Nafarroako Unibertsitate Publikoa



CastellanoEnglish | Ikasturtea: 2017/2018 | Beste urte batzuk:  2016/2017  |  2015/2016  |  2014/2015 
Soziologia Aplikatuan Graduatua Nafarroako Unibertsitate Publikoan
Kodea: 303104 Irakasgaia: OINARRI PSIKOLOGIKOAK: GIZABANAKOA ETA GIZARTE INGURUNEA
Kredituak: 6 Mota: Oinarrizkoa Ikasmaila: 1 Iraupena: 1º S
Saila: Psikologia eta Pedagogia
Irakasleak:
CASANOVA LAMOUTTE, ELSA MILAGROS (Resp)   [Tutoretzak ] IRAZABAL ZUAZUA, ITZIAR   [Tutoretzak ]
PEREZ AYERRA, LUISA FERNANDA   [Tutoretzak ]

Partes de este texto:

 

Modulua/Gaia

Oinarrizko prestakuntza/Psikologia

Gora

Deskripzioa/Edukiak

 

Oinarri psikologikoak: gizabanakoa eta gizarte ingurua irakasgaiaren edukiek kontuan hartzen dituzte gizabanakoaren identitatearen eta gizarte identitatearen, testuinguru guztietako gizarte errealitatearen eta talde-jokabidea zehazten duten faktoreen prozesu psikologikoak, irakaskuntza eta ikaskuntzari, ulertzeari, analisiari eta ebaluazioari euskarria ematen diotenak. Buruaren eta jokabidearen funtzionamendua azaldu eta aurreikusteko, psikologiak gizabanakoa hartzen du abiapuntutzat, izaki bakarra den aldetik, bere pertzepzio, emozio-bizipen, epai eta erabakiekin. Hauek denak, azken batean, inguruan dauzkan gizarte-baldintzen araberakoak izango dira, baldintza horiek bultzatzen baitute egokitzapen psikosozialera.

 

 

Gora

Deskribatzaileak

 

Psikologia gaiaren irakasgaia. Eduki hauek garatuko dira:

1- Informazioa hartzeko prozesuak;

2- informazioa hartzeko, gordetzeko eta sortzeko prozesuak;

3- norberaren identitatearen prozesuak;

4- kognizio eta gizarte balioespeneko prozesuak.

 

Gora

Gaitasun orokorrak

1. GO - Gizarte bizitza antolatzeko ikuspegi soziologikoak duen garrantziaz ohartzeko gaitasuna.

2. GO - Gizartea eta gizarte dinamikak aztertzeko garatutako teoria, eskola eta ikuspegi nagusiak ezagutzea.

4. GO - Arrazoibide kritikoa eta azalpen alternatiboen balioa zein den jakiteko gaitasuna.

2.3. Zeharkako gaitasunak
2. ZG  -  Gaztelaniaz, edo, hala badagokio, euskaraz Europako Kontseiluaren "Hizkuntzen Erreferentziako Europako Esparru Komuna: ikaskuntza, irakaskuntza eta ebaluazioa"ren C1 mailako hizkuntza gaitasuna erakustea.

Gora

Berariazko gaitasunak

3.1. Gaitasun espezifikoak

4. GE -  Datuen eta arrazoibideen analisirako eta sintesirako eta ezagutzak harremanetan eta testuinguruan jartzeko ahalmena.

