Nafarroako Unibertsitate Publikoa



Castellano | Ikasturtea: 2016/2017 | Beste urte batzuk:  2015/2016 
Lehen Hezkuntzako Irakasletzan Graduatua Nafarroako Unibertsitate Publikoan
Kodea: 302517 Irakasgaia: METODO TRADIZIONALAK MUSIKA HEZKUNTZAN
Kredituak: 6 Mota: Aukerakoa Ikasmaila: Iraupena: 1º S
Saila: Psikologia eta Pedagogia
Irakasleak:
GAZTELURRUTIA ERDOZAIN, MIKEL   [Tutoretzak ] MARTINEZ ARANA, ALEJANDRO (Resp)   [Tutoretzak ]

Partes de este texto:

 

Modulua/Gaia

Hautakorra/ Aipamena Musikan. 

Gora

Deskripzioa/Edukiak

Gaur egungo musikako hezkuntzaren metodoen ezagutza jaso. Sarean dauden baliabide oinarrizkoen jasotzea.

Gora

Deskribatzaileak

Aipamena Musikan materiari dagokion ikasgaia. Seigarren seihilabetean emana, 6 kreditu dituelarik.

Metodo eta hezkuntza paradigmak, teoriazko aportzioak, praktikak eta sarean dauden  baliabideak.

 

Hitz gakoak: Mugimendua eta erritmoa, kantua, entzumen hezkuntza, solfeo hezkuntza aktiboa

Gora

Gaitasun orokorrak

CB2 - Ikasleak  beraien ezagutza bere lanean jartzeko gai izatea, modu profesional batean. Bere ikaste eremuan, arazoei frente egiteko baliabideak eta konpetentziak kudeatu eta erabili.
CB4 - Espezializatua  edo ez ezpezializatua den jendeaurreari informazioa, ideia, arazo eta irtenbideak transmititu.

Gora

Berariazko gaitasunak

CE5 - Berrikuntzak sustatzeko , gelan eginiko praktiken inguruan erreflexionatu.Reflexionar sobre las prácticas de aula para fomentar la innovación.Ikasketa autonomoa eta elkarlanekoa egiteko joera eta gaitasunak jaso. Kalitatezko  Kudeaketa ereduak ezagutu. 
CE6 - Conocer la evolución del lenguaje en la etapa infantil e identificar posibles disfunciones. Adquirir técnicas que estimulen el desarrollo del lenguaje, expresarse oralmente y por escrito, y dominar diferentes técnicas de expresión.
CE7 - Conocer las implicaciones educativas de las tecnologías de la información y la comunicación.
CE12 - Organizar de forma activa los procesos de enseñanza y de aprendizaje de los contenidos propios de la Educación Infantil desde una perspectiva de desarrollo de competencias.

Gora

Ikasketaren emaitzak

Ikasketaren emaitzak, ikasleak, materian jasoko dituen gaitasunen emaitzen zehaztasuna da. Hiru mailatan agertzen dira:

- Aproposa: Gaitasunen % 100 jasotzea eta maixutasuna gutxiengoz %75.

- Ertaina: Esperotako gaitasunen gehiengoa jasotzea eta maixutasuna berariazko konpetentzietan parte hartzen duten alderdiak jasotzea.

- Baxua:Tituloaren berariazko konpetentzien alderdien jasoera eskasa.

Ikasle batek APROPOSA kalifikazioa jasotzen du , ikasketa maila ona edo ertaina baldin bada.


Ikasketa emaitza hauek eran hontan konkretatzen dira:

Ikasketa  emaitzak

Edukiak

Jarduera hezigarria

Ebaluazio instrumentua

IE1: Musika hezkuntzarako método desberdinen oinarrizko alderdiak eta hauen garapena ezugutzen ditu

  Musika hezkuntzarako proposamen metodologiko tradizionalen ikerketa eta analisia

Teoria saioak

Saio praktikoak

Material irakurketa

Bakarkako zein taldekako lan toriko-praktikoa.

