Kodea: 304104 | Irakasgaia: HEZKUNTZA-ERAKUNDEAK | ||||
Kredituak: 6 | Mota: Oinarrizkoa | Ikasmaila: 1 | Iraupena: 1º S | ||
Saila: Giza eta Hezkuntza Zientziak | |||||
Irakasleak: | |||||
BELLETICH RUIZ, OLGA GRIMANESA (Resp) [Tutoretzak ] | MORRAS ARANOA, HASIER [Tutoretzak ] |
Ikasgai hau ZIENTZIA POLITIKOA aren markoan kokatzen da eta garatzen ditu honako topiko hauek: Behar, Politika eta garapena; Hezkuntza-sistemak eta haien lege-esparru; Hezkuntza eta arrisku taldeak; Hezkuntza erakunde formal eta hezkuntza ez-formala: Hezkuntza-erakunde eta administrazio antolatzea; sartzea, hezkuntza zerbitzuak; gizarte eta hezkuntza-zerbitzuak eta profesionalak; Hezkuntza eta Helduen Hezkuntzako jarraituz; Eskuin hezkuntza eta hezkuntza munduan ere; sozial eta hezkuntza erakundeak.
2.1 Oinarrizko gaitasunak
3. OG - Ikasleek (normalean beren ikasketen arloko) datu aipagarriak bildu eta interpretatzeko gaitasuna izatea, arlo sozial, zientifiko edo etikoari buruzko gai aipagarrien gaineko gogoeta hartuko duten iritziak emateko.
5. OG - Ikasleek geroko ikasketak autonomia maila handiarekin hasteko beharrezkoak diren ikasketarako abileziak garatu izatea.
2.2. Gaitasun orokorrak
1. GO-Hainbat ikasketa-arlotako ezagutzak ulertzeko gaitasuna testu-liburu aurreratuetan oinarrituta, eta beren ikasketa-arloko ezagutza aurreratuak dauzkatela adierazten duten alderdiak sartzea.
2.GO-Beren ezagutzak Gizarte Laneko eginkizunetan modu profesionalean aplikatzen jakitea, eta beren ikasketa arloaren barruan arrazoibideak prestatzearen eta defendatzearen bidez, eta arazoen ebazpenaren bidez frogatzen diren gaitasunak edukitzea.
4. GO- Esku-hartzeko metodologiak erabiltzeko gaitasuna.
7. GO-Pertsonen, familien, taldeen eta komunitateen iritzia balioesteko eta kontuan hartzeko gaitasuna.
11.GO- Pertsona, talde eta komunitateen artean bitartekaritza egiteko gaitasuna.
12.GO-Esku-hartzearen dilema etikoak ulertu eta haiei buruz gogoeta egiteko gaitasuna.
2.3. Zeharkako gaitasunak
2. ZG -Hizkuntza gaitasuna frogatzea gaztelaniaz, edo, hala badagokio, euskaraz, Europako Kontseiluaren "Hizkuntzen Erreferentziako Europako Esparru Komuna: ikastea, irakastea, ebaluazioa" delakoaren araberako C1 mailaren parekoa.
25.GE-Identifikatzeko eta joera existente nagusiak politika sozialean analizatzeko ahalmena.
26.GE-Ondorioak balioesteko ahalmena eta politika sozialeko orientazio desberdinek Lan Sozialerako dituzten inplikazioak.
Ikasleak irakasgaian hartu behar dituen gaitasunak zehaztea da Ikasketaren emaitza. Hiru maila ezartzen dira:
- Ezin hobea: gaitasunen % 100 hartzea, eta maisutasuna gaitasunen % 75etan gutxienez ere.
- Erdi mailakoa: irakasgaiaren bidez lortu nahi diren gaitasun gehienak hartzea, eta maisutasuna tituluaren gaitasun espezifikoei dagozkien gaietan.
- Eskasa: tituluaren gaitasun espezifikoei dagozkien gaiak behar adina ez hartzea.
Ikasle batek GAI kalifikazioa lortzen du ikaskuntza maila ezin hobea edo erdi mailakoa baldin bada. Zehaztasuna:
1.IE-Ezagutuko du eta hizkuntza eta kontzeptuak erabiltzen jakingo du: behar soziala, politika soziala, garapena eta giza eskalarako eskubidea.
2.IE-Analizatuko du kritikoki, bereziki heziketa-eremuan, arrisku sozial zahar eta berriak.
3.IE-Jakingo du, bere printzipioak ezagutuz, hizkuntza eta administrazio publikoaren kontzeptuak erabiltzea.
