Kodea: 303203 | Irakasgaia: GIZARTE EGITURA | ||||
Kredituak: 6 | Mota: Oinarrizkoa | Ikasmaila: 1 | Iraupena: 2º S | ||
Saila: Soziologia eta Gizarte Lana | |||||
Irakasleak: | |||||
MARTINEZ LOREA, ION (Resp) [Tutoretzak ] | MENDIBERRI APEZETXEA, MONIKA [Tutoretzak ] |
- Berdintasuna eta desberdintasuna
-Aukeren berdintasuna eta emaitzen berdintasuna
-Estratifikazio sozialaren sistemak.
-Ezberdintasunaren Historia,
-Estratifikazioaren Teoriak.
-Klase,prestigio eta boterea.
-Desberdintasun ekonomikoa
-Mugikortasun sozial eta justizia soziala.
-Zeinek lortzen duen eta zergatik?. Bizi Aukerak eta desberdintasun soziala.
Irakasgaia 6 kreditu ECTS dauzka eta seihilabeteko iraupena dauka (seihilabetea z 2 kurtsoaren 1)
Oinarrizkoak
CB3 -Irakasleak datu nabarmenak bildu eta ulertarazteko gaitasuna eduki ditzaten (normalki bere ikasketa arloan) gai sozial, zientifiko edo etikako balioztapenak igortzeko.
CB4- Irakasleak ideiak,informazioa eta arazoak bidali ahal ditzaten eta soluzioak espezialista eta ez espezialista den jendaurreko bati.
Orokorrak
CG1 Perspektiba soziologikoaren nabarmentasuna bereizteko gaitasuna bizitza sozialaren artikulazioan.
CG3 Kontzeptu eta jakinduria soziologikoak erabiltzeko gaitasuna, prozesu eta arazo sozialen deskripzioan, ulermenan, azalpenan eta diagnostikoan.
CG5 Sentikortasun sozial eta hiritargo kontzienziaren garapena, aniztasun sozial eta kulturalari irekiak.
CG8 Arazo teoriko eta enpirikoak planteatzeko gaitasuna, gaur egungo gizartearen egoerei eta arazoei egokiak.
CE1- Ikerketa sozialaren estrategia aproposak diseinatzeko gaitasuna ikertzeko arazoei aurre egiteko.
CE2- Beharrezko trebetasun teknikoen jabetzea eremu formal desberdinetako ikerkuntza sozialaren proeiktuak aurkezteko, ideiatzeko, ebaluatzeko eta betetzeko.
CE3 -Adierazle sozialen eta neurketa sozialen tresnak landu,erabili eta interpretatzeko gaitasuna.
CE4 -Datuen eta argudioen síntesi eta analisiaren gaitasuna, ezagutzen textuingururako eta erlaziorako.
CE5-Argudio soziologikoen ezagutza, nabaritasun enpirikoaz lagunduaz.
CE7- Arazo sozialak eta bere eraginak zehazteko gaitasuna bizitza sozialaren eremu desberdinetan
CE8- Tartekatzeko, interpretatzeko eta deskritbitzeko gaiatasuna, aldakuntza eta gatazka sozialaren contextúan.
CE10-Gizarte garaikideen bilakaera eta eraldakuntza analizatzeko gaitasuna.
CE12- Krisialdi eta gatazka sozilaren kontextuak analizatzeko gaitasuna.
R1. Gizarte baten estratifikazio prozesuen analisian oinarrizko kontzeptuak jakitea.
R2. Gizarte garaikidetan estratifikazio sozialaren mekanismo nagusiak ulertzea.
R3. Estratifikazio sozialaren eremuan azaleratzen diren eskenatoki detektatu eta analisi egiten jakitea.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Ikasketaren emaitzak | Ebaluazio sistemak | Haztepena(%) | Errekuperagarria |
R2, R3 | Parte hartze aktiboa klaseetan (Irakaslearen erregistroa eta saio praktikoetan eginiko ebaluazioa) | 10 | EZ |
R1 R2 | Azerketa idatzia | 50 | BAI |
R3 | Saiakera pertsonal laburrak | 20 | BAI |
R4 | Talde-lan bat egin eta aurkeztea | 20 | BAI |
1.- Egitura Soziala, desparekotasuna eta estratifikazio soziala.
2.- Estratifikazio soziala gizartean (Ikuspegi holistikoa).
3.- Gizarte estratifikazioa gizarte garaikideetan.
4.- Gizarte desparekotasunaren neurketa.
5.- Mugikortasun soziala.
Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.
Carabaña, J. y De Francisco, A. (comps) (1993) Teorías contemporáneas de las clases sociales, Madrid: Pablo Iglesias (Ref. Biblioteca Alumnos I 525-2-1)
Carabaña, J. (2016) Ricos y pobres, Madrid: La Catarata
Crompton, R. (1994) Clase y estratificación, Madrid: Tecnos (Ref. Biblioteca Alumnos I 520-1-1)
Lenski, G. E. (1993) Poder y privilegio, Buenos Aires: Paidos
Kerbo, H.R. (2003) Estratificación social y desigualdad (5 edición), Madrid: Mc Graw Hill (Ref. Biblioteca Alumnos I 520-2-1-2003)
Requena, M. Salazar, L. y Radi, J. (2013) Estratificación Social , Madrid: McGraw Hill (Ref. Biblioteca Alumnos I 520-5-1)