Ahozko esposaketa

IE2:Gai da metodo desberdinen proposamenak erabiliz jarduerak eta proiektuak egiten modu zuzen eta egoki batean

Musika hezkuntzarako proposamen metodologiko tradizionalen ikerketa eta analisia

Teoria saioak

Saio praktikoak

Material irakurketa

Bakarkako zein taldekako lan toriko-praktikoa.

Ahozko esposaketa

IE3: Musika hezkuntzako metodoen erabiltze irizpideak ezagutzen ditu

Musika hezkuntzarako proposamen metodologiko tradizionalen ikerketa eta analisia

Teoria saioak

Saio praktikoak

Material irakurketa

Idatzizko proba

 

 

Gora

Metodologia

Código

Descripción

1.MD

Azalpen magistrala osoko bilkuretan

2.MD

Elkarreragina talde handian

3.MD

Elkarreragina talde ertainean

5.MD

Banakako elkarreragina: ikasketa autonomorako egitekoak eta jarraibideak

 

5.2. Jarduera Hezigarriak:

Metodología - Jarduera

ordu Presentzialak

presentzialtasuna

JH1 Aurkezte klaseak/parte hatzekoak

 45

 100

JH2 Praktikak

 15

 100

JH3 lanak egin eta aurkeztu

 30

 10

JH4 Norbanako ikasketa

 50

 0

JH5 Tutoriak

 5

 100

JH6Azterketak,  ebaluazio frogak

 5

 100

Gora

Ebaluazioa

 

Ikasketa emaitza

Ebaluazio jarduera

Pisua %

Berreskuragarria

1.E, 2.E, 3.E

Irakaslearen erregistroa

10

Ez

1.E, 2.E, 3.E

Taldekako lan teoriko-praktikoa. Ahozko esposaketa

40

Bai

1.E, 2.E, 3.E

Banakako lan teoriko-praktikoa. Ahozko esposaketa

40

Bai

1.E, 2.E, 3.E

Idatzizko edo ahozko probak

10

Bai

 

 

 

 
 

Gora

Gai-zerrenda

1. Galdegai orokorrak musika hezkuntzan

2. Musika hezkuntzarako proposamen metodologiko desberdinen ikerketa eta analisisa

2.1. C. Orff

2.1.1. Sorrera eta hedapena

2.1.2. Metodoaren garapena

2.1.3. Materialak

2.1.4. Eskola aplikazioa

 

2.2. Z. Kodaly

2.2.1. Sorrera eta hedapena

2.2.2. Metodoaren garapena

2.2.3. Materialak

2.2.4. Eskola aplikazioa

 

2.3. E Willens

2.3.1. Sorrera eta hedapena

2.3.2. Metodoaren garapena

2.3.3. Materialak

2.3.4. Eskola aplikazioa

 

2.4. J. Dalcroze.

2.4.1. Sorrera eta hedapena

2.4.2. Metodoaren garapena

2.4.3. Materialak

Gora

Bibliografia

Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.


 

Dalcroze, J (1907): Método para el desarrollo del sentido rítmico, del sentido auditivo, y del sentimiento tonal) (8vol.), Sandzo, Paris.
Fernandez, J (2007): << Edgar Willens>>, en Aportaciones teóricas y metodológicas a la educación musical. Una selección de autores relevantes, Grao, Barcelona.
Gadner, H(2008): Las cinco mentes del futuro. Paidós ibérica, Barcelona.
Graetzer y Yepes (1961): Introducción a la práctica de Orff-Schulwerk, Brry, Buenos Aires.
Heigyi, E. (1999): Método Kodály de solfeo, Ediciones Piramide, Madrid.
Orff-Schulwerk (1950): Musik fur kínder, Schott, Germany.
Vanderspar, E. (1990): Manual Jaquez-Dalcroze: Principios y recomendaciones para la enseñanza de la rítmica, Institut Joan LLongueras, Barcelona.
Willems, E (1973): Educación musical,Ricordi, Buenos Aires.

Gora

Hizkuntzak

Euskera/ Gaztelania                                        

Gora

Non emango den

Nafarroako Unibertsitate Publikoko Arrosadiko campusa. Zer ikasgelatan izango den jakiteko, begiratu Giza eta Gizarte Zientzien Fakultatearen web-orrialdea.

Gora