Nafarroako Unibertsitate Publikoa



CastellanoEnglish | Ikasturtea: 2015/2016
Soziologia Aplikatuan Graduatua Nafarroako Unibertsitate Publikoan
Kodea: 303102 Irakasgaia: IRAKASKUNTZA ERAKUNDEAK
Kredituak: 6 Mota: Oinarrizkoa Ikasmaila: 1 Iraupena: 1º S
Saila: Psikologia eta Pedagogia
Irakasleak:
LOPEZ GOÑI, IRENE (Resp)   [Tutoretzak ] URREIZTI LEZERTUA, GARBIÑE   [Tutoretzak ]

Partes de este texto:

 

Modulua/Gaia

Kodea: 303102

Ikasgaia: Hezkuntza Erakundeak

Kredituak: 24

Mota: Oinarrizkoa

Titulazioa: Soziologia

Ikasturtea:  1.

Seihilekoa: 1.

Departamentua(k): Psicología eta Pedagogía.

Koordinatzailea: Irene López-Goñi

Gora

Deskripzioa/Edukiak

Hezkuntza sistemak.

Haur Hezkuntza.

Lehen Hezkuntza.

Bigarren Hezkuntza.

Ikasleen aniztasuna: Hezkuntza Berezitik Eskola Inklusibora.

Hezkuntza Iraunkorra eta Helduen Hezkuntza.

Hezkuntza formala eta bere erakunde-testuingurua.

Hezkuntza ez formala.

Hezkuntza eskubidea.

Erakunde soziohezitzaileak.

Gora

Deskribatzaileak

Ikasgai hau HEZKUNTZAren markoan kokatzen da eta garatzen ditu honako topiko hauek: Hezkuntza sistemak. Haur Hezkuntza. Lehen Hezkuntza. Bigarren Hezkuntza. Hezkuntza Berezitik Eskola Inklusibora.  Hezkuntza Iraunkorra eta Helduen Hezkuntza. Hezkuntza formala eta bere erakunde-testuingurua. Hezkuntza ez formala. Hezkuntza eskubidea. Hezkuntza munduan: ikuspegi alderatua eta problematika.

Gora

Gaitasun orokorrak

2.1. Oinarrizko gaitasunak (4 titulazioentzat)

 

OG1 Ikasleek bigarren hezkuntza orokorraren oinarritik abiatzen den ikasteko arlo bateko ezagutzak dituela eta ulertzen dituela erakutsi behar dute. Maila hau, testu aurreratuak dituzten liburuei dagokie eta, honetaz gain, bere ikasteko arloko abangoardian dauden ezaugutzen zenbait alderdi jasotzen ditu.

 

OG2 Ikasleek beren ezagutzak beren lanari edo deierari aplikatu behar dizkiote modu profesionalean eta argudioak garatzen edo defendatzen eta beren ikasteko arloko arazoak ebazten erakusten diren gaitasunak izan behar dituzte.

 

OG3 Ikasleek ezaguera zientifiko, etiko eta gizarte-ezaguerei buruzko gai adierazgarriez hausnarketa eskatzen duten iritziak emateko datu adierazgarriak biltzeko eta interpretatzeko gaitasuna izan behar dute (normalean beren ikasteko arloan).

 

2.2. Gaitasun orokorrak

 

Soziologia

 

GO4 Kritikoki arrazoitzeko eta ordezko azalpenen balioa onartzeko gaitasuna.

GO5 Gizarte eta kultura aniztasuna onartzeko irekiak dauden sentsibilitatea eta herritartasun kontzientziaren garapena

 

2.3. Zeharkako gaitasunak (4 titulazioentzat)

 

ZG2 Gaztelaniaz eta, hala badagokio, euskaraz, Europako Kontseiluko “Hizkuntzen Europako Erreferentzia Markoa: ikaskuntza, irakaskuntza eta ebaluazioaren"-ren C1 hizkuntza mailaren baliokidea den gaitasuna erakustea.

 

Gora

Berariazko gaitasunak

 

BG4 Datuen eta argudioen analisia eta sintesia egiteko, eta ezagutzak eratzeko eta testuinguruan jartzeko gaitasuna.

 

BG10 Gaur egungo gizartearen eboluzioa eta transformazioa aztertzeko gaitasuna.

