Kodea: 303104 | Irakasgaia: OINARRI PSIKOLOGIKOAK: GIZABANAKOA ETA GIZARTE INGURUNEA | ||||
Kredituak: 6 | Mota: Oinarrizkoa | Ikasmaila: 1 | Iraupena: 1º S | ||
Saila: Psikologia eta Pedagogia | |||||
Irakasleak: | |||||
SOTES RUIZ, JOSE PABLO [Tutoretzak ] | CASANOVA LAMOUTTE, ELSA MILAGROS (Resp) [Tutoretzak ] | ||||
TREBOL UNZUE, FERNANDO [Tutoretzak ] | IRAZABAL ZUAZUA, ITZIAR [Tutoretzak ] |
Oinarri psikologikoak: gizabanakoa eta gizarte ingurua irakasgaiaren edukiek kontuan hartzen dituzte gizabanakoaren identitatearen eta gizarte identitatearen, testuinguru guztietako gizarte errealitatearen eta talde-jokabidea zehazten duten faktoreen prozesu psikologikoak, irakaskuntza eta ikaskuntzari, ulertzeari, analisiari eta ebaluazioari euskarria ematen diotenak. Buruaren eta jokabidearen funtzionamendua azaldu eta aurreikusteko, psikologiak gizabanakoa hartzen du abiapuntutzat, izaki bakarra den aldetik, bere pertzepzio, emozio-bizipen, epai eta erabakiekin. Hauek denak, azken batean, inguruan dauzkan gizarte-baldintzen araberakoak izango dira, baldintza horiek bultzatzen baitute egokitzapen psikosozialera. |
Psikologia gaiaren irakasgaia. Eduki hauek garatuko dira:
1- Informazioa hartzeko prozesuak;
2- informazioa hartzeko, gordetzeko eta sortzeko prozesuak;
3- norberaren identitatearen prozesuak;
4- kognizio eta gizarte balioespeneko prozesuak.
1. GO - Gizarte bizitza antolatzeko ikuspegi soziologikoak duen garrantziaz ohartzeko gaitasuna.
2. GO - Gizartea eta gizarte dinamikak aztertzeko garatutako teoria, eskola eta ikuspegi nagusiak ezagutzea.
4. GO - Arrazoibide kritikoa eta azalpen alternatiboen balioa zein den jakiteko gaitasuna.
2.3. Zeharkako gaitasunak
2. ZG - Gaztelaniaz, edo, hala badagokio, euskaraz Europako Kontseiluaren "Hizkuntzen Erreferentziako Europako Esparru Komuna: ikaskuntza, irakaskuntza eta ebaluazioa"ren C1 mailako hizkuntza gaitasuna erakustea.
3.1. Gaitasun espezifikoak
4. GE - Datuen eta arrazoibideen analisirako eta sintesirako eta ezagutzak harremanetan eta testuinguruan jartzeko ahalmena.
