Kodea: 302707 | Irakasgaia: GIZARTE INGURUNEARI BURUZKO PROIEKTU DIDAKTIKOAK | ||||
Kredituak: 6 | Mota: Nahitaezkoa | Ikasmaila: 4 | Iraupena: 1º S | ||
Saila: Giza eta Hezkuntza Zientziak | |||||
Irakasleak: | |||||
SAINZ PASCUAL, ZURIÑE (Resp) [Tutoretzak ] |
Didaktiko eta Diziplinazkoa / Natura eta Gizarte Ingurunearen ezagutza eta bere didaktika
Irakaskuntza-ikaskuntza honako hauei buruz: geografía eta historia, eremu geografikoa, ezagutza historikoa, estrategia eta metodo didaktikoak, natura eta gizarte ingunearen topikoetara egokitutako ezagutza-ereduak, gizarte zientziak eta ulermenezko ikaskuntza errealitatetik abiatuz, iturriak.
2.1 Oinarrizko gaitasunak
1. OG- Ikasleek bigarren hezkuntza orokorreko oinarritik abiatzen den ikasketa-arlo batean ezagutzak dituztela eta ulertzen dituztela frogatu izatea, eta nahiz eta testu-liburu aurreratuetan laguntza bilatu, beren ikasketa-alorreko abangoardiatik datozen ezagutzak dauzkatela adierazten duten zenbait alderdi kontrolatzeko mailan daudela frogatzea.
2. OG- Ikasleek beren ezagutzak beren lanetan edo bokazioetan modu profesionalean aplikatzen jakitea, eta beren ikasketa arloaren barruan arrazoiak prestatzearen eta defendatzearen bidez, eta arazoak konponduz erakusten diren gaitasunak edukitzea.
3. OG- Ikasleek (normalean beren ikasketen arloan) datu aipagarriak bildu eta interpretatzeko gaitasun izatea, arlo sozial, zientifiko eta etikoari buruzko gai aipagarrien gaineko gogoeta hartuko duten iritziak emateko.
5. OG - Ikasleek geroko ikasketak autonomia maila handiarekin hasteko beharrezkoak diren ikasketa abileziak garatu izatea.
2.2 Gaitasun Orokorrak
1. GO- Lehen hezkuntzako curriculum-arloak, beren diziplinen arteko harremanak eta ebaluazio irizpideak ezagutzea, baita dagozkien irakaskuntza eta ikasketa prozeduren inguruko ezagutza didaktikoen multzoa ere.
2. GO- Irakaskuntza eta ikaskuntza prozesuak diseinatzea, planifikatzea eta ebaluatzea, banaka zein beste irakasle batzuekin eta ikastetxeko profesionalekin lankidetzan.
3. GO - Eraginkortasunez aztertzea hizkuntzen ikasketa-egoerak testuinguru kulturaniztun eta eleaniztunetan. Eskola curriculumeko zientzia eta kultura eremuetako testuen irakurketa eta iruzkin kritikoa sustatzea.
6. GO - Lehen hezkuntzako ikastetxeen antolaketa eta bere funtzionamenduaren barruan sartzen diren jarduera desberdinak ezagutzea. Ikasleekin eta beren familiekin tutoretza lanak eta orientazio lanak egitea, ikasleek dituzten hezkuntza-behar bereziak kontuan hartuz. Irakaslana hobetu eta bizi osoan zehar gertatzen diren aldaketa zientifiko, pedagogiko eta sozialetara egokitu behar dela onartzea.
7. GO - Hezkuntza komunitateko eta inguruneko hainbat sektorerekin lankidetzan jardutea. Irakaskuntzaren eginkizun hezitzailea norbereganatzea, eta hiritartasun aktibo baterako heziketa demokratikoa sustatzea.
8. GO - Harreman kritikoa eta autonomoa edukitzea, jakintzei, balioei eta gizarte erakunde publikoei eta pribatuei buruz.
9. GO - Etorkizun jasangarria izateko norbanakoen eta gizartearen erantzukizuna balioestea.
10.GO- Ikasgelako praktikei buruz gogoeta egitea, irakaskuntza berritu eta hobetzeko. Azturak eta trebetasunak eskuratzea ikasketa autonomo eta kooperatiboa ikasleen artean sustatzeko.
11.GO- Informazioaren eta Komunikazioaren teknologiak ezagutzea eta ikasgelan aplikatzea. Ikasketetan, herritar prestakuntzan eta kultura aberastasunean laguntzen duen ikus-entzunezko informazioa aukeratzea.
12. GO - Gaurko gizartean hezkuntzaren funtzioa, aukerak eta mugak zeintzuk diren ulertzea, eta haur hezkuntzako ikastetxeak eta beren profesionalak ukitzen dituzten oinarrizko gaitasunak zeintzuk diren ulertzea. Ikastetxeetan aplikagarriak diren kalitatea hobetzeko ereduak ezagutzea.