4.IE- Ezagutzen ditu Espainian eta Nafarroan heziketa-sistemaren egitura eta Komunitate honetako aniztasunerako arretako gailuak.
5.IE-Dago ikerketetako eta mugei buruzko eztabaidetako tantora eta disfuntzioetara sistema hezigarriak Espainian eta Europan.
6.IE-Ezagutzen du funtzioak bat/heziketa-zentroan edo eskola-laguntza antolaketan gizarte-langileari
7.IE-Ezagutzen du eta daki heziketaren eta gizarte-zerbitzuen arteko koordinazioko gaurko metodoak era kritikoan analizatzen.
8.IE-Hobekuntza alderdi ezar litzake heziketa-eremuko lan sozialaren esku-hartzean.
9.IE-Aipatuko du zuzenki erreferentzia bibliografikoak eta gainerako informazio-iturriak.
10.IE-zuzenki komunikatzeko gaia Izango da ahozko eran eta idatziz erabiliz, terminologia egokia.
5.1.-Irakas metodologiak
Kodea | Deskripzioa | Bai/ Ez |
MD1 | Azalpen magistrala | X |
MD2 | Interakzioa talde handian | X |
MD3 | Interakzioa talde ertainean | X |
MD5 | Banakako Interakzioa: lan autonomorako eta ikasketarako aholkularitza eta zerginak | X |
5.2 Jarduera hezigarriak
Kodea | Deskripzioa | Bai/ Ez | Orduak | Presentzialtasuna |
AF1 | Klase teorikoak | X | 45 | 100 |
AF2 | Klase praktikoak | X | 15 | 100 |
AF3 | Lanak eta ahozko defensa (hala badagokio) | X | 30 | 10 |
AF4 | Ikaslearen lan autonomoa | X | 50 | 0 |
AF5 | Tutoriak | X | 5 | 100 |
AF6 | Idazkiko zein ahozko azterketak | X | 5 | 100 |
Emaitza | Ebaluaziorako Sistema | Pisua % | %Errekuperagarria |
R3/R5 | SE1-Asistentzia parte hartzaile eta aktiboa | 10 | 0 |
R2/R3/R4/R7 | SE2-lan teorikoak laburpenezkoak hala sintesikoak | 25 | 100 (**) |
R2/R4/R6/R7 | SE3-Lan praktikoak: behaketa, proposamena eta, hala badagokio, ebaluazioa. | 20 | 0 (***) |
R1 | SE4-Ahozko zein idatzizko froga bat | 45 | 100 |
*Ikasgaia gainditzeko SE4 gainditu behar da. Bukaerako kalifikazioa lortzen da emandako ponderazioaren arabera.
Derrigorrez agertu behar da ebaluazio jarraikia egiten den saioetara.
**Fakultateak adierazten duen aldian.
*** Berreskurapenak ikasturte egutegiaren barnean izango dira.
IB-1: Heziketa: behar soziala, politika eta garapena.
1. Gaia. Behar Soziala, politika eta giza garapena. Heziketa-sistema: kontzeptua, mailak, egitura eta elementuak. Heziketa-sistemetako politika sozialeko fokeetan.
2. Gaia. Heziketa-erakundeak eta administrazio publikoa. Heziketa-sistemaren eta heziketa-erakundeen arteko erlazioak. Heziketa-erakundeen politika sozialeko joerak.
IB-2: Espainiako heziketa-Erakundeen gaurko garapena, Europa eta Mundua.
3. Gaia. Heziketa formala. Oinarrizko Haurren, Lehen Mailako eta Bigarren Mailako Heziketaren Gaurkotasuna. Heziketaren eta Gizarte-Zerbitzuen arteko Koordinazioa. Sozioheziketa-rolak.
4. Gaia. Heziketa iraunkorreko erakundeak eta pertsona helduko Heziketa. Heziketa ez formala.
5 Gaia. Sozioheziketa-erakundeak. Arrisku-taldeak: esku-hartze-estrategiak.
IB-3: Heziketa-erakundeen dimentsio legegilea
6. Gaia. Gaurko legeria: artean LOE eta LOMCE. Politika sozialeko ondorioak.
7. Gaia. Heziketarako eta munduko heziketarako eskubidea.
IB4: Aniztasuna, erronkak eta heziketa-berrikuntzak
8.Gaia. Ikasleen aniztasuna. Heziketa inklusiborako heziketa bereziko.
Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.