7. GE - Gizarte bizitzako hainbat esparrutan gizarte-arazoak eta beren ondorioak zehazteko ahalmena.
10. GE - Gaurko gizarteen bilakaera eta eraldaketa aztertzeko ahalmena.
Ikasleak irakasgaian hartu behar dituen gaitasunak zehaztea da Ikasketaren emaitza. Hiru maila ezartzen dira: R1- Ezin hobea: gaitasunen % 100 hartzea, eta maisutasuna gaitasunen % 75etan gutxienez ere. R2- Erdi mailakoa: irakasgaiaren bidez lortu nahi diren gaitasun gehienak hartzea, eta maisutasuna tituluaren gaitasun espezifikoei dagozkien gaietan. R3- Eskasa: tituluaren gaitasun espezifikoei dagozkien gaiak behar adina ez hartzea. Ikasle batek GAI kalifikazioa lortzen du ikaskuntza maila ezin hobea edo erdi mailakoa baldin bada. Ikasketaren emaitza hauek irakasgaian modu honetan zehaztuko dira. EMAITZAK:
1) Ezagutza: Bere ikerketa arloaren barneko datu esanguratsuak bildu eta interpretatzeko ahalmena garatua izatea. (3. OG) 2) Ulermena: Informazioa, ideiak, arazoak eta irtenbideak transmititu eta komunikatzen jakitea. (4. OG) Gizartearen azterketaren teoria, eskola eta ikuspegi garrantzizkoenak ulertuak izatea. (2. GO) Gizarte arazoak eta haien ondorioak eguneroko bizitzan identifikatu eta zehazteko gaitasuna edukitzea (7. GE) 3) Aplikazioa: Sentikortasun sozialaren maila ona eta kontzientzia irekia, tolerantea eta begirunezkoa garatuak izatea. (1. GO, 3. OG) Ezagutzak aplikatzen jakitea argudioak prestatzen eta defenditzen, baita arazoei irtenbidea aurkitzen ere, bakarka edo taldeka. Bizitzarako gizarte ikuspegiak duen garrantziaz ohartzeko gaitasuna edukitzea. (1. GO) 4) Analizatzea: Datuak eta arrazoibideak analizatzeko eta haien sintesia egiteko, eta ezagutzak erlazionatzeko eta testuinguruan jartzeko gaitasuna erakustea. (4. GE) Gaurko gizarteen bilakaera eta eraldaketa aztertzeko gai izatea. (10. GE) 5) Sintetizatzea: Datuak eta arrazoibideak analizatzeko eta haien sintesia egiteko, eta ezagutzak erlazionatzeko eta testuinguruan jartzeko gaitasuna erakustea. (4. GE) 6) Ebaluazioa: Datu aipagarriak bildu eta interpretatzeko gaitasuna izatea, arlo sozial, zientifiko edo etikoari buruzko gai aipagarrien gaineko gogoeten berri emango duten iritziak emateko. (3. OG) Arrazonamendu kritikoa eta azalpen alternatiboak balioesteko gaitasuna progresiboki garatzen ari dela frogatzea. (4. GO) Emaitza horiek honako hauetan gauzatzen dira: - Oinarrizko psikologia prozesuak ezagutzea (arreta, pertzepzioa, oroimena,ikasketa, kognizioa) eta horiek nola ezagutu testuinguru berezietan. - Psikologia ebolutiboa, bizitzaren zikloan zehar, ezagutzea. - Jakitea nola prozesatzen duen gizabanakoak beste batzuengandik iristen zaion informazioa eta nola ateratzen dituen bere jokaerari buruzko ondorioak eta gainerakoen jokaerari buruzkoak, eta egoera espezifikoetan aplikatzea. - Pertsonen arteko harremanetako eraginen prozesuak ezagutzea. - Jarreren eta jokaeren arteko zerikusia zein den jakitea, bai eta eragiteko teknikak eta jarrera-aldaketa ere. |
5.1. Irakasteko metodoak
5.2 Prestakuntza jarduerak
|
Ikaskuntzaren emaitzak |
Ebaluatzeko Sistema |
Pisua (%) | Berreskuragarria |
R1, R2, R3 | Irakaslearen erregistroa | %5 | Ez |
R1, R2, R3 | Ikasitako ezagutzak jasotzen dituzten idatzizko probak | %70 | Idatzizko proben bidez %100 beerreskuragarria |
R2 | Bakarkako jarduerak eta paper-zorroa edo portafolioa | %10 | Bakarkako idatzizko txostenaren bidez %10 berreskuragarria |
R1, R2, R3 | Talde-lan praktikoen burutzapena | %15 | Ez |
Ebaluazioa |
Gaitasunak |
|
||||
Kodea |
Deskribapena |
Oinarrizkoak |
Orokorrak |
Zeharkakoak |
Espezifikoak
|
Haztapena
|
1. ES |
Irakaslearen erregistroa: Asistentzia, jarrera eta partaidetza
|
2. OG., 3. OG |
2. GO, 4. GO |
2. ZG |
4. GE, 7. GE, 10. GE
|
% 5 |
2. ES |
Paper-zorroak edo portafolioak: Aipamen eta laburpenei buruzko lan teorikoak. |
2. OG., 3. OG |
1. GE, 2. GE 4. GE |
2. ZG |
4. GE 7. GE, 10. GE
|
% 10
Errekuperagarria % 50 |
3. ES |
- Lan praktikoak: behaketa, proposamena, eta, bidezkoa bada, ebaluazioa (taldekoa).