2.3 Zeharkako gaitasunak
2. ZG- Gaztelaniaz, edo, hala badagokio, euskaraz Europako Kontseiluaren "Hizkuntzen Erreferentziako Europako Esparru komuna: ikaskuntza, irakaskuntza eta ebaluazioa" ren C1 mailako hizkuntza gaitasuna erakustea.
3. GE - Zientzia eta kultura eremuetako testuen irakurketa eta iruzkin kritikoa sustatzea. Ahoz eta idatziz azalpenak zuzen ematea, eta hizkuntzak dibertsitatearen testuinguruetan ikasteko teknikak menderatzea.
4. GE - Ikasteko espazioak dibertsitatearen, kulturaniztasunaren eta testuinguruetan eta testuinguru eleanitzetan diseinatzea eta erregulatzea. Ikasle bakoitzaren hezkuntza beharrak, genero berdintasuna, ekitatea, begirunea eta giza eskubideak aintzat hartzea.
6. GE - Lehen hezkuntzako ikastetxeen antolaketa ezagutzea, baita bere funtzionamendua ere, hezkuntza komunitatearen eta gizarte inguruaren sektore batzuen laguntzarekin.
7. GE - Lankidetza, motibazioa eta ikasteko grina sustatzea, eta ikastetxeko proiektuetan aktiboki parte hartzea.
Ikasleak irakasgaian hartu behar dituen gaitasunak zehaztea da Ikasketaren emaitza. Hiru maila ezartzen dira:
- Ezin hobea: gaitasunen % 100 hartzea, eta maisutasuna gaitasunen % 75etan gutxienez ere.
- Erdi mailakoa: irakasgaiaren bidez lortu nahi diren gaitasun gehienak hartzea, eta maisutasuna tituluaren gaitasun espezifikoei dagozkien gaietan.
- Eskasa: tituluaren gaitasun espezifikoei dagozkien gaiak behar adina ez hartzea.
Ikasle batek GAI kalifikazioa lortzen du ikaskuntza maila ezin hobea edo erdi mailakoa baldin bada.
ZEHAZTASUN
ikaskuntzaren emaitzak | Edukia | Prestakuntza jarduera | Ebaluazio estrategia |
1. Proiektuetan eta arazoetan oinarritutako ikaskuntzaren(POI-AOI) heziketa balioak eta bere ikasgelako aplikazioaren faseak aipatzea. | 1. gaia | A-1, A-2, A-3, A-4, A-5, A-6 | Ebaluazio proba |
2. Metodo historikoa eta Geografikoa aplikatzeko urratsak azaltzea | 2. gaia | A-1, A-2, A-3, A-4, A-5, A-6 | Ebaluazio proba |
3. Historiografia eta geografia joera esanguratsuenak aipatzea eta didaktikari egin dioten ekarpena azaltzea | 2. gaia | A-1, A-2, A-3, A-4, A-5, A-6 | Ebaluazioa proba |
4. Annalen historiografia eskola eta didaktikari egin dion ekarpena azaltzea | 2. gaia | A-1, A-2, A-3, A-4, A-5, A-6 | Ebaluazio proba |
5. Aipatutako artikuluetatik informazio aipagarria ateratzea, esaterako, Lehen Hezkuntzako ikasgelan honi buruzko laburpena egiteko: garai historia eta ezagutzaren eraikuntza eta azalpen historikoa | 2. eta 3. gaiak eta irakasleak aholkatutako artikuluak | A-1, A-2, A-3, A-4, A-5, A-6 | Ebaluazioa proba eta irakurgaiei buruzko galdetegia |
6. Ahozko iturriak eta ikono iturriak aztertzea (iturri historikoak), beren garrantzia balioestea, interpretatzea, aztertzea eta proiektu didaktiko batean aplikatzea. | 3. gaia | A-1, A-2, A-3, A-4, A-5, A-6 | Iturriak proiektu didaktikoan aurkeztea |
7. Proiektuetan eta arazoetan oinarritutako ikaskuntzaren eta metodo historikoaren eta geografikoaren metodologia integratzea eta azaltzea | 1. eta 2. gaiak | A-1, A-2, A-3, A-4, A-5, A-6 | Ebaluazio proba |
8. Eskuratutako ezagutza erabiltzea proiektu didaktiko bat eta material didaktikoa diseinatzeko esparru teoriko eta metodologiko egoki batetik. Lehen Hezkuntzarako ikasgelan gizarte ezagutza eraikitzea ahalbidetu behar du esparru horrek. | 1., 2. eta 3. gaiak. | A-1, A-2, A-3, A-4, A-5, A-6 | Proiektu didaktikoa |
Kodea | Azalpena |
IM1 | Azalpen magistralak talde handian |
IM2 | Interakzioa talde handian |
IM3 | Interakzioa talde ertainean |
IM4 | Bakarkako interakzioa: ikasketa autonomorako jarduerak |
