Nafarroako Unibertsitate Publikoa



Ikasturtea: 2016/2017 | Beste urte batzuk:  2015/2016 
Lehen Hezkuntzako Irakasletzan Graduatua Nafarroako Unibertsitate Publikoan
Kodea: 302520 Irakasgaia: EUSKARA ZUZENA HELBURU
Kredituak: 6 Mota: Aukerakoa Ikasmaila: Iraupena: 1º S
Saila: Filologia eta Hizkuntzaren Didaktika
Irakasleak:
SALABERRI ZARATIEGI, PATXI (Resp)   [Tutoretzak ]

Partes de este texto:

 

Modulua/Gaia

Aukerakoa/ Prestakuntza osagarria.

Gora

Deskripzioa/Edukiak

Ahozko eta idatzizko erabilera zuzenerako ikasleak behar dituen baliabideak garatu, hobetu eta lortzea.

Gora

Deskribatzaileak

Ikasgai honetan ikasleek idatzizko eta ahozko euskara zuzen erabiltzen ikasiko dute.

Gora

Gaitasun orokorrak

CG3. Hizkuntzen ikaskuntza egoerei arrakastaz heltzea, dibertsitate, kultura eta hizkuntza anitzetako testuinguruetan.
CG8. Jakiteen, balioen eta erakunde publiko eta pribatuen aldera jarrera kritiko eta beregaina atxikitzea.
CG11. Ikasgeletan informazioaren eta komunikazioaren teknologiak ezagutu eta ezartzea. Ikasteko, hiritar formaziorako eta kultura aberastasunerako lagungarri den ikusentzunezko informazioa egokiro bereiztea.

Gora

Berariazko gaitasunak

CE3. Hainbat kultura eta zientzia arlotako testuen irakurketa eta iruzkin kritikoak sustatzea.
CE8. Hezkuntzan parte hartzen duten jakite, balio eta erakundeen aldera jarrera kritiko eta beregaina izatea.
CE9. Bakarka eta taldean ikasteko ohitura eta tresbetasunak garatzea, ikaslearen inplikazio eraginkorra sustatzeko, bere garapen pertsonal eta sozialean.
CE11. Informazioaren eta komunikazioaren teknologien hezkuntza-inplikazioak ezagutzea. 

Gora

Ikasketaren emaitzak

Ikasleak irakasgaian hartu behar dituen gaitasunak zehaztea da Ikasketaren emaitza. Hiru maila ezartzen dira:

- Ezin hobea: gaitasunen  %  100 hartzea, eta maisutasuna gaitasunen % 75etan gutxienez ere.

- Erdi mailakoa: irakasgaiaren bidez lortu nahi diren gaitasun gehienak hartzea, eta maisutasuna  tituluaren gaitasun espezifikoei dagozkien gaietan.

- Eskasa: tituluaren gaitasun espezifikoei dagozkien gaiak behar adina ez hartzea.

Ikasle batek GAI kalifikazioa lortzen du ikaskuntza maila ezin hobea edo erdi mailakoa baldin bada.

 Horrela, ikasgai honetarako ikaskuntza-emaitzak, eduki-multzo bakoitzari dagokionez, hurrengoak dira:
-R1: Desgaitasunetan eta komunikazioari eta hizkuntzari dagozkien nahasteetan garapen tipikoa eta garapen hondatua konparatzea (zentzumenezkoa, mugitzekoa eta adimen-desgaitasuna).
- R2: Haur hezkuntza edo/eta lehen hezkuntzako ikasleengan garapenaren nahasmendu desberdinen eta desgaitasunen alderdi psikoebolutiboak aztertzea.
-R3: Desgaitasun desberdinek, jokabidearen nahasmendu larriek, ikaskuntzaren berariazko zailtasunek eta adimen altuko gaitasunek haur hezkuntza eta lehen hezkuntzako ikasleen garapen kognitiboan, psikomotorrean, sozioemozionalean eta hizkuntza-garapenean izan dezaketen eragina identifikatzea.
-R4: Garapenaren eta desgaitasunen nahasmenduak, ikuspegi neurokonstruktibista kontuan hartuta, elkarreraginean dauden hainbat faktore dituen prozesu modura azaltzea (burmuina, geneak, burua, testuinguru fiskoa, testuinguru soziokulturala…), ibilbide ebolutibo desberdinak ahalbidetuz,.
-R5: Hezkuntza laguntzaren berariazko premiak deskribatzea: hezkuntza premia bereziak, adimen altuko gaitasunak, hezkuntza sisteman berandu sartzea, ikasteko berariazko zailtasunak, egoera pertsonalak edo eskola-historia.
-R6: Hezkuntza laguntzaren berariazko premiak dituzten ikasleen aniztasuna aberaste pertsonal eta profesional modura, eta familiaren garrantzia, hasierako garapen-aldietan, hezkuntza laguntzaren berariazko premiak dituzten ikasleak detektatzeari dagokionean, baloratzea.
-R7: Hezkuntza arretaren historiak aniztasunerako bidean zeharkatu dituen etapak identifikatzea eta izan diren eskola ereduak deskribatzeko eta erantzun inklusiboari dagozkion gako-hitzak definitzeko gauza izatea.
-R8: Giza aniztasunaren konplexutasuna azaltzea eta eskola-inguruan nabaritasunen adibideak ematea.

