz, oso egokiak izan daitezke saioetan eta lanetan hartutako ezagutza teorikoak kontrastatzeko.

       Jarduera hauek guztiak presentzialak dira, eta ikasleei saioetara joatea gomendatzen zaie. Gainera, horiek arrakastaz garatzeko ikasleek lan autonomoa egin behar dute, irakasleak gainbegiratua banan-banako tutoretza ekintza baten bidez, eta tarteka, taldekoa, jarraian xedatzen den moduan.

  • Ikasleen lan autonomoa: Eduki teoriko eta praktikoak ikasteko jarduera guztiak biltzen ditu, irakasleak gomendatutako bibliografiarako sarbidea eta erabilera, baina baita ikasleak beste iturri eta funts bibliografikoetan aurkitzen duen bibliografia ere. Lan autonomoaren funtsezko atal bat izango da aldez aurretik saio teoriko bakoitzerako nahitaezko erreferentziako testuak irakurtzea; eta ikasgelan aurkezteko moduko lan teorikoak eta praktikoak prestatzea.
  • Tutoretza: Irakasleak egiten duen jarraipen jarduera bat da ikaskuntzan laguntzeko modu pertsonalizatu eta espezifikoan, ikasle baten behar, eskaera, ahalmen eta mugei erantzunez banaka, edo elkarlanean lanean ari den taldean.
Kodea Ordu presentzialak Ordu ez presentzialak
A1. Eskola teorikoak eta parte-hartzaoleak (funtsatzea, adibidez adieraztea, aplikazio kontrastatuak eta garapenak) 40  
A2. Saio praktikoak edo profesionalen hitzaldiak eskolan, etab. 14  
A3. Eztabaida, bateratze-lanak, etab. 4  
A4. Lanak egitea, eta, hala badagokio, ahozko defentsa. 2 30
A5. Ikaslearen ikasketa autonomoa   50
A6. Tutoretzak   5
A7. Azterketak eta ahozko edo idatzizko ebaluazio probak.   5
Guztira 60 90

Gora

Hizkuntzak

Gaztelania eta Euskara.

Gora

Ebaluazioa

 

 

 

  Ikasketaren emaitza   Ebaluazio Sistema   Pisua (%)   Errekuperatzekoa den edo ez
 1.E, 11.E, 7.E. Irakasleen eguneroko erregistroa.   % 5    Ez
1.E, 3.E, 5.E, 10.E.    Idatziz ematea eta taldean ahoz azaltzea behatutako errealitate sozialaren esperientzia.       % 10       Ez
 1.E, 2.E, 3.E, 4.E, 5.E, 6.E, 7.E, 8.E.   Idatzizko proba teorikoak (test motako bi).     %65   Bai
  Banakako/familiako gizarte lanaren inguruko ariketa teoriko-praktikoa. %20 Bai

 

 

Gora

Gai-zerrenda

  Gizarte Lanaren Hastapenak ikasgaiaren gaitegia  
  1. gaia   Gizarte Ekintza Gizarte Lanaren genealogia gisa.
2. gaia   Gizarte Lanerako sarrera laguntzarako lanbide eta diziplina aplikatu gisa.  
3. gaia   Gizarte Lanaren aurrekariak.  
4. gaia   Gizarte Lanaren jatorria eta garapena.  
5. gaia   Gizarte Lanaren historia Espainiako Estatuan.  
6. gaia   Gizarte Lanaren historia Nafarroan.  
7. gaia   Gizarte Lanaren izaera, xedea eta funtzioak. Etika eta balioak: oinarrizko postulatu eta printzipioak.  
8. gaia   Profil profesionala: funtzioak, rolak eta jarduketa-eremu nagusiak.  
9. gaia   Gizarte Lanaren metodologia.  
10. gaia   Banakako/familiako Gizarte Lana.  
11. gaia   Elkarrizketa Gizarte Lanean.  
12. gaia   Fitxa, txostena eta historia soziala.  
13. gaia   Taldeko eta komunitateko Gizarte Lana.  
14. gaia   Maila makrosoziala. Zeharkako esku-hartzea Gizarte Lanean.  

Gora

Bibliografia

Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.