Jarduera Hezigarriak | Ordu presentzialak | Ordu ez presentzialak |
PJ-1 Azalpen eskolak/Eskola parte-hartzaileak | 15 | 100 |
PJ-2 Praktikak | 45 | 100 |
PJ-3 Irakurketa, lanak egitea eta ahozko defentsa | 30 | 100 |
PJ-4 Bakarka ikastea | 50 | 100 |
PJ-5 Tutoretza bakarka | 5 | 100 |
A-6 Azterketak, ebaluazio probak | 5 | 100 |
Ikaskuntzaren emaitzak | Ebaluazioa jarduerak | Pisua | Errekuperagarria (*) | Errekuperazio-metodoa |
1, 2, 3, 4 eta 5 | 4.ES. Ebaluazio proba | %30 | Azkeneko kalifikazioan hazta dezala minimoa nabaritzen du 5/10 | Idatzitako probaz leheneratzen da |
6 | 2.ES.Gomendatutako irakurgaien gaineko lan indibiduala | %30 | Azkeneko kalifikazioan hazta dezala minimoa nabaritzen du 5/10 | Berreskuragarria irakaslearen seinaleen arabera zuzendutako lana emanez |
7,8 | 3.ES. Talde-erako Proiektu Didaktikoko diseinua | %40 | Azkeneko kalifikazioan hazta dezala minimoa nabaritzen du 5/10. Bidalketa ezberdinen zatiak proiektua osatzen duten barruan derrigorrezkoa da | Proiektuaren zati bakoitza berreskuratu ahal duzu ematea da garaiz bada egin. |
(*) Errekuperazio-ebaluazioak egiten dira Fakultateak halako efekturako ezarritako datan.
1. gaia: Gizarte-zientzien irakaskuntza-ikaskuntzarako metodoak eta estrategiak. Proiektuetan eta Arazoetan Oinarritutako Ikaskuntza, oinarri teorikoa eta adibideen bidez adieraztea.
2. gaia: Erreferentziako zientzien epistemologia. Dauden paradigmen ekarpen didaktikoa.
3. gaia: Gizarte zientziak eta beren ulermenezko ikaskuntza errealitatearen bidez. Ahozko iturriak eta ikono-iturriak (Iturri historikoak).
Proiektu bat egitea ikasgelan esku-hartzeko. Esparru teorikoa eta esparru metodologikoa. Material didaktikoaren sormena.
Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.
11. 1. Oinarrizkoa
COOPER, H. (2002). Didáctica de la historia en la educación infantil y primaria. Madril: Morata
GUIBERT, M. E. (1994). Tiempo y tiempo histórico. Un saber que se aprende. Un saber que se enseña. Iruñea: Nafarroako Gobernua
HERNANDEZ CARDONA, F.X. (2012). Didáctica de las ciencias sociales, geografía e historia. Bartzelona: Grao
PLUCKROSE, H. (1993). Enseñanza y aprendizaje de la historia. Hezkuntza eta Zientzia Ministerioa-Madril: Morata
PRATS, J. (2012). Geografia eta Historia. Investigación, innovación y buenas prácticas. Bartzelona: Grao
TREPAT, C.A. y COMES, P. (1998). El tiempo y el espacio en la didáctica de las ciencias sociales. Bartzelona: Grao
11.2. Osagarria
ESTEPA, J. (2009). Aportaciones y retos de la investigación en la didáctica de las ciencias sociales. Investigación en la Escuela, 69, 19-30.
FONTAL MERILLAS, O. (2012). Patrimonio y educación: una relación por consolidar. Aula de Innovación Educativa, 208, 10-13
GARCÍA CORREA, A.; ESCARBAJAL FRUTOS, A.; IZQUIERDO RUS, T.(2011) La formación del profesorado desde una perspectiva interdisciplinar. REIFOP, 14 (1), 27-42
HERNANDEZ, F.X. (2011). Cartografía y concepto del espacio. Iber: Didáctica de las ciencias sociales, geografía e historia, 67, 65-72
PAGÈS, J. y SANTISTEBAN, A. (2010). La enseñanza y el aprendizaje del tiempo histórico en la educación primaria. Caderno Cedes, 30 (82), 281-309
PRATS, J. Y BUSQUETS, J. (2010). La didáctica del paisaje. Iber: Didáctica de las ciencias sociales, geografía e historia, 65, 5-6
TREPAT, C.A. Y RIVERO, P. (2012). Didáctica de la historia y multimedia expositiva. Bartzelona. GRAO
Nafarroako Unibertsitate Publikoko Arrosadiako campusa. Zer ikasgelatan izango den jakiteko, begiratu Giza eta Gizarte Zientzien Fakultatearen web-orrialdean.