Gora

Metodologia

Kodea

Deskribapena

Orduak

Bertan egon beharra

AF1

Eskola teorikoak

45

100

AF2

Eskola praktikoak

15

100

AF3

Lanak egitea eta ahozko defentsa

30

10

AF4

Ikaslearen lan beregaina

50

0

AF5

Tutoretza orduak

5

0

AF6

Ahozko eta idatzizko lanak

5

100

 

5.1. Irakas metodologiak

Kodea

Deskribapena

1.MD

Azalpen magistrala osoko bilkuretan

2.MD

Elkarreragina talde handian

3.MD

Elkarreragina talde ertainean

5.MD

Banakako elkarreragina: ikasketa autonomorako egitekoak eta jarraibideak

Gora

Ebaluazioa

 

 

Ikaskuntzaren emaitza
Ebaluatzeko era
Ehunekoa (%) errekupera daiteke
 R1, R2, R3  Irakaslearen erregistroa  %10                                  Ez
 R1, R2, R3  Oinarrizko kontzeptuak biltzen dituzten bi proba idatziak  %50      Bai
 R2  Ikasle bakoitzaren etxeko eta gelako lana  %30  Bai, idatzizko probetan eta irakasleak finkatuko dituen ahozkoetan
 R1, R2, R3  Klaseko edukiekin lotura zuzena duen talde lana

 %10

Azken emaitzan aintzat har dadin erdietsi beharreko gutxieneko nota: 5/10

 Idatzizko probetan errekuperatzen ahalko da

 

 

 

Gora

Gai-zerrenda

10.1 Puntuazioa

10.2 Testu antolatzaileen erabilera zuzena

10.3 Gehienik egiten diren hutsen azterketa eta zuzenketa

10.4 Euskaltzaindiaren arauak

10.5 Erlatibo perpausak:

-       Gaztelania eta euskararen arteko alderaketa

-       Euskarak dituen baliabideen azterketa

10.6 Konparazio perpausak:

-       Gaztelania eta euskararen arteko alderaketa

-       Euskarak dituen baliabideen azterketa

10.7 Kalkoak eta erdarakadak

10.8 Hitz-ordena

10.9 Hiztegia

10.10 Ortotipografia

10.11 Bibliografia emateko era zuzena

10.12 Ahozko euskara: arazo emaile diren soinuak, soinu elkarketak

Gora

Bibliografia

Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.


Arrieta, L., 2013, “Puntuazioari buruzko dekalogo batera iristeko bidaia”, Hizpide 80, 34-56.

Barrenetxea, U., 2013, “Euskaltzaindiaren hiztegia, ohar interesgarri batzuk II”, Administrazioa Euskaraz 81, 26-27.

Euskaltzaindia, 1990, Euskal Gramatika. Lehen Urratsak-III (Lokailuak), Bilbo. Sarean dago, [euskaltzaindia.eus] helbidean.

        , 1999, Euskal Gramatika. Lehen Urratsak-V (Mendeko Perpausak-1), Bilbo. Sarean ere bada, [euskaltzaindia.eus] helbidean.

        , 2004, Euskal Gramatika. Lehen Urratsak-VI (Mendeko Perpausak-2), Bilbo. Sarean ere bada, [euskaltzaindia.eus] helbidean.

        , 2008, Testu-antolatzaileak. Erabilera estrategikoa, Bilbo: Euskaltzaindia, «Jagon Saila» 7.

        , 2010, Hiztegi Batua, Donostia: Elkar. Azken bertsio eguneratua [euskaltzaindia.eus] helbidean.

        , 2011a, Hitz-ordena. Erabilera estrategikoa, Bilbo: Euskaltzaindia, «Jagon Saila» 14.

        , 2011b, Euskal Gramatika. Lehen Urratsak-VII (Perpaus Jokatugabeak), Bilbo: Euskaltzaindia. Sarean ere bada, [euskaltzaindia.eus] helbidean.

        , 2012a, Arauak. [euskaltzaindia.eus] helbidean lor daitezke.

        , 2012b, Euskaltzaindiaren Hiztegia, Bilbo: Euskaltzaindia. Sarean ere kontsulta daiteke, [euskaltzaindia.eus] helbidean.

Garate, G., 1988, Erdarakadak, Bilbo: Gero - Mensajero.

Garzia, J., 1997, Joskera lantegi, Gasteiz: IVAP.

       , 2005, Kalko okerrak, Gasteiz: Eusko Jaurlaritza, «Hizkuntza prestakuntza» 12.

Mitxelena, K., 1987-2005, Orotariko Euskal Hiztegia / Diccionario General Vasco, 16 ale, Bilbo: Euskaltzaindia. Bertsio elektronikoa orain [euskaltzaindia.eus] helbidean erdiets daiteke.

Mujika, A., Goenaga, A. eta Alberdi, A., 2005, Onomastika, Gasteiz: Eusko Jaurlaritza, «Hizkuntza prestakuntza» 13.

Sarasola, I., 1997, Euskara batuaren ajeak, Donostia: Alberdania.

        , 2005, Zehazki. Gaztelania – Euskara Hiztegia, Donostia: Alberdania.

        , 2007, Euskal Hiztegia, Donostia: Elkar.

Turabian, K. L., 2007, A Manual for Writers of  Research Papers, Theses and Dissertations, Chicago – London: The University of Chicago Press, zazpigarren argitaraldia.

Zuazo, K., 2000, Euskararen sendabelarrak, Donostia: Alberdania.

Zubimendi, J. R., 1993, Idazkera-liburua, Gasteiz: Eusko Jaurlaritza.

        , 1995, Jokaera-liburua. Euskara, kultura, estiloa eta komunikazioa, Lizarra: Sendoa.

        , 2004, Ortotipografia, Gasteiz: Eusko Jaurlaritza, «Hizkuntza prestakuntza» 10.

Gora

Hizkuntzak

Euskara

Gora

Non emango den

Klaseak ikasgelategian emanen dira. Zein ikasgela egokitu zaizun jakiteko begiratu Fakultatearen webgunean.

Gora