|
2. OG., 3. OG |
1. GO, 2. GO, 4. GO |
2. ZG |
4. GE, 7. GE, 10. GE |
% 15 Errekuperagarria % 0 |
4. ES |
- Ahozko edo idatzizko probak, partzialak edo osokoak. |
2. OG., 3. OG |
1. GO, 2. GO, 4. GO |
2. ZG |
4. GE, 7. GE, 10. GE |
% 70. Errekuperagarria % 100 |
A.- 1. multzoa: Informazioa atzemateko prozesuak |
Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.
Oinarrizkoa * Sanz de Acedo Lizarraga, M.L. (2012). Psicología. Individuo y medio social. Bilbo: Desclée de Brouwer. Osagarria * Anderson, J. R. (2001). Aprendizaje y memoria. Un enfoque integral. Mexiko: McGraw-Hill. * Anderson, J. R. (2001). Aprendizaje y memoria. Un enfoque integral. Mexiko: McGraw-Hill. * Castillo Villar, M.D. (2009). La atención. Madril: Pirámide. * Cuadrado, Guirado, I. eta Fenandez Sedano, I. (Koord.) (2007): Psicología Social. Madril, Sanz y Torres. * De Diego Vallejo, R; Chico del Río, M. (2013). Prácticas de Psicología Social. Madril: Pirámide. * Díaz Gómez, J. M., Gámez Armas, E. (2010). Motivación y emoción: investigaciones actuales. La Lagunako Unibertsitatea, Argitalpen Zerbitzua. * Domínguez Sánchez, F.J. (2003) Guía Didáctica. Procesos Psicológicos Básicos. Madril: UNED. * Fernández-Abascal, E.G. (2010). Psicología de la emoción. Madril: Ed. Univ. Ramón Areces. * Fernández-Abascal, E.G; Martín Díaz, M.D. eta Domínguez Sánchez, F.J. (2001). Procesos Psicológicos. Madril: Pirámide. * García Sevilla, J., eta Fuentes Melero, L. (2010). Manual de psicología de la atención. Una perspectiva neurocientífica. Madril: Síntesis. * Gaviria, E., Cuadrado, I. eta López Sáez, M. (2009). Introducción a la Psicología Social. Madril: Sanz eta Torres. * Goldstein, E. B. (2006). Sensación y percepción. Madril: International Thomson. * Gross, R. D. (2007). Psicología. La ciencia de la mente y la conducta. Mexiko: Manual Moderno. * Holyoak, K. J., eta Morrison, R. G. (2005). The Cambridge handbook of thinking and reasoning. Cambridge: Cambridge University Press. * Larsen, R. J., eta Buss, D. M. (2005). Psicología de la personalidad. Dominios de conocimiento sobre la naturaleza humana. Mexiko DF: McGraw-Hill. * López Sáez, M. (2007). Fundamentos de la teoría de la disonancia cognitiva. Hemen: F. J. Morales, M. Moya, E. Gaviria, eta I. Cuadrado (Eds.), Psicología social (517-534 or.). Madril: McGraw-Hill. * Myers, D. (2011). Exploraciones de la psicología social. Madril: McGraw-Hill. * Palmero, F; Mestre, J.M. (2004). Procesos Psicológicos Básicos. Madril: Mc Graw-Hill. * Pinel, J. P. J. (2007). Biopsicología. Madril: Pearson. * Posner, M. I. (2011). Cognitive neuroscience of attention (2. ed.). New York: The Guilford Press. * Santiago de Torres, J. (2006) Procesos Psicológicos Básicos. Madril: Pirámide. * Zentner, J. eta Antoni, M. (2014) Las cuatro emociones básicas. Bartzelona: Ed. Herder. |
Nafarroako Unibertsitate Publikoko Arrosadiko campusean. Zer ikasgelatan izango den jakiteko, begiratu Giza eta Gizarte Zientzien Fakultatearen web-orrialdean.