Gora

Ikasketaren emaitzak

R1- Ikasgaiaren oinarrizko edukiak menperatzen dituela erakutsi du. SE4

R2- Hezkuntza sistemaren sorrera eta garapena ulertzen ditu, Hezkuntza Erakunde desberdinetan zehaztapen-elementu ezberdinak adieraziz. SE2 eta SE3

R3- Era autonomoan eta pentsamendu kritikoz aztertzen ditu zergatik ezagutzak, balioak eta aniztasuna Hezkuntza Erakundeen garapenerako gako egiten diren. SE1 eta SE2.

R4- Testuinguru kulturaniztun eta eleaniztunetan, Hezkuntza Erakundeen ezaugarriak gaitasun kritikoz ebaluatzen ditu, ikasleen banako beharrei arreta emanez. SE 2 eta SE3

R5- Lana ondo egitetik abiatuz, ikasteko eta bizikidetzako testuinguruen garapenarekiko jarrera arduratsua erakusten du. SE1

R6- Jasotako ezagutzak errealitate zehatzetan aplikatzen ditu, Hezkuntza eta Gizarte-Heziketako Erakundeetan. SE3

R7- Hezkuntza berrikuntza ezberdinak aztertzen ditu eta jartzen diren hezkuntza erronkei erantzuna emateko proposamenak egiten ditu. SE2 eta SE3.

Gora

Metodologia

5.1.-Irakas metodologiak

Kodea

Deskripzioa

Bai/ Ez

MD1

Azalpen magistrala

X

MD2

Interakzioa talde handian

X

MD3

Interakzioa talde ertainean

X

MD5

Banakako Interakzioa: lan autonomorako eta ikasketarako aholkularitza eta zerginak

X

 

5.2 Jarduera hezigarriak

 

Kodea

Deskripzioa

Bai/ Ez

Orduak

Presentzialtasuna

AF1

Klase teorikoak

X

45

100

AF2

Klase praktikoak

X

15

100

AF3

Lanak eta ahozko defensa (hala badagokio)

X

30

10

AF4

Ikaslearen lan autonomoa

X

50

0

AF5

Tutoriak

X

5

100

AF6

Idazkiko zein ahozko azterketak

X

5

100

Gora

Hizkuntzak

Euskara/ Gaztelania / Ingelera

Gora

Ebaluazioa

 

 

 

 

Emaitza

Ebaluaziorako Sistema

Pisua %

%Errekuperagarria

R3/R5

SE1-Asistentzia eta parte hartze aktiboa

10

0

R2/R3/R4/R7

SE2-lan teorikoak laburpenezkoak hala sintesikoak

15

100

R2/R4/R6/R7

SE3-Lan praktikoak: behaketa, proposamena eta hala badagokio ebaluazioa.

15

0

R1

SE4-Ahozko zein idatzizko frogak, zatikakoak edo materia osokoak.

60

100

 

*Ikasgaia gainditzeko SE4 gainditu behar da. Bukaerako kalifikazioa lortzen da emandako ponderazioaren arabera.

Derrigorrez agertu behar da ebaluazio jarraikia egiten den saioetara.

 

Gora

Gai-zerrenda

0. gaia. Irakasgaiaren aurkezpena.

Irakasleen prestakuntzaren bilakaera. Hezkuntza erakundeak Irakasle Graduaren testuinguruan. Hezkuntza Erakundearen nozioa. Edukien proposamena eta metodologia.

1. gaia. Hezkuntza sistemak.

Hezkuntzaren funtzio soziohezitzailea ezagutzaren gizartean. Hezkuntza eta modernidadea: garapen historikoa. Politikak eta erreformak. Egungo hezkuntza sistema: mailak, egitura eta elementuak. Hezkuntza erakundeak eta hezkuntza sistema. Bete gabeko hezkuntza beharrak.

2. gaia. Haur Hezkuntza.

Sei urtetik beherako haurrentzako lehen erakundeen jatorria. Eskolaurreen sorrera. Hezkuntza-ongile sare bikoitza. Fröebel eta Montessori-tik aurrerako berrikuntza metodologikoa. Eskolaurreko Hezkuntzatik haur eskolara. Haur Hezkuntzako erakundeak.

3. gaia. Lehen Hezkuntza.

