Nafarroako Unibertsitate Publikoa



Castellano | Ikasturtea: 2018/2019 | Beste urte batzuk:  2017/2018  |  2016/2017 
Gizarte Lanean Graduatua Nafarroako Unibertsitate Publikoan
Kodea: 304104 Irakasgaia: HEZKUNTZA-ERAKUNDEAK
Kredituak: 6 Mota: Oinarrizkoa Ikasmaila: 1 Iraupena: 1º S
Saila: Giza eta Hezkuntza Zientziak
Irakasleak:
BELLETICH RUIZ, OLGA GRIMANESA (Resp)   [Tutoretzak ] MORRAS ARANOA, HASIER   [Tutoretzak ]

Partes de este texto:

 

Modulua/Gaia

Oinarrizko prestakuntza/ ZIENTZIA POLITIKOA

Gora

Deskripzioa/Edukiak

Era oso eta integratzailean, gizarte-langilearen profil profesionalarekin lotuta, hurrengo deskribatzaileekin lotutako edukiak garatzen dira: Behar sozialak, arrisku-taldeak, politika eta giza garapena; Heziketarako eta heziketa-sistemetarako eskubidea; Heziketa formal eta ez formaleko eta administrazioetako heziketa-erakundeak; Heziketa-antolaketa eta heziketa-gizarte-zerbitzua erlazioak; Haur Hezkuntzan sozioheziketa-rolak, Lehen Mailako eta Bigarren Mailako; Heziketa-sartze prozesuak; Heziketa iraunkorra eta pertsona helduko Heziketa; sozioheziketa-erakundeak.

Gora

Deskribatzaileak

Ikasgai hau ZIENTZIA POLITIKOA aren markoan kokatzen da eta garatzen ditu honako topiko hauek: Behar, Politika eta garapena; Hezkuntza-sistemak eta haien lege-esparru; Hezkuntza eta arrisku taldeak; Hezkuntza erakunde formal eta hezkuntza ez-formala: Hezkuntza-erakunde eta administrazio antolatzea; sartzea, hezkuntza zerbitzuak; gizarte eta hezkuntza-zerbitzuak eta profesionalak; Hezkuntza eta Helduen Hezkuntzako jarraituz; Eskuin hezkuntza eta hezkuntza munduan ere; sozial eta hezkuntza erakundeak.

Gora

Gaitasun orokorrak

 2.1 Oinarrizko gaitasunak

3. OG - Ikasleek (normalean beren ikasketen arloko) datu aipagarriak bildu eta interpretatzeko gaitasuna izatea, arlo sozial, zientifiko edo etikoari buruzko gai aipagarrien gaineko gogoeta hartuko duten iritziak emateko.

5. OG - Ikasleek geroko ikasketak autonomia maila handiarekin hasteko beharrezkoak diren ikasketarako abileziak garatu izatea.

2.2. Gaitasun orokorrak

1. GO-Hainbat ikasketa-arlotako ezagutzak ulertzeko gaitasuna  testu-liburu aurreratuetan oinarrituta, eta beren ikasketa-arloko ezagutza aurreratuak dauzkatela adierazten duten alderdiak sartzea.

2.GO-Beren ezagutzak Gizarte Laneko eginkizunetan modu profesionalean aplikatzen jakitea, eta beren ikasketa arloaren barruan arrazoibideak prestatzearen eta defendatzearen bidez, eta arazoen ebazpenaren bidez frogatzen diren gaitasunak edukitzea. 

4. GO- Esku-hartzeko metodologiak erabiltzeko gaitasuna.

7. GO-Pertsonen, familien, taldeen eta komunitateen iritzia balioesteko eta kontuan hartzeko gaitasuna.

11.GO- Pertsona, talde eta komunitateen artean bitartekaritza egiteko gaitasuna.

12.GO-Esku-hartzearen dilema etikoak ulertu eta haiei buruz gogoeta egiteko gaitasuna.

2.3. Zeharkako gaitasunak

2. ZG -Hizkuntza gaitasuna frogatzea gaztelaniaz, edo, hala badagokio, euskaraz,  Europako Kontseiluaren "Hizkuntzen Erreferentziako Europako Esparru Komuna: ikastea, irakastea, ebaluazioa" delakoaren araberako C1 mailaren parekoa.

Gora

Berariazko gaitasunak

19.GE-Arriskua pertsonentzat, taldeak eta komunitateak, identifikatuz eta egoerak ebaluatuz irudikatzen duten portaerekin eta aipaturiko portaera itxuratzen duten zirkunstantziekin eta beren aldaketa estrategiak landuz lan egiteko ahalmena.

25.GE-Identifikatzeko eta joera existente nagusiak politika sozialean analizatzeko ahalmena.
26.GE-Ondorioak balioesteko ahalmena eta politika sozialeko orientazio desberdinek Lan Sozialerako dituzten inplikazioak.

Gora

Ikasketaren emaitzak

Ikasleak irakasgaian hartu behar dituen gaitasunak zehaztea da Ikasketaren emaitza. Hiru maila ezartzen dira:

- Ezin hobea: gaitasunen % 100 hartzea, eta maisutasuna gaitasunen % 75etan gutxienez ere.

