Kodea: 302520 | Irakasgaia: EUSKARA ZUZENA HELBURU | ||||
Kredituak: 6 | Mota: Aukerakoa | Ikasmaila: | Iraupena: 1º S | ||
Saila: Filologia eta Hizkuntzaren Didaktika | |||||
Irakasleak: | |||||
SALABERRI ZARATIEGI, PATXI (Resp) [Tutoretzak ] |
Ahozko eta idatzizko erabilera zuzenerako ikasleak behar dituen baliabideak garatu, hobetu eta lortzea.
Ikasgai honetan ikasleek idatzizko eta ahozko euskara zuzen erabiltzen ikasiko dute.
CG3. Hizkuntzen ikaskuntza egoerei arrakastaz heltzea, dibertsitate, kultura eta hizkuntza anitzetako testuinguruetan.
CG8. Jakiteen, balioen eta erakunde publiko eta pribatuen aldera jarrera kritiko eta beregaina atxikitzea.
CG11. Ikasgeletan informazioaren eta komunikazioaren teknologiak ezagutu eta ezartzea. Ikasteko, hiritar formaziorako eta kultura aberastasunerako lagungarri den ikusentzunezko informazioa egokiro bereiztea.
CE3. Hainbat kultura eta zientzia arlotako testuen irakurketa eta iruzkin kritikoak sustatzea.
CE8. Hezkuntzan parte hartzen duten jakite, balio eta erakundeen aldera jarrera kritiko eta beregaina izatea.
CE9. Bakarka eta taldean ikasteko ohitura eta tresbetasunak garatzea, ikaslearen inplikazio eraginkorra sustatzeko, bere garapen pertsonal eta sozialean.
CE11. Informazioaren eta komunikazioaren teknologien hezkuntza-inplikazioak ezagutzea.
Ikasleak irakasgaian hartu behar dituen gaitasunak zehaztea da Ikasketaren emaitza. Hiru maila ezartzen dira:
- Ezin hobea: gaitasunen % 100 hartzea, eta maisutasuna gaitasunen % 75etan gutxienez ere.
- Erdi mailakoa: irakasgaiaren bidez lortu nahi diren gaitasun gehienak hartzea, eta maisutasuna tituluaren gaitasun espezifikoei dagozkien gaietan.
- Eskasa: tituluaren gaitasun espezifikoei dagozkien gaiak behar adina ez hartzea.
Ikasle batek GAI kalifikazioa lortzen du ikaskuntza maila ezin hobea edo erdi mailakoa baldin bada.
Horrela, ikasgai honetarako ikaskuntza-emaitzak, eduki-multzo bakoitzari dagokionez, hurrengoak dira:
-R1: Desgaitasunetan eta komunikazioari eta hizkuntzari dagozkien nahasteetan garapen tipikoa eta garapen hondatua konparatzea (zentzumenezkoa, mugitzekoa eta adimen-desgaitasuna).
- R2: Haur hezkuntza edo/eta lehen hezkuntzako ikasleengan garapenaren nahasmendu desberdinen eta desgaitasunen alderdi psikoebolutiboak aztertzea.
-R3: Desgaitasun desberdinek, jokabidearen nahasmendu larriek, ikaskuntzaren berariazko zailtasunek eta adimen altuko gaitasunek haur hezkuntza eta lehen hezkuntzako ikasleen garapen kognitiboan, psikomotorrean, sozioemozionalean eta hizkuntza-garapenean izan dezaketen eragina identifikatzea.
-R4: Garapenaren eta desgaitasunen nahasmenduak, ikuspegi neurokonstruktibista kontuan hartuta, elkarreraginean dauden hainbat faktore dituen prozesu modura azaltzea (burmuina, geneak, burua, testuinguru fiskoa, testuinguru soziokulturala…), ibilbide ebolutibo desberdinak ahalbidetuz,.
-R5: Hezkuntza laguntzaren berariazko premiak deskribatzea: hezkuntza premia bereziak, adimen altuko gaitasunak, hezkuntza sisteman berandu sartzea, ikasteko berariazko zailtasunak, egoera pertsonalak edo eskola-historia.
-R6: Hezkuntza laguntzaren berariazko premiak dituzten ikasleen aniztasuna aberaste pertsonal eta profesional modura, eta familiaren garrantzia, hasierako garapen-aldietan, hezkuntza laguntzaren berariazko premiak dituzten ikasleak detektatzeari dagokionean, baloratzea.
-R7: Hezkuntza arretaren historiak aniztasunerako bidean zeharkatu dituen etapak identifikatzea eta izan diren eskola ereduak deskribatzeko eta erantzun inklusiboari dagozkion gako-hitzak definitzeko gauza izatea.
-R8: Giza aniztasunaren konplexutasuna azaltzea eta eskola-inguruan nabaritasunen adibideak ematea.