Lehen Hezkuntzako erakundeen bilakaera historikoa. Berrikuntza metodologikoa. Arriskuan egon daitezkeen adin txikikoak.

4. gaia. Bigarren Hezkuntza.

Batxilergoa, hautazkoa eta propedeutikoa. Lanbide heziketa. Oinarrizko Hezkuntza. Oinarrizko Hezkuntza. Bigarren Hezkuntzako ikastetxeak. Eskola uzte goiztiarra: hezkuntza zein gizarte mailako inplikazioak.

5. gaia. Ikasleen aniztasuna: Hezkuntza Berezitik Eskola Inklusibora.

Ezgaitasuna duten pertsonen hezkuntza arreta. Eredu bereizgarria. Normalizazio eta integrazio printzipioak. Hezkuntza behar espezifikoak eta hezkuntza erantzunak. Eskola Inklusiborantz.  Interkulturalitatea eta eskola.

6. gaia. Hezkuntza Iraunkorra eta Helduen Hezkuntza.

HI kontzeptuaren bilakaera historikoa. Egungo paradigma: bizitza osoko ikaskuntza. HIko motak eta ikuspegiak. HI eta helduen hezkuntza espainiar hezkuntza sisteman: LOE. Inplikatutako erakundeak. Helduen hezkuntza HIren zati bat bezala.

7. gaia. Hezkuntza formala eta bere erakunde-testuingurua.

Eskola hezkuntza-antolamendu gisa. Sare publiko zein pribatuko hezkuntza erakundeak. Eskola cultura: familia, eskola eta elkargoa. Generoa eskolan: hezkidetza. Eskola planifikatzeko dokumentuak.

8. gaia. Hezkuntza ez formala.

Hezkuntza ez formala HIren zati bat bezala. Bilakaera historikoa. Hezkuntza ez formalaren helburuak eta ezaugarriak. Hezkuntza ez formalaren erakundeak eta esparruak. Animazio soziokulturala: partaidetzarako hezkuntza.

9. gaia. Hezkuntza eskubidea.

Kontzepturako sarrera. Hezkuntza eskubidea eta nazioarteko itunak. Klase sozialak hezkuntzaren aurrean. Hezkuntza eta lan merkatua. Munduaren hezkuntza panoramika. Garapenerako hezkuntza eta nazioarteko kooperazioa. XXI mendeko erronkak. Europako hezkuntza politika.

10. gaia. Erakunde soziohezitzaileak

Kontzepturekiko hurbiltasuna. Sorrera eta lehen pausuak.eta gaur egungo egoera. Profesional ezberdinak eta eskuhartze soziohezitzailea.  Lana sarean. Gizarte lana hezkuntzan.

Gora

Bibliografia

Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.


11.1. Bibliografia Orokorra

 

AAVV (2005): Pedagogo Sortzaileak. Hik Hasi aldizkariko monografikoa. Donostia: Xangorin.

COLMENAR, C. (1995): Génesis de la Educación Infantil en la Sociedad Occidental, Revista Complutense de Educación, 6, 1, pp.15-29. http://revistas.ucm.es/edu/11302496/articulos/RCED9595120015A.PDF

COLOM, A. (2002): Hezkuntzaren teoriak eta Erakunde Garaikideak. UNUP: Iruña.

DELORS, J. (1996): La educación encierra un tesoro, Madrid, Santillana/UNESCO.

FERNÁNDEZ ENGUITA, M.  (1997): Sociología de las instituciones de Educación Secundaria, Barcelona, Horsori.

HERNÁNDEZ ARISTU, J. y LÓPEZ BLASCO, A.: Cambio social y Educación Permanente,  Madrid, MEC.

NAYA, L.M. y DÁVILA, P. (coord), El Derecho a la Educación en un mundo globalizado. Actas del X Congreso nacional de educación comparada,

Organización de estados Iberoamericanos: http://www.oei.es/quipu/espana/ESPA02.PDF

Perspectivas, revista trimestral de educación (2008): Educación inclusiva (numero monográfico) 145, Paris, UNESCO.

TRILLA, J. Instituciones socioeducativas en contextos no formales e informales.

 

11.2. BERARIAZKO BIBLIOGRAFIA

Irakasleak urtero berariazko bibliografia eskainiko du.

Gora

Non emango den

Arrosadiako campusa. Aulategia.

Gora