- Erdi mailakoa: irakasgaiaren bidez lortu nahi diren gaitasun gehienak hartzea, eta maisutasuna tituluaren gaitasun espezifikoei dagozkien gaietan.

- Eskasa: tituluaren gaitasun espezifikoei dagozkien gaiak behar adina ez hartzea.

Ikasle batek GAI kalifikazioa lortzen du ikaskuntza maila ezin hobea edo erdi mailakoa baldin bada. Zehaztasuna:

1.IE-Ezagutuko du eta hizkuntza eta kontzeptuak erabiltzen jakingo du: behar soziala, politika soziala, garapena eta giza eskalarako eskubidea.

2.IE-Analizatuko du kritikoki, bereziki heziketa-eremuan, arrisku sozial zahar eta berriak.
3.IE-Jakingo du, bere printzipioak ezagutuz, hizkuntza eta administrazio publikoaren kontzeptuak erabiltzea.

4.IE- Ezagutzen ditu Espainian eta Nafarroan heziketa-sistemaren egitura eta Komunitate honetako aniztasunerako arretako gailuak.

5.IE-Dago ikerketetako eta mugei buruzko eztabaidetako tantora eta disfuntzioetara sistema hezigarriak Espainian eta Europan.

6.IE-Ezagutzen du funtzioak bat/heziketa-zentroan edo eskola-laguntza antolaketan gizarte-langileari
7.IE-Ezagutzen du eta daki heziketaren eta gizarte-zerbitzuen arteko koordinazioko gaurko metodoak era kritikoan analizatzen.

8.IE-Hobekuntza alderdi ezar litzake heziketa-eremuko lan sozialaren esku-hartzean.
9.IE-Aipatuko du zuzenki erreferentzia bibliografikoak eta gainerako informazio-iturriak.
10.IE-zuzenki komunikatzeko gaia Izango da ahozko eran eta idatziz erabiliz, terminologia egokia.

Gora

Metodologia

5.1.-Irakas metodologiak

Kodea Deskripzioa Bai/ Ez
MD1 Azalpen magistrala X
MD2 Interakzioa talde handian X
MD3 Interakzioa talde ertainean X
MD5 Banakako Interakzioa: lan autonomorako eta ikasketarako aholkularitza eta zerginak X

 5.2 Jarduera hezigarriak

Kodea Deskripzioa Bai/ Ez Orduak Presentzialtasuna
AF1 Klase teorikoak X 45 100
AF2 Klase praktikoak X 15 100
AF3 Lanak eta ahozko defensa (hala badagokio) X 30 10
AF4 Ikaslearen lan autonomoa X 50 0
AF5 Tutoriak X 5 100
AF6 Idazkiko zein ahozko azterketak X 5 100

Gora

Ebaluazioa

Emaitza Ebaluaziorako Sistema Pisua % %Errekuperagarria
R3/R5 SE1-Asistentzia parte hartzaile eta aktiboa 10 0
R2/R3/R4/R7 SE2-lan teorikoak laburpenezkoak hala sintesikoak 25 100 (**)
R2/R4/R6/R7 SE3-Lan praktikoak: behaketa, proposamena eta, hala badagokio, ebaluazioa. 20 0 (***)
R1 SE4-Ahozko zein idatzizko froga bat 45 100

 *Ikasgaia gainditzeko SE4 gainditu behar da. Bukaerako kalifikazioa lortzen da emandako ponderazioaren arabera.

Derrigorrez agertu behar da ebaluazio jarraikia egiten den saioetara.

**Fakultateak adierazten duen aldian.

*** Berreskurapenak ikasturte egutegiaren barnean izango dira.

Gora

Gai-zerrenda

IB-1: Heziketa: behar soziala, politika eta garapena.
1. Gaia. Behar Soziala, politika eta giza garapena. Heziketa-sistema: kontzeptua, mailak, egitura eta elementuak. Heziketa-sistemetako politika sozialeko fokeetan.
2. Gaia. Heziketa-erakundeak eta administrazio publikoa. Heziketa-sistemaren eta heziketa-erakundeen arteko erlazioak. Heziketa-erakundeen politika sozialeko joerak.

IB-2: Espainiako heziketa-Erakundeen gaurko garapena, Europa eta Mundua.

3. Gaia. Heziketa formala. Oinarrizko Haurren, Lehen Mailako eta Bigarren Mailako Heziketaren Gaurkotasuna. Heziketaren eta Gizarte-Zerbitzuen arteko Koordinazioa. Sozioheziketa-rolak.

4. Gaia. Heziketa iraunkorreko erakundeak eta pertsona helduko Heziketa. Heziketa ez formala.

5 Gaia. Sozioheziketa-erakundeak. Arrisku-taldeak: esku-hartze-estrategiak.

IB-3: Heziketa-erakundeen dimentsio legegilea

6. Gaia. Gaurko legeria: artean LOE  eta LOMCE. Politika sozialeko ondorioak.
7. Gaia. Heziketarako eta munduko heziketarako eskubidea.