11.1. Bibliografia Orokorra
AA.VV (2005): Pedagogo Sortzaileak. Hik Hasi aldizkariko monografikoa. Donostia: Xangorin.
BONA, C. (2015). La nueva educación. Barcelona: Plaza &Janés.
CARREÑO, M. (2000): Teorías e instituciones contemporáneas de educación. Madrid: Síntesis.
DEL POZO, M.M. (2004). Teorías e Instituciones contemporáneas de educación. Madrid: Biblioteca Nueva.
COLMENAR, C. (1995): Génesis de la Educación Infantil en la Sociedad Occidental, Revista Complutense de Educación, 6, 1, pp.15-29. http://revistas.ucm.es/edu/11302496/articulos/RCED9595120015A.PDF
COLOM, A. (2002): Teorías e Instituciones contemporáneas de la educación. Ariel: Barcelona.
COLOM, A. (2002): Hezkuntzaren teoriak eta Erakunde Garaikideak. UNUP: Iruña.
DELORS, J. (1996): La educación encierra un tesoro, Madrid, Santillana/UNESCO.
ESCRIBANO, A. y MARTÍNEZ, A. (2013). Inclusión educativa y profesorado inclusivo. Aprender juntos para aprender a vivir juntos. Madrid: Narcea.
GARCÍA-RUIZ, R. (2013). Enseñar y aprender en educación infantil a través de proyectos. Publican: Santander.
HARGREAVES, A. (1996). Profesorado cultura y posmodernidad, cambian los tiempos cambia el profesorado, Madrid, Morata.
HERNÁNDEZ ARISTU, J. y LÓPEZ BLASCO, A.(2005): Cambio social y Educación Permanente, Madrid, MEC.
LÁZARO, J. L. & GISBERT, M. (2007). La integración de las TIC en los centros escolares de educación infantil y primaria condiciones previas. Pixel-Bit: Revista de medios y educación, 28. Pp. 27-34. (http://goo.gl/kNY2Kw)
LORENZO DELGADO, M. (2011). (Coord.). Organización y gestión de centros y contextos educativos. Madrid: Universitas.
MARTÍNEZ, M.J (2010). Y para muestra: políticas educativas de inmigración y modelos de escuela que practican la interculturalidad. Valencia: Universitat de Valencia. Servei de publicacions.
NAYA, L.M. y DÁVILA, P. (Coord.)(2008). El Derecho a la Educación en un mundo globalizado. Actas del X Congreso nacional de educación comparada, Organización de estados Iberoamericanos: http://www.oei.es/quipu/espana/ESPA02.PDF
SANCHIDRIÁN, C. y RUÍZ BERRIO, J. (2010). Historia y Perspectiva actual de la Educación Infantil. Barcelona: Grao.
11.2. BERARIAZKO BIBLIOGRAFIA
Irakasleriak erabakiko du atal honetarako erabiliko duen berezko bibliografia
ARNAIZ, P.; ISUS, S. (1995): La Tutoría: organización y tareas. Barcelona: Graó.
BESALÚ, X. (2002): Diversidad cultural y educación .Madrid: Síntesis.
LÓPEZ-GOÑI, I.; GOÑI ZABALA, J.M. (2014): Hacia un currículum guiado por las Competencias. Propuestas para la acción. Iruñea: UPNA-NUP.
MARTÍN, E.; MAURI, T. (1996): La Atención a la diversidad en la Educación Secundaria. Barcelona: ICE, Universitat de Barcelona: Horsori.
MOREN, R. (2006): Panfleto antipedagógico. Madrid: Lector universal.
NAYA, L.M., C. GARCÍA; F. GÓMEZ, ET ALL. (2005): La Educación y los derechos humanos. País Vasco: Espacio Universitario, EREIN.
PENNAC, D. (2008): Mal de Escuela. Barcelona: Literatura Mondadori.
SORIANO, E. (Coord.). (2007): Principio del formularioTítulo: Educación para la convivencia intercultural Madrid: La Muralla.
ZUFIAURRE, B. & CARR, W (1996): Comprensividad, desarrollo productivo y justicia social Barcelona: Icaria
ZUFIAURRE, B. (2007): Se puede cambiar la educación sin contar con el profesorado? : Reflexiones sobre treinta y seis años de cambios en España, 1970-2006. Barcelona: Octaedro, 2007.
ZUFIAURRE, B. (2000): Evaluación escolar y coparticipación educativa: responsabilidad social y democrática: padres, madres, maestros, maestras, alumnas y alumnos, sociedad : la complejidad de la vida escolar . Valencia: Nau Llibres, 2000.