Kodea |
Deskribapena |
Orduak |
Bertan egon beharra |
AF1 |
Eskola teorikoak |
45 |
100 |
AF2 |
Eskola praktikoak |
15 |
100 |
AF3 |
Lanak egitea eta ahozko defentsa |
30 |
10 |
AF4 |
Ikaslearen lan beregaina |
50 |
0 |
AF5 |
Tutoretza orduak |
5 |
0 |
AF6 |
Ahozko eta idatzizko lanak |
5 |
100 |
5.1. Irakas metodologiak
Kodea |
Deskribapena |
1.MD |
Azalpen magistrala osoko bilkuretan |
2.MD |
Elkarreragina talde handian |
3.MD |
Elkarreragina talde ertainean |
5.MD |
Banakako elkarreragina: ikasketa autonomorako egitekoak eta jarraibideak |
Ikaskuntzaren emaitza |
Ebaluatzeko era |
Ehunekoa (%) | errekupera daiteke |
R1, R2, R3 | Irakaslearen erregistroa | %10 | Ez |
R1, R2, R3 | Oinarrizko kontzeptuak biltzen dituzten bi proba idatziak | %50 | Bai |
R2 | Ikasle bakoitzaren etxeko eta gelako lana | %30 | Bai, idatzizko probetan eta irakasleak finkatuko dituen ahozkoetan |
R1, R2, R3 | Klaseko edukiekin lotura zuzena duen talde lana |
%10 Azken emaitzan aintzat har dadin erdietsi beharreko gutxieneko nota: 5/10 |
Idatzizko probetan errekuperatzen ahalko da |
10.1 Puntuazioa
10.2 Testu antolatzaileen erabilera zuzena
10.3 Gehienik egiten diren hutsen azterketa eta zuzenketa
10.4 Euskaltzaindiaren arauak
10.5 Erlatibo perpausak:
- Gaztelania eta euskararen arteko alderaketa
- Euskarak dituen baliabideen azterketa
10.6 Konparazio perpausak:
- Gaztelania eta euskararen arteko alderaketa
- Euskarak dituen baliabideen azterketa
10.7 Kalkoak eta erdarakadak
10.8 Hitz-ordena
10.9 Hiztegia
10.10 Ortotipografia
10.11 Bibliografia emateko era zuzena
10.12 Ahozko euskara: arazo emaile diren soinuak, soinu elkarketak
Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.
Arrieta, L., 2013, “Puntuazioari buruzko dekalogo batera iristeko bidaia”, Hizpide 80, 34-56.
Barrenetxea, U., 2013, “Euskaltzaindiaren hiztegia, ohar interesgarri batzuk II”, Administrazioa Euskaraz 81, 26-27.
Euskaltzaindia, 1990, Euskal Gramatika. Lehen Urratsak-III (Lokailuak), Bilbo. Sarean dago, [euskaltzaindia.eus] helbidean.
, 1999, Euskal Gramatika. Lehen Urratsak-V (Mendeko Perpausak-1), Bilbo. Sarean ere bada, [euskaltzaindia.eus] helbidean.
, 2004, Euskal Gramatika. Lehen Urratsak-VI (Mendeko Perpausak-2), Bilbo. Sarean ere bada, [euskaltzaindia.eus] helbidean.
, 2008, Testu-antolatzaileak. Erabilera estrategikoa, Bilbo: Euskaltzaindia, «Jagon Saila» 7.
, 2010, Hiztegi Batua, Donostia: Elkar. Azken bertsio eguneratua [euskaltzaindia.eus] helbidean.
, 2011a, Hitz-ordena. Erabilera estrategikoa, Bilbo: Euskaltzaindia, «Jagon Saila» 14.
, 2011b, Euskal Gramatika. Lehen Urratsak-VII (Perpaus Jokatugabeak), Bilbo: Euskaltzaindia. Sarean ere bada, [euskaltzaindia.eus] helbidean.
, 2012a, Arauak. [euskaltzaindia.eus] helbidean lor daitezke.
, 2012b, Euskaltzaindiaren Hiztegia, Bilbo: Euskaltzaindia. Sarean ere kontsulta daiteke, [euskaltzaindia.eus] helbidean.
Garate, G., 1988, Erdarakadak, Bilbo: Gero - Mensajero.
Garzia, J., 1997, Joskera lantegi, Gasteiz: IVAP.
, 2005, Kalko okerrak, Gasteiz: Eusko Jaurlaritza, «Hizkuntza prestakuntza» 12.
Mitxelena, K., 1987-2005, Orotariko Euskal Hiztegia / Diccionario General Vasco, 16 ale, Bilbo: Euskaltzaindia. Bertsio elektronikoa orain [euskaltzaindia.eus] helbidean erdiets daiteke.
Mujika, A., Goenaga, A. eta Alberdi, A., 2005, Onomastika, Gasteiz: Eusko Jaurlaritza, «Hizkuntza prestakuntza» 13.
Sarasola, I., 1997, Euskara batuaren ajeak, Donostia: Alberdania.
, 2005, Zehazki. Gaztelania – Euskara Hiztegia, Donostia: Alberdania.
, 2007, Euskal Hiztegia, Donostia: Elkar.
Turabian, K. L., 2007, A Manual for Writers of Research Papers, Theses and Dissertations, Chicago – London: The University of Chicago Press, zazpigarren argitaraldia.
Zuazo, K., 2000, Euskararen sendabelarrak, Donostia: Alberdania.
Zubimendi, J. R., 1993, Idazkera-liburua, Gasteiz: Eusko Jaurlaritza.
, 1995, Jokaera-liburua. Euskara, kultura, estiloa eta komunikazioa, Lizarra: Sendoa.
, 2004, Ortotipografia, Gasteiz: Eusko Jaurlaritza, «Hizkuntza prestakuntza» 10.
Klaseak ikasgelategian emanen dira. Zein ikasgela egokitu zaizun jakiteko begiratu Fakultatearen webgunean.