IB4: Aniztasuna, erronkak eta heziketa-berrikuntzak

8.Gaia. Ikasleen aniztasuna. Heziketa inklusiborako heziketa bereziko.

Gora

Bibliografia

Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.


11.1. Bibliografia Orokorra

AA.VV (2005): Pedagogo Sortzaileak. Hik Hasi aldizkariko monografikoa. Donostia: Xangorin.

BONA, C. (2015). La nueva educación.  Barcelona: Plaza &Janés.

CARREÑO, M. (2000): Teorías e instituciones contemporáneas de educación. Madrid: Síntesis.

DEL POZO, M.M. (2004). Teorías e Instituciones contemporáneas de educación. Madrid: Biblioteca Nueva.

COLMENAR, C. (1995): Génesis de la Educación Infantil en la Sociedad Occidental, Revista Complutense de Educación, 6, 1, pp.15-29. http://revistas.ucm.es/edu/11302496/articulos/RCED9595120015A.PDF
COLOM, A. (2002): Teorías e Instituciones contemporáneas de la educación. Ariel: Barcelona.
COLOM, A. (2002): Hezkuntzaren teoriak eta Erakunde Garaikideak. UNUP: Iruña.
DELORS, J. (1996): La educación encierra un tesoro, Madrid, Santillana/UNESCO.

ESCRIBANO, A. y MARTÍNEZ, A. (2013). Inclusión educativa y profesorado inclusivo. Aprender juntos para aprender a vivir juntos. Madrid: Narcea.

GARCÍA-RUIZ, R. (2013). Enseñar y aprender en educación infantil a través de proyectos. Publican: Santander.

HARGREAVES, A. (1996). Profesorado cultura y posmodernidad, cambian los tiempos cambia el profesorado, Madrid, Morata.

HERNÁNDEZ ARISTU, J. y LÓPEZ BLASCO, A.(2005): Cambio social y Educación Permanente, Madrid, MEC.

LÁZARO, J. L. & GISBERT, M. (2007). La integración de las TIC en los centros escolares de educación infantil y primaria condiciones previas. Pixel-Bit: Revista de medios y educación, 28. Pp. 27-34. (http://goo.gl/kNY2Kw)

LORENZO DELGADO, M. (2011). (Coord.). Organización y gestión de centros y contextos educativos. Madrid: Universitas.

MARTÍNEZ, M.J (2010). Y para muestra: políticas educativas de inmigración y modelos de escuela que practican la interculturalidad. Valencia: Universitat de Valencia. Servei de publicacions.

NAYA, L.M. y DÁVILA, P. (Coord.)(2008). El Derecho a la Educación en un mundo globalizado. Actas del X Congreso nacional de educación comparada, Organización de estados Iberoamericanos: http://www.oei.es/quipu/espana/ESPA02.PDF
SANCHIDRIÁN, C. y RUÍZ BERRIO, J. (2010). Historia y Perspectiva actual de la Educación Infantil. Barcelona: Grao.

 

11.2. BERARIAZKO BIBLIOGRAFIA

Irakasleriak erabakiko du atal honetarako erabiliko duen berezko bibliografia

 

ARNAIZ, P.; ISUS, S. (1995): La Tutoría: organización y tareas. Barcelona: Graó.

BESALÚ, X. (2002): Diversidad cultural y educación .Madrid: Síntesis.

LÓPEZ-GOÑI, I.; GOÑI ZABALA, J.M. (2014): Hacia un currículum guiado por las Competencias. Propuestas para la acción. Iruñea: UPNA-NUP.

MARTÍN, E.; MAURI, T. (1996): La Atención a la diversidad en la Educación Secundaria. Barcelona: ICE, Universitat de Barcelona: Horsori.

MOREN, R. (2006): Panfleto antipedagógico. Madrid: Lector universal.

NAYA, L.M., C. GARCÍA; F. GÓMEZ, ET ALL. (2005): La Educación y los derechos humanos. País Vasco: Espacio Universitario, EREIN.

PENNAC, D. (2008): Mal de Escuela. Barcelona: Literatura Mondadori.

SORIANO, E. (Coord.). (2007): Principio del formularioTítulo: Educación para la convivencia intercultural Madrid: La Muralla.

ZUFIAURRE, B. & CARR, W (1996): Comprensividad, desarrollo productivo y justicia social Barcelona: Icaria

ZUFIAURRE, B.  (2007): Se puede cambiar la educación sin contar con el profesorado? : Reflexiones sobre treinta y seis años de cambios en España, 1970-2006. Barcelona: Octaedro, 2007.

ZUFIAURRE, B. (2000): Evaluación escolar y coparticipación educativa: responsabilidad social y democrática: padres, madres, maestros, maestras, alumnas y alumnos, sociedad : la complejidad de la vida escolar . Valencia: Nau Llibres, 2000.

 

Gora

Hizkuntzak

Euskara/ Gaztelania / Ingelera

Gora

Non emango den

Arrosadiako campusa. Aulategia.

Gora