7. GE - Gizarte bizitzako hainbat esparrutan gizarte-arazoak eta beren ondorioak zehazteko ahalmena.

10. GE - Gaurko gizarteen bilakaera eta eraldaketa aztertzeko ahalmena.

Gora

Ikasketaren emaitzak

Ikaskuntzaren Emaitzak Edukia Prestakuntza Jarduera Ebaluaziorako Tresna
 Ezagutzea: batez besteko emaitza (3. OG)  1,2,3,4  1. PJ, 2. PJ, 3. PJ, 6. PJ     1. ES, 2. ES     
 Ulertzea: batez besteko emaitza (2. OG, 2. GO, 7. GE)  1,2,3,4  1. PJ, 2. PJ, 3. PJ, 6. PJ  1. ES, 3. ES, 4. ES
 Aplikatzea: batez besteko emaitza (1. GO)  1,2,3,4  1. PJ, 2. PJ; 3. PJ  1. ES, 2. ES, 3. ES, 4. ES
 Analizatzea: batez besteko emaitza (10. GE) (4. GE)  1,2,3,4  2. PJ, 3. PJ, 4. PJ  2. ES, 3. ES, 4. ES
Sintetizatzea: batez besteko emaitza (4. GE) 1,2,3,4 2. PJ, 3. PJ, 4. PJ 3. ES, 4. ES
Ebaluatzea: batez besteko emaitza (3. OG, 4. GO) 1,2,3,4 1. PJ, 2. PJ, 3. PJ, 4. PJ, 6. PJ 2. ES, 3. ES, 4. ES
  Ikasleak irakasgaian hartu behar dituen gaitasunak zehaztea da Ikasketaren emaitza. Hiru maila ezartzen dira: R1- Ezin hobea: gaitasunen %  100 hartzea, eta maisutasuna gaitasunen % 75etan gutxienez ere. R2- Erdi mailakoa: irakasgaiaren bidez lortu nahi diren gaitasun gehienak hartzea, eta maisutasuna  tituluaren gaitasun espezifikoei dagozkien gaietan. R3- Eskasa: tituluaren gaitasun espezifikoei dagozkien gaiak behar adina ez hartzea. Ikasle batek GAI kalifikazioa lortzen du ikaskuntza maila ezin hobea edo erdi mailakoa baldin bada. Ikasketaren emaitza hauek irakasgaian modu honetan zehaztuko dira. EMAITZAK:   1) Ezagutza: Bere ikerketa arloaren barneko datu esanguratsuak bildu eta interpretatzeko ahalmena garatua izatea. (3. OG) 2) Ulermena: Informazioa, ideiak, arazoak eta irtenbideak transmititu eta komunikatzen jakitea. (4. OG)                           Gizartearen azterketaren teoria, eskola eta ikuspegi garrantzizkoenak ulertuak izatea. (2. GO)                           Gizarte arazoak eta haien ondorioak eguneroko bizitzan identifikatu eta zehazteko gaitasuna edukitzea (7. GE) 3) Aplikazioa: Sentikortasun sozialaren maila ona  eta kontzientzia irekia, tolerantea eta begirunezkoa garatuak izatea. (1. GO, 3. OG)                  Ezagutzak aplikatzen jakitea argudioak prestatzen eta defenditzen, baita arazoei irtenbidea aurkitzen ere, bakarka edo taldeka.                  Bizitzarako gizarte ikuspegiak duen garrantziaz ohartzeko gaitasuna edukitzea. (1. GO) 4) Analizatzea: Datuak eta arrazoibideak analizatzeko eta haien sintesia egiteko, eta ezagutzak erlazionatzeko eta testuinguruan jartzeko gaitasuna erakustea. (4. GE)                    Gaurko gizarteen bilakaera eta eraldaketa aztertzeko gai izatea. (10. GE) 5) Sintetizatzea: Datuak eta arrazoibideak analizatzeko eta haien sintesia egiteko, eta ezagutzak erlazionatzeko eta testuinguruan jartzeko gaitasuna erakustea. (4. GE) 6) Ebaluazioa: Datu aipagarriak bildu eta interpretatzeko gaitasuna izatea, arlo sozial, zientifiko edo etikoari buruzko gai aipagarrien gaineko gogoeten berri emango duten iritziak emateko. (3. OG)                    Arrazonamendu kritikoa eta azalpen alternatiboak balioesteko gaitasuna progresiboki garatzen ari dela frogatzea. (4. GO)  Emaitza horiek honako hauetan gauzatzen dira: - Oinarrizko psikologia prozesuak ezagutzea (arreta, pertzepzioa, oroimena,ikasketa, kognizioa) eta horiek nola ezagutu testuinguru berezietan. - Psikologia ebolutiboa, bizitzaren zikloan zehar, ezagutzea. - Jakitea nola prozesatzen duen gizabanakoak beste batzuengandik iristen zaion informazioa eta nola ateratzen dituen bere jokaerari buruzko ondorioak eta gainerakoen jokaerari buruzkoak, eta egoera espezifikoetan aplikatzea. - Pertsonen arteko harremanetako eraginen prozesuak ezagutzea. - Jarreren eta jokaeren arteko zerikusia zein den jakitea, bai eta eragiteko teknikak eta jarrera-aldaketa ere.

