Kodea: 302517 | Irakasgaia: METODO TRADIZIONALAK MUSIKA HEZKUNTZAN | ||||
Kredituak: 6 | Mota: Aukerakoa | Ikasmaila: | Iraupena: 1º S | ||
Saila: Psikologia eta Pedagogia | |||||
Irakasleak: | |||||
GAZTELURRUTIA ERDOZAIN, MIKEL [Tutoretzak ] | MARTINEZ ARANA, ALEJANDRO (Resp) [Tutoretzak ] |
Aipamena Musikan materiari dagokion ikasgaia. Seigarren seihilabetean emana, 6 kreditu dituelarik.
Metodo eta hezkuntza paradigmak, teoriazko aportzioak, praktikak eta sarean dauden baliabideak.
Hitz gakoak: Mugimendua eta erritmoa, kantua, entzumen hezkuntza, solfeo hezkuntza aktiboa
CB2 - Ikasleak beraien ezagutza bere lanean jartzeko gai izatea, modu profesional batean. Bere ikaste eremuan, arazoei frente egiteko baliabideak eta konpetentziak kudeatu eta erabili.
CB4 - Espezializatua edo ez ezpezializatua den jendeaurreari informazioa, ideia, arazo eta irtenbideak transmititu.
Ikasketaren emaitzak, ikasleak, materian jasoko dituen gaitasunen emaitzen zehaztasuna da. Hiru mailatan agertzen dira:
- Aproposa: Gaitasunen % 100 jasotzea eta maixutasuna gutxiengoz %75.
- Ertaina: Esperotako gaitasunen gehiengoa jasotzea eta maixutasuna berariazko konpetentzietan parte hartzen duten alderdiak jasotzea.
- Baxua:Tituloaren berariazko konpetentzien alderdien jasoera eskasa.
Ikasle batek APROPOSA kalifikazioa jasotzen du , ikasketa maila ona edo ertaina baldin bada.
Ikasketa emaitza hauek eran hontan konkretatzen dira:
Ikasketa emaitzak |
Edukiak |
Jarduera hezigarria |
Ebaluazio instrumentua |
IE1: Musika hezkuntzarako método desberdinen oinarrizko alderdiak eta hauen garapena ezugutzen ditu |
Musika hezkuntzarako proposamen metodologiko tradizionalen ikerketa eta analisia |
Teoria saioak Saio praktikoak Material irakurketa |
Bakarkako zein taldekako lan toriko-praktikoa. Ahozko esposaketa |
IE2:Gai da metodo desberdinen proposamenak erabiliz jarduerak eta proiektuak egiten modu zuzen eta egoki batean |
Musika hezkuntzarako proposamen metodologiko tradizionalen ikerketa eta analisia |
Teoria saioak Saio praktikoak Material irakurketa |
Bakarkako zein taldekako lan toriko-praktikoa. Ahozko esposaketa |
IE3: Musika hezkuntzako metodoen erabiltze irizpideak ezagutzen ditu |
Musika hezkuntzarako proposamen metodologiko tradizionalen ikerketa eta analisia |
Teoria saioak Saio praktikoak Material irakurketa |
Idatzizko proba |
Código |
Descripción |
1.MD |
Azalpen magistrala osoko bilkuretan |
2.MD |
Elkarreragina talde handian |
3.MD |
Elkarreragina talde ertainean |
5.MD |
Banakako elkarreragina: ikasketa autonomorako egitekoak eta jarraibideak |
5.2. Jarduera Hezigarriak:
Metodología - Jarduera |
ordu Presentzialak |
presentzialtasuna |
JH1 Aurkezte klaseak/parte hatzekoak |
45 |
100 |
JH2 Praktikak |
15 |
100 |
JH3 lanak egin eta aurkeztu |
30 |
10 |
JH4 Norbanako ikasketa |
50 |
0 |
JH5 Tutoriak |
5 |
100 |
JH6Azterketak, ebaluazio frogak |
5 |
100 |
Ikasketa emaitza |
Ebaluazio jarduera |
Pisua % |
Berreskuragarria |
1.E, 2.E, 3.E |
Irakaslearen erregistroa |
10 |
Ez |
1.E, 2.E, 3.E |
Taldekako lan teoriko-praktikoa. Ahozko esposaketa |
40 |
Bai |
1.E, 2.E, 3.E |
Banakako lan teoriko-praktikoa. Ahozko esposaketa |
40 |
Bai |
1.E, 2.E, 3.E |
Idatzizko edo ahozko probak |
10 |
Bai |
1. Galdegai orokorrak musika hezkuntzan
2. Musika hezkuntzarako proposamen metodologiko desberdinen ikerketa eta analisisa
2.1. C. Orff
2.1.1. Sorrera eta hedapena
2.1.2. Metodoaren garapena
2.1.3. Materialak
2.1.4. Eskola aplikazioa
2.2. Z. Kodaly
2.2.1. Sorrera eta hedapena
2.2.2. Metodoaren garapena
2.2.3. Materialak
2.2.4. Eskola aplikazioa
2.3. E Willens
2.3.1. Sorrera eta hedapena
2.3.2. Metodoaren garapena
2.3.3. Materialak
2.3.4. Eskola aplikazioa
2.4. J. Dalcroze.
2.4.1. Sorrera eta hedapena
2.4.2. Metodoaren garapena
2.4.3. Materialak
Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.
Dalcroze, J (1907): Método para el desarrollo del sentido rítmico, del sentido auditivo, y del sentimiento tonal) (8vol.), Sandzo, Paris.
Fernandez, J (2007): << Edgar Willens>>, en Aportaciones teóricas y metodológicas a la educación musical. Una selección de autores relevantes, Grao, Barcelona.
Gadner, H(2008): Las cinco mentes del futuro. Paidós ibérica, Barcelona.
Graetzer y Yepes (1961): Introducción a la práctica de Orff-Schulwerk, Brry, Buenos Aires.
Heigyi, E. (1999): Método Kodály de solfeo, Ediciones Piramide, Madrid.
Orff-Schulwerk (1950): Musik fur kínder, Schott, Germany.
Vanderspar, E. (1990): Manual Jaquez-Dalcroze: Principios y recomendaciones para la enseñanza de la rítmica, Institut Joan LLongueras, Barcelona.
Willems, E (1973): Educación musical,Ricordi, Buenos Aires.
Nafarroako Unibertsitate Publikoko Arrosadiko campusa. Zer ikasgelatan izango den jakiteko, begiratu Giza eta Gizarte Zientzien Fakultatearen web-orrialdea.