 

Oinarrizko bibliografia

  • Ander-Egg, E. (1992). Introducción al Trabajo Social. Madrid: Siglo XXI.
    Barbero, J. M. (2002). El Trabajo Social en España. Zaragoza: Mira.
  • De la Red , N. (1993). Aproximaciones al Trabajo Social. Madrid: Siglo XXI.
    de Robertis, C. (1988). Metodología de Intervención en Trabajo Social. Buenos Aires: Ateneo.
    Escartín Caparrós, M. J., & Suárez Soto, E. (1994). Introducción al Trabajo Social. I, (Historia y fundamentos teórico-prácticos). Alicante: Aguaclara.
  • Fernández García, T., & Alemán Bracho, C. (2003). Introducción al Trabajo Social. Madrid: Ed. Alianza Editorial.
    Fernández García, T. (2009). Fundamentos del Trabajo Social. Madrid: Ed. Alianza.
  • Fernández García, T., (2019). Nociones Básicas Del Trabajo Social. Madrid: Alianza Editorial.
  • Gutiérrez Resa, A., (2019). Sobre Orígenes, Transformaciones Y Actualidad Del Trabajo Social. Madrid: Sanz y Torres.
    Idareta Goldaracena, F., (2020) Concepción Arenal. Reformadora Moral Y Social Desde La Compasión. 1st ed. Madrid: Paraninfo
  • Moix Martínez, M. (1991). Introducción al Trabajo Social. Madrid: Trivium.
  • Moix Martínez, M. (2006). La Práctica del Trabajo Social. Madrid: Síntesis.
  • Moix Martínez, M. (2006). Teoría del Trabajo Social. Madrid: Síntesis.
  • Rubí, C. (1990). Introducción al Trabajo Social. Barcelona: EUGE. La Llar del Libre.
  • Zamanillo, T., & Gaitán, L. (1991). Para Comprender el Trabajo Social. Estella: Verbo Divino.

 

Bibliografia osagarria

  • Aguilar Hendrickson, M., Corera Oroz, C., Gaviria Labarta, M., & Laparra Navarro, M. (1990). Una Docena de Mitos, Síndromes, Límites y Mistificaciones acerca de los Servicios Sociales y el Trabajo Social. Documentación Social, 217-244.
  • Ander-Egg, E. (1975). Historia del Trabajo Social. Buenos Aires: Humanitas.
  • Banks, S. (1997). Ética y Valores en el Trabajo Social. Barcelona: Paidós.
  • Barrera Algarín, E. (2005). Metodología del Trabajo Social. Sevilla: Aconcagua Libros.
  • Brezmes Nieto, M. (2006). La construcción social del Trabajo Social: España en el último cuarto del siglo XX. Valladolid.
  • Carrillo, S. (1991). La Historia Social de España. Actualidad y Perspectiva. Madrid: Siglo XXI.
  • Esping- Andersen, G. (1993). Los Tres Mundos del Estado de Bienestar. Valencia: Edicions Alfons El Magnànims.
  • Gaitán Muñoz, L. (1990). El Trabajo Social como Disciplina y como Profesión en el Ámbito Interprofesional. Documentación Social. Cáritas, 79.
  • García Fernández, F. (2002). La Intervención Profesional en Trabajo Social. Supuestos Prácticos I. Málaga: Ed. Colegio Oficial de DTS de Málaga.
  • Gaviria Labarta, M. (1996). Una Aproximación Sociológica a Mary Richmond y su Conceptualización del Trabajo Social de Casos. In J. Almaraz, M. Gaviria & J. Maestre (Eds.), Sociología para el Trabajo Social (pp. 541-561). Madrid: Universitas.
  • Healy, K. (2001). Trabajo Social. Perspectivas Contemporáneas. Madrid: Morata.
  • Hernández Aristu, J. (2004). Trabajo Social en la postmodernidad. Zaragoza: Libros Certeza.
  • Hernández, G. (1998). Jane Addams: Sus Aportaciones al Trabajo Social. Trabajo Social Hoy, 20, 111-116.
  • Hill, R. (1992). Nuevos Paradigmas en Trabajo Social. Lo Social Natural. Madrid: Siglo XXI. Colección TS.
  • IOE, C. (1988). Las Necesidades Sociales: Un Debate Necesario. Documentación Social. Cárotas, 88(71), 109-120.
  • Kisnerman, N. (1985). Colección teoría y práctica del Trabajo Social. Buenos Aires: Humanitas.
  • Martínez Martínez, M. J. (Ed.). (2000). Para el Trabajo Social : aportaciones teóricas y prácticas. Granada: Maristán.
  • Payne, M. (1995). Teorías Contemporáneas del Trabajo Social. Introducción Crítica. Barcelona: Paidós.
  • VV.AA. (1988). De la Beneficiencia   al Bienestar Social. Cuatro Siglos de Acción Social en España. Madrid: Colección TS.
  • Work, N. I. f. S. (1992). Trabajadores Sociales: Su Papel y Cometidos. Madrid: Narcea.

Gora

Non emango den

Nafarroako Unibertsitate Publikoko Arrosadiko campusean. Zer ikasgelatan izango den jakiteko, begiratu Giza, Gizarte eta Hezkuntza Zientzien Fakultatearen web-orrialdean.

Gora