Gora

Metodologia

5.1. Irakasteko metodoak
Kodea Deskribapena
1. IM Azalpen magistrala talde osoaren aurrean.
2. IM Elkarreragina talde handian.
3. IM Elkarreragina talde ertainean.
5. IM Banakako elkarreragina: ikasketa autonomorako egitekoak eta jarraibideak.
5.2 Prestakuntza jarduerak
Kodea Izena. Ordu kp. Presentzialtasuna
1. PJ Eskola teorikoak (funtsatzea, adibideez adieraztea, aplikazio kontrastatuak eta garapenak) 45 100
2. PJ Eskola praktikoak, edo, hala badagokio, kanpoko praktikak. 15 100
3. PJ Lanak egitea, eta, hala badagokio, ahozko defentsa. 30 10
4. PJ  Ikaslearen ikasketa autonomoa 50 0
5. PJ  Tutoretzak 5 100
6. PJ  Ahozko edo idatzizko azterketak. 5 100

Gora

Hizkuntzak

Gaztelania, Euskara eta Ingelesa.

Gora

Ebaluazioa

 

 

 Ikaskuntzaren emaitzak
 Ebaluatzeko Sistema
 Pisua (%)  Berreskuragarria
   Irakaslearen erregistroa  %0 Ez
EI1-EI6  Ikasitako ezagutzak jasotzen dituzten idatzizko probak %70  Idatzizko proben bidez %100 beerreskuragarria
EI1-EI6  Bakarkako  jarduerak eta paper-zorroa edo portafolioa  %20 Bakarkako idatzizko txostenaren bidez %10 berreskuragarria
EI1-EI6  Talde-lan praktikoen burutzapena %10  Ez

 

 

 

 

 

 

Ebaluazioa Gaitasunak  
Kodea Deskribapena Oinarrizkoak  Orokorrak Zeharkakoak  Espezifikoak   Haztapena    
1. ES Irakaslearen erregistroa:  Asistentzia, jarrera eta partaidetza      2. OG., 3. OG 2. GO, 4. GO 2. ZG 4. GE, 7. GE, 10. GE                   % 0
  2. ES   Paper-zorroak edo portafolioak: Aipamen eta laburpenei buruzko lan teorikoak.    2. OG., 3. OG 1. GE, 2. GE 4. GE 2. ZG      4. GE 7. GE, 10. GE            % 20   Errekuperagarria        % 50
      3. ES   - Lan praktikoak: behaketa, proposamena, eta, bidezkoa bada, ebaluazioa (taldekoa).     2. OG., 3. OG    1. GO, 2. GO, 4. GO                 2. ZG    4. GE, 7. GE, 10. GE          % 10 Errekuperagarria         % 0
     4. ES   - Ahozko edo idatzizko probak, partzialak edo osokoak.   2. OG., 3. OG  1. GO, 2. GO, 4. GO            2. ZG  4. GE, 7. GE, 10. GE   % 70. Errekuperagarria % 100

Gora

Gai-zerrenda

 

 

1. MULTZOA: INFORMAZIOA JASOTZEKO PROZESUAK 1. gaia: Psikologia zientzia bezala. 2. gaia: Jokabidearen oinarri neuronalak. 3. gaia: Sentso-pertzeptzioa eta arreta. 2. MULTZOA: INFORMAZIOA ESKURATZEKO, BILTZEKO ETA SORTZEKO PROZESUAK 4. gaia: Ikaskuntza. 5. gaia: Oroimena. 6. gaia:  Pentsamendua. 3. MULTZOA: NORBERAREN IDENTITATEAREN PROZESUAK 7. gaia:  Motibazioa eta emozioa.       8. gaia:  Nortasuna. 4. MULTZOA: KOGNIZIO ETA GIZARTE BALIOESPENEKO PROZESUAK 9. gaia:  Gizarte Kognizioa. 10. gaia. Gogatzeko joerak eta  prozesuak.

Gora

Bibliografia

Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.


 Oinarrizkoa * Sanz de Acedo Lizarraga, M.L. (2012). Psicología. Individuo y medio social. Bilbo: Desclée de Brouwer. Osagarria * Anderson, J. R. (2001). Aprendizaje y memoria. Un enfoque integral. Mexiko: McGraw-Hill. * Anderson, J. R. (2001). Aprendizaje y memoria. Un enfoque integral. Mexiko: McGraw-Hill. *       Castillo Villar, M.D. (2009). La atención. Madril: Pirámide. * Cuadrado, Guirado, I. eta Fenandez Sedano, I. (Koord.) (2007): Psicología Social. Madril, Sanz y Torres. *       De Diego Vallejo, R; Chico del Río, M. (2013). Prácticas de Psicología Social. Madril: Pirámide. * Díaz Gómez, J. M., Gámez Armas, E. (2010). Motivación y emoción: investigaciones actuales. La Lagunako Unibertsitatea, Argitalpen Zerbitzua. *       Domínguez Sánchez, F.J. (2003) Guía Didáctica. Procesos Psicológicos Básicos. Madril: UNED. *       Fernández-Abascal, E.G. (2010). Psicología de la emoción. Madril: Ed. Univ. Ramón Areces. *       Fernández-Abascal, E.G; Martín Díaz, M.D. eta Domínguez Sánchez, F.J. (2001). Procesos Psicológicos. Madril: Pirámide. * García Sevilla, J., eta Fuentes Melero, L. (2010). Manual de psicología de la atención. Una perspectiva neurocientífica. Madril: Síntesis. * Gaviria, E., Cuadrado, I. eta López Sáez, M. (2009). Introducción a la Psicología Social. Madril: Sanz eta Torres. * Goldstein, E. B. (2006). Sensación y percepción. Madril: International Thomson. * Gross, R. D. (2007). Psicología. La ciencia de la mente y la conducta. Mexiko: Manual Moderno. * Holyoak, K. J., eta Morrison, R. G. (2005). The Cambridge handbook of thinking and reasoning. Cambridge: Cambridge University Press. * Larsen, R. J., eta Buss, D. M. (2005). Psicología de la personalidad. Dominios de conocimiento sobre la naturaleza humana. Mexiko DF: McGraw-Hill. * López Sáez, M. (2007). Fundamentos de la teoría de la disonancia cognitiva. Hemen: F. J. Morales, M. Moya, E. Gaviria, eta I. Cuadrado (Eds.), Psicología social (517-534 or.). Madril: McGraw-Hill. *       Myers, D. (2011). Exploraciones de la psicología social. Madril: McGraw-Hill. *       Palmero, F; Mestre, J.M. (2004). Procesos Psicológicos Básicos. Madril: Mc Graw-Hill. * Pinel, J. P. J. (2007). Biopsicología. Madril: Pearson. * Posner, M. I. (2011). Cognitive neuroscience of attention (2. ed.). New York: The Guilford Press. *       Santiago de Torres, J. (2006) Procesos Psicológicos Básicos. Madril: Pirámide. *       Zentner, J. eta Antoni, M. (2014) Las cuatro emociones básicas. Bartzelona: Ed. Herder.

Gora

Non emango den

Nafarroako Unibertsitate Publikoko Arrosadiko campusean. Zer ikasgelatan izango den jakiteko, begiratu Giza eta Gizarte Zientzien Fakultatearen web-